Carnaval op school

09-02-2010 08:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag een school de leerlingen verplichten om mee te doen aan een carnavalsfeest dat buiten schooltijd ('s avonds) wordt georganiseerd? Mogen ze, indien het betreffende kind niet aanwezig is (vanwege morele bezwaren), een sanctie opleggen??

Deze sanctie houdt overigens in dat deze kinderen de school de volgende dag (na het feest dus) moeten poetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2010 @ 08:58:

[...]





Nee, de school geeft een leuk signaal uit nu. Als je niet mee kan/mag/wil doen met een feest buiten schooltijd om, moet je de volgende dag straf krijgen.En niet zo maar straf, nee, je moet de resten van het feest waar je niet bent geweest opruimen. Haalt die school zijn opvoedkennis uit: Hoe word ik net zo'n enge stiefmoeder als Assepoester en Sneeuwwitje hadden?
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:55:

[...]

Bovendien geef je je kind daarmee geen goed signaal mee!Het kind wegens morele bezwaren niet mee laten doen, is ook geen prijzenswaardig signaal. Het is dat 't buiten schooltijd is dat ik verplicht stellen van bijwoning onzin vindt, maar als het onder schooltijd was geweest, dan zou ik morele bezwaren dus zeker niet accepteren als weigering deel te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 09 februari 2010 @ 08:59:

[...]





Zoiets heb ik ook. En ik denk dat knul gaat winnen.De jongen krijgt al buikpijn als hij denkt aan verkleedpakjes, ballonnen, slingers en schmink! Hij wil volgens mij best naar school de volgende dag...maar niet om te poetsen! Ik geef hem groot gelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 09 februari 2010 @ 09:01:

[...]





Vandaag zullen ze toch nog wel werken?Dat zal best maar het geeft eigenlijk het moraal wel aan he, maandag a.s is ook een gewone werkdag toch?
Alle reacties Link kopieren
Bergje, maar je schreef dat dat de moeder het wel prima vond zo. Dus dan is er toch niks te vechten?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mag. Een school kan deelname aan bepaalde activiteiten buiten de gewone tijden zo belangrijk vinden dat ze daar schooltijd van maken. En dan is het verplicht om te komen.



Carnaval is trouwens van oorsprong al veel ouder dan het katholicisme. De kerk heeft het alleen maar ietwat aangepast omdat het niet lukte dit populaire heidense feest te verbieden.



Tsja, en morele bezwaren...wat is er mis met het leren kennen van andere culturen? Je wordt heus niet overgehaald om katholiek te worden tijdens carnaval!



Wie morele bezwaren heeft tegen schoolcarnaval omdat het katholiek is, zou consequent moeten zijn en ook bezwaar moeten maken tegen de carnavalsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Kun je zo'n leerplicht ambtenaar gewoon bellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2010 @ 09:04:

Bergje, maar je schreef dat dat de moeder het wel prima vond zo. Dus dan is er toch niks te vechten?De jongen zelf is toch bij machte om voor zijn ideeën op te komen?
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2010 @ 08:52:

Ik zou ze een paar dagen ziek melden als dit de gang van zaken is.Zou ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 09:02:



Hij wil volgens mij best naar school de volgende dag...maar niet om te poetsen! Ik geef hem groot gelijk!Mocht het mijn mini betreffen, dan zou ik de directie een brief sturen waarin ik aan zou geven dat als er geen les wordt gegeven die ochtend, mijn kind die ochtend niet op school aanwezig zal zijn. Kopie naar de leerplichtambtenaar en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel zo, maar vaak luisteren leerkrachten beter naar ouders dan naar leerlingen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 09:04:

Kun je zo'n leerplicht ambtenaar gewoon bellen?Ik zou het zeker proberen. Je kan bij de school navragen wie het is en waar hij/zij te bereiken is.
quote:ronniemitchel schreef op 09 februari 2010 @ 09:03:

[...]





Dat zal best maar het geeft eigenlijk het moraal wel aan he, maandag a.s is ook een gewone werkdag toch?Hier is vrijwel iedereen vrij op maandag en dinsdag. Ik werk gewoon, ik boycot carnaval.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 09 februari 2010 @ 09:04:

Wie morele bezwaren heeft tegen schoolcarnaval omdat het katholiek is, zou consequent moeten zijn en ook bezwaar moeten maken tegen de carnavalsvakantie.De carnavalsvakantie is gewoon de voorjaarsvakantie.
quote:elninjoo schreef op 09 februari 2010 @ 09:00:

[...]

Waarom is er eigenlijk sprake van morele bezwaren? En waarom zou dat zwaarder wegen dan gewoon geen zin hebben in zo'n dom hoempa bral feest?Hoho, dom is het niet hoor, en hoempa valt wel mee. Brallen doen studenten vooral en verders is het gewoon kei gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 februari 2010 @ 09:08:

[...]



Hier is vrijwel iedereen vrij op maandag en dinsdag. Ik werk gewoon, ik boycot carnaval. Hier ook letterlijk alles licht op z'n kop behalve de kroegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 09 februari 2010 @ 09:04:

Ja, dat mag. Een school kan deelname aan bepaalde activiteiten buiten de gewone tijden zo belangrijk vinden dat ze daar schooltijd van maken. En dan is het verplicht om te komen.



Carnaval is trouwens van oorsprong al veel ouder dan het katholicisme. De kerk heeft het alleen maar ietwat aangepast omdat het niet lukte dit populaire heidense feest te verbieden.



Tsja, en morele bezwaren...wat is er mis met het leren kennen van andere culturen? Je wordt heus niet overgehaald om katholiek te worden tijdens carnaval!



Wie morele bezwaren heeft tegen schoolcarnaval omdat het katholiek is, zou consequent moeten zijn en ook bezwaar moeten maken tegen de carnavalsvakantie.



De jongen krijgt al buikpijn bij het idee dat hij moet gaan hossen met zn klasgenoten. Hij wil geen carnaval vieren op donderdag-avond. Op die avond werkt hij bij de suup en de volgende ochtend wil hij school... niet poetsen!



Dus je zegt dat school de lesuren op vrijdag gewoon mag laten vervallen voor een poetsrooster? Vreemd...!
Vanavond ook met de heule school carnaval. Iedereen is er op een paar partypoopers na. Die kunnen dan ook maar beter weg blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 09 februari 2010 @ 09:08:

[...]





De carnavalsvakantie is gewoon de voorjaarsvakantie.Juist, het heet Krokusvakantie!
Alle reacties Link kopieren
Als je googled op de desbetreffende gemeente en leerplichtambtenaar krijg je waarschiijnlijk wel een telefoonnummer op je scherm te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 09 februari 2010 @ 09:04:

Ja, dat mag. Een school kan deelname aan bepaalde activiteiten buiten de gewone tijden zo belangrijk vinden dat ze daar schooltijd van maken. En dan is het verplicht om te komen.



Carnaval is trouwens van oorsprong al veel ouder dan het katholicisme. De kerk heeft het alleen maar ietwat aangepast omdat het niet lukte dit populaire heidense feest te verbieden.



Tsja, en morele bezwaren...wat is er mis met het leren kennen van andere culturen? Je wordt heus niet overgehaald om katholiek te worden tijdens carnaval!



Wie morele bezwaren heeft tegen schoolcarnaval omdat het katholiek is, zou consequent moeten zijn en ook bezwaar moeten maken tegen de carnavalsvakantie.Yvette! Dat straffen de volgende dag mag ook?
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:08:

[...]





Hoho, dom is het niet hoor, en hoempa valt wel mee. Brallen doen studenten vooral en verders is het gewoon kei gezellig!!

tja, smaken verschillen



Maar goed, er is wel meer op school waar ik 'n pesthekel aan had, dus zouden ze die carnavalflauwekul onder schooltijd houden vind ik het geen geldige reden om je kind thuis te houden. Waarom moet dat nu weer zonodig in de vrije tijd gehouden worden?
Ik zie die hele week nog geen 1 krokus maar wel vele vele carnavalvierders. Dus hiero gewoon carnavalsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:10:

Vanavond ook met de heule school carnaval. Iedereen is er op een paar partypoopers na. Die kunnen dan ook maar beter weg blijven.Ik gok dat jij ook beneden de rivieren woont? haha!!
quote:2Italy2 schreef op 09 februari 2010 @ 09:10:

Vanavond ook met de heule school carnaval. Iedereen is er op een paar partypoopers na. Die kunnen dan ook maar beter weg blijven.eh waarom ben je een partypooper als je niet als randdebiel wilt meehossen op hoempapa muziek? Erg kort door de bocht, mag iedereen even lekker zelf weten of ie meedoet aan carnaval ( is god op haar blote knietjes dankbaar dat ze boven de rivieren woont)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven