Cheers!
vrijdag 16 november 2007 om 11:32
vrijdag 16 november 2007 om 11:41
Mopsey heeft wel eens terwijl ik onschuldig een boek zat te lezen een pulkj van haarzelf in mijn mond geduwd..."Assebieft".
Onbeleefd als ik ben heb ik geeneens "dankjewel" gezegd, meer iets van "ieuw, pfftpfft, bleurgh, pffft".
Dat is het smaakje herkende zegt wel iets over mijn incidentele pulk-gedragingen (vroegah, heel vroegah...).
Borstvoeding proeven..ik durfde niet!
Mansey toendertijd trouwens ook niet. Jullie kerels wel?
Onbeleefd als ik ben heb ik geeneens "dankjewel" gezegd, meer iets van "ieuw, pfftpfft, bleurgh, pffft".
Dat is het smaakje herkende zegt wel iets over mijn incidentele pulk-gedragingen (vroegah, heel vroegah...).
Borstvoeding proeven..ik durfde niet!
Mansey toendertijd trouwens ook niet. Jullie kerels wel?
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 16 november 2007 om 11:47
Ja hoor, wel eens een slok genomen. Kman ook. Kjongen wilde wel maar durfde toch maar niet. (Niemand aan de tiet hoor, die waren prive-eigendom van Prinses Chipi, gewoon van gekolfde melk).
Ook wel eens eigen geil en menstruatiebloed geproeft.
Als je van een ander slikt, en een ander van alles bij jou doet, is het wel erg raar als je niet eens weet hoe/wie je zelf bent, is mijn redenatie. En nee, ik zit niet dagelijks in mijn doos (noch in mijn neus, ik snuit), het was een eemalig gebeuren. (Tenzij je zoenen na beffen meetelt )
Ik vind het ook echt superstom als een man gaat kokhalsen bij het idee dat hij zijn zaad proeft.
Slechtste eigenschap van De Nederlander:
Bij elk stoplicht in je neus peuren
(Yák!)
Ook wel eens eigen geil en menstruatiebloed geproeft.
Als je van een ander slikt, en een ander van alles bij jou doet, is het wel erg raar als je niet eens weet hoe/wie je zelf bent, is mijn redenatie. En nee, ik zit niet dagelijks in mijn doos (noch in mijn neus, ik snuit), het was een eemalig gebeuren. (Tenzij je zoenen na beffen meetelt )
Ik vind het ook echt superstom als een man gaat kokhalsen bij het idee dat hij zijn zaad proeft.
Slechtste eigenschap van De Nederlander:
Bij elk stoplicht in je neus peuren
(Yák!)
anoniem_6508c736c41ff wijzigde dit bericht op 16-11-2007 11:51
Reden: d'r moest nog zaad bij
Reden: d'r moest nog zaad bij
% gewijzigd
vrijdag 16 november 2007 om 13:14
Ja hoor, ook wel eens mijn eigne melk geproefd. En ook Man heeft het wel eens geproefd (terwijl ik geeneens vanillecola op had!). Niets geks aan.
Slechte eigenschappen:
regelmatig weinig doorzettingsvermogen
Bambi-ontbijt
lui
onattent
sociaal niet al te sterk, verlegen
teveel voor anderen denkend
PMS
Goede eigenschappen
lief,
vrolijk opgeruimd
humorvol
best intelligent
groot heultalent
Slechte eigenschappen:
regelmatig weinig doorzettingsvermogen
Bambi-ontbijt
lui
onattent
sociaal niet al te sterk, verlegen
teveel voor anderen denkend
PMS
Goede eigenschappen
lief,
vrolijk opgeruimd
humorvol
best intelligent
groot heultalent
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
vrijdag 16 november 2007 om 14:16
Tuulk, Lex. Wat jij wil. Harske goeie *kuch* muzieksmaak *kuch*.
Wel erg eigenlijk want ik hoef echt mijn eigen melk (etc..) niet te proeven, maar slik gerust door na het heulen. Terwijl Bambi-man weleens de ergste druk rechtstreeks vanuit de bron gedronken heeft. (ooooeh, als z'n vrienden dat toch 'ns wisten.. *evil grin*)
Wel erg eigenlijk want ik hoef echt mijn eigen melk (etc..) niet te proeven, maar slik gerust door na het heulen. Terwijl Bambi-man weleens de ergste druk rechtstreeks vanuit de bron gedronken heeft. (ooooeh, als z'n vrienden dat toch 'ns wisten.. *evil grin*)
vrijdag 16 november 2007 om 16:25
ik heb wel eens een nipje van melk geproefd..... eigen geil door kussen na beffen ook wel, maar menstruatiebloed gaat me echt veel te ver. Mag toch niet gebefd worden als ongesteld, dus je redenatie klopt dan even niet *grijns*. Slikken bij heulen blijft een ellendig gebeuren, heb het net gisteren weer eens geprobeerd, tot plezier van benots. Maar blijf het ranzig vinden. Misschien nog niet eens de smaak zozeer, maar het geheel....brrrrrr.
vrijdag 16 november 2007 om 17:09
vrijdag 16 november 2007 om 17:12
nou dan wordt je op je wenken bediend: in het boek Phileine zegt sorry wordt gezegd(als ik het goed onthouden heb want ik heb het nooit gelezen) dat als je iemand pijpt het een stuk lekkerder is (voor hem dan) als je met je mond de beweging maakt die je maakt als je heulen zegt.
Je snapt natuurlijk wel dat je dit vanavond moet proberen hè!
Je snapt natuurlijk wel dat je dit vanavond moet proberen hè!
vrijdag 16 november 2007 om 17:52
Hahahaha, wat grappig dat iemand hier leest en zich dan afvraagt wat heulen is! Echt leuk. En men, wat een bekentenissen van iedereen hier in de kroeg. Kijk, op een weekendje weg durf ik best veel te vertellen, in de AK ook, maar om nou hier te zeggen dat ik ook al die dingen van mezelf wel geproefd heb, dat vinnik nogal wat!
vrijdag 16 november 2007 om 19:27
Slechte karaketereigenschappen:
lui, chaotisch, lui, lui, gemakzuchtig, lui, choatisch, stiekem egocentrisch.
Goede karaktereigenschappen:
Sociaal vaardig (zegt men), gevat (niet altijd positief vind ik), weet snel verbanden te leggen.
N.B. De goede eigenschappen heb ik van horen zeggen. Minder handige eigenschap: niet al te lollig zelfbeeld.
lui, chaotisch, lui, lui, gemakzuchtig, lui, choatisch, stiekem egocentrisch.
Goede karaktereigenschappen:
Sociaal vaardig (zegt men), gevat (niet altijd positief vind ik), weet snel verbanden te leggen.
N.B. De goede eigenschappen heb ik van horen zeggen. Minder handige eigenschap: niet al te lollig zelfbeeld.
vrijdag 16 november 2007 om 20:25
Have fun, Pemberley! Goed oefenen, he!
Ik drink mee! Zit in real life nu net aan de rosé, heb de koffie maar overgeslagen.
En Meave geen lollig zelfbeeld? Je komt op mij altijd heel zeker over, eigenlijk. Niet als iemand die onzeker is over zichzelf ofzo. Ben ik wel benieuwd naar. (maar misschien dit niet juiste plek?)
(Hahaha, ik hoorde gestommel op de trap, zie ik het laarsje van Yentl ineens op de gangmat staan.. heeft ze heel stilletjes haar schoen alvast gezet. )
Geen verdere bijzonderheden te vertellen na vanmiddag,
Wel nog even nieuwe stapel boeken gekocht, heeeeeeerlijk, kan ik daar van genieten zeg. Oh en nog wat nieuwe doeken die beschilderd kunnen. Nog zo heerlijk maagdelijk wit en vers enzo.. *hemels*
Ik drink mee! Zit in real life nu net aan de rosé, heb de koffie maar overgeslagen.
En Meave geen lollig zelfbeeld? Je komt op mij altijd heel zeker over, eigenlijk. Niet als iemand die onzeker is over zichzelf ofzo. Ben ik wel benieuwd naar. (maar misschien dit niet juiste plek?)
(Hahaha, ik hoorde gestommel op de trap, zie ik het laarsje van Yentl ineens op de gangmat staan.. heeft ze heel stilletjes haar schoen alvast gezet. )
Geen verdere bijzonderheden te vertellen na vanmiddag,
Wel nog even nieuwe stapel boeken gekocht, heeeeeeerlijk, kan ik daar van genieten zeg. Oh en nog wat nieuwe doeken die beschilderd kunnen. Nog zo heerlijk maagdelijk wit en vers enzo.. *hemels*
vrijdag 16 november 2007 om 23:03
ach bam, wat een verrukte toestanden weer!
ik deel jouw gevoel over meave hoor, vinnik een stoere sterke vrouw.
Feestje op school was leuk, KK was al moe voor we er waren, ging om 19 uur even achter me liggen (op een bankje) en is in slaap gevallen, werd om 21.45 wakker toen de film was afgelopen, het grote licht aan was en iedereen jassen aantrok. Is echter nog niet zindelijk `s nachts en had dus de boel bewaterd.
Veul heulplezier pemberley (jij liever dan ik...)
ik deel jouw gevoel over meave hoor, vinnik een stoere sterke vrouw.
Feestje op school was leuk, KK was al moe voor we er waren, ging om 19 uur even achter me liggen (op een bankje) en is in slaap gevallen, werd om 21.45 wakker toen de film was afgelopen, het grote licht aan was en iedereen jassen aantrok. Is echter nog niet zindelijk `s nachts en had dus de boel bewaterd.
Veul heulplezier pemberley (jij liever dan ik...)
zaterdag 17 november 2007 om 00:20
Ik ben dan wel weer benieuwd in hoeverre jullie de goede en slechte eigenschappen bij elkaar herkennen!
Mijn goede eigenschappen: spontaan/sociaal vaardig, vrolijk, adrem, sociaal voelend, verzorgend, gezellig
Slechte eigenschappen: niet vies van roddelen, lui, lui, had ik al lui gezegd?, rommelig, uitsteller, kan manipuleren.
Bambi, ik weet niet alle ins en outs, maar het is vast niet leuk
Pimpel, ik weet ook genoeg goede eigenschappen van jou hoor.
Mijn goede eigenschappen: spontaan/sociaal vaardig, vrolijk, adrem, sociaal voelend, verzorgend, gezellig
Slechte eigenschappen: niet vies van roddelen, lui, lui, had ik al lui gezegd?, rommelig, uitsteller, kan manipuleren.
Bambi, ik weet niet alle ins en outs, maar het is vast niet leuk
Pimpel, ik weet ook genoeg goede eigenschappen van jou hoor.
zaterdag 17 november 2007 om 08:56
Goedenmorgen
Koffie?
Thee??
Pemberley, neem vooral een slokje mee
Ik sta weer klaar om naar het voetbalveld te gaan. Gelukkig speelt LD niet mee, want dan waren we wel veel te laat. Zowel haar team als LE's team speelt thuis, dus ik kan ook een keertje bij LE kijken.
pff
ik moet weer wat moeilijks doen bij LD's haar, dus ga weer
toedels
Koffie?
Thee??
Pemberley, neem vooral een slokje mee
Ik sta weer klaar om naar het voetbalveld te gaan. Gelukkig speelt LD niet mee, want dan waren we wel veel te laat. Zowel haar team als LE's team speelt thuis, dus ik kan ook een keertje bij LE kijken.
pff
ik moet weer wat moeilijks doen bij LD's haar, dus ga weer
toedels
Later is nu
zaterdag 17 november 2007 om 12:18
Oma breide truien. Dan mocht je zelf zeggen welke kleuren je wilde. Of welk plaatje ze er op moest ehm... hoe heet dat look al weer, niet borduren, maar iets anders. Dat je eerst een trui breit en er dan later nog een plaatje opmaakt met andere wol... Nou ja, goed, oma breide dus truien. En het kon koud zijn in november in de jaren zeventig. Dus zat je in je nieuwe gebreide trui samen met je broertje en je ouders voor de tv.
Overdag t.v. kijken, dat gebeurde niet vaak. En live uitzendingen al helemaal niet. Maar het was ook niet zomaar een dag. Het was de dag van de intocht van Sinterklaas. Al weken lagen er reclamefolders op de deurmat, was je druk bezig geweest met het plakken en schrijven van een verlanglijstje. En dan was het eindelijk zover, de stoomboot kwam aan in Nederland. Daar keek je naar op t.v. Een soort journaal, verslag van Koninginnedag en een spannende Q en Q-aflevering in een. Reuze bijzonder dus. Misschien kreeg je er wel een beker warme zelfgemaakte chocolademelk bij en mocht je, voordat de warme melk er over heen ging, een hapje proeven van het cacao en suikermengsel waarmee je moeder de warme choco maakte. Met een grote pencee koek erbij was het feest compleet.
Als de stoomboot was afgemeerd en de Sint en Pieten aan wal waren moest je opschieten. Snel je jas aan en de bijelkaar passende wanten en sjaal zoeken. Want we gingen het dorp in. Dit jaar was het extra bijzonder; kwam de Sint alle jaren daarvoor met de boot naar ons toe, deze keer zou hij met de trein komen!!!! En terwijl op t.v. de Sint en Pieten nog op de kade liepen, tekeningen aannamen van hordes kinderen en pepernoten uitdeelden fietsten wij naar het station. En ja hoor. Het klopte. Hij kwam. Met een trein vol Pieten. Ze hingen uit de ramen, al zwaaiend en pepernoten gooiend kwamen ze aanrijden. Pas vele jaren later begreep je het gegrinnik van de ouders en de grapjes van de ouders over hoe snel die Sint en Pieten toch wel niet konden reizen met de Nederlandse Spoorwegen. Want als je zeven bent kan alles. En Sinterklaas is dan nog een soort superheld. Dus die kan best binnen 15 minuten van Scheveningen naar Friesland reizen. Met een beetje mazzel lag je nieuwe Barbiepop in het bagagerek!
Even een kopie van mijn weblog hier, omdat het zo goed past bij het moment. Op tv komt de Sint net aanvaren in Kampen. En BJ en Meis zitten op grote kussens met hun lunchbordje op schoot te kijken. Over een uurtje fietsen we de stad in. Om naar de plaatselijke intocht te gaan. History repeating! Leuk hoor.
Overdag t.v. kijken, dat gebeurde niet vaak. En live uitzendingen al helemaal niet. Maar het was ook niet zomaar een dag. Het was de dag van de intocht van Sinterklaas. Al weken lagen er reclamefolders op de deurmat, was je druk bezig geweest met het plakken en schrijven van een verlanglijstje. En dan was het eindelijk zover, de stoomboot kwam aan in Nederland. Daar keek je naar op t.v. Een soort journaal, verslag van Koninginnedag en een spannende Q en Q-aflevering in een. Reuze bijzonder dus. Misschien kreeg je er wel een beker warme zelfgemaakte chocolademelk bij en mocht je, voordat de warme melk er over heen ging, een hapje proeven van het cacao en suikermengsel waarmee je moeder de warme choco maakte. Met een grote pencee koek erbij was het feest compleet.
Als de stoomboot was afgemeerd en de Sint en Pieten aan wal waren moest je opschieten. Snel je jas aan en de bijelkaar passende wanten en sjaal zoeken. Want we gingen het dorp in. Dit jaar was het extra bijzonder; kwam de Sint alle jaren daarvoor met de boot naar ons toe, deze keer zou hij met de trein komen!!!! En terwijl op t.v. de Sint en Pieten nog op de kade liepen, tekeningen aannamen van hordes kinderen en pepernoten uitdeelden fietsten wij naar het station. En ja hoor. Het klopte. Hij kwam. Met een trein vol Pieten. Ze hingen uit de ramen, al zwaaiend en pepernoten gooiend kwamen ze aanrijden. Pas vele jaren later begreep je het gegrinnik van de ouders en de grapjes van de ouders over hoe snel die Sint en Pieten toch wel niet konden reizen met de Nederlandse Spoorwegen. Want als je zeven bent kan alles. En Sinterklaas is dan nog een soort superheld. Dus die kan best binnen 15 minuten van Scheveningen naar Friesland reizen. Met een beetje mazzel lag je nieuwe Barbiepop in het bagagerek!
Even een kopie van mijn weblog hier, omdat het zo goed past bij het moment. Op tv komt de Sint net aanvaren in Kampen. En BJ en Meis zitten op grote kussens met hun lunchbordje op schoot te kijken. Over een uurtje fietsen we de stad in. Om naar de plaatselijke intocht te gaan. History repeating! Leuk hoor.
zaterdag 17 november 2007 om 12:33
zaterdag 17 november 2007 om 15:13
Hier vanmorgen eerst naar Capoeira en toen direct door naar Sintintocht in dorp. Het was geslaagd. Kindjes blij. Mootje is nu bij een schoovriendje spelen, Mav en de andere jongetjes doen boodschappen... het leven is goed voor me vandaag. Ik heb alleen wel koude tenen.
En ik had op Capoeira bijna een Braziliaan in mijn kruis!
Dochtertje (baby) van de juf zat bij mij op schoot. Papa kwam er aan en ging lekker met zijn dochter kroelen terwijl ze bij mij op schoot zat. Hij lekker met zijn hoofd tegen dochters buikje enzo. Dochter schateren, hij enthousiast door. Pfft, dook bijna onder mijn rokje door!
En ik had op Capoeira bijna een Braziliaan in mijn kruis!
Dochtertje (baby) van de juf zat bij mij op schoot. Papa kwam er aan en ging lekker met zijn dochter kroelen terwijl ze bij mij op schoot zat. Hij lekker met zijn hoofd tegen dochters buikje enzo. Dochter schateren, hij enthousiast door. Pfft, dook bijna onder mijn rokje door!
zaterdag 17 november 2007 om 16:42
Klinkt gezellig, Meave! (dat met die Braziliaan ook..)
Herkenning alom, Toet, leuk geschreven trouwens. Uiteraard hier ook naar intocht gekeken, niet met warme choco maar met verse oliebollen. Daarna met hertjes die geheel verkleed/geschminkt/bepruikt waren als pietjes, intocht in dorp. Leuk altijd, al die verwachtingsvolle koppies.. lief. Ineens stond Bambi-man naast me, die zou er niet bij zijn wegens veel te druk dus leuke verrassing. Afijn, die ouwe is weer in het land, we kunnen ons lol weer op de komende weken.
Herkenning alom, Toet, leuk geschreven trouwens. Uiteraard hier ook naar intocht gekeken, niet met warme choco maar met verse oliebollen. Daarna met hertjes die geheel verkleed/geschminkt/bepruikt waren als pietjes, intocht in dorp. Leuk altijd, al die verwachtingsvolle koppies.. lief. Ineens stond Bambi-man naast me, die zou er niet bij zijn wegens veel te druk dus leuke verrassing. Afijn, die ouwe is weer in het land, we kunnen ons lol weer op de komende weken.