Brugklas 2025-2026
dinsdag 17 juni 2025 om 18:51
dinsdag 2 september 2025 om 18:04
@Starfishy:
Jazeker, mijn brugklasser begint zn draai te vinden, met vallen en opstaan...
Tas inpakken,spullen kwijtraken en toch weer vinden, vandaag een diagnostische toets rekenen waar hij niet heel blij van werd, maar verder goed in zn vel met vriendjes - vandaag zelfs nog gezwommen hier om de hoek.
En ik? Waar ik bij mn oudste haar wel meteen kon loslaten, merk ik dat ik het bij mn jongste wel wat lastiger vind...maar komt vast goed!
Jazeker, mijn brugklasser begint zn draai te vinden, met vallen en opstaan...
Tas inpakken,spullen kwijtraken en toch weer vinden, vandaag een diagnostische toets rekenen waar hij niet heel blij van werd, maar verder goed in zn vel met vriendjes - vandaag zelfs nog gezwommen hier om de hoek.
En ik? Waar ik bij mn oudste haar wel meteen kon loslaten, merk ik dat ik het bij mn jongste wel wat lastiger vind...maar komt vast goed!
woensdag 3 september 2025 om 13:39
woensdag 3 september 2025 om 13:59
woensdag 3 september 2025 om 14:16
Hij begint inderdaad wel vaak het tweede uur zie ik nu. Maarja,ik zie hem eerlijk gezegd niet 's morgens huiswerk maken, ik denk dat hij dat toch 's middags moet gaan doen.... Dus ik had liever van het eerste tot het 7e gehad voor hem
maargoed, daar heb je niks in te zeggen en het zal allemaal wel wennen....
Vrijdagmiddag is hij wel vroeg uit

Vrijdagmiddag is hij wel vroeg uit
woensdag 3 september 2025 om 18:50
zoon is vorige week gestart, afgelopen dagen op kamp geweest. Ontzettend spannend geweest. Ik snap de beweegreden om zo vroeg in het jaar op kamp te gaan, maar intens is het ook voor ze. Bij het weggaan veel gespannen koppies. Maar hij heeft het oke gehad.
Hier hebben ze ook voor de gehele school dezelfde starttijden, met voorafgaand mogelijkheid tot huiswerk maken en vragen te stellen. Ook hebben de lagere klassen nooit langer dan tot 15.15 les, reden daarvoor is dat ze niet willen dat de leerlingen in het donker moeten fietsen. ( veel leerlingen komen van ver en zijn aangewezen op de fiets in deze omgeving).
Voor ons was met name de dagelijkse momenten van vragen stellen/ inloop echt een van de redenen om te kiezen voor deze school.
Hier hebben ze ook voor de gehele school dezelfde starttijden, met voorafgaand mogelijkheid tot huiswerk maken en vragen te stellen. Ook hebben de lagere klassen nooit langer dan tot 15.15 les, reden daarvoor is dat ze niet willen dat de leerlingen in het donker moeten fietsen. ( veel leerlingen komen van ver en zijn aangewezen op de fiets in deze omgeving).
Voor ons was met name de dagelijkse momenten van vragen stellen/ inloop echt een van de redenen om te kiezen voor deze school.
donderdag 4 september 2025 om 08:53
Hier geen vaste schooltijden. De maandag is om rustig op te starten, 3 uur les met de eerste 2 uur vrij. Verder niet een heel opvallend rooster, 1x 'pas' om 15:10 uit. Rest van de dagen eerder.
Op deze school husselen ze bij de kunstvakken (muziek, handvaardigheid/tekenen, theater) alle niveau's door elkaar. Vanmiddag hebben ze daar de kick off van, benieuwd of ze in die klas wel al mensen kent.
Op deze school husselen ze bij de kunstvakken (muziek, handvaardigheid/tekenen, theater) alle niveau's door elkaar. Vanmiddag hebben ze daar de kick off van, benieuwd of ze in die klas wel al mensen kent.
donderdag 4 september 2025 om 15:49
Hier heeft de brugklasser een toprooster. Elke dag om half 9 beginnen (hij is altijd om half 7 wakker, dus vindt ie prettig), en dan 2x tot half 3, 2 x tot 10 voor 2 en 1x tot half 1 les. Hij gaat zich nu wel inschrijven voor een extra module (first lego league, dus meer hobby dan school), waarvoor hij dan twee keer tot half 4 op school zou blijven. Maar, zoals zoon zelf al zei: dat is niet erg, ik wil zelfs wel tot half 5 blijven als we dan de beste lego robot van Nederland kunnen bouwen.
Hij had vandaag ook z'n allereerste toets, een s.o. Frans. Docent had t binnen een uur beoordeeld en de cijfers in magister gezet, dus heb nu een blij kind thuis met een 7.5 voor 'het stomste vak van allemaal' waarvoor hij wel hard geleerd heeft de afgelopen dagen.
Hij had vandaag ook z'n allereerste toets, een s.o. Frans. Docent had t binnen een uur beoordeeld en de cijfers in magister gezet, dus heb nu een blij kind thuis met een 7.5 voor 'het stomste vak van allemaal' waarvoor hij wel hard geleerd heeft de afgelopen dagen.
donderdag 4 september 2025 om 17:31
Mijn jongste is ook gestart! Afgelopen dinsdag de eerste dag en tm morgen introductie. Ze vindt school niet zo leuk, dus ik hield mijn hart vast, maar ze is (voor haar doen) behoorlijk positief. Vandaag wel wat moe, maar dat snap ik ook. Morgen hoeft ze gelukkig pas in de middag op school te zijn. Ze vindt haar klas nu al leuker dan die van vorig jaar.
Het rooster is grotendeels van 8.30-15.15 en een dagje tot 14.15.
Het rooster is grotendeels van 8.30-15.15 en een dagje tot 14.15.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in