Cadeautips jongen 2-3 jaar
vrijdag 19 november 2010 om 10:11
Hallo allemaal!
Mijn zoontje is afgelopen zomer twee geworden. Nu de feestdagen er aan komen willen de opa's en oma's weten wat ze voor hem kunnen kopen. Heel lief allemaal, maar ik weet het echt niet....
Ik wil het liefst dingen vragen waar hij alleen mee kan spelen. Spelletjes, puzzels en knutselspulletjes; dingen om met papa en mama te doen zijn er genoeg. DVD's en boekjes hebben we ook meer dan genoeg.
Dus de vraag aan alle mama's met jongens tussen de 2 en de 3: wat is bij jullie het favoriete speelgoed?
Ik zal zelf ook alvast een duit in het zakje doen:
* houten boerderij van Eichhorn aangevuld met plastic dieren
* keukentje met keukenspulletjes
* houten blokken
* DUPLO
* grote vloerpuzzel van foam
* houten trein
Wat hij al krijgt van verschillende opa's en oma's:
* kinderkeyboard
* traktor met dieren (erg leuk!!!)
* DUPLO aanvulling
* slee
Mijn zoontje is afgelopen zomer twee geworden. Nu de feestdagen er aan komen willen de opa's en oma's weten wat ze voor hem kunnen kopen. Heel lief allemaal, maar ik weet het echt niet....
Ik wil het liefst dingen vragen waar hij alleen mee kan spelen. Spelletjes, puzzels en knutselspulletjes; dingen om met papa en mama te doen zijn er genoeg. DVD's en boekjes hebben we ook meer dan genoeg.
Dus de vraag aan alle mama's met jongens tussen de 2 en de 3: wat is bij jullie het favoriete speelgoed?
Ik zal zelf ook alvast een duit in het zakje doen:
* houten boerderij van Eichhorn aangevuld met plastic dieren
* keukentje met keukenspulletjes
* houten blokken
* DUPLO
* grote vloerpuzzel van foam
* houten trein
Wat hij al krijgt van verschillende opa's en oma's:
* kinderkeyboard
* traktor met dieren (erg leuk!!!)
* DUPLO aanvulling
* slee
vrijdag 19 november 2010 om 10:16
onze zoon vondt de traktor met dieren erg eng en speelt er nog niet mee. (met geluid en liedjes).
wat hier geliefd is:
duplo, trein baan (met steeds maar weer aanvullingen), playmobil boerderij, loopfietsje voor binnen, driewieler voor buiten, badspeelgoed, autos autos en nog eens autos met een bijbehorende garage natuurlijk, een eigen speelhoekje (kastje, tafeltje, stoeltjes), stoepkrijt, voetbal van stof, voetbal voor buiten.
wat hier geliefd is:
duplo, trein baan (met steeds maar weer aanvullingen), playmobil boerderij, loopfietsje voor binnen, driewieler voor buiten, badspeelgoed, autos autos en nog eens autos met een bijbehorende garage natuurlijk, een eigen speelhoekje (kastje, tafeltje, stoeltjes), stoepkrijt, voetbal van stof, voetbal voor buiten.
vrijdag 19 november 2010 om 10:17
vrijdag 19 november 2010 om 10:19
Hier ook auto's auto's auto's in alle vormen, kleuren en maten en idd de bijbehorende garage.
klei
verf
Duplo
Domino
Rijgkralen
Hij krijgt voor de kerst een houten trein. Ben benieuwd of dat een succes is. Voor de rest hebben wij niet zoveel, maar wat we hebben, hebben we gelijk in 1000-voud (vind echt overal altijd auto's)
klei
verf
Duplo
Domino
Rijgkralen
Hij krijgt voor de kerst een houten trein. Ben benieuwd of dat een succes is. Voor de rest hebben wij niet zoveel, maar wat we hebben, hebben we gelijk in 1000-voud (vind echt overal altijd auto's)
vrijdag 19 november 2010 om 10:20
Misschien is het leuk om wat geld bij elkaar te leggen en een driewieler te kopen? Mijn dochter van 2 en half heeft er één voor haar verjaardag gekregen en ze vindt 'm schitterend. Net als het speelgoed wat jij noemt trouwens. De laatste tijd vindt ze stickers plakken en stukjes papier lijmen ook erg interessant. En boekjes, daar krijgt ze echt geen genoeg van.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 19 november 2010 om 10:26
vrijdag 19 november 2010 om 10:49
Zoon wordt 3 in februari en speelt veel met Loco, autootjes (die rubberen dingen), Tonka auto's, spelletjes zoals Domino, kwartet, zwarte pieten, memory etc. en puzzels.
Keukentje is hier geen succes, maar was bij oudste zonen wel een hit.
Hij krijgt met de kerst (wij doen niet aan Sinterklaas...Zuid-Limburg) de garage van Little People.
Op zijn lijstje staan verder nog dvd's van Blue's Clues en Little Einstein, Duplo Cars, houten knikkerbaan met autootjes, Kapla bouwstenen (google eens, erg leuk), zwemkleding, kinderparaplu, slee, Dora speelt verstoppertje en Smart Car (eenpersoonspuzzelachtige spellen), spel Malle Muis en Piny Pon dingen (eigenlijk voor meisjes, maar hij vindt het prachtig).
Succes!
Keukentje is hier geen succes, maar was bij oudste zonen wel een hit.
Hij krijgt met de kerst (wij doen niet aan Sinterklaas...Zuid-Limburg) de garage van Little People.
Op zijn lijstje staan verder nog dvd's van Blue's Clues en Little Einstein, Duplo Cars, houten knikkerbaan met autootjes, Kapla bouwstenen (google eens, erg leuk), zwemkleding, kinderparaplu, slee, Dora speelt verstoppertje en Smart Car (eenpersoonspuzzelachtige spellen), spel Malle Muis en Piny Pon dingen (eigenlijk voor meisjes, maar hij vindt het prachtig).
Succes!
zondag 21 november 2010 om 08:00
Wij zijn er een eind uit geloof ik met de cadeautjes. We gaan inderdaad de DUPLO gewoon lekker uitbreiden, want dat is iets waar hij nog heel lang mee kan doen en wat zijn fantasie ook blijft prikkelen.
Playmobiel vind ik hem nog iets te jong voor en misschien slaan we het wel helemaal over ook, net als Little People. Ik vind het leuk speelgoed, maar ook zo ontzettend duur! Tegen zijn derde verjaardag zien we wel waar zijn behoeftes dan liggen.
Bedankt voor jullie tips allemaal! Als de cadeautjes zijn uitgepakt kom ik nog een keer terug om te vertellen wat hij ervan vond. Misschien hebben jullie daar iets aan
Playmobiel vind ik hem nog iets te jong voor en misschien slaan we het wel helemaal over ook, net als Little People. Ik vind het leuk speelgoed, maar ook zo ontzettend duur! Tegen zijn derde verjaardag zien we wel waar zijn behoeftes dan liggen.
Bedankt voor jullie tips allemaal! Als de cadeautjes zijn uitgepakt kom ik nog een keer terug om te vertellen wat hij ervan vond. Misschien hebben jullie daar iets aan