Cadeau 1e verjaardag
woensdag 13 mei 2009 om 20:19
Hallo, ik kom niet dikwijls op deze pijler maar wil toch graag een vraagje stellen.
Binnenkort wordt onze kleinzoon 1 jaar.
We willen graag een heel leuk cadeau voor hem kopen, maar door omstandigheden krijgen we hem niet zo dikwijls te zien en weten we niet goed wat voor hem geschikt zou zijn.
We willen het ook liever niet aan de ouders vragen omdat we het leuk vinden om met een verrassing te komen.
Wat is volgens jullie een leuk cadeau voor een 1e verjaardag?
Binnenkort wordt onze kleinzoon 1 jaar.
We willen graag een heel leuk cadeau voor hem kopen, maar door omstandigheden krijgen we hem niet zo dikwijls te zien en weten we niet goed wat voor hem geschikt zou zijn.
We willen het ook liever niet aan de ouders vragen omdat we het leuk vinden om met een verrassing te komen.
Wat is volgens jullie een leuk cadeau voor een 1e verjaardag?

woensdag 13 mei 2009 om 20:26
Mijn zoon van bijna een jaar vindt alles wat knopjes heeft leuk (als er dan nog een geluidje uitkomt als er knopjes op zitten vindt hij het helemaal fantastisch)
Dingen waarmee hij kan trommelen of hameren zijn ook favoriet. (een trommel, hamertje tik dat soort dingen) en (voel)boekjes vindt hij ook leuk
Dingen waarmee hij kan trommelen of hameren zijn ook favoriet. (een trommel, hamertje tik dat soort dingen) en (voel)boekjes vindt hij ook leuk
woensdag 13 mei 2009 om 20:31
Little people wordt hier juist niets mee gedaan. Maar ieder kind is natuurlijk anders.
Voor de 1ste verjaardag vind ik persoonlijk een topper de Fisher price kleuren toren. Echt iets voor een kleintje van 1 jaar en mijn zoon van bijna 3 heeft hiermee de kleuren geleerd en bouwt de toren nu nog regelmatig.
Ook de baby laptop van V-tech bevalt hier goed, inderdaad vanwege de knopjes!
Suc6 Met shoppen!
Voor de 1ste verjaardag vind ik persoonlijk een topper de Fisher price kleuren toren. Echt iets voor een kleintje van 1 jaar en mijn zoon van bijna 3 heeft hiermee de kleuren geleerd en bouwt de toren nu nog regelmatig.
Ook de baby laptop van V-tech bevalt hier goed, inderdaad vanwege de knopjes!
Suc6 Met shoppen!
woensdag 13 mei 2009 om 20:42
een driewieler met duwstok? Onze zoon kreeg van opa en oma een opblaas zwembadje.Een grote.Wel ondiep,maar groot genoeg om er ook bij in te zitten.Geweldig vond hij het!
Van andere opa en oma een zandbak met schepje enzo.Ook een groot succes.Wij hadden op zijn 1ste verjaaardag een driewieler voor hem gekocht.Sjonge die is helemaal versleten!
Van andere opa en oma een zandbak met schepje enzo.Ook een groot succes.Wij hadden op zijn 1ste verjaaardag een driewieler voor hem gekocht.Sjonge die is helemaal versleten!
woensdag 13 mei 2009 om 20:43
Voor een loopauto moeten ze al best wel lang zijn. Ik heb op de rommelmarkt met koninginnedag een loopauto voor mijn zoontje gekocht. Hij is ong. gemiddeld qua lengte en komt nog niet goed met zijn voetjes bij de grond op de loopauto. Daarom is de loopauto nu vooral een "papa-of-mama-moet-duwen-auto
woensdag 13 mei 2009 om 20:47
woensdag 13 mei 2009 om 20:52
Er zijn ook loopauto's die geschikt zijn voor kinderen vanaf 8 of 9 maanden, die zijn in elk geval niet te groot. Ons zoontje had er al een paar maanden voor zijn eerste verjaardag eentje, dat is een leeuw van Fisher-Price. De loopauto van Nijntje is volgens mij ook geschikt voor onder het jaar.
Ons zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag heel veel Little People gekregen en in het begin keek hij er niet naar om, maar nu hij anderhalf is speelt hij er heel veel mee, vooral met de poppetjes.
Ons zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag heel veel Little People gekregen en in het begin keek hij er niet naar om, maar nu hij anderhalf is speelt hij er heel veel mee, vooral met de poppetjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 13 mei 2009 om 20:55
Oh ja, voor de rest zijn blokken helemaal favoriet, dat is ook al ontzettend lang zo. Toen hij nog kleiner was hield hij ze vooral vast, sloeg met twee blokjes tegen elkaar of gooide torens om die wij bouwden, inmiddels bouwt hij zelf torens.
Hij vond ze als baby al mooi, hij sliep liever met zijn lievelingsblok in bed dan met een knuffelbeest.
Hij vond ze als baby al mooi, hij sliep liever met zijn lievelingsblok in bed dan met een knuffelbeest.
woensdag 13 mei 2009 om 20:57
mijn kinderen hebben echt zoveel plezier gehad van de wheelybug (ff googlen). Da's een karretje waar ze op gaan zitten en die wieltjes zwenken alle kanten op. Hij is echt voor binnen maar succes verzekerd!
Anders een mooi boek, bv. zo'n verzamelboek van Max Velthuijs. Mooie tekst erin en je hebt een mooi kado.
Als je speelgoed gaat kopen, koop dan wel iets waar hij (vrijwel) meteen mee kan spelen. Ik kreeg regelmatig speelgoed waar hij pas een jaar later mee kon spelen, da's jammer.
Anders een mooi boek, bv. zo'n verzamelboek van Max Velthuijs. Mooie tekst erin en je hebt een mooi kado.
Als je speelgoed gaat kopen, koop dan wel iets waar hij (vrijwel) meteen mee kan spelen. Ik kreeg regelmatig speelgoed waar hij pas een jaar later mee kon spelen, da's jammer.
woensdag 13 mei 2009 om 20:59
Qwertu, het kwam bij hem echt opeens. Hij heeft wel eerst nog een fase gehad waarin hij de torens niet meer omgooide, maar voorzichtig aanraakte. Een paar weken geleden was hij steeds aan het proberen om twee blokjes op elkaar te zetten, wat dan niet lukte, en dan was hij ongelofelijk kwaad op zijn blokken. Een week later bouwden wij een toren voor hem en dan zette hij het bovenste blokje erop en dat ging dan steeds hoger. Inmiddels kan hij zelf torens bouwen. Hij is ook erg zuinig geworden op zijn blokken, als de toren omvalt, gaat hij ze eerst allemaal van de grond rapen voor hij weer verdergaat.
Ik baal alleen dat die set blokken niet meer te krijgen is, want ze zijn echt favoriet. Het is een set van de HEMA, alleen kubusjes, met cijfers, letters, kleurtjes en beestjes van Eric Carle erop.
Ik baal alleen dat die set blokken niet meer te krijgen is, want ze zijn echt favoriet. Het is een set van de HEMA, alleen kubusjes, met cijfers, letters, kleurtjes en beestjes van Eric Carle erop.
woensdag 13 mei 2009 om 21:06
Persoonlijk was ik er niet zo heel blij mee als mensen zonder overleg echt grote dingen cadeau gaven. Ze kreeg bijvoorbeeld een knalroze, pluche, hinnikend hobbelpaard terwijl ze al een prachtig houten exemplaar had staan.
Als het toch iets groots moet worden is een blokkenkar/duwkar misschien een leuk idee als hij die nog niet heeft. Dat is toch wel het meest gebruikte voertuig hier en nu ze 2,5 is gebruikt ze hem nog steeds om dingen mee te vervoeren.
En wat ook leuk is, maar ik weet het merk niet, is een soort vrachtauto waar kleinere auto's op gereden kunnen worden. Het is een vrij groot ding, een cm of 80 lang en de losse auto's zijn zo'n 20 cm. Op de wagen kunnen ze volgens mij ook zelf zitten.
Op de creche bij ons hebben ze die en er wordt veel mee gespeeld.
Ook de Little People boerderij wordt op de creche veel mee gespeeld, ook door de kleintjes.
Als het toch iets groots moet worden is een blokkenkar/duwkar misschien een leuk idee als hij die nog niet heeft. Dat is toch wel het meest gebruikte voertuig hier en nu ze 2,5 is gebruikt ze hem nog steeds om dingen mee te vervoeren.
En wat ook leuk is, maar ik weet het merk niet, is een soort vrachtauto waar kleinere auto's op gereden kunnen worden. Het is een vrij groot ding, een cm of 80 lang en de losse auto's zijn zo'n 20 cm. Op de wagen kunnen ze volgens mij ook zelf zitten.
Op de creche bij ons hebben ze die en er wordt veel mee gespeeld.
Ook de Little People boerderij wordt op de creche veel mee gespeeld, ook door de kleintjes.
woensdag 13 mei 2009 om 21:07
Was van fisherprice, rijdt echt en speelt een liedje. Was Zwiepje groot fan van.
Little tikes meuk is ook onbreekbaar en goed, bijvoorbeeld die vrachtwagen met oplegger. Kunnen ze tot 120 kilo op zitten. Niet dood te krijgen.
Verder: Klein in huis glijbaantje, zo'n v-tech stuur met knoppen en sleutel en bijbehorende geluiden, zo'n blaffend hondje etc, nijntjemeuk scoort ook altijd.
woensdag 13 mei 2009 om 21:09
woensdag 13 mei 2009 om 21:11
quote:Susan schreef op 13 mei 2009 @ 20:59:
Ik baal alleen dat die set blokken niet meer te krijgen is, want ze zijn echt favoriet. Het is een set van de HEMA, alleen kubusjes, met cijfers, letters, kleurtjes en beestjes van Eric Carle erop.Marktplaats misschien wel? Er staat sowieso één verkoper op met deze blokken. (denk ik aan je beschrijving te zien..)
Ik baal alleen dat die set blokken niet meer te krijgen is, want ze zijn echt favoriet. Het is een set van de HEMA, alleen kubusjes, met cijfers, letters, kleurtjes en beestjes van Eric Carle erop.Marktplaats misschien wel? Er staat sowieso één verkoper op met deze blokken. (denk ik aan je beschrijving te zien..)
woensdag 13 mei 2009 om 21:11