Cadeau kind 3 jaar?

08-04-2010 20:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Simpele vraag, wat gaven jullie aan je kind toen het 3 werd? Mijn zoon wordt over een maandje 3 en iedereen gaat dan natuurlijk vragen wat hij wil hebben. maar het probleem is dat hij volgens mij alles heeft.



Ik denk dat ik maar wat boeken ga vragen maar het is ook niet leuk als hij van iedereen een boek krijgt en dan is er grote kans dat hij van alles dubbel krijgt, dus wil ook wel aan mensen iets anders vragen.



Wie heeft er nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Niet goed gelezen



Spelletjes als memorie doen het altijd goed, of anders Loco (jaja bestaat nog steeds) en ze hebben dat in allerlei vormen, ook met Dora en Diego bijv.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 08 april 2010 @ 20:52:

[...]





Dat was eerlijk gezegd ook mijn 1e gedachte.



Maar kinderen krijgen tegenwoordig zo veel! Als ik kijk naar mijn Amsterdamse nichtjes, dan zie ik die 2 zo overstelpt worden met kadootjes (of eigenlijk: kado's) dat ze er verveeld van worden. Zelfs van vage kennissen krijgen ze soms de meest waanzinnige kado's. En niet alleen Sinterklaas wordt gevierd, ook kerst. Beide keren met (veel) kado's. Dan nog verjaardag, rapport, eens een kadootje tussendoor, eentje lag in het ziekenhuis (en dan moet de ander natuurlijk ook wat), ...



Maar ik beken: ik doe daar zelf ook aan mee...

Is Amsterdams relevant hier?

Mijn kinderen zijn ook Amsterdams en komen écht niet om in de rotzooi. Ik kom gelukkig niet uit een familie waar het traditie is om elkaar te overtroeven met hele dure cadeaus.
Alle reacties Link kopieren
quote:dvdspeler schreef op 08 april 2010 @ 21:24:

[...]





Dat blijktIk snap het probleem daar niet van. Alles is een oordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, mijn oudste dochter wordt ook binnenkort 3 en weet het ook even niet meer. Die spelletjes zijn wel een goed idee. Verder wilde ik zelf zo'n zand-en waterspeeltafel voor haar kopen.

Zoiets als





Ik was laatst met haar bij vrienden en ze was een hele tijd in de weer bij hun zandbak met emmertjes, water etc. dus dan lijkt me zo'n tafel wel heel leuk. Voor een echte zandbak hebben we geen plaats op ons balkon.



Verder dacht ik aan óf een loopfiets (maar ik ben bang dat ze daar al te oud voor is, ze heeft al een gewone fiets) óf een step.
Alle reacties Link kopieren
Een tol? Een hoepel? En bal??? Lekker buiten spelen?? Hutten bouwen? Springtouwen? Elastieken? Verstoppertje??
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 21:33:

[...]





Ik snap het probleem daar niet van. Alles is een oordeel.Ben ik met je eens en is ook geen probleem natuurlijk, maar zie de toegevoegde waarde van je opmerking niet in dit topic, temeer ook omdat ik al aangaf dat wij het zelf niet stimuleren om zoveel zooi in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 08 april 2010 @ 21:23:

Ik zeg dus ook gewoon dat als dochter jarig is zij alleen jarig is en d'r broertje dus niet ook een cadeautje behoeft. Zo ook met kerst dat vieren we niet betekent hier gewoon dat vieren we niet.



Heb ik dit jaar ook gedaan. Alle opa's en oma's ingeseind dat zoonlief geen cadeautjes mocht krijgen op zijn zusje haar verjaardag. Vonden ze allemaal erg moeilijk. Ze komen dan toch aan met iets kleins... Een stickerboekje, stiften en snoep. Ik baal daar zo van!!! Ben wel blij dat ik het gezegd heb want anders had zoonlief waarschijnlijk nog grotere cadeaus gehad...

Zelfde met kerst, opa en oma's terugkeer van vakantie, pasen, en ga zo maar door. Hier zijn er 4 paar opa's en oma's... Er is altidj wel wat, zelfs na meerdere gesprekken da tik het niet meer wil...



Zo vergaar je een hoop. En dan heb je dus ineens zomaar heel veel troep speeldgoed. Is dus niet altijd de schuld van de ouders...
Alle reacties Link kopieren
Eerste skates van Fisher Price

Een eigen tafeltje en stoeltje om aan te kleuren en knutselen?



Een schoolbord/whitebord/papierrol ding van Ikea?



Speeltentje? Kruiptunnel? Hotwheels?
Alle reacties Link kopieren
quote:marielle80 schreef op 08 april 2010 @ 20:53:

http://www.dolldot.nl daar hebben ze echt mega gave cadeaus voor kids !! keer wat anders dan gewone spelletjes !!ik heb even op die site gekeken, maar ik kon helemaal niks vinden wat voor een kind van 3 geschikt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:layla1969 schreef op 08 april 2010 @ 21:42:

[...]





ik heb even op die site gekeken, maar ik kon helemaal niks vinden wat voor een kind van 3 geschikt is.Heb hier sowieso een beetje een reclamegevoel bij. Had ook nog niet gekeken op die site.
Alle reacties Link kopieren
Het spel "Bonte balonnen" van Nijntje, bambino-loco, duplo, klei, knutselspullen, stoepkrijt.
Alle reacties Link kopieren
Bambino Loco?
quote:Noerie schreef op 08 april 2010 @ 21:37:

[...]





Heb ik dit jaar ook gedaan. Alle opa's en oma's ingeseind dat zoonlief geen cadeautjes mocht krijgen op zijn zusje haar verjaardag. Vonden ze allemaal erg moeilijk. Ze komen dan toch aan met iets kleins... Een stickerboekje, stiften en snoep. Ik baal daar zo van!!! Ben wel blij dat ik het gezegd heb want anders had zoonlief waarschijnlijk nog grotere cadeaus gehad...

Zelfde met kerst, opa en oma's terugkeer van vakantie, pasen, en ga zo maar door. Hier zijn er 4 paar opa's en oma's... Er is altidj wel wat, zelfs na meerdere gesprekken da tik het niet meer wil...



Zo vergaar je een hoop. En dan heb je dus ineens zomaar heel veel troep speeldgoed. Is dus niet altijd de schuld van de ouders...

Hier ook 4 paar opa's/oma's en ook hier vind men het moeilijk, maar dingen als een stickerboekje, stiften, een snoepje zijn niet de dingen die je op verjaardagen vraagt. Dat spul komt hier ook veel binnen via alle aanhang, maar dat is een week later gewoon gebruikt, of verdwijnt in de snoep- dan wel kleurtjestrommel. Grote cadeaus worden na die mededeling in elk geval niet meer meegenomen.



Voor troep heb ik een erg makkelijke oplossing 1 keer in de zoveel tijd gaat alles van prulletjes dat stuk is op is gewoon weg en dan gooi ik ook nog wel dingen weg die gewoon onder de noemer troep vallen.



Al met al zijn dat niet de dingen die op verjaardagen voorbij komen. Als mensen hier buiten de verjaardagen/sinterklaas iets groters willen geven dan een aardigheidje dan worden de kinderen altijd heel blij van boeken. Ze hebben beiden een eigen en een gezamenlijke boekenkast, daar geldt echt er kan altijd meer bij.
quote:vliegendehollander schreef op 08 april 2010 @ 22:14:

Bambino Loco?Zou ik niet meer geven voor een 3de verjaardag. Dan zijn ze al (bijna) toe aan de gewone versie van loco.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop veel van het nieuwe gekregen speelgoed na het uitpakken in een kist en één keer in de zoveel tijd komt daar wat uit en gaat wat anders naar zolder. Zo blijft het hier overzichtelijk, niet overdadig en goed afgestemd op de leeftijd (want je krijgt gelukkig ook altijd speelgoed dat voor een wat oudere leeftijd is).



Verder wordt het speelgoed aan het seizoen aangepast. Dus bijv alle zandbak dingen gaan even weg (behalve misschien een klein schepje en emmertje) en die komen nu de kast weer uit.



Maar inderdaad het blijft heel veel wat er binnenkomt. Zoveel dat ik niets meer hoef te kopen. En dat vind ik zelf ook wel eens jammer want ik weet tenslotte het beste wat ze echt leuk vind. Meestal kopen we voor speciale gelegenheden een groot kado dus dat is wel leuk, maar voor de rest dus eigenlijk niks.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Verkleedkleren, Kid K'nex, fietsje met zijwielen, DVD van zijn favoriete serie.

Of zoek het in de knutselsfeer: Klei, verf en kwasten, Playmais, een prikblok, een toverkrasblok, kinderlijm en een kinderschaartje, stickers, stempels, sjablonen.
Alle reacties Link kopieren
Puzzels zijn hier momenteel een grote hit (dochter net 3, puzzels van ongeveer 20 á 30 stukjes). Ze heeft voor haar verjaardag een kinderlaptop gekregen. Had ze bij iemand anders al eens mee gespeeld en vond ze helemaal het einde. Ik wist dan ook vrijwel zeker dat dat een geslaagd cadeau zou zijn. Vorig jaar heeft ze een step gekregen met dubbele achterwieltjes die wordt ook nog veelvuldig gebruikt. Duplo speelt ze trouwens ook vaak mee en haar neefje van 7 vind dat ook nog leuk dus is iets wat lang mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgt dochter een aquarium, wij komen ook om in het speelgoed en dit vindt ze ook heel erg leuk.

Aan de visite vraag ik buitenspeelgoed denk ik..dingen als een skippybal, zandspeelgoed, stoepkrijt enzo.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is volgende week jarig, dan wordt hij drie.

Hij vraagt:



Playmobil, badjas (die hebben we allemaal, behalve hij) birkenstocks (idem ;)), verkleedkleren, bal, dvd's van de nijntje musicals die we gezien hebben, een aantal boeken (gerichte titels, dus niet in het wilde weg; 'boeken'.)



Wij maken altijd een lijstje op lijstje.nl. Ideaal.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij geven altijd een prenten/voorleesboek. En altijd succes verzekerd! En van boeken heb je nooit genoeg. Verder een pyama, wat kleertjes, ondergoed. En natuurlijk is een auto ook erg leuk om gelijk mee te kunnen spelen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt heel blij van knutsel- en kleurspul. Daar heb je ook nooit te veel van want dat gaat op aan allerlei mooie creaties... en die geef je dan weer cadeau aan opa's, oma's, tantes, vrienden etc... Cirkel is weer rond!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk even mee, mijn zoontje is ook bijna jarig :-)

Zelf zit ik er over te denken om hem een groot bed en een nieuwe kamer te geven... Kunnen we gelijk gerichte kado's vragen. Maar vind eigenlijk die commode stiekem ook nog best handig!
Gezelschapsspelletjes zijn hier een grote hit (ze zijn 3 en net 5)

Hier favoriet zijn: knibbel knabbel knuisje, domino, huisje boompje beestje, krokoloco, nijntje aan zee, memory...

En miniloco is leuk, of spelletjes van smartgames, dit kunnen ze ook aleen doen.



Verder speelt mijn 3 jarige veel met playmobil auto's (brandweerwagen, vuilniswagen, kraanwagen, graafmachine) en is momenteel dank zij AH ook weer dol op zijn winkeltje. Ook speelt hij graag met zijn keukentje. En fietsen doet hij graag en buiten op de trampoline en inderdaad de aquaplay (hier kunnen meer mensen aan bij betalen, want voor een beetje set ben je zo 50 euro kwijt)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze afgelopen week gegeven aan zoontje van net 2. Is officieel vanaf 3 jaar, en mijn zoontje moet er echt nog in groeien, al vind hij het wel leuk nu. De kans bestaat dat tegen de tijd dat hij er echt aan toe is, er wat onderdelen kwijt zijn of tandafdrukjes hebben. Dus vanaf 3 jaar is het beter.



Het aardige is dat het echt iets anders is dan heel veel ander speelgoed, en door de vorm en de magneten is het geschikt voor op de achterbank of bijvoorbeeld als je lang moet wachten in een wachtkamer ofzo. deze is met auto's, maar er zijn heel veel variaties (huizen, poppetjes, dieren etc.).
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten met hetzelfde probleem , we hebben een dochter van 3,5 en een zoon van 2 en veel te veel speelgoed ( en dat terwijl we zelf leven van bijstandsniveau) . Wat wel echt een leuk kado is , is een loopfiets onze kinderen kunnen beide al fietsen maar niet zonder zijwieltjes en door het loopfietsje leren ze om te gaan met hun evenwicht waardoor de zijwieltjes snel weg kunnen. Ideaal en ze vinden het super leuk. Verder hebben ze een keukentje waar onze dochter goed mee speelt maar onze zoon gooit alle kopjes enz vol met ranja dus niet echt handig. We hebben nu tegenwoordig het speelgoed op zolder opgeslagen en wisselen iedere 4 of 5 dagen wat dingetjes om het interessant te houden. Beneden hebben ze nu een doos lego en alle 2 1 boekje en wat auto s . Wanneer we meer speelgoed beneden leggen merken we dat ze eigenlijk nergens mee spelen en alleen troep maken. ze zien dan door de bomen het bos niet meer, Ik vind het ook niet normaal dat kinderen zoveel hebben tegenwoordig maar inderdaad was ze krijgen met hun verjaardagen heb je zelf echt niet in de hand. Voor sinterklaas koop ik gewoon knutsel spulletjes dat blijft altijd leuk en kleding omdat ze er weer bijna uitgegroeid zijn. Verder heb ik mini loco besteld omdat dat erg leerzaam is. Boekjes zijn ook heel leuk maar niet wanneer je toch al een hele boekenkast vol hebt met kinderboeken. Ik ga komend jaar over op lego en vraag dan voortaan aan iedereen lego omdat dat iets is waar ze jaren mee spelen. Andere dingen ga ik uitzoeken en de dingen waar ze niet naar om kijken gaan op marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven