Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Hier Sintstress...

Heb vorige week een essentieel hoofdcadeau besteld via internet, en het is er nog niet!

Sinterklaas heeft al een brief klaarliggen voor Mopsey, dat de Post-piet de komende dagen ergens nog iets langs zal brengen (en met excuses van de Sorry-piet), maar toch...

Cadeau is ook niet via de speelgoedwinkels te koop (is een extra verdieping voor haar Playmobielhuis, smeekt ze al maanden om maar is alleen via webshops te koop). Vind ik toch sneu, nu heeft ze minder pakjes dan de rest, en ook qua "wensfactor" is het jammer. Ze wilde zooooo graag die verdieping. Het was dat of een paard... Zucht

~Gaat kijken of ze nog ergens een veulen op de kop kan tikken, en slaat haver in~
Overigens hadden kennissen vorige week al hun webshopaankopen binnen. Zo handig, koop je gewoon al jouw cadeau's op internet e hoef je de deur niet meer uit. Klikkerdeklikklikklik, klaar!

Beetje jammer alleen dat zoon van 7 de deur open deed, omdat mamma boven op zolder met de was bezig was.

Beetje jammerder dat de Pieter Post de doos gewoon heeft afgegeven.

Beetje allerjammerst dat zoontje en zijn zusje van 4 besloten het pak alvast open te maken......

Tja, dat waren dus de Sinterklaascadeau's.

Gelukkig was het de helft van de totale bestelling, de rest kwam via een andere webshop, maar ja... Het zal een karige pakjesavond worden.

Wel ook zij met een brief van Sinterklaas, nu met excuses van de postpiet,
Oh mèn.... wat een ellende, inderdaad. Ik hoop dat het goed komt, Mims.. zo had ik vorig jaar zelfde stress met besteld cadeau voor LE. Tuurlijk geloofde hij niet meer, maar het was hét cadeau (Ajax trainingspak, waar we hem in uit kunnen tekenen, nog steeds... gelukkig groeit ie niet zo hard ) Echt vlak voordat we weggingen, kwam het binnen.. pfff..

Mijn zus heeft vroeger een cadeautje uit de kast geplukt en aan mij laten zien. Was voor ons beide hetzelfde.. m'n moeder gezegd dat het alvast voor onze verjaardag was (die gelukkig op dezelfde dag is, maar wel 4 maanden te vroeg..) achteraf begrijp ik dat m'n zus dus al niet meer geloofde, de smiecht!

Maar goed, stress dus..

Dank voor de wiskey Pimpel, maar ben blij dat ik 'm niet meer genomen heb. Ook veel dank voor het noodzakelijk kwaad dat koffie heet, Madootje
Later is nu
Woehahaha Alex!

Ik zeg, uitprinten en in iedere hotelbijbel plakken.

Ik vin dhet ook zielig, de kindvrijen.

Je houdt niet van spruitjes, en dan heb je het de hele dag over spruitjeslucht, recepten voor spruitjes en hoe vaak en hoeveel de buren spruitjes eten. En dat doe je in de Spruitjesstraat.

Maar ja, als er dan een Hollandse spruitjesdag bestaat (vergelijkbaar met kindersinterfeest) vind ik dat toch wel verdrietig voor ze. Dan zet ik met liefde een comfortabele bank met dekentje en kruikje klaar in de Spruitjesstraat.

Ik kom er net achter dat de chocoladespullen die ik voor familie had gekocht op zijn.

Op.

Werkelijk!

Zakkenwasser(s).

Jemig mims, dat is pas sintstress!!

Pfoei, wij hebben de pakjesavond gehad en was leuk!!! Toevallig waren opa en oma hier om te eten (hoe lukt ze dat toch elk jaar?) en de kado`s waren geslaagd, de gedichten beeldschoon en sfeer goed. Nu zijn de kinderen tussen de badmintonmomenten door heerlijk aan het spelen met hun nieuwe spulletjes. Morgen nog bij schoonfamielje vieren en dan is het weer klaar. In elk geval geen stress meer voor mij.Jullie nog sterkte en veel plezier .
Groot gelijk Kjong, van die spruitjes - het is ook wel erg gek om daar uren over te kunnen beppen. Verzuurde spruitjes.

Ik ga vanavond in ieder geval genieten van mijn eigenste spruitje - we zijn er allebei al helemaal klaar voor. Cadeautjes staan al deels klaar op het met Zoons sinttekeningen versierde dressoir, gedichten erop geplakt en nu is het wachten tot Man thuis komt van werk en de buren binnen komen wandelen met hun cadeautjes en gedichten. Heb er weer zo'n zin in. Sinterklaas rules.

Fijne Sinterklaasvond, lieve allemaal!! Wanneer jullie het ook vieren.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Zo. Alles is ingepakt. Nu moet ik alleen nog maar boodschappen doen bij de supermarkt voor het weekend en nog tien gedichten schrijven, douchen, omkleden en weet ik veel wat nog meer. Daar heb ik nog twee uur voor. Wat doe ik dan in hemelsnaam hier??? zoen! Goed weekend iedereen. Met of zonder pakjes (stomme TNT/webshop!). Uw Toet.
Hier ook nog een cadeautje tekort vanwege nog niet bezorgd, 'gelukkig' niet voor een kind maar voor GG. En vanavond nog even stief dichten, maar dat zal wel lukken.

Krijg net een mail van de exoppas, ben er nogal sip van . Ze moest abrupt stoppen vanwege gezondheid, maar reageerde vervolgens niet meer op (veel) ingesproken boodschappen van mij - ze is geopereerd, ik wilde graag weten hoe het gaat, Dot vraagt naar haar, etc. Nul reactie steeds, maakte me zo langzamerhand nogal zorgen, gister mailtje gestuurd. Krijg ik vandaag mail terug dat herstel traag gaat, maar ook aantal dingen waar ze zich aan geërgerd heeft bij ons, dat ze zich te weinig gewaardeerd voelde oa omdat GG vaak flauwe grapjes zou maken, dat we cadeautjes van haar aan de kinderen expres weggezet zouden hebben (huh? ) of haar niet uitnodigden op hun verjaardagen (nogmaals huh? kan het me echt niet heugen, volgens mij was ze er gewoon). Ik weet niet of ik nou zo'n raar ongevoelig en asociaal tiep ben, maar ik weet echt niet beter dan dat we dolblij waren met haar, dat in woord en gebaar hebben laten blijken, geregeld gezellig zaten te kletsen en ja, GG kan soms wat bot of onhandig uit de hoek komen maar dat kan je toch ook gewoon tegen iemand zéggen? Of tegen mij desnoods, dan zorg ik wel dat ie zijn waffel houdt. Djiez, 4 jaar is ze hier kind aan huis, het voelt zo rot dat dit soort dingen dan opeens achteraf nog loskomen. Ik kan er ook gewoon helemaal niks mee, ze is al weg en ze wil graag Dot nog een keertje zien, maar verder liever geen contact. Sja.

Ligt dik pak sneeuw hier - GG & Dot zijn sleeën, Dot helemaal ingepakt in alles wat maar dik en waterdicht is
Ach Lil, wat akelig.... Kan me voorstellen dat je daar sip van wordt. Hou het bij haar, jullie hebben het goed gedaan!
o gatver lil, wat een rotbericht...sluit me helemaal aan bij pimmetje, laat het haar ding zijn.
Stuiter stuiter stuiter

Mm. Zeg Chip, waarom ga je nu niet even kleuren voor Sinterklaas?

NEEHEE NEE NEE, die Sinterklaas heeft nu wel genoeg van al die kleuren!!

~nog 1 nacht te gaan~
Hoe is Kjongen onder het gehyper van z'n zus, Kjong?

En Lil, da's ook niet leuk om te horen. Kan me het bij jullie niet voorstellen, dat je raar naar de oppas zou zijn geweest. En je sprak altijd niets dan lof. Op het moment dat mensen gaan letten op wat je met hún cadeautje doet (wegzetten) hebben ze zelf écht een probleem! Maarja.. dan is het nog steeds niet leuk te horen. Soms zien mensen dat wat ze willen zien, wat ze vermoeden dat ze zullen zien, zoiets. Zo zien, bijvoorbeeld, mensen in de stad het zo dat er voor mensen met koopwoningen meer gedaan wordt, aan onderhoud op straat, dan voor mensen met huurwoningen. Terwijl de gemeente gewoon alle buurten gelijk behandelt en echt niet met kadasterkaarten in de hand gaat kijken van "hier doen we een tandje meer, want hier zijn koopwoningen" Toch voelen die huurders het zo. Heel apart. Zo is het dus kennelijk ook met jouw exoppas. Wel goed dan eigenlijk dat je vanuit jezelf contact bleef zoeken en geïnteresseerd bleef. Eigenlijk haal je daarmee haar beeld van jullie onderuit.
dreamer wijzigde dit bericht op 04-12-2010 18:29
Reden: OMG een d waar ie niet hoorde
% gewijzigd
Later is nu
Vreemd mens die ex-oppas... Was sowieso niet het meest stabiele typje, als ik het mij goed herinner. Maar lullig is het wel voor je.

Veel plezier allemaal, die nu aan het uitpakken zijn en geweest! Heerlijk avondje is gekomen!

De betreffende juf is naar wel meer kinderen streng wbt de surprise maar dit keer was er wel een kind, dat een kale schoenendoos kreeg met een kadootje erin. Dus niets versierd ofzo. Echt bizar... Nou vind ik dat ik me er niet druk om moet maken. Ik vind het goed van Jongste dat ze haar best heeft gedaan om iets te verzinnen, heeft zitten knutselen en naar beste kunnen heeft geknutseld. We kunnen het gewoon niet zo goed, ben ik bang. Ze is w.s. erfelijk belast.

Zo. We hebben vandaag allebei een pak gekocht voor het werk. Ik een jasje en blouse en nette broek, MM een jasje en broek en twee réte geile overhemden. Helemaal leuk! Hij kwam in dat pak zijn kleedhok uit en mijn eerste reactie was "sjézus wat een lekker ding!" en daarna besefte ik pas dat dit mijn eigen man was. He wat is het leven toch lekker met die man.....

*schenkt wijn in en gaat weer strijken*
Hoewel wij dus niet aan Sinterklaas doen, kregen Elvis en ik vanavond ineens allebei een cadeautje.. geregeld door LD, die daar speciaal voor de stad in was (LE betaalde wel mee, maar kreeg zelf toch ook nog wat!)
Later is nu
wat ontzettend lief!!!! (enne......ze is dus uit zichzelf op pad gegaan, ook goed nieuws in deze tijd lijkt me!)
O, wat lief

Had nog van alles getikt gisteravond, maar spoorloos zomaar opeens, gek hoor. Nahja, jammer dan.

Bloes, ziet er goed uit met het ijzel, of eigenlijk slecht dus voor ijzel, maar goed voor rijden, eh, nou ja. Ik bedoel: we komen eraan! Ergens rond 2-half 3 geloof ik, als ik de band-planning goed heb beluisterd.

Eerst nog even sporten, komt er veel te weinig van dezer dagen.
Lil wat een raar bericht van de ex-oppas. Ik kan me voorstellen dat je aan zo;n bericht een kater overhoudt. Veel plezier bij Bloes.

Gisterenmorgen hebben we hier pakjesochtend gevierd. Dat was erg gezellig. Een flinke berg met pakjes. 2 blije jongetjes, een broer die traditiegetrouw zijn cadeautjes weer probeerde weg te geven, leuke gedichten en een dichtpiet die een deel van de gedichten in SPanje had laten liggen .

Sinds gisterenmiddag doen we hier een Pimmetje. De meiden van mijn schoonzus hebben hier gelogeerd vannacht, dus we hebben nu kwartet. Wel leuk hoor om met van die grote meiden op de bank naar Harry Potter te kijken. Gisterenavond met zijn zessen gegourmet en vanavond gaan we aan de patatjes. We hadden bedacht er maar een beetje een feestje van te maken.

Wat een gedoe met niet bezorgde Sintcadeau's zeg. Ik was blij de boel ruim op tijd binnen te hebben. Hopelijk valt de teleurstelling een beetje mee.
hahaha, ik dacht aan "met een pimmetje doen" aan kotsen vomeren
Haha, dat dacht ik ook Bentetje

Gelukkig was dat het niet.

Ik las in de krant dat hulpsinterklazen soms niet op komen dagen. Stel je voor, een ruimte vol met opgewonden gelovertjes.. Niet te geloven

Ik heb zojuist cadeau van LD kapotgegooid
Later is nu
Die associatie voorzag ik al. Vandaar de toelichting.

Balen Dream.
Zo. Klaar.

Chip ligt te ronken na een hysterische jankpartij, Kjongen chillt tevreden op bed tussen de spullen.

Het is net echt.

Wat heb je gekregen gebroken dan 3m? En wat lief van haar.

Minder lief van de exoppas, maar ja, wat kan je ermee behalve naast je neerleggen?

Gourmetten.

Staat hier gelijk aan kerst/nieuwjaar.

Heb wel zin in een kerstboom.
Elvis had een gitaarklok gekregen. Die doet het nu dus niet meer
Later is nu
Ach wat sneu Dream. Wel lief van d'r dat ze cadeautjes had gehaald.

Gourmetten, schijnt inderdaad opeens bij Sinterklaas te horen, te zien aan de schappen vol gourmetschotels in de supermarkt gisteren. Maar wij aten groentensoep met letters en ballen. En we aten pannenkoeken. Voor het hele verslag verwijs ik graag door naar mijn blog op VOL. Dat is nogal een lang en kneuterig verhaal namelijk. Zie VOL.

Lil en een boze oppas. Ik kan het niet rijmen. Dus.

Over rijmen gesproken; ik heb gisteren gewoon geen gedichten geschreven, heel relaxt, want daar had ik eigenlijk geen tijd voor. Dat komt dus wel als we met de volwassenen Sinterkerst gaan vieren

Hoop dat Lil en Bloes het gezellig hebben (gehad) en dat iedereen weer veilig terug is!? Het is nogal glad volgens mij!
Kman wil met zijn nieuwe moeder kunnen praten. met beeld.

Daarvoor neemt zij computerles.

En vraagt hij mij al een tijdje waar de webcam is.

Vanavond toch maar geïnstalleerd voor hem. Er zijn al genoeg dringende verzoeken waar ik liever niet op reageer. Dus vooruit.

CDtje in de la.

Uploaden.

Restarten.

Draadje in de laptop.

Waarachtig, er gaat zowaar een webcamlampje branden.

Maar ja... Werkt het ook?

Ik besluit mijn MSNaccount eens te openen.

Die heb ik heel heel lang niet gebruikt.

Meer dan een jaar wel.

Er blijkt niemand online.

Ik krijg thee en chocolaatjes. Alsof we nog niet genoeg gesnoept hebben vandaag.

Oh, toch iemand online. Of half. Want het vierkantje van diegene geeft geen groen, maar oranje aan.

Gokje wagen.

Hoi! typ ik. Ben je er?

Geen antwoord.

Mag ik even je misbruiken om te kijken of de webcam werkt?

Geen antwoord.

Maar ik zie wel een klein webcamicoontje en besluit daarop te drukken.

Verrek, ik zie mezelf terwijl het andere schermpje driftig naar mijn niet-online zijnde gesprekspartner zoekt.

Het werkt! roep ik naar Kman.

En hij komt me feliciteren en bedanken,

Ik krijg een chocolaatje uit zijn mond naar mijn mond naar binnen geschoven. Ik laat mijn hoofd in mijn nek zakken en we zoenen. Uitgebreid. Met de chocola in het midden.

Het wordt steeds speelser en tegelijkertijd vuriger. Mijn halve wang zit onder de chocola.

PingPong! zegt een aanmelding op de computer op mijn schoot.

Ik schiet omhoog, geef een kopstoot aan Kman, schiet in een hysterische lach en terwijl ik hartgrondig vloek geef ik een ruk aan een draadje

Van de webcam.

... Sorry Dreamer

*Deze meelezert spuugt de gluhwijn over het beeldscherm en rolt van de stoel af van het lachen. *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven