Carnaval op school

09-02-2010 08:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag een school de leerlingen verplichten om mee te doen aan een carnavalsfeest dat buiten schooltijd ('s avonds) wordt georganiseerd? Mogen ze, indien het betreffende kind niet aanwezig is (vanwege morele bezwaren), een sanctie opleggen??

Deze sanctie houdt overigens in dat deze kinderen de school de volgende dag (na het feest dus) moeten poetsen.
en ik wil er nog wel even aan toevoegen dat mijn dracula, bruid en Ali B wel meedoen aan carnaval ( de autist gaat als Ali B, zelf bedacht )
Alle reacties Link kopieren
Er zullen toch wel meer kinderen zijn die iets anders hebben gepland staan op hun donderdagavond? Misschien willen ze wel ergens anders carnaval vieren, bv bij de sportclub?
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 09:12:

[...]





eh waarom ben je een partypooper als je niet als randdebiel wilt meehossen op hoempapa muziek? Erg kort door de bocht, mag iedereen even lekker zelf weten of ie meedoet aan carnaval ( is god op haar blote knietjes dankbaar dat ze boven de rivieren woont)Ik woon beneden de riviren maar vind carnaval geen ruk aan, en al helemaal niet als ik dronken ouders met kleine kinderen door de straat zie lopen, ow wat een leuk feest, ik ken leukere.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:10:

Vanavond ook met de heule school carnaval. Iedereen is er op een paar partypoopers na. Die kunnen dan ook maar beter weg blijven.Zoooo, dat klinkt echt heul gezellig!
quote:elninjoo schreef op 09 februari 2010 @ 09:12:

[...]



tja, smaken verschillen



Maar goed, er is wel meer op school waar ik 'n pesthekel aan had, dus zouden ze die carnavalflauwekul onder schooltijd houden vind ik het geen geldige reden om je kind thuis te houden. Waarom moet dat nu weer zonodig in de vrije tijd gehouden worden?Eh, het wordt èn op school gevierd (vrijdag) èn op dinsdagavond in een zaal alwaar alle ouders gezellig staan te o.h.-en en de klassen een optreden doen (beetje vrije school achtig qua optredens maar dan met meer leut).
kwestie van goede smaak Ronniemitchel
Alle reacties Link kopieren
Bij de basisschool van mijn kinderen is het verplicht de kerstviering 's avonds mee te vieren in de kerk, anders ben je ongeoorloofd absent.......
Alle reacties Link kopieren
2italy2, ben jij zelf leerling of leraar op die school?

Ik vind het nogal een rare reactie over die partypoopers. Ik neem aan dat je het niet over je eigen leerlingen hebt?
Stressed is just desserts spelled backwards
Zusenzo, dat is dan geen openbare school of wel?
quote:ronniemitchel schreef op 09 februari 2010 @ 09:13:

[...]Ik woon beneden de riviren maar vind carnaval geen ruk aan, en al helemaal niet als ik dronken ouders met kleine kinderen door de straat zie lopen, ow wat een leuk feest, ik ken leukere.



Raar, ik zie die niet (en nee ik ben dan niet dronken).

Bovendien...als je de hele tijd dronken bent haal je dinsdagavond nooit!! Vinnik altijd zo'n fabeltjes van boven de rivieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 09 februari 2010 @ 09:16:

Bij de basisschool van mijn kinderen is het verplicht de kerstviering 's avonds mee te vieren in de kerk, anders ben je ongeoorloofd absent.......Dat vind ik nog wat anders, als je bewust je kinderen op een actief-christelijke school inschrijft, hoort dit er wel bij. Als de school wel christelijk is maar een stuk losser, zal dit nooit verplicht zijn.
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2010 @ 09:17:

2italy2, ben jij zelf leerling of leraar op die school?

Ik vind het nogal een rare reactie over die partypoopers. Ik neem aan dat je het niet over je eigen leerlingen hebt?Nee, ik ben een ouder die geniet van de kids als ze zo'n lol hebben op het podium en tijdens het "hossen".
Alle reacties Link kopieren
Neuh, Christelijke.



Maar dan nog...
Sorry hoor 2italy2 maar dat is echt geen fabeltje maar de realiteit. Ik denk dat zeker 80% toch wel enigszins op sterk water staat tijdens de carnaval
Mensen die het niks aan vinden en met een chaggie hoofd gaan zitten kijken moeten vooral wegblijven. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het het meest hypocriete feest dat bestaat! Als je je een beetje verdiept in de betekenis en de achtergrond en dat vergelijkt met hoe het gevierd wordt ...... bluuuuhhhhh
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:19:

Mensen die het niks aan vinden en met een chaggie hoofd gaan zitten kijken moeten vooral wegblijven. Iedereen blij.nee want volgens TO moeten die mensen de volgende dag voor straf de meuk van de partyanimals opruimen....niet helemaal terecht of wel?
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 09:18:

Sorry hoor 2italy2 maar dat is echt geen fabeltje maar de realiteit. Ik denk dat zeker 80% toch wel enigszins op sterk water staat tijdens de carnavalPsies, netzoals tijdens een willekeurig studentenfeest, bruiloft of andere uitspatting.
Bergje, ik vind Kerstmis hypocrieter....
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:19:

Mensen die het niks aan vinden en met een chaggie hoofd gaan zitten kijken moeten vooral wegblijven. Iedereen blij.



Nou ja prima, maar zo iemand verdient geen straf.

Je kunt iemand niet straffen omdat hij geen zin heeft in carnaval.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:20:

[...]





Psies, netzoals tijdens een willekeurig studentenfeest, bruiloft of andere uitspatting.ware het niet dat carnaval een religieus feest is, geen uitspatting of studentenfeest.
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 09:20:

[...]nee want volgens TO moeten die mensen de volgende dag voor straf de meuk van de partyanimals opruimen....niet helemaal terecht of wel?Nee, niet terecht. Daarom gewoon ziek melden (zou ik doen).
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:19:

Mensen die het niks aan vinden en met een chaggie hoofd gaan zitten kijken moeten vooral wegblijven. Iedereen blij.



Het probleem met de knul waar Bergje het over heeft is dat hij niet weg mág blijven. Nou ja, dat mag wel, maar dan moet hij de volgende ochtend, als de feestvierders vrij hebben, de rotzooi opruimen.



Vind je dat een school dat mag eisen?



Ow, suus was me voor.....
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 09:20:

Bergje, ik vind Kerstmis hypocrieter....Dan zitten jouw kinderen vast niet op een christelijke school. Anders zou dat juist weer hypocriet zijn van jou, toch?
En 2italy2 bij mijn weten word niemand verplicht om te komen op een bruiloft of studentenfeest, en worden er sancties gelegd op het niet komen opdagen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven