Carnaval op school

09-02-2010 08:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag een school de leerlingen verplichten om mee te doen aan een carnavalsfeest dat buiten schooltijd ('s avonds) wordt georganiseerd? Mogen ze, indien het betreffende kind niet aanwezig is (vanwege morele bezwaren), een sanctie opleggen??

Deze sanctie houdt overigens in dat deze kinderen de school de volgende dag (na het feest dus) moeten poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Bergje ik heb op een openbare school gezeten en werkelijk niks mee gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 09:37:

[...]





Strikt genomen ben ik van mening dat scholen het ook allemaal niet zo nauw nemen. Als je ziet hoe er met lesuitval wordt omgegaan, of met studieuren (tijdens lesuren) voor de leraren. Toevallig heeft mijn dochter al 3 maanden geen biologieles gehad..... de leraar is overspannen en er is geen vervanger. Strikt genomen heeft ze toch recht op die lessen?Klopt helemaal. Maar een zieke biologiedocent is natuurlijk geen argument om dan maar te zeggen dat je het als ouders of leerlingen ook maar niet zo strikt moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet helemaal on topic maar ik gooi het er toch even in.

Bij ons op school geen carnaval maar wel schoolkamp vanaf groep 3.

Dus een nachtje wegblijven van huis.

Ik heb daar geen problemen mee maar ik weet dat er wel ouders zijn die hun kind daar te jong voor vinden.

Ik weet niet in hoeverre het verplicht is maar hoe zouden jullie dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 09:34:

[...]





OK, vooropgesteld dat je gelijk hebt en dat een school het kind mag verplichten een feest te vieren buiten schooltijd!!! Mag de school vervolgens ook de lessen op vrijdag schrappen?? Kunnen ouders de school niet verplichten om les te geven en, indien er geen les is, het kind thuis laten?

Om op deze vraag antwoord te geven moet je weten dat je schooltijd en lestijd hebt. Schooltijd is de hele periode dat je verplicht op school hoort te zijn -dus gewoonlijk inclusief pauzes- lestijd zijn de lessen binnen de schooltijd.

De school mag de lessen op vrijdag schrappen, mits er dat jaar voldoende lesuren ingeroosterd staan. Eigenlijk heb je het dus over het verzetten van de schooltijden van vrijdag naar donderdagavond.



Op basisscholen die de schooltijden voor en feest naar een avond verschuiven, geldt dat ze wel verplicht zijn opvang aan te bieden tijdens de gewoonlijke schooltijden zodat ouders niet ineens een oppas hoeven te regelen. De kinderen krijgen dan geen les, maar er wordt op ze gelet.



Het lijkt me overigens niet dat ze dit op middelbare scholen aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 09:18:

Sorry hoor 2italy2 maar dat is echt geen fabeltje maar de realiteit. Ik denk dat zeker 80% toch wel enigszins op sterk water staat tijdens de carnavalVanaf donderdag a.s tm dinsdagavond staan de kroegen hier vol, op maandag sluiten de winkels om 12uur zodat het personeel zo door kan rollen naar de kroeg,verkleed zijn ze al, ik heb meer dan genoeg gezien wat dat betrefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 februari 2010 @ 09:32:

[...]



Die jongen heeft 'n baan op donderdagavond, dus zou toch van de zotte zijn dat je moet vrijnemen van je baan om 'n schoolactiviteit waar je geen ene hol aan vindt bij te kunnen wonen?

Ik denk dat je met een baan een goed argument hebt om verlof aan te vragen voor die donderdagavond.



Vraag me wel af wat voor een baan...het zou wel een beetje dom zijn om het op morele bezwaren te gooien als je op carnavalsdonderdag in de kroeg werkt.
quote:yette schreef op 09 februari 2010 @ 09:56:

[...]



Ik denk dat je met een baan een goed argument hebt om verlof aan te vragen voor die donderdagavond.



Vraag me wel af wat voor een baan...het zou wel een beetje dom zijn om het op morele bezwaren te gooien als je op carnavalsdonderdag in de kroeg werkt.Ik begreep dat ie in 'n supermarkt werkt, dus zal wel vakkenvuller zijn.
quote:granny71 schreef op 09 februari 2010 @ 09:52:

Misschien niet helemaal on topic maar ik gooi het er toch even in.

Bij ons op school geen carnaval maar wel schoolkamp vanaf groep 3.

Dus een nachtje wegblijven van huis.

Ik heb daar geen problemen mee maar ik weet dat er wel ouders zijn die hun kind daar te jong voor vinden.

Ik weet niet in hoeverre het verplicht is maar hoe zouden jullie dat vinden?Heel simpel, als ik het niet zie zitten gaan ze niet mee. Is bij ons op school ook gebeurd. Die kinderen ( een stuk of 5 ) gingen gewoon niet mee op kamp en waren vrij die dagen. Geen haan die ernaar kraait hoor. En voor de ouders die dan met werk zaten mochten die kinderen andere juffen helpen. Niemand deed er moeilijk over. Ik vind groep 3 ook te jong. Een dagje weg is mooi zat. Zelfs in groep 8 gingen er 2 niet mee omdat ze zelf niet wilden.
Alle reacties Link kopieren
Wie op de school van mijn kinderen niet meegaat op kamp, gaat gewoon naar school en wordt daar in een andere klas opgevangen.
quote:ronniemitchel schreef op 09 februari 2010 @ 09:53:

[...]





Vanaf donderdag a.s tm dinsdagavond staan de kroegen hier vol, op maandag sluiten de winkels om 12uur zodat het personeel zo door kan rollen naar de kroeg,verkleed zijn ze al, ik heb meer dan genoeg gezien wat dat betrefd.





Ik heb serieus met je te doen...............

Ik moet er niet aan denken. Ben zo blij dat ik in het rustige noorden woon.

Er is hier 1 carnavalsvereniging en er is dus 1(!) zaaltje waar ze staan te hossen.



Hoe kom je die dagen door Ronnie?? Wil je weg?? je mag onderduiken hoor ..........zelfs bij mij.
Ik zou als het om mijn zoon ging hem lekker naar zijn werk laten gaan.

En de volgende ochtend mag hij van mij uitslapen.



Komt er een telefoontje van school.............vertel ik ze wel wat ik er van vind en waarom hij dus niet is geweest.



En dat hij niet naar het feest hoeft van mij heeft er vooral mee te maken met de belachelijke consequentie die er aan hangt als je niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
topic is verplaatst naar kinderen
zo schokkend is mijn mening toch niet??



UP
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 09 februari 2010 @ 10:19:

Ik zou als het om mijn zoon ging hem lekker naar zijn werk laten gaan.

En de volgende ochtend mag hij van mij uitslapen.



Komt er een telefoontje van school.............vertel ik ze wel wat ik er van vind en waarom hij dus niet is geweest.



En dat hij niet naar het feest hoeft van mij heeft er vooral mee te maken met de belachelijke consequentie die er aan hangt als je niet gaat.Haha, ik zal het eens overwegen. Zal ik de leerlingambtenaar doorsturen?
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 18:17:

[...]





Haha, ik zal het eens overwegen. Zal ik de leerlingambtenaar doorsturen?ach zoon heeft gewerkt dus neem aan dat hij de boete wel kan betalen
Nou ik weet niet waar ie werkt maar als hij die boete kan betalen van een vakkenvulloontje solliciteer ik daar ook gelijk even, de boete bedraagt zo rond de 150 euro per dag...
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 18:53:

Nou ik weet niet waar ie werkt maar als hij die boete kan betalen van een vakkenvulloontje solliciteer ik daar ook gelijk even, de boete bedraagt zo rond de 150 euro per dag...pardon???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven