Buisjes plaatsen, nog tips?

28-11-2008 19:59 282 berichten
Hallo allemaal,

Onze dochter (13 maanden) krijgt binnenkort buisjes en wellicht worden ook haar neusamandelen verwijderd. Hebben jullie nog tips ter voorbereiding of dingen die handig zijn om in huis te hebben voor na de ingreep?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
SARAH : wat super dat het zo lekker gaat met jullie meisje ! Als je goed geslapen hebt kan je de hele wereld weer aan he? Hopelijk is ze er doorheen en slaapt ze voortaan heerlijk door !!

SOEP : jullie nachten ook nog niet met heel veel slaap gevuld ? baaaaaaaaaaaalen. Maar gelukkig gaat het wel weer wat beter verder.

KIKKIE : aah wat zielig voor je meiske, zo'n pijn en de antibiotica die ze niet meer mag. Kan je de afspraak niet vervroegen dan ? mss dat ze eerder tijd hebben nu ze zo'n pijn heeft ? Beterschap !!!

Ik heb vanmiddag naar de KNO poli gebeld en de assistente vond dit geen doen. Ze zou meteen een recept regelen voor pijnstillende antibiotica druppels. Meteen weer een vraagje : ik kreeg nl bij de apotheek OOG druppels mee ( het was geen foutje want ze vertelde me dat er geen antibiotica oordruppels waren en dat er daarom altijd oogdruppels gebruikt werden ??? ) Vind het nogal vaag.

Ik lees nu dat meerdere van jullie antibiotica druppels hebben gekregen, zijn dat dan ook oogdruppels ?

groetjes Leanne
Ja inderdaad Pammie en Leanne (ook al zijn we nog niet helemaal bij qua slaap ) even goed kunnen slapen is érg fijn! (Zeker met een verhuizing in aantocht! )
Hier trouwens geen antibiotica-druppels gehad, maar ze zat nog aan een kuur AB van de huisarts, die hebben we gewoon afgemaakt (nog 4 dagen na de ingreep).
Leanne, dat is idd waar van die oogdruppels. Ik moest ze zelf ook hebben in juni. Kreeg toen hetzelfde verhaal te horen. Er bestaan geen oordruppels die zo steriel zijn als de oogdruppels. Dus je hebt ooGdruppels die je moet gebruiken als ooRdruppels. De KNO zegt dit meestal niet, dus dan klinkt het als raar verhaal...

Ik heb het receptje er even bijgepakt; Otosporin oordruppels.

Ik heb de bijsluiter er even bij gegoogled maar dat zijn toch echt ooRdruppels.
de onze heet Trafloxal oogdruppels.

BIEB : wat fijn dat je het herkent ! Tuurlijk vertrouw ik mijn HA wel, maar een foutje is menselijk natuurlijk !

PAMMIE : jullie toch wel oordruppels gekregen dus. Wat raar dat ze bij ons zeggen dat die er niet zijn ? mss een andere werking of dosering dan denk ik .....

SARAH : nou met een verhuizing voor de boeg is slapen wel heeeel erg lekker ja !

Nou wijt het aan de druppels of toeval maar Kaj heeft vannacht heerlijk doorgeslapen van 21.30 uur ( inslapen was moeilijk ) tot 7.40 uur ! Ik ben er 1 keer uit geweest om hem zijn speentje te geven. Zaaaaaaaaaaalig !!!!!

Nu wel heel moe ( ha ha het is ook noooooooooooit goed ) maar dit smaakt naar meer.

groetjes Leanne
leanne en Pammie: er zijn wel degelijk echte ooRdruppels. Maar die ooGdruppels zijn een soort steriel water om de boel goed schoon te maken. Andere oordruppels zijn met andere ingredienten. Maar om het gewoon schoon te maken krijg je vaak de steriele water ooGdruppels.

Fijn dat kaj doorgeslapen heeft!
Ik heb ook echte oordruppels maar dat is een antibioticaspulletje. Overigens hoeven we het alleen te halen als hij last krijgt van een loopoor.

Bieb, mag je wel steriel water in het oor druppelen als er net buisjes zijn geplaatst? Er mag toch juist geen vocht in de oren komen?
Pammie, wij mochten Sarahmeisje gewoon zonder verdere maatregelen dezelfde dag douchen...Vroeger mocht je idd met buisjes niet zonder afsluitdoppen zwemmen en douchen enzo, maar tegenwoordig mag dat gewoon.
Mannie mag 2 weken niet zwemmen en geen water in zijn oren met badderen/douchen. Dus gister zijn haar gewassen met 2 bekers over zijn oren.

Dopjes met zwemmen hoeven inderdaad niet meer.
Huh Hm. Hier zei de KNO gelijk, je mag alles direct weer hoor, zwemmen, douchen... (Omdat ik vertelde bij het consult, dat ik vroeger eigenlijk ook buisjes had moeten hebben, maar omdat ik wedstrijden zwom, is dat niet gebeurd)

Wat raar dat het dan ook nog per arts verschilt.
Sarah : hier mag je ook 2 weken niet zwemmen en 1 week niet de haren wassen i.v.m. kans water / sop in de oren. Vreemd dat dat zo verschilt.

Ooh steriele druppels dus die oogdruppels ? vreemd de ass van de KNO arts had het over antibiotica druppels, staat ook op de bijsluiter.

Ach wat kan het ook schelen, het lijkt erop dat hij hierdoor minder oorpijn heeft en dat is het belangrijkste !!
Hm, hier adviseerden ze geen zeep te gebruiken in badje, omdat zeepwater in het buisje kan lopen. Zeggen ze dat bij jullie niet?
Hier mag zeep wel als je maar watjes, dopjes in of bekers over de oren doet zodat er geen water in komt.
Hier is de policy een week oren drooghouden en verder uitkijken met zeep in de oren. Wij waren de hele week zo voorzichtig en toen hij gisteren echt in bad moest omdat ie helemaal onder de rode kool zat. Zat ie te kraaien in bad kreeg de slappenlach en viel ie zo met zijn oren onder water terwijl er echt maar een ienieminie bodempje in lag. Nouja, niks aan te doen.
HELP !! het is hier echt drama ! na 1 goede nacht afgelopen nacht en gisteravond continue met een huilend kindje gezeten. Overdag niks aan de hand en nu is het weer mis. Ruim anderhalf uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen ( rechtop is lol maar liggen is krijsen ) en na een half uur is hij weer wakker en begint het circus opnieuw. Zo kan het toch niet ???

Wat vinden jullie, toch aandringen op een AB kuur ? of zouden die druppels voldoende moeten zijn ?

groetjes LEANNE

ps vandaag ook koorts
Hm, Leanne, ik zou anders even de boel laten checken door de huisarts, of alles wel okee is daarbinnen. Die druppels hebben bij ons goed geholpen, maar Soepje heeft nooit zo moeten huilen na de operatie.

Hier gaat het slapen steeds beter, hoera. En ik ga gewoon weer een druppie zeep in het badje doen, ze heeft er altijd watjes in nu. Maandag controle bij de KNO-arts, ik ben benieuwd.
Ik zou acuut naar de huisarts gaan Leanne. Misschien is het met de operatie niet helemaal goed gegaan, is het buisje er weer uit, kan vanalles zijn. Van koorts net na een operatie zou ik ook niet erg gelukkig worden. Dus hup, naar die huisarts!
Hoi dames!

Hierbij wil ik jullie bedanken voor het openen/reacties schrijven/etc want door het lezen hiervan heb ik gisteren toch de ha overtuigd dat ik naar de KNO arts wilde. Vandaag geweest en ze wordt vrijdag geopereerd aan neusamandel en ze krijgt buisjes.

Na 4 antibioticakuren en nu al vier weken oorontsteking was het toch wel duidelijk voor de KNOarts dat er iets moest gebeuren. HA was er niet zo'n voorstander van ivm leeftijd (15mnd) maar ik zag hier al dat er echt wel meer in hetzelfde schuitje zitten/zaten.

Ik ga komende week dit topic nog eens een keertje doorlezen ter voorbereiding, erg fijn topic dit!!

groetjes Choca
Leanne, jeetje zeg, wat een drama. Ik zou gelijk naar de huisarts gaan en de boel laten controleren. Ik hoop voor je dat het wat beter gaat. Zielig hoor.

Choca, wat vlot! Wel spannend maar dan ben je er maar gelijk weer vanaf. Vier weken oorontsteking is geen pretje.

Hier is het meisje opgeknapt en vrolijk. Heerlijk om te zien. Dus hier even geen zieke kindjes gelukkig. Maandag wel naar de kno arts voor controle van haar oren en of ze dan toch nog AB moet. Want helaas dacht ik dus twee weken geleden ook dat ze ok was, en zat er een ontsteking.
Hoi Choca,

Fijn dat je doorverwezen bent. Soms krijg ik wel een sik van huisartsen. Die van ons deed gelukkig niet moeilijk. En fijn dat ze al zo snel terecht kan. Ga rustig lezen, ben benieuwd hoe het je vergaat!

Leanne: hoe gaat het?
dank je wel voor jullie reacties. het is heel gek hier, overdag is er niets aan de hand maar als hij moet slapen is het drama.

Vandaag KNO arts gebeld omdat nu linker oor vies kijkt en er troep uitkomt. Rechteroor ( wat we al aan het druppelen waren ) zag er mooi uit. Nu gaan we links ook druppelen en als Kaj na het weekend nog zijn pijn heeft moeten we langs komen.

Vanavond is hij aan de fles in slaap gevallen en kon ik hem zo in zijn bedje leggen. Mss heeft hij flink pijn gehad van zijn linker oortje wat nu loopt ?

Mocht het vanacht niet gaan bellen we morgen naar de HAP.

Maar we hopen op een heerlijke nacht ......

CHOCA : wat fijn dat je zo snel terecht kan voor een operatie, alvast veel succes. Hopelijk heeft het goed resultaat.

KIKKIE : wat fijn dat jouw meisje zo is opgeknapt. Zou mooi zijn als de KNO ook goed nieuws heeft en dat er geen ontsteking te vinden is.

SOEP : jullie ook nacontrole maandag ? succes !!

PAMMIE : ik ben maandag bij de HA geweest en die heeft gekeken of de buisjes goed zaten en dat was gelukkig het geval. Toen constateerde hij middenoorontsteking rechts en die is nu ws overgeslagen naar links ( dacht ass KNO ).

Maar dank je wel voor je lieve reactie.

afgelopen nacht ging voor ons doen best goed, 's avonds was flink moeilijk. Ik ben er 's nachts een keer of 6 uit geweest en kreeg hem door rond te lopen weer rustig en slapend. Daarna van 2.00 uur tot 4.00 uur Kaj bij me gehad ( veel huilen en onrust ) en toen heeft hij van 4.00 uur tot 8.00 uur in zijn eigen bed super geslapen !!!!

Nou ik ga nog effe bankhangen en dan slapen.

groetjes LEANNE
Leanne, pfff, wat heb jij nog een toestanden te verduren!

Mag hopen dat het een keer afgelopen is!

Choca, wat goed dat je doorverwezen bent en wat wordt je meisje snel geholpen zeg!!

Kikkie en Sarah: Fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat!!

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar waarom hier geen buisjes komen: de oren zagen er bij de KNO-arts op zich goed uit. Verraste mij wel even, maar op zich mooi dus.

Ook is zoon een stuk minder doof, dus blijkbaar is de boel toch echt opgeklaard daar.

Wel is hij nog steeds veel moe (komt net weer uit bed...), en ik ben benieuwd of die neusamandel dat gaat verhelpen!

Toevallig vandaag in het Stadsziekenhuis op RTL4 een buisjesoperatie gezien, trouwens.

Zoon zat mee te kijken, dus die zag meteen hoe dat kapje werkte en dat het jongetje weer blij wakker werd.

Jochie had ook een knuffel die er uit zag als onze "heilige" knuffel, dus dat stelde zoon helemaal gerust, haha!

(Die moeten we écht niet vergeten!)

Ook Nijntje in het Ziekenhuis aan het lezen, beetje ouderwets, maar nog steeds doeltreffend verhaal.
Leanne, hoe gaat het nu? Nog naar de HAP geweest?

Sproet, ik hoop dat het bij jou ook helpt je kindje op te knappen! Hier is het echt een vrolijk en gezond meisje nu!

Ik zag laatst een medisch programma bij de publieken waar ze ook een buisjesoperatie hadden, grappig om te zien.

Met Soepje is alles goed. Helaas is het buisje uit haar linkeroor (het probleemoor) het ligt nu in haar gehoorgang en valt er vanzelf uit. Er zit geen vocht achter het oor, dus zolang ze geen last heeft, hoeven we niets te doen, over een jaar weer terugkomen. We houden het dus in de gaten, maar in dat oor hoeft ze geen watje meer in in bad. Hij vond het wel gek dat ze zo'n loopneus heeft, ondanks dat de neusamandelen zijn verwijderd.

Maar het slapen gaat ook weer beter, hopen dat het zo blijft. Ze slaapt nog steeds niet rustig door, maar valt na een beetje jammeren wel snel weer in slaap en we hoeven er niet altijd meer uit.
SOEP : ooh het buisje er al uit ? da's ook balen, is het voor niks geweest dus. Gelukkig dat er geen vocht zit. Hopelijk blijft het goed gaan en krijgt ze geen last.

Ik heb de HAP niet meer gebeld, het gaat sinds het weekend een stuk beter hier. Of eigenlijk moet ik schrijven, het ging ....

Want vannacht was het weer bal en er komt viezigheid uit allebei de oortjes, rechts weer bloed.

Dus net de KNO gebeld en morgen moeten we langskomen, als je met je vinger over het oortje gaat voel je ook dat er heel veel prut inzit. Ben benieuwd wat ze zeggen .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven