Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Dreamer, Misschien heb je iets aan wat Kjong en Xop schrijven. Ik weet even niet wat ik je kan zeggen om te helpen. Moeilijk hoor, om je meisje zo te zien. En ik kan me je eigen gevoelens en twijfels ook wel voorstellen. Maar zoals al gezegd: het is NIET jouw schuld! Kus!

Alex, gefeliciteerd met die mooie zoon van je. En wat heb je gister mooi geschreven!!!
Gefeliciteerd met Zoon Alex. Mooi stukkie tekst weer voor een mooi kind van een mooie moeder. Zucht. Acht.

Die achtjarige van mij wil later model worden, of winkeljuffrouw (bij een kringloopwinkel) of serveerster. Talking about a bijzondere variatie :-)

ZOON (als of het de mijne is..) ! Gefeliciteerd groterd!
Toet.. dat kan best al combinatie, wat die 8 jarige van jou wil
Later is nu
wauw alex, gefelcitieerd met je grote zoon. Hoe is het vandaga met je nostalgie?

Dream, ik begrijp helemaal wat je bedoelt denk ikl. Ik ben ook van de aanpak en uitproberen, tegelijkertijd snap ik dat dat niet handig is als werkende moeder/ouder.....hoe staat je baas erin, doet die moeilijk over verzuim en valt er te spreken over nog iets meer verzuim?

Mooi verhaal over opabloes ook, althans, begrijpelijk en best moeilijk om te zien dat je vader oud wordt, maar mooi om je liefde in het berichtje te zien.
Hoera voor ZOON! Acht is een mooie leeftijd (En per-fect om te beginnen aan je rocksterren-bestaan ).

Hoera, Dot is door naar zwemgroepje 2! Van de 10 weliswaar, maar toch, maar toch. Weer een stap dichterbij Nooit Meer Zwemles .

Dreamer, sterkte meid. Heb weinig toe te voegen aan wat er allemaal al gezegd is, denk dat Kjong wijze woorden spreekt. Maar goed - jij zit er in en je moet er beslissingen over nemen en het is allemaal zo eenduidig niet. Hou je haaks, vrouw.
HUH?! DOT? Zwemles? Ehm...

watgaatdathardwatgaatdathardwatgaatdathard....

Alex! Gefeliciteerd met zoon!

Dream...
Bedankt voor de felicitaties, dames! Melancholische bui was vandaag wel weer over en 't was vandaag gewoon Genieten. Vanmorgen Zoon eerst gedropt op school met z'n Super Mario cupcakes traktatie, waarbij we niet meer hoefden te wachten tot juf kwam om 't e.e.a. af te geven ("Ga maar gewoon, mam. Ik regel het wel.").

's Middags had hij zijn kinderfeestje en kwam hier een handjevol uitgelaten, gillend en stoeiend binnen, dat een half uur geduurd heeft. Dreigen dat hij volgend jaar alleen maar meisjes mag uitnodigen, had niet zoveel zin. Bovendien gingen ze toch alleen maar (meisjesachtig) giechelen na zo'n opmerking. Zoon wilde een gamefeestje en sjemig, dat was wel het meest relaxte kinderfeestje ooit. Haal een tv naar beneden, sluit daar de Wii op aan. Laat de PlayStation op de andere tv aangesloten staan. Zet alles aan, duw wat controllers in handen en je hebt geen kind meer aan ze. Afgesloten met pannenkoeken eten en 't was helemaal geslaagd.

Zoon was enorm verguld met z'n cadeaus, zo bleek ook weer toen oma 's avonds belde: "En we gingen cadeaus uitpakken op bed. Weet je wat ik kreeg? Je raadt het nooit, oma! Een GITÁÁR!!!!" My kid rocks
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Wow, wat een gave verjaardag Alex! En fijn dat iemand uit de Kroeg zich weer muzikaal ontwikkelt: de kans dat we er een opvolger van Dries bij hebben zitten wordt steeds groter.

Lil, als ze na die zwemles besluiten om op wedstrijdzwemmen te gaan, zit je alsnog een paar uur per week in het zwembad hoor. Althans, dat is vrijwillig want ook bij ons is het zwembad om de hoek dus kan ze (als het niet donker is al) zelf wel naar de training. Maar ik vind het ook ineens leuk om op de tribune te kijken naar mijn meisje die met brillie zeer verbeten in het water klauwt en prachtige lange duiken en keerpunten maakt.

Kentekenbewijs deel 3 is nog niet terecht trouwens. Ik zal eens in Opa's fietstas kijken!
anoniem_3050 wijzigde dit bericht op 10-12-2010 08:47
Reden: d's en t's
% gewijzigd
Ha, da's een goeie, Bloes..

Als geen wedstrijdzwemmen, is waterpolo natuurlijk ook altijd nog een optie.

Met LD vanmorgen groot drama (ik wilde eens standvastig zijn met een 'ik breng je naar school, ook al is het in pyjama'.. dit resulteerde in overgeven en ademhalingsproblemen... ook niet de manier dus) Zij gaat nu opschrijven hoever ze is met school en hoever ze moet zijn volgens het Daltonboekje. Ik ga haar per dag opdrachten geven en 's avonds nakijken. Zoiets is mijn plan. Liever heb ik natuurlijk een knappe lekkere leuke student, die haar in een paar weken weer op niveau krijgt, waarna ze met nieuw zelfvertrouwen aan de slag kan.

Woensdag weer overleg met mentor. Die blijft mailen dat LD toch echt naar school moet.. eh.. ja... dat proberen we dus ook. Volgens haar is schoolwerk nu nog in te halen. Over een maand echt niet meer. Dus.. heb al gedreigd dat ze dan bij LE's vriendjes in de klas komt. Dit zorgde wel voor extra motivatie en wiskundehuiswerk.

't Is overigens ráár weer buiten!

heb je ook al gitaarles geregeld, Alex? En klinkt inderdaad goed, zo'n feestje! Eens kijken wat ik begin mei kan regelen, hierin.
Later is nu
Ademhalingsproblemen en overgeven klinkt erg als psychisch Dream. Maar goed, daar was je zelf ook al achter denk ik. Misschien is het te makkelijk gezegd hoor, vanaf hier. Maar ik zou haar gewoon wél brengen. Ze zal er een keer doorheen moeten. Ofzo. (Kan ook zijn dat wat ik roep onzin is en psychisch zeer onverantwoord enzo....)
Gewoon een nieuwe bestellen Bloes, zie site RDW. Kost je 35 ballen, en heel veel minder moeite.

Tenzij je natuurlijk streeft naar tegelijkertijd opgeruimde kasten, zakken, tassen, zolder en kelder.

Wat is de reden volgens LD zelf dat ze niet meer naar school wil? Of is ze daar ondertussen al enorm van verwijderd en niet meer van bewust, dus alleen psychosomatische klachten overhoudt waar jij dan mee moet dealen.

(Ik ben daar zo een slecht inlevende moeder in. Ik moet alles mondeling toegespeeld krijgen -daarom vind ik babys ook niks-.Alles heeft bij mij een reden. En zo niet, dan ga je daar maar eens over nadenken.)

Vanavond Kman zijn verjaardag met eters.

Heb ik echt helemaal niks aan gedaan Geen pannenkoek gebakken, geen kadootje gegeven. Vanmorgen in alle haast nog even een slingertje opghangen toen hij al lang en breed weg was met Chip op de fiets naar creche.

Dat was echt een vlag op modderschuit. Letterlijk. Ik wens vanaf de werktroon Kman bij deze veel geluk, succes en wijsheid op deze dag van verplicht andermansvrouws rotzooi opruimen, schoonmaken, koken.

Niet dat hij dit leest, maar dan is het maar de cosmos ingeschoten.
Heeft fietstas nog wat opgeleverd?

Als buitenstaander denk ik ook wel zo als Meave. Maar als ik me dan inbeeld dat ik dat als moeder zou doen... Halfstikkend kind al kotsend toch de schoolvoordeur door douwen...; poe!

Dream, ik ben van geen enkele hulp, want absoluut niet thuis in dit soort dingen. Dusseh.... van mij krijg je gewoon een heeeeele dikke knuffel! En ik hoop met heel mijn hart dat ze hier goed doorkomt.

Heeft ze eigenlijk ook last van schaamte ed naar haar schoolvriendinnen toe? Dat ze zeg maar steeds meer drempelvrees krijgt om het schoolgebouw binnen te stappen? Misschien is switchen van school nog een optie?

Nah ja, zoals ik al zei..... ik ben niet zo wijs in dit soort zaken.
Ha M, Ha X.
Hee Kjong! Goedemorgen! Ha, arme Kma. Nah ja, hij weet vast dat je een goed hart hebt .
Oeh. Cool feessie Alex.

Had ik eerder moeten weten.

Nu gaan we voor het laatste feestje, want groep 8.

Het moet een disco worden...
Heb ik zelf zo mijn twijfels over hier en daar. Maar daar blijf ik in hopen Xop.

(Dat is een rare zin!)

Straatvraag:

Wat klopt er niet?
Hahaha, volgens mij zit dat toch wel goed, hoor, Kjong!

Ehm.... wat klopt er niet? Eeeehh... in Nederland klopt er heel veel niet! Maar jou iets kennende bedoel je wat anders.

Hm. En daar ik m'n IQ te laag voor . Ik pas.
Mijn gewicht.
Ik bedoelde die rare zin.

Maar op jezelf/de wereld betrekken mag altijd ntuluk.

Zo open minded ben ik dan ook nog wel.
Er klopt inderdaad vanalles niet, maar m'n hart klopt wel. Soms zelfs dubbel, da's dan weer minder prettig maar hee.. de dokter zegt "Pas bellen als ie stopt met kloppen" dus.. alles is oké

Die Kman. Veel plezier vanavond en lekker eten he

En ja.. ik denk als jullie maar handel toch heel anders. Ten eerste is LD me te zwaar om nog naar de auto te kunnen slepen. Bovendien is een huilend en hyperventilerend kind naar de auto slepen uiteindelijk toch niet m'n ding. Helemaal niet als ze snikt "Ik wihil hehelemahaal geen ruzie met jouhouw.." (toen ze het gisterenavond over kuthuis met kutbewoners had, dacht ze daar wel anders over, trouwens)

Ja, drempel en geen idee wat te doen. Wel fijne vriendinnen, liever niet andere school wat juist contact met de vriendinnen en klas is leuk.

Ik ga dus (ook op aanraden van zus... die zelf les geeft) een planning maken met haar. Wat ze wanneer af moet hebben en anders geen leuke dingen doen. En weer gesprek met mentor, dit keer met LD erbij. Als dat niet werkt, dan is blijven zitten de enige overgebleven mogelijkheid.

LD is zich trouwens nooit bewust geweest van redenen dat ze niet naar school zou willen. In haar beleving wil ze juist graag naar school.
Later is nu
Joh.. klopte de zin niet? zieknie
Later is nu
Klinkt goed wat je allemaal van plan bent, Dream!

Best intrigerend eigenlijk, dat ze in haar beleving graag naar school wil, maar dat uit vanalles blijkt dat ze dat dus eigenlijk he-le-maal niet wil. Psyche is een vreemd ding, soms. Maar dat wist ik al. Vind het alleen soms wel boeiend.
Maar eh.. even wat anders.

Als je bezig bent zwanger te raken, zijn die cellevisjes dan op dat moment je eileiders aan 't opzwemmen? Of moet ik de topictitel "wie is er ook bezig zwanger te worden" toch anders lezen?

(ik vraag me bij die tt ook wel eens af of ze op dat moment aan 't forummen is tijdens de seks)
Later is nu
Dream, je kunt niet ergens in hopen. Je hoopt ergens op. Je gelooft ergens in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven