Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Niet VL maar de Barman dit keer, Dream.

Sja, die kerststukjes.. ik vind 't allemaal zo grappig. Er hangen hier 2 ontzettend afzichtelijke kerststukjes buiten aan de voordeur, gemaakt door de hertjes. Het ziet er écht niet uit.

Kerstpakketten gaan gekocht worden bij de slijter. Doe die mannen waarschijnlijk een groter plezier met assortiment drank dan met kalfsragout, blikken tomatensoep en servetten. Ieder nadeel heb weer 'ns ze fordeel.

Zo, nu even boodschappen bestellen bij Appie en straks maar even kerstkaarten halen, misschien lukt het mij om een keertje vóór de kerstdagen kerstkaarten te sturen.

Kjong, ik vind je een bikkel. Dat je uitgerekend nu aan het werk bent, geweldig verstandig van je.
*breekt in*

Haai allemaal!

Bam, bij ons had de Sligro nog wel leuke dingen staan!

*breekt uit*
Dank voor de tip, Whop (haai!) maar ik ga naar de slijter. Die heeft wel mooie pakketten zag ik. De 'vrouwen-van' krijgen een bon voor dagje sauna dus totaal wordt het best een leuk kerstgeschenk, lijkt me.

Sjonge, Levi heeft weer wat nieuws. Die peutert alle plinten los! Toch knap, zitten met spijkertjes vast en ineens loopt ie er weer mee rond.. gevaarlijk los lopend wild is het.

*gaat weer 'ns een boekje voorlezen*
Alle reacties Link kopieren
Haai y'all. Gisterenmiddag lag internet er ook nog uit, speciaal om mij verder te frustreren, denk ik.

Saunabon lijkt me een geweldig kerstkado!

Hoe dan ook, nu op werk en te druk om rustig te schrijven. Maar dank voor ebgrip, tips en opmerkingen. Doet wel goed. Heb morgenmiddag vrij geregeld om te relaxen, maar daar komt ook deel van de stress uit voort. Afijn. Vanmiddag afronding van werkklus dat evrvolgens uit mijn systeem kan (als financieel ook afgerond, slik), dan komende week nog paar oude koeien uit sloot en die fatsoenlijk slachten, dan wellicht meer rust. En baas begrijpt maar niet mijn dringende verzoek om Gesprek. Vanmiddag na afronding werkklus is er mogelijkheid tot praten en dan moet ik toch maar zien door te dringen. Ik vind het mijn eer te na om me eerst langdurig overspannen te moeten melden voordat hij doorkrijgt dat het me menes is. Zo erg hoeft het allemaal niet te zijn. Of te worden. Vind ik.

Zo blij met stabiel thuisfront. GG neemt vanmiddag alle3 de kindjes mee naar kerstborrel van zijn werk (slik, mijn 2 broedsels bij een sjiek gecaterde kerstborrel! Ik hoop dat ze bewaking bij die hapjes geregeld hebben, ik zie Dot & Zoon al gaan...), en regelt anderszins dat alles thuis in ieder geval gevoed en gekleed is op daarvoor gepaste tijden. Rest komt later.

Sorry voor ego, ren nu weer door. Kussen!
Oeps... Barman, niet VL sorry

klinkt als een heerlijk kerstpakket Bambi! Bij ons zou trouwens het drankenpakket voor 'de man' ook bij 'de vrouw' belanden, aangezien die de exotische zuupert is, Elvis drinkt.. heel origineel: bier.

Ik heb vakantie!

En kerstkaarten voor de kerst voor de kerst versturen wordt ook mijn doel. Samen met vandaag of morgen de kerstboom plaatsen. Ik mocht eerder weg (uren compenseer ik in januari, wanneer er een cursus voor nieuw computerprogramma is) en kon toen al mooi kerstboomverlichting kopen. Dat scheelt morgen weer!

Ik had gehoopt dan ook nu al boom beneden te hebben, maar dat is alweer mislukt. Jammer dan. Ik neem m'n eigen goede raad ter harte: niets moet!

Sterkte Lil, met GESPREK. En lekker dat GG van je overneemt
Later is nu
Dank je dreamer! EN geniet van VAKANTIE!!!

Kjong, grijns; het lijkt wel een ouderwets gezin, met een vent in huis en zo! Door Chipita heenslapen, hoe durft ie! Je zorgt toch wel voor een gepast schuldgevoel daarover he, voor minder doen we het niet.
Tja... herten zoeken onder takjes. Dat weet je toch?!

Verder even spuien en klagen......

Grrrr.... er gebeurt hier hetzelfde als vorig jaar. In week 50 en begin 51 worden de kids ziek, waadoor wij erg weinig nachtrust hebben (vannacht metelkaar een half uur!!!). Daarbij kreeg ik gisteravond en vannacht een ontzettend zere keel die nu met witte puntjes en al dichtzit. Juist ja; weeeeer keelontsteking! Eind december is op het werk takkedruk, met als druktehoogtepunt week 51. Nu dus. Studenten wachten op mij 4 dgn lang; en kan niet overgenomen worden door iemand anders. Dus sta ik bibberend, klappertanden en grijs voor de schoolbanken, en sjees ik a.s.a.p. naar huis. Slapen wil ik, en de wereld even vergeten! . Maar oh nee, dat kan niet, want thuis twee zieke kids die zich aan me vastklampen. Manlief heeft het ook ontzettend druk, en aangezien het een eigen bedrijf is, is het zeker in december geen optie dat ie vrij neemt. GRRRRRRRRR.

M.a.w.; voor het eerst in lange lange tijd voel ik me zielig. Erg he? Ik denk dat ik gewoon een fles Baileys opzuip, vanavond. Ontsmet vast lekker. Wel voor een hele dag aan calorieen, maar dat mag de pret vooral niet drukken! Coma, zoek ik!

Sorry.
Dream, fijne vakantie!

Lil, ik herken het, dat soms vrijnemen van het werk eigenlijk bijna meer stress oplevert dan dat het je ontspanning biedt. Zit ik thuis in bad geheel gestresst te zijn, omdat ik wat ik vanmiddag ZOU doen, nu OOK nog een morgen erbij kimt.

Jij hebt ws ook niemand die je taken over kan nemen? Op zich vind ik dat errug fijn, maar bij drukte (of ziekte, grrrr) helemaal niet!

Wat ik wil zeggen; je hebt het zoals Bam zegt echt te druk op het werk! Denk ik dan, he?
Xop

Berenburg werkt heel goed bij keelpijn. Proefondervindelijk! Wel minimaal 5 à 6 glazen puur. Nadeel: de volgende dag geen keelpijn, maar optimaal voel je je ook niet en hoe je 's nachts bent met 2 zieke kleine kinderen weet ik eignelijk niet. Ik beproefde dit recept, toen ik zelf nog vrijgezellig was en in de horeca werkte.

sterkte!
Later is nu
Algehele malaise in kroegland? Beterschap voor alle zieken!

Bam, las en passant nog even over Lost; ik zie het wel een keer verschijnen, vind het al lief dat je er nog aan dacht!

Verder ben ik weinig sociaal. Hoofd en agenda vol met te veel.....

Ik heb genoeg van alle zooi en de lange things to do lijst

maar krijg steeds minder gedaan op een dag

dan dat er aan nieuwe things bijkomen

Vanmiddag eerste zwemles Meis

en ik moet nog steekschuim halen

Heck, ik moet eigenlijk nog kleren aantrekken.

Eerst maar eens lunch in de kinderschare gooien.

En het hoofd koel proberen te houden.
Doe ik! Lust ik ook wel!

(Hihi, kreeg net van een collega (type grijs baardje en alleswetend) een flesje met een of ander bijengoedje (bijprodukt van honing). Oplossing in 96% alcohol. Theelepel ervan in kopje water en dan gorgelen. Zou een probaat middel zijn. Heb gezegd dat ik het doe, maar als 't niet werkt, ik de mond aan de fles zet
Heeee Toet....beroerd dat je op zo'n laag tempo draait.....

Je hebt er niets aan, hoor, maar wat bij mij echt werkt is me meteen na het opstaan aankleden. Niet netjes ofzo, maar wel zo dat ik zo naar buiten kan voor een wandeling o.i.d. Kids trekt ik tegenwoordig ook regelmatig meteen de kleertjes aan. Ik merk dat ik daardoor veel frisser de dag begin, echt wel zin heb aan dingen doen, naar buiten gaan enz.

Die zalige luie pyamadagen doen we alleen op zondag... Dan is Xoplief thuis om de gang er een beetje in te houden. Echt waar; ik word lui, ben niet vooruit te branden, snauw wat eerder tegen kids, snaai en eet te veel als ik in pyama blijf rondlopen.......

Wie weet werkt het bij jou? (Nah ja, moet je dus wel bij het opstaan even door de zure appel van enige drukte heen...... Kost wat doorzettingsvermogen....)
quote:Toet schreef op 18 december 2007 @ 12:21:

Verder ben ik weinig sociaal. Hoofd en agenda vol met te veel.....

Ik heb genoeg van alle zooi en de lange things to do lijst

maar krijg steeds minder gedaan op een dag

dan dat er aan nieuwe things bijkomen

.

Toet, ik voel met je mee en onderschrijf vrij letterlijk bovenstaand. Misschien ometen we samen een onthaastingsbedrijfje beginnen. Met onszelf als levende reclame dan *grijns*

Ondanks alles wil ik je eigenlijk steeds bellen om misschien wel af te spreken en spulletjes en boek en alles (had jij dan weer Gooische Vrouwen? Of was dat iemand anders?) Maar ja. Iets met agenda's, vol en druk. Of zo. Kus vanaf hier.
Ik durf het hier nu bijna niet te zeggen, maar doordat ik vanmorgen 2 uurtjes eerder wegmocht (werk was af en in januari moet een dinsdag langer doorwerken, dus nu al compenseren) loop ik voor op mijn schema (waar ik eigenlijk al 3 dagen op achterloop, maar dat is bijzaak)

IK heb namelijk door die extra uurtjes vanmorgen al kerstverlichting kunnen kopen en nu net de boom opgezet. Dit had ik voor morgen in de planning. (eigenlijk dus voor afgelopen zondag, maar ik had die kerstverlichting niet) Zoyla's eten is klaar, dat ga ik nu wegbrengen en daarna heb ik een etentje met karten van 't werk

Ben benieuwd of LD en LE van Elvis de boom verder op mogen tuigen. Van mij mag het, hoewel de kans dan groot is, dat breekbaar spul, ge-erfd van m'n ouders, die het in Spanje niet nodig hebben, dan daadwerkelijk gebroken is en foeilelijk spul van m'n oma geweest er wél in hangt. Maar hee.. dan is ie wel klaar

tot laters!

*kus*
Later is nu
Nadat de man met de baard was langs geweest is ons huis niet meer Barbievrij. En sinds vanmiddag is ons leven ook niet meer zwemlesvrij. Van die dingen die je van te voren allemaal niet kon verzinnen en opeens zit je er middenin.....

LilToe gaan we dan heten Lillian, met ons onthaastingbedrijfje. Kleinteentje dus!

En ik zou er nog goed in zijn ook. Net zoals ik een hele goede gezinscoach was. Ik weet namelijk wel hoe het moet en kan dat anderen prima vertellen en uitleggen en ze tot daden stimuleren. Maar zelf doen, hee, da's andere koek!

Kart ze Dream. Ik duim maar even mee voor je Spaanse Ballen!
kleinteentje.

Meiden, meiden, wat een drukte en stresss....ik durf het bijna niet te zeggen, maar los van drukte op werk is het hier prima toeven. Boom staat, kaarten zijn al de deur uit, nog een dag werken en dan vrij tot en met kerst, morgen helpen met zingen in bejaardenhuis (hoewel , zingen doen ze maar lekker zelf, maar ik ga mee met groep 1-4) . Vandaag hebben ze kerststukjes gemaakt (bedacht ik me gisteren toen ik bijna sliep, heb vanmorgen om 6 uur spullen bij elkaar gezcht voor ik naar mijn werk ging).Donderdag kerstdiner voor de kinders, omdat kerstfeest voor de ouders niet door gaat, ineens stukken minder tijd nodig voor voorbereiding en opruimen.

Concierge is inderdaad graag geziene man op school, kinderen zijn dol op helpen bij zijn klusjes: bladeren aanharken, lampjes verwisselen, spijkers ergens in slaan etc. Meneer R. wist altijd raad. Nu niet meer helaas. Mijn kinderen zijn niet verdrietig, hebben het er vandaag niet eens over gehad, hard hè!

Xop, beterschap meid!!!!!!!!!

Kjong, hang on meid. Ik vind het retedapper van je dat je nu zelfs het kan opbrengen om fulltime te werken, al is de reden een meer dan goeie te noemen. Vindt het eigenlijk wel heel erg voor je. Hebben jullie zo lang hier naar uitgekeken en nu ben je gewoon de heel dag aan het werk.
Jeetje wat een hoop zieken zeg. Beterschap allemaal. En Alex, niet meer zo lang doorlopen hoor.

En wat een hoop nieuwe banen. Gefeliciteerd meiden. Vind het wel net als Bentetje wat wrang dat je net nu fulltime aan het werk moet Kjong. Hopelijk lukt het jullie om ook nog een beetje te ontspannen en vooral te genieten van de tijd samen. Maar ik kan me indenken dat het erg moeilijk genieten op commando is. Lijkt me een rare druk geven om het nu vooral heel gezellig te moeten hebben samen.

Bent, wat sneu van de congierge zeg. En wat krijgt je vriendin nu veel tegelijk op haar bord. Het is echt niet eerlijk verdeeld.

Lil, hopelijk is Het Gesprek er nu eindelijk van gekomen en is het kwartje nu toch echt gevallen bij je baas. Heel fijn dat je leven er nu relatief en abosluut gezien een stuk beter/leuker/rustiger uitziet dan in 2006, maar blijkbaar mist nog wel de goede balans tussen belasting en belastbaarheid. Hopelijk komt er snel wat meer rust en ruimte voor je,

Hier een vrij uithuizige week achter de rug en overbelaste polsen wat achter de computer kruipen nou niet bepaald een handige optie maakte.

Madokus is gisteren gezakt voor zijn praktijk- en tevens eindexamen. Best wel balen en sneu, want eigenlijk alleen maar gezakt doordat hij ziek was. Hij deed alles goed, maar werktempo was te laag. Ook de examinatoren gaven aan dat ze konden zien dat hij ziek was en dat dat de oorzaak was. Nu over 2 maanden in de herkansing, En dan nu snel wasvouwen, want er ligt nog een flinke berg.
~trekt de stekker uit het nonsenspinapparaat, en geeft een ruk aan de bel voor heel wat nachtelijke rondes voor de andere dames, en hoopt om een jankvrije nacht~

D(r)ank & Truste!

~klokloklok

...

zzzzzzzz zzzzzzzzzz zzzzzzzz zzZZZZZZZZZZZZZZ ~
HAAAAAA IK WAS DE SNELSTE KARTDAME

ik was ook de énige kartdame. Wat is dat toch in dat stoere mannenbolwerk waar ik werk, dat de dames zich tot het werpen der ballen richten? (bowlen dus) Achja, blijft dat ik me winnares voel Ik heb later op de avond m'n directeur (vrouw) uitgedaagd. Die komt altijd ná het 'sportieve' gedeelte .. ik heb haar gezegd dat ik de volgende keer maar, als uitdaging, tegen haar moet rijden. Ze heeft de handschoen opgenomen, zei ze.. ben benieuwd. Eigenlijk wil ik de volgende keer gewoon ander werk hebben en dus neit aanwezig zijn

zo

dit was mijn ego-bijdrage

ik denk dat de kinderen nu druk met indrukken zijn Bentetje. E.e.a. kan zo tijdens de vakantie opkomen. Reacties kunnen middenin de nacht opdoemen. Er 'klikt' wat..

Kjong.. kruip lekker tegen je kerel aan meid.

Waar ik in jouw geval een probleem mee zou kunnen krijgen? Een nieuwe indringer, hoe lief ook, op mijn terrein. Na vakanties ben ik altijd blij als Elvis weer 's avonds gaat sporten. Even weer alleentijd. En die alleentijd was jij veel gewend, bén jij veel gewend. Nu ineens werk (druk mensen om je heen, hele dag) en kom je thuis, zit er een man in je huis. Een lieve man, een zeer gewenste man, een man waar je van wilt genieten.. enz.. heb je af en toe wel tijd voor jou alleen? (f)

De boom hier is niet eens opgetuigd. Dat wil ik toch altijd graag doen??

"OH??" nee, ik wil de lichtjes doen, voor de rest, leef je uit! Nahja, kinderen waren blij (hebik me laten vertellen) want morgenmiddag gaan we boom inrichten. Is goed. Zoyla gaf me al tips: warme chocolademelk, Bing Crosby (mag Maxi Priest ook?) en samen genieten van de kerstgedachte/sfeer. Ofzo.

Truste!

En voor Whopper alvast:

HARTELIJK GEFELICITEERD!!
Later is nu
Gefeliciteerd Dream. Da's nogeens een prestatie van formaat
Jemig Dream...ik ben er stil van. Wat bén jij toch attent! Lief van je! *zoen*
Heeeeee, HOERA, van harte Whop!

Ga je een leuke (verjaar)dag tegemoet?

Zohee, vannacht werd Noah wakker met erge oorpijn, voelde ik me ondanks tig uur slaap ook niet echt lekker en was het vooruitzicht om lopend in de kou naar school te moeten (lekke band) niet echt een fijne, zo onder de warme dekens.. Groot was mijn geluk toen Yentl uit haar slaapkamer kwam en ze er lodderig uitzag en klaagde over keelpijn. En ze had verhoging. Hoera. Heb ze beiden ziek gemeld en nu hangen we allemaal in pyama. Geluk bij een ongeluk. Vanmiddag is Bambi-man lekker thuis, oh joy oh joy, oh joy...

Wat een heeeeeeeeeeerlijk vooruitzicht.

Wat leuk, dat karten Dream! Een echte winnaar. Krijg gelijk zin in karten.. Heb overigens ook al langere tijd zin in skieen, komt door de kou.
anoniem_18275 wijzigde dit bericht op 19-12-2007 09:44
Reden: AK- materiaal.
% gewijzigd
Lief Bam, je kaartje *zoen*
Nouja, dat is toch voor het eerst dat ik hier een moeder blij zie zijn dat haar kinderen ziek zijn Inderdaad een geluk bij een ongeluk Bambi, dat je ze lekker thuis kon houden.

Skiën, daar zou ik nou nooit zin in krijgen. Door de koude wil ik maar 1 ding (nou vooruit, 2 dingen) en dat is vakantie naar de zon!

ik heb net een stofzuiger gekocht bij de Aldi, zo'n ding waar geen zak inhoeft. Iemand ervaring ermee? Een vriendin stond achter me in de rij voor de kassa en zei als afscheid "Nou, stofzuig ze" waarop ik dus zei, dat ik dat nooit doe, dat doet Elvis tenslotte. Werd ik me toch raar aangekeken door die man achter de kassa! Is dat zo raar, dat wij de huishoudelijke taken zo verdelen dat HIJ stofzuigt en dweilt en ik de rest (wat genoeg is) doe?

Nouja, als het raar is, dat zij dan zo. Ik vind het wel prettig.

En dat ik dan de stofzuiger moet kopen, dat wil dan nog net

Zit hier trouwens een 'doris'? Die reageert ineens op m'n weblog, maar ik kan haar niet vinden, dus ik ben benieuwd of het een meelezeres is

Zo

tijd voor thee, met een koekje vind ik.

Toedels
Later is nu
geen idee, nooit van gehoord.Misschien is dat wel zo dream, inderdaad is er net wel even over meneer R. gesproken. er staat op school een prachtige gedenktafel , met een foto en mooie tekeningen, verhaaltjes enz, voor in het condoleanceboek. Mooi om te zsien dat werkelijk ieder kind hem tekemnt zoals hij was, met rode pet op en een kruiwagen/schep/schroevndraaier in zijn hand.

Zingen in bejaardenhuis was leuk, oudjes blij, zo blij dat er iemand spontaan met haar rollator onderuit ging, oeps, nog geen gebroken heup gelukkig!

Net thuis, gauw gegeten en dan weer naar mijn werk. Morgen nog school en dan `s avonds kersteten op school, dan ok gedenking meester R want vrijdag is de school dicht ivm crematie. Moest trouwens hevig aan hero denken, is ook daar namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven