Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Klotekreet indeed, maar het lijkt er wel op dat het zo werkt. Dat visuaanvragen worden behandeld vanuit wantrouw en angst, waarschijnlijk door ervaringen uit het verleden die geen goede garanties bieden voor het heden? Toch heb ik, door de verhalen die ik her en der lees ook het gevoel dat er soms een grote sprake van willekeur aan te pas komt bij die visumverstrekking, of zie ik het verkeerd dat het er op lijkt dat jullie veel meer tegenslag en moelijkheden tegen zijn gekomen (en nog steeds komen) dan andere stellen waarover je wel eens leest in een tijdschrift of krant ofzo?

Ik ben superblij dat ie eindelijk mag komen en het schoentje van Chipita bij de kachel kan zien staan. Maar toch raar dat we al die zwarte pieten elk jaar zo weer vertrouwen in ons land en ons huis en een vader verbieden bij de geboorte van zijn kind aanwezig te zijn.....
Kjong.. meis. Adem in, adem uit. Steek een peuk op.

Je bent boos op dat hele bureaucratische, kennelijk op willekeur-gebasseerde kut-visumsysteem. En aangezien deze niks terug zegt omdat het tig anonieme radartjes zijn uit de ambtenaren-doos, dus schoppen en schelden tot je een ons weegt, het helpt geen klap. Snap dat je daardoor boosheid verplaatst naar mensen die uit onwetendheid met 'inhoudsloze klote-kreten' reageren. Het is ook allemaal te gek voor woorden. Maar heus, de onwetende omstanders die jouw verhalen horen, weten niet beter en hebben het vast alleen maar met je te doen. Kus!
Goeiemorgen allemaal!

Kjong; ik kan Toet's en Bambi's woorden alleen maar onderstrepen... Kloten voor je!

Verder alles bijgelezen, maar geen tijd voor reactie. Zelf ook weinig zinvols te vermelden, trouwens..... Wel een leuk feestje gehad, vrijdagavond en -nacht. Kids waren eigenlijk voor het eerst uit logeren. Dat gaan we vaker doen; is errug goed bevallen!!!!!

Alex; gatverdamme....poes laten inslapen. Erg aangrijpend, vind ik, als je je trouwe huisdiertje zo moet missen... Mag je toch echt wel om huilen!

Voor alle zieken maar een heet grokje, wat uitgeperste sinaasappelen en veeeeeel beterschap! By the way, Toet; wat zei ome dokter ervan??

En Bloes; mooi dat je verjaardag zo geslaagd was. (En ik word nog steeds gewoon vrolijk als ik je "stralende" verhalen lees).

PS Mims; doosje komt eraan hoor, maar ik heb gewoon af en toe geneens tijd om in de rij van het postkantoor te gaan staan....... Erg, toch?!
Zo

lekker voor bij de thee

Later is nu
Wow, Dream..... Gelukkig heb ik drie kwartier gerend, in lunchpauze, dus ik neem een stuk van dat goddelijke ding... Zo'n taille krijg ik in geen honderd jaar, dus.
Jaja. Wetennietbeter.

Laat mij lekker.

Roken hielp niet. Eten ook niet. Barbies al helemaal niet als je je net heb vol zitten duwen met vanalles. Dat flesje Heineken kijkt me wel bij openen van koelkast smekend aan, maar doe ik maar niet.

Ik heb nog 14 maanden PMS tegoed (and still counting). En ik krijg daar heus geen bloemen voor.

(Jullie zijn wel lief hoor. Ik alleen niet.)
Raar trouwens hoe dat werkt in verschillende velden.

Visum-veld:

Negatieve discriminatie, je zal wel een uitvreter zijn zoals alle anderen uit de niet blankenwereld.

Modellenwereld:

Positieve discriminatie, die mevrouw op de achtergrond met die hazentanden had nooit de job gekregen als ze blank was geweest met zo'n gebit.
Kjong, je bent echt in een kut-humeur, of niet?
Een pokke-pestbui heeft ze, onze Kjong. En gelijk heb je.

Morgen (of overmorgen/dag daarop/dag dag daarop) weer nieuwe dag.

Behalve die tanden heeft ze een mooi koppie, die viva-vrouw.

Ik vind die kleding alleen helemaal niet passen bij zo'n donkere vrouw. Zal wel aan mijn oude woonplaats-ervaringen liggen maar ik mis een gouden ketting/tand.
Kuthumeur?

Understatement.

Ik hoorde net op de radio een reklame.

Char heeft een nieuw boek.

~fuck Char~

Leven in eigen hand ofzo

~Helegotvergetenmaal niet! Moet je eens met een visum te maken krijgen, dan ligt je leven ineens in handen van een blinde mongool! ~

Nu te koop in de boekwinkel.

~ Bij de Nederlandse Bruna zeker. Waarom heeft Char geen problemen met douanekornuiten? Als er iémand geband moet worden en blijven uit NL...! ~

En toen rukte ik een keukenkastje open en viel een glazen pot appelmoes via mijn voorhoofd op de keukenvloer.

En daar ligt het nog.

Splinters EN prut.

En een bult.

Dát moet ik écht niet nu.

Bukken. Om splinters en prut op te ruimen zeker.

~Zou Char me dat telepathologistisch hebben toegewenst?

Fuck Char~
Weet je.

Ik kan heel heel helder nadenken in zo'n tyfusbui.

Want vertel jij mij maar eens de logica van:

Een biologische eco-komkommer

Per stuk!

In plastic verpakt!

De waus die dat heeft bedacht had geen kuthumeur. Die zat gewoon te slapen. Die moet je zo'n biologisch gekweekte kaskommer in zijn ster duwen zodat hij de volgende keer niet op Viva zit te zappen tijdens het werk.
Mhm. Zal je net zien.

Het volle nieuwe pak besuikerde hagelslag is omgevallen in de woonkamer.

Waarom heb ik geen hond?

Waarom kan Chipita nog niet kruipen?
En bovenal: waarom heb ik geen butt-ler?

Waarom praat ik tegen mezelf?
Ghe, ja, waarom praat jij in je eentje?

Ik zie een A

en ik zie een .. eh P, oh en nóg een P.

Kan dat?

Ach meis, ik zie het. Herkenning in je ogen!

Ik zie ook nog een E en een L.. is dat familie van je?

En de M is sterk aanwezig hier.

Boven je hoofd waart iemand rond met de letter O

en daar heb je E weer

En je moet de groenten eh groeten hebben van S.

Dwijlen kreng!
Hé Dream, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!

Waaaaattt??? Jeeeetje, heb ik ECHT ECHT niet gesnapt dat Dreamer's dochter jarig was?! Jongejongejonge, wat ontzettend suf!

Dreamer, meid, van harte met je 10-jarige dochter. TIEN!! Jeetje, da's al best groot! Hopelijk hebben jullie een hele fijne dag gehad.

Pfff....sukkel die ik ben. En juist Dream, die hier altijd alle verjaardagen zo trouw en nauwlettend neerzet.....
Xop, de hints:

gister:

quote:ik ben duizelig van de suiker, heb traktaties voor LD voor morgen gemaakt.vandaag:quote:LD is vandaag écht écht écht 10 jaar.

En dan nog de subtiel kleine Barbietaart.

Wrijf het er nog even lekker in, Meave!
10 jaar, dat is niet ene beetje groot, dat is heul groot!!! Lieve LD, (nu je naam dan ook maar veranderen?) van harte !!!!!!

Hihi kjong, begrijpelijk hoor je boosheid en terecht ook, maar wel erg grappig om te lezen, vooral dat van die komkommer. Heb je er nog meer?

Bloes en mims, ik moest echt hard lachen bij de grap die jullie met de bouwbuur uithaalden (hoewel grap is niet het juiste woord...). Toen bentos vroeg waarom ik zo zat te hikken en ik vertelde dat ik moest gieren om het antwoord dat de echte liefde van mims dood is ging het haast over in huilen..... Onmogelijk toch, zo`n liefde en dan is`tie er niet meer.....kusserdekus.

Lil, wat een geweldig verhaal weer over zoon, die moets huilen door de heksen, eng!

Ik lig in ene deuk om al julie verhalen, maar heb zelf even niets , merken jullie het? Ik heb ook gewoon zere armen van het al tijden typen aan allerhande mensen (mailtjes enzo).... Tot slot nog even roemen hoe gaaf het is dat zo`n verlegen mootje zich zo ontpopt tot ware capoeirakenner, hopelijk vindt jootje het ook leuk./
Hai Dames

Net heerlijk gezwommen, maar waarom moet je je zo snel weer aankleden daarna? Dat kan ik niet he. Rothuid

Dank voor de felicitaties

Kjong, je hebt gewoon helemaal gelijk. Je doet geen biologische komkommer in plastic. Be-lach-e-lijk!! Echt waar.

En een pot appelmoes op de vloer in stukken.. ik heb de afgelopen week zó vaak staan vloeken omdat er wéér wat viel. Is de zwaartekracht versterkt ofzo? Ik had van die heerlijke plakkerige toetjes gemaakt (oefenen voor feestje zaterdag) jellytoetjes. Is ééntje volledig over de keukenvloer gegaan, terwijl ik net bezig was met boodschappen inruimen en nog slingers moest ophangen en.. en.. nou, dan is m'n humeur ook écht beneden peil hoor! Gelukkig kan ik dat dan botvieren op elvis (die gewoon tv blijft kijken, want heee, hij heeft de boodschappen gedaan en met z'n 2en loop je elkaar tochin de weg, in de keuken en IK zou de boodschappen inruimen, want de koelkast vol enzo) Nahja, zo dus.

En dan appelmoes, met van die glassplinters ertussen.. gruwel!

bah

en 't plakt óók

bah

Is het nu wat beter?

LD blijft trouwens little dreamer. Ze is namelijk (nog wel) kleiner dan mij

En.. ze is dus niet meer 'vroeg' met haar puberteit, want het staat nog steeds stil (hoewel ik het gevoel blijf houden dat het elk moment kan losbarsten, dat met die dijken enzo, ze heeft al standaard extra onderbroek bij zich enzo..)

En ze heeft een heel leuk dagboek gekregen. Die zit dichtgeklapt en gaat open met stemherkenning en wachtwoord. Helaas 'herkent' het ding LE's stem ook, dus ze moet het wachtwoord wel geheim houden.

Als 2e geweldige is een roze mp3 speler (waarop nu de liedjes van de Anubis-cd staan)

En nu gaat mama Dreamer lekker naar bed, dromen

Later is nu
Tjezus... 10 dat is echt heel erg groot! TIEN! Ik weet gewoon nog heel erg goed dat ik dat zelf werd. Dat was gisteren...

Dreamer gefeliciteerd!!!

Hier voelt het ook of er een bom moet barsten. Buik is echt heel vol en gezwollen (en nee, ik heb vorige maand een negatieve test gehad, dus daar vertrouw ik op) Maar dit gevoel heb ik al weken en wordt steeds erger. Voor het eerst van mijn leven dat ik gewoon écht hoop dat ik ongesteld word, zou volgens mij echt opluchten, lichamelijk.

Kjong, Kjong, arme meid! Kan me je kwaadheid en frustratie zo goed voorstellen! Ik moet stiekem ook wel vreselijk om je lachen... Enneh al dat verwerken enzo klinkt op zich wel heel goed. Knal het er maar uit!

Xop, ik moest gisteren aan je denken, had het idee je een paar dagen niet gezien te hebben? Maar fijn in elk geval je te lezen. Alles goed met je meiden?

Loentjes vis is dood...

Was echt heel erg zielig, maar moest er stiekem ook vreselijk om lachen. Hij wilde zijn vissen gaan voeren, en barstte echt onmiddellijk in hartverscheurend huilen uit! "Joep is doohooohoood" En echt intens verdrietig. Hebben dus om 8 uur vanavond een vis plechtig staan begraven in de tuin.
Lief hoor, dat er zo enthousiast gereageerd wordt op mijn visite

Bentetje, spuugdoek blijf inderdaad hangen

Dreamer, gefeliciteerd met je dochter.

Gek idee, dat Zootje ooit ook 10 jaar is... Ik vind 4 jaar al zo groot.

Kjong, heb er zijdelings wel wat van meegekregen het visumverhaal.

Het moet niet mogen, zulke bureaucratie.

Maar begrijp ik nou goed, dat hij binnenkort wel naar NL komt?

Is dat dan definitief, of ben ik dan te optimistisch?

Bloesem, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe voelt dat nou, 28 zijn?

Toet, beterschap

Alex, heb je natuurlijk al gesproken, maar hier ook nog maar een

Zootje schrok zich naar, toen ik het vertelde.

Vond haar reaktie een beetje overdreven,omdat ik me niet bewust was, dat ze de kat ooit heeft opgemerkt.

Bleek dat ze het verkeerd begrepen had. Ze dacht dat Zoon een spuitje had gekregen

Raar kind, had toch duidelijk gezegd, dat jullie poes dood was.

Intelligentie van haar vader

En verder baal ik hier, want heb mijn kolftas op werk laten liggen.

Mijn bloedzweettranenmoedermelk ligt dus G***domme te verzuren daar

En kan ik niet kolven om toch een voeding voor Zeefje te hebben.

Dus die gaat aan de diepvriesmaaltijd morgen.

Welterusten, een ieder.
Ah Pim, die vis komt goed terecht. Die gaat kat van Alex gezelschap houden.

Het heeft zo moeten zijn
Dertig hele dagen Ely. Wel dertig hele dagen.

Och jee, die arme Zootje!

Ik was pissig op Mav vanavond. We hebben een heeeeel groot kleed gekocht (op maat laten maken) voor de speelkamer. Ik had exacte instructies gegeven: van daar tot daar en dan -20 cm want ik wil overal ruimte overhouden langs de plinten. Heeft die sukkel dus weer eens niet nauwkeurig gemeten en nu past het kleed precies.... als één van de muren niet een klein stukje de kamer in zou komen. Grom. Uiteindelijk is het wel gelukt omdat we het hele geval onder de bank getrokken hebben een stuk, en het uitstekende stukje muur dus niet meer in de weg zit, maar nu ligt het kleed dus niet daar waar ik het precies wilde hebben. En dan mag ik er niets van zeggen, want 'dan had je het zelf maar moeten doen'. En dat zegt die eikel nou altijd. Als hij schildert en het is lelijk, moet ik mijn waffel houden, want hé, hij heeft geschilderd en ik niet. Gaat nergens over dit, maar het is een terugkerend punt(je) hier en soms raak ik daar erg gefrustreerd over. Ik mag dus wel op mijn blote knieeen om hem te bedanken voor al zijn hulp in huis enzo, maar o wee als ik iets zeg - hoe voorzichtig ook - wat niet goed is gegaan. (En ik - zeikerd - vind het gewoon erg jammer dat het mooie nieuwe kleed nu niet zo mooi ligt als de bedoeling was...).

Maar goed. Ei kwijt, laat het mooi hier liggen en ga zo naar bed.
Hihi, ja da's fijn!

Gek he? Om een kat kan je (ik) zo verschrikkelijk verdrietig zijn en om een vis moet je (ik) lachen...

Overigens ligt vis nu bij onze kat.

Pompel en ik zijn aan de borrel, want hij heeft promotie gemaakt! Had vandaag een sollicitatiegesprek (intern) terwijl hij er net een half jaar werkt en jawel: gelukt! Wij zijn blij. Nog niet eens zozeer om geld (nog geen idee, namelijk) maar vooral omdat het een leuke stap omhoog is en dit is waar hij graag naar toe wilde. Knappe vent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven