Buisjes plaatsen, nog tips?

28-11-2008 19:59 282 berichten
Hallo allemaal,

Onze dochter (13 maanden) krijgt binnenkort buisjes en wellicht worden ook haar neusamandelen verwijderd. Hebben jullie nog tips ter voorbereiding of dingen die handig zijn om in huis te hebben voor na de ingreep?

Alvast bedankt!
Arm jochie. Wat sneu dat het nog steeds zo slecht gaat met hem.

Hier merken we eigenlijk helemaal geen verschil. Hij hoort nog net zo goed (of slecht ) als ervoor. Bloedneuzen heeft hij niet meer gehad, dat is erg fijn!
jeetje soep nu al eruit? Hoeft ze dan geen nieuwe?

Leanne, fijn dat je morgen langs kunt komen. Klinkt toch nog niet zo goed. Wat een ellende zeg.

De operatie van onze dochter gaat niet door. De kno arts wil het nog even uitstellen. Ik was gister op controle, en ze was helemaal goed. De AB had toch zijn werk gedaan. Nu moeten we wel in de week dat ze eigenlijk moest op controle, en dan kijkt hij verder. Dat het een keer moet is zeker, maar wanneer ....

Zoontje blijft wel gewoon staan.

Ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant ben ik blij dat ze nog evne niet hoeft, aan de andere kant, weet ik ook dat de volgende verkoudheid weer mis zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leanne, hoop dat er morgen wel een goede oplossing gevonden zal worden, al die prut en bloed is echt niet de bedoeling!

Soep: Nu al het buisje er uit?? Ik hoop dat de korte tijd dat hij heeft gezeten, genoeg is geweest!

Kikkie, ik kan me voorstellen dat het een beetje dubbel voelt voor dochtertje, ik hoop dat het goed blijft gaan de komende tijd (al is dat met dit kwakkelweer behoorlijk twijfelachtig, iedereen is ziek, zwak en misselijk!).

In ieder geval succes voor zoon!

Pammie: fijn dat de bloedneuzen over zijn, scheelt een hoop stress en gedoe (en vuile was!!).

Hier gaat het qua oren nog steeds behoorlijk goed, hij lijkt echt beter te horen dan eerder (of we raken er aan gewend ) maar het is gewoon absurd hoeveel hij momenteel slaapt.

Echt iedere middag kun je hem naar bed sturen. En doe je het niet, dan slaapt hij de nacht er op een uurtje of 14...

Op zich wel lekker rustig... Zal je zien dat ik het straks nog ga missen, haha!
PAMMIE : wat fijn dat de bloedneuzen gestopt zijn, jammer dat je geen verschil merkt bij het horen. Maar hopelijk was dat gewoon al goed dan.

KIKKIE : van 1 kant goed nieuws dat een operatie nog niet nodig is, maar je weet dat het er ooit van komt, dus dan kan je het maar achter de rug hebben he? Wel spannend dat zoonlief bijna aan de beurt is.

SPROET : oooh zaaaaaaaaaalig zeg kan je Klaas Vaak niet deze kant op sturen ? Is jouw kleintje de schade aan het inhalen ? of zou het nog een bijwerking van de narcose zijn? dat hoor je ook wel eens he? Fijn dat het beter gaat.

Vanmiddag zijn we bij de KNO arts geweest. Kaj heeft een dubbele oorontsteking ( de 3e sinds de buisjes ).

Zijn oren zijn uitgezogen ( dat vond Kaj niet leuk .... ) en we hebben nu andere antibiotica druppels gekregen. De KNO arts denkt dat de andere druppels niet goed op de plaats van bestemming konden komen door alle viezigheid. Volgende week terug op controle en als het dan nog niet over is dan een antibiotica kuur.

De druk is nu 100% van de oren ( er kwam heel veel smurrie uit ) dus we hopen op een heerlijke nacht met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slaap.

liefs Leanne
Dan hadden wij hier een omgekeerde bijwerking van de narcose. Mannie is alleen nog maar drukker geworden. Sinds die operatie houdt hij helemaal niet meer op met hollen en praten

Leanne, ik hoop dat die druppels helpen. En niet leuk voor Kaj maar het zal wel een hoop schelen dat al die smurrie er nu uit is. Slaap lekker
Zegge, mijn ventje is nog helemaal niet onder narcose geweest, he?

Die is gewoon hartstikke moe, en juist daaróm gaat zijn neusamandel er (volgende week woensdag) uit.

Ik geef toe, het is soms best lekker, maar vandaag heeft hij 's middags gewoon ruim 4 uur (!!!) geslapen...

Ben benieuwd of wij ook zo'n hyper ventje krijgen als jij, Pammie!

Maar dat het met de oren beter gaat, is dus gewoon spontaan, al hoorde hij me vandaag weer een keer voor geen meter en kwam er een behoorlijke prop oorsmeer naar buiten...

Maar vooralsnog geen ontsteking oid.

Leanne, ik hoop dat het nu beter zal gaan, wat een prut zat er nog in Kaj's oren!

Slaap lekker vannacht!
SPROET : oh sorry, zal de slaap wel in mijn ogen zijn geweest dat ik het verkeerd had ....

Jullie mogen moeten nog ! Gelukkig dat het met de ontstekingen al beter gaat, hopelijk straks nog meer resultaat. Goh zo moe door de neusamandelen ? Tsja 4 uur slapen is wel erg lang ja. Hopelijk krijg je straks een mooie mengelmoes van een goed slapend kind die overdag heel actief is ofzo.

Hier een PIEP nacht, Kaj heeft gehuild van 1.00 uur tot 4.15 uur, hij lag bij mij in bed maar hij kon maar niet slapen. Vanmorgen bleek zijn rechterwang wat gezwollen, nog even aankijken maar, volgens de ass van de HA kon het van de oortjes komen en moesten we ernaar laten kijken. Dus mocht het morgen nog zo zijn dan maar weer naar de HA. Zal toch onderhand wel gratis koffie krijgen daar ofzo ................
Nou ja zeg, het houdt bij jullie echt niet op he, Leanne??

Arm kereltje, zoveel pijn steeds!

(En arme jullie, zulke nachten breken je zo ontzettend op!)

Hopelijk een goede nacht dit keer, slaap lekker!
sproet : ik moet idd eerlijk bekennen dat het me behoorlijk aan het opbreken is. tranen komen iets vlugger dan normaal en ik ben heel moehoe.

duik nu gauw mijn bedje in, vannacht gaat het vast beter !

groetjes Leanne
Leanne, mensenkinderen. Wat een toestand. Goed dat je vroeg gaat slapen. Hoe was de nacht nu? Ik mag eigenlijk niet meer klagen als ik jou zo hoor. Ik had ook zo'n humeur dat je met iedereen ruzie wilt maken.

Wij hebben 2 beroerde nachten achter de rug, ook veel huilen. En vannacht ging het goed, ze heeft wel veel gehoest (mama heeft er doorheen geslapen) en vanochtend trof ik haar slapend aan, met een loopoor. Gelukkig geen koorts gehad, wel een beetje verhoging, maar niet echt ziek. Deze hebben we overleefd, maar ik ben benieuwd hoe vaak ze nu weer een loopoor (dus daarvoor pijn) heeft en wanneer we toch besluiten om dat buisje er weer in te laten stoppen. Voorlopig hoeft het niet, het gaat weer.
Leanne, hoe is het nu?
Fijn dat jij dit topic ge-upt hebt, Pammie, ik was er net op zoek naar! Vandaag met Tony (3,5 jaar) naar de KNO-arts geweest. Hij heeft behoorlijk gehoorverlies en vocht achter zijn trommelvliezen. Ook diverse oorontstekingen gehad.Deze klachten heeft hij als sinds september.

En nu gaat alles ineens heel snel, want komende maandag al krijgt hij buisjes en wordt zijn neusamandel gepeld. Ik vind het zó spannend! Ga dit topic dus maar eens op mijn gemakje doorlezen...
Loretta is De Mol. Punt.
Mijn zoontje van anderhalf wordt binnenkort geopereerd (alleen neusamandelen knippen) omdat hij altijd een snotneus heeft en al vanaf dat hij een paar maanden oud is Ventolin en Flixotide krijgt, zijn longen zitten altijd vol met slijm. Volgens de kinderarts en KNO arts zou dat met deze operatie beter moeten worden. Hij heeft weleens last gehad van zijn oren maar tot nu to nog maar één keer oorontsteking gehad.

Ik lees hier voornamelijk ervaringen van moeders van kinderen die vaak oorontstekingen hadden of met vocht achter de trommelvliezen. Zijn er nog moeders met kinderen die delzefde klachten hadden als mijn kind waarvan de neusamandelen geknipt zijn?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad al de jouwe. Toen hij 14 maanden was is hij geopereerd aan zijn neusamandel. Op de verkoever kwam de kno-arts al vertellen dat zijn neusamandel dusdanig klein was dat het niet het probleem geweest kon zijn. Daarna kregen we Flixonase (neusspray) voorgeschreven omdat hij waarschijnlijk allergisch reageerde en dat hielp wél.

Beetje jammer dat hij eerst geopereerd moest worden om daar achter te komen, had het liever andersom gezien (eerst medicijn proberen en dan pas opereren). Helemaal omdat de operatie voor hem nogal een vervelende nasleep had en hij 2 dagen later weer werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen.
Hele topic doorgeploeterd en al jullier ervaringen gelezen. Ik wist ook niet dat je kindje zo bebloed uit de operatiekamer zou kunnen komen, dus wat dat betreft ben ik dan vast voorbereid...

Tony kreeg vanmorgen al een hele voorbereiding. Mocht mondkapje op een beer zetten, operatieschortje zien en borstplakkers bij beer vastplakken. Ben toch benieuwd of hij nou echt snapt wat er gaat gebeuren...

Sproet, jullie moeten toch morgen? Succes!

En hebben wij niet ooit samen geschreven op mei2005topic? Dat meen ik me te herinneren. We zijn toen op een gegeven moment overgestapt naar een msn-groep, maar niet iedereen is meegegaan. We zijn behoorlijk uitgedund, maar schirjven nog steeds met zijn zessen op een prive-hyve!
Loretta is De Mol. Punt.
Mijn zoontje is ietsje jonger dan de jouwe Kess en ik had de indruk dat hij het allemaal wel begreep. Nu moeten wij hem iedere dag inhaleren dus dat kapje kent hij wel. Ik heb vooral benadrukt dat ik bij hem ben als hij gaat slapen en dat ik er ook weer ben als hij wakker wordt.

Op de dag zelf legt de verpleegster het ook nog een keer uit, speciaal aan alle kindjes, met kapjes enzo. Misschien kun je nog even snel naar de bieb morgen voor een boekje?
Dat verhaal met die kapjes enzo heeft hij wel gesnapt. Maar wat ik meer bedoel is dat ik het zo sneu vind dat hij niet weet dat hij met pijn en waarschijnlijk gedesoriënteerd wakker gaat worden. Dat is natuurlijk ook maar goed ook, maar ik kan nu al janken als ik aan maandag denk. Het gaat ook wel erg snel ineens, na maanden van kwakkelen.

Maar nog even een boekje zoeken is zeker een goed idee. Al is het maar voor míjn gemoedsrust!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Pammie schreef op 27 januari 2009 @ 21:57:

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad al de jouwe. Toen hij 14 maanden was is hij geopereerd aan zijn neusamandel. Op de verkoever kwam de kno-arts al vertellen dat zijn neusamandel dusdanig klein was dat het niet het probleem geweest kon zijn. Daarna kregen we Flixonase (neusspray) voorgeschreven omdat hij waarschijnlijk allergisch reageerde en dat hielp wél.

Beetje jammer dat hij eerst geopereerd moest worden om daar achter te komen, had het liever andersom gezien (eerst medicijn proberen en dan pas opereren). Helemaal omdat de operatie voor hem nogal een vervelende nasleep had en hij 2 dagen later weer werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen.

Ja, dat is wel flink balen zeg! Hebben ze de neusamandel toen laten zitten?

De huisarts heeft hem vorig jaar lente aan de antihistamine gezet en dat hielp best wel qua loopneus en rode ogen. Eind deze herfst begonnen we weer aan de ventolin maar dat was net te laat en hij kreeg een heftige benauwdheidsaanval waardoor hij drie dagen in het ziekenhuis moest blijven.

Uit bloedonderzoeken bleek dat hij nergens allergisch op reageerde. Toen ik zei dat hij bijna de hele zomer antihistamine had gehad zei de kinderarts dat dat totaal niets hielp en dat het achterhaald was. Tja, nu weet ik het ook niet meer.

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik zo bang was dat de arts na de operatie zou komen vertellen dat de neusamandel helemaal in orde is, precies jouw scenario. Je zou bijna willen dat het wel daar aan ligt.
quote:Kess schreef op 27 januari 2009 @ 23:12:

Dat verhaal met die kapjes enzo heeft hij wel gesnapt. Maar wat ik meer bedoel is dat ik het zo sneu vind dat hij niet weet dat hij met pijn en waarschijnlijk gedesoriënteerd wakker gaat worden. Dat is natuurlijk ook maar goed ook, maar ik kan nu al janken als ik aan maandag denk. Het gaat ook wel erg snel ineens, na maanden van kwakkelen.

Maar nog even een boekje zoeken is zeker een goed idee. Al is het maar voor míjn gemoedsrust! Dat kun je toch tegen hem zeggen, dat zijn neusje een beetje pijn doet als hij wakker wordt? Je kunt maar beter eerlijk zijn daarin.
quote:louise1 schreef op 28 januari 2009 @ 11:13:

[...]

Ja, dat is wel flink balen zeg! Hebben ze de neusamandel toen laten zitten?

De huisarts heeft hem vorig jaar lente aan de antihistamine gezet en dat hielp best wel qua loopneus en rode ogen. Eind deze herfst begonnen we weer aan de ventolin maar dat was net te laat en hij kreeg een heftige benauwdheidsaanval waardoor hij drie dagen in het ziekenhuis moest blijven.

Uit bloedonderzoeken bleek dat hij nergens allergisch op reageerde. Toen ik zei dat hij bijna de hele zomer antihistamine had gehad zei de kinderarts dat dat totaal niets hielp en dat het achterhaald was. Tja, nu weet ik het ook niet meer.

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik zo bang was dat de arts na de operatie zou komen vertellen dat de neusamandel helemaal in orde is, precies jouw scenario. Je zou bijna willen dat het wel daar aan ligt.

Ventolin helpt toch alleen tegen acute benauwdheid? Wij hebben ook een hele tijd geen Flixotide gebruikt (zou inderdaad niet helpen bij kinderen waar nog niet bij is vastgesteld dat ze daadwerkelijk astma hebben) maar dat ging helemaal niet. Toen we eindelijk eens met een hoestend kind bij de kinderarts zaten (altijd net beter als we daar heen moesten) heeft ze toch geadviseerd om weer te beginnen. Gelukkig maar want wij hadden altijd al het idee dat hij daar erg goed op reageerde. Sindsdien gaat het super met hem. We zijn de laatste 2 weken laks geweest met inhaleren en dan begint hij meteen weer te hoesten. In de zomer heeft hij niets nodig en ook bij hem bleek uit de bloedtest dat hij geen allergieën heeft.

De neusamandel hebben ze er helaas wel uitgehaald. Daarom is hij een paar weken terug weer geopereerd. Na die neusamandel kreeg hij last van bloedneuzen. Volgens de kno kon het niet aan de operatie liggen maar ik vond het toch wel errug toevallig. Dus laatst hebben ze bloedvaatjes in zijn neus dichtgebrand.
Ach, wat een gedoe zeg voor je zoontje. Lijkt mij ook wel héél toevallig dat hij nu last krijgt van bloedneuzen.

Ventolin is idd tegen acute benauwdheid en omdat zijn longen steeds vollopen met slijm en prut vanwege zijn onrustige neusamandel is hij vaak benauwd en piepen zijn longen.

Om er dan voor te zorgen dat zijn longblaasjes een beetje slijmvrij blijven krijgt hij Ventolin en dan de Flixotide om er voor te zorgen dat hij minder vatbaar is voor virussen etc. Deze combi van medicijnen zou dus het ongemak van het slijm in de longen wat verlichten en hopelijk neemt de neusamandelverwijdering de oorzaak weg en heeft hij straks minder of geen medicijnen meer nodig. Aldus de KNO en kinderarts. Maar ik blijf bang voor een scenario zoals bij jouw zoontje.

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat hij 11 feb geopereerd wordt, kan nu niet wachten!
quote:Pammie schreef op 28 januari 2009 @ 14:54:

[...]

Dat kun je toch tegen hem zeggen, dat zijn neusje een beetje pijn doet als hij wakker wordt? Je kunt maar beter eerlijk zijn daarin.

Ja, dat is ook zo!

Het is gewoon dat mijn moederhart breekt, al is het de beste keus. Ik zou het liefst in zijn plaats gaan!

Heb net dit boekje besteld bij Bol:

http://www.bol.com/nl/p/b...01004001834864/index.html

Als het goed is, ligt het morgen al in de brievenbus, dus tijd genoeg om tig keer te lezen voor het maandag is!

11 februari is ook al snel, louise!
Loretta is De Mol. Punt.
Nou, hier is alles achter de rug!

Manneke maakte het nog spannend van het weekend toen hij ineens beroerd was en de heleboel onderspuugde... Maar griep o.i.d. zette niet door, dus geen probleeem.

Maakte hij het gisteren alsnog spannend door spontaan weer oorpijn te krijgen, maar zonder koorts dus alweer geen probleem.

Vanochtend om 8:15 gemeld, hele leuke verpleegkundigen daar, en manneke ging compleet relaxed de OK in.

Wel even boos toen het kapje op moest (en langer dan twee tellen moest blijven zitten), maar daarna netjes in slaap gevallen, neusamandel er uit en na een kwartiertje alweer klaar.

Bij het wakker worden geen enkel probleem, het was net of ie gewoon 's ochtends wakker werd, heel rustig en ontspannen.

(Hooguit een beetje chagrijnig, haha!)

Ook geen bloederige toestanden, minibeetje bloed bij zijn neus, dus ook dat was netjes.

Nu is hij alweer een paar uur op en lekker aan het spelen.

Straks een beetje eten en weer een ijsje (de vijfde, haha), en dan lekker slapen weer.

Dus hier tot nu toe is alles prima, ben benieuwd wat het effect gaat zijn!

Oorpijn van gisteren is nu ook minder, dus hopelijk geen oorontsteking...

Leuk dat er weer nieuwe mensen zijn hier, succes allemaal!

Leanne, hoe is het bij jullie?

En slapen ze bij Soep allemaal weer wat beter?
quote:Kess schreef op 28 januari 2009 @ 15:34:

[...]

Ja, dat is ook zo!

Het is gewoon dat mijn moederhart breekt, al is het de beste keus. Ik zou het liefst in zijn plaats gaan!

Heb net dit boekje besteld bij Bol:

http://www.bol.com/nl/p/b...01004001834864/index.html

Als het goed is, ligt het morgen al in de brievenbus, dus tijd genoeg om tig keer te lezen voor het maandag is!

11 februari is ook al snel, louise!Ik zag er ook heel erg tegenop, ondanks dat het de tweede keer was en ik wel wist wat ons te wachten stond. Ik zou inderdaad liever zelf gaan. Maar goed, kinderen zijn flex en voor je het weet hupst hij weer rond. Ik had trouwens een mooi cadeau voor hem gekocht, toen we thuis kwamen gegeven (een aantal kinderen kregen in het ziekenhuis al iets) en dat maakte een hele hoop goed
Fijn Sproet, dat het zo goed ging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven