Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten






Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Dan zul je mijn felicitatie wel niet meer lezen voor je gaat slapen voor de sex. Maar Toet, van harte! *dikke klapzoen*
Alle reacties Link kopieren
En Bloes, voor jou een dikke klapzoen om totaal andere redenen. Omdat je zo'n lieverd bent, omdat je het zo goed doet met je dochter en om even één astronomische seconde niet aan je zorgen te denken. (Da's precies hoe lang zo'n klapzoen duurt. )



Veel succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik moet van Bloes ook al gaan sexen nu. Ut is wat.

Ik wou eigenlijk gewoon lekker lepeltjelepeltje gaan slapen.

Maar ja, wat moet, dat moet
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.




Gefeliciteerd Toet!!!
Alle reacties Link kopieren




En dat je nog maar een lang en gelukkig leven mag hebben... jonge blom



Het is hier mooi weer en ik zit zwaar te twijfelen wat te gaan doen... want ik moet vanalles en dan wil ik nog wandelen. En dat zal het wel worden



Fijne dag iedereen!
Later is nu
HOERA voor Toet! Gefeliciteerd en een leuke dag gewenst!

Schattig hoor, een kaars op een koekje. Dat doet die van mij nou nooit..



Neem je je camera wel mee, Dream?
Gefeliciteerd, Toetje!
Alle reacties Link kopieren
HIEPERDEPIEP VOOR ONZE LIEVE TOET!!!





Lotje weer... die zit in het cb boekje te bladeren, stuit op een foto van een voedende moeder: "IEUW!"

Ik: "Huh ieuw??"

Lotje: "Ja, getverderrie"

Ik: "Maar dat is toch niet vies? Dat doe ik toch ook bij Leentje?"

Lotje: "Nee, maar jouw borsten zijn lekker, déze zijn vies"





Ik heb hoofdpijn en voel me vandaag niet opgewassen tegen de dag.. wel tegen de dag zelf, maar dan wil ik gewoon om 8 uur op de bank kunnen ploffen, maar dan ben ik keihard aan het werk in een restaurantje...

(En mezelf kennende vind ik het vanavond hartstikke leuk, hoor)



Toet, een hele fijne dag, meisje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens zo met Leentje naar de diëtist, ben toch wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 09 april 2008 @ 08:46:

Dat doet die van mij nou nooit..







Stuur die man maar door naar mij dan!



~snijdt de taart aan~
Alle reacties Link kopieren
Die Lotje!

Ik was wel van de bv maffia maar ik vroeg me ook al af waar ze toch die ontzettend onapetijtelijke moeders en dito borsten vandaan haalden! Ontzettend, zeg. Als je het nou wat toegankelijker wil maken en uit de geitenwollensokken-sfeer: maak dan móóie foto's van voedende moeders.....



(ik moet hier helemaal niet zijn, ik moet werken nu)



Ik ga nog wel even Pimpel bellen.
Alle reacties Link kopieren
Toetje van harte!
Alle reacties Link kopieren
TOET!!!!! Je bent jarig, hoe kan ik dat nou zomaar helegaar vergeten?!!! Lieve, lieve Toet, heel erg gefelicteerd met je verjaardag, dat de zon het hele jaar zo mooi mag schijnen als nu vanochtend het geval is (als niet letterlijk, dan toch minstens figuurlijk). Allerdikste smakkus!!



Zo, dat thuiswerken is toch wel relaxt, nu met 2e koffie even rondje hier, al even Bloes aan de foon en lekker veel te doen voor werk, duizelt me nog slechts een klein beetje .



Ik voel me zo ontzettend anders nu steeds maar de zon schijnt. Gisterochtend zat ik belachelijk vroeg in een trein naar een Ver Nederlands Oord, en ik zat gewoon helemaal te genieten ondanks vroege uur, prachtige ochtendzon over berijpte velden, heelheel mooi. En vanmiddag kan ik bij wijze van pauze misschien wel even in zonnetje zitten met bak thee, joepie! Dreamer: wandelen hoor, de rest kan wachten en voor je het weet giet het opeens weer 3 weken.



Koffie, iemand?
Lekker hè, die zon...



Ik baal een beetje, ik heb net gebeld om te vragen wanneer ik mondeling examen moet doen. Is het op een donderdagmiddag ná school. Dat is oppasgewijs de moeilijkste dag hier. Zal mijn ouders maar weer eens lief aankijken...
Alle reacties Link kopieren
TOET!!! Lieve meid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele hele fijne dag gewenst!!



Pfoeiii... hier wat slaaptekort. Zat gisteren om 6:13 uur (!!!!) in de trein naar een werk-iets in Utrecht. Om 20:30 u gesloopt thuis en vannacht twee hoestende kindjes. 'k Heb al een liter sterke koffie op, maar ;t helpt niets....



Lekker gewandeld, Dream? 't Is prachtig weer!



Verder voor iedereen zoenen (vanwege Toet's verjaardag; daar kan ik jullie toch ook wel mee feliciteren??) en tot morgen, gok ik!
Alle reacties Link kopieren
He, Meave.... lastig. Ook laat trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Heeehallooo

ik heb heeeeerlijk gewandeld. Gepoogd mooie foto's te maken, maar de mooiste foto's moet je dus toch opslaan in het geheugen (en dat is niet zo'n goede memoriekaart, in mijn geval ) want óf je bent net te laat, óf je draait je net om en dán doet zo'n beest pas wat je wilde dat hij deed (een kikker die maar niet ging springen, bijvoorbeeld, totdat ik wegliep grmm) of.. nouja. Heb me rotgelachen om een kat, die werkelijk dacht goed verstopt te zitten achter (letterlijk) 2 grassprietjes Grote schrik toen ik wat tegen 'm zei en 'm dus kennelijk opgemerkt had.

Nouja, zo heb ik me dus vermaakt, vanmorgen. Heb al jonge eendjes gezien! (en gefotografeerd, ja)



Lil, misschien moet jij ook wel op de vriendjessite, krijg je van die handige reminders voor verjaardagen

(nietsmoet)



Oh, en Lil en Xop, nog naar elkaar gezwaaid, zo allebei in alle vroegte in de trein, gisteren?



Tjeetje Meave, wel een latertje zeg, dat mondeling. Lastiglastig.



Bloes, aan 't werk jij! (en heb jij je eigen borsten nooit aangeboden voor mooie voedendemoederfoto's? was vast een plaatje geweest!) (en ik begrijp van Lotje dat Pimpel nu ook nog heel geschikt zou zijn )



Zo

ik wilde ook nog douchen, voordat de kinderen thuiskwamen, ben bang dat dat niet meer gaat lukken? Nouja, dan maar niet



Toedels

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als jij foto's maakt, kan Pimpel nog als Boezembeeld Boegbeeld fungeren!
Alle reacties Link kopieren
Meave, schrijf/mail even welke donderdag het is, kwa dat ik tegenwoordig flexibeler ben dan vroegah en dat je niet ver weg woont?
Thanks Lil, maar het zou nog kunnen dat Mav vrij is. Dus ik wacht even af. En dan vraag ik mijn ouders, want ik heb oppas nodig voor Vietje en de andere jongens moeten van school gehaald worden. Komt vast goed.



Succes vandaag Xop. Litertje cola achter de koffie aan?
Alle reacties Link kopieren
Haihai

ik vind het best, Bloes, laat moeder en baby maar komen, maak ik foto's, altijd leuk Lees ik me eerst even in over camerastandpunt, sluitertijden, diafragma's en meer van dat soort interessante termen, als het gaat om het maken van geweldige foto's. Ben blij met m'n boek ....

(hoewel er een stukje staat met scherptediepte en dúidelijk verschil in scherpte tussen foto 1 en 2 en dat ik me afvroeg of ik daar dan een vergrootglas voor moest pakken? )



In de stad was ook lekker, ik was slecht éventjes de stomste moeder ter wereld, omdat ik niet zomaar even 7,50 voor wilde schieten voor weer eens een knuffelbeest Dan kreeg ze gewoon 7 weken geen zakgeld... ja vást.

Maar toen ze daarna een pen in de vorm van een spuit kregen, (gevuld met een rode vloeistof ) was álles weer goed. En toen schoot ik ook nog 1 euro voor, voor hele kleine schildersezeltjes incl. doekje van 1x2 cm.. ach, wat ben ik toch aardig



Op een terras heb ik vervolgens vréselijke lol gehad over (met) 2 jongedames, die al enige tijd op het terras zaten (duidelijk) en al enige tijd aan de drank. Ze waren aan 't flirten met de ober, die duidelijk niet meer wist waar hij het zoeken moest, en toen kwamen z'n ouders ook nog, mét broer ...



Zo

en nu ga ik zo naar voetbal van LE, die heeft en ingelaste inhaalwedstrijd. Ik kijk de 2e helft. LD wil niet mee, die wil niet eens even beneden tv kijken, maar ligt liever op zolder in m'n bed. Gezellig hoor ..





Xop, nog wakker gebleven?

Toedels
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
C/P;



Ben bij het onderzoeksbureau geweest voor een intake voor Oudste. Daar heb ik verteld over Oudste en ze willen een volledig onderzoek doen met drie testochtenden en een observatie in de klas. Ik moet eerst even uitzoeken wat ik vergoed krijg (want het kost meer dan 1000 euro *slik* ). We hebben het gehad over vermoedens die de haptomevrouw en de huisarts hebben uitgesproken. Die denken aan ADD. Die mevrouw van de intake heeft me wat verteld over ADD en informatie gegeven, zodat ik kan kijken of ik wat herken.



Kut.



Kinderen met ADD



ADD-kinderen worden niet snel opgemerkt omdat ze geen druk (hyper actief) gedrag vertonen. ADD kinderen vertonen in tegenstelling tot ADHD kinderen juist eerder passief gedrag. (Zijn rustig en dromerig) De struikelblokken bij kinderen met ADD wijken zichtbaar af van kinderen met ADHD. Een veel gehoorde opmerking van leerkrachten die een kind met ADD in de klas hebben is “Het zit er wel in maar het komt er niet uit”. Dit is in de meeste gevallen ook waar.



Veel ADDers kunnen zich zonder enige vorm van afleiding niet concentreren op één onderwerp. Dit is onmacht. Het is geen kwestie van wel of niet willen, ADD-kinderen zijn eenvoudigweg minder in staat de vereiste motivatie op te brengen wanneer ze iets doen waar hun interesse niet naar uit gaat. Verveling slaat snel toe, net als interesse in het werk. De hersenen gaan bewust op zoek gaan naar iets dat leuker, spannender of interessanter is.



Tip: Spreek met het kind een signaal af. Een stil gebaar of geluidje dat de aandacht terug kan brengen wanneer hij/zij lijkt af te dwalen. Doe dit op een onopvallende manier om schaamte gevoelens te voorkomen. Een juf of meester kan bijvoorbeeld even met de hand op de tafel van het kind leunen.



Met name ADD meisjes lijken meer naar de achtergrond te verdwijnen. Ze zijn verlegen en afwezig. ADD kinderen hebben vaak weinig vrienden, zijn erg gevoellig, trekken zich vaak terug op hun slaapkamer en zijn bijzonder chaotisch. Zij kunnen er slecht tegen wanneer hen een of ander onrecht wordt aangedaan. Vaak voelen deze kinderen zich regelmatig eenzaam en onbegrepen.



Het bijzondere doorzettingsvermogen van ADD kinderen is opvallend, evenals de intelligentie en het gevoel voor humor. (Een lach is de beste manier om onzekerheid te verbergen)



Tip: Geef het kind vaker een korte adempauze of laat het even iets anders doen.



ADDers leren zich door de jaren heen zelf methoden aan om de eigen concentratie te verhogen of compenseren. Hiervoor gaan zij tot het uiterste. Een kleine groep leert gebruik te maken van zijn/of haar ontwikkelde "Hyper Focus" capaciteiten door deze tijdelijk in te schakelen.



Tip: Kijk het kind in één op één gesprekken in de ogen en maak het er bewust van dat je zo om feedback gaat vragen. Een ADDer is in staat om je recht aan te kijken tijdens een gesprek, terwijl de gedachten af dwalen naar heel andere dingen. De hersenen filteren als ware uw stem weg terwijl het kind aan het bedenken is hoe laat het naar huis mag.



Volwassenen zijn zich vaak niet bewust van de innerlijke onrust, zelfkritiek en de enorme hoeveelheden energie die het dit kind kost om voor zijn/haar "onoplettendheid" te compenseren. Hierdoor ontsnapt deze groep ADDers vaak aan een diagnose tot ze puber zijn, volwassen of zelf (AD(H)D) kinderen krijgen.



Er zijn 4 primaire beperkingen:



- Problemen met het vasthouden van de aandacht

- Impulsbeheersing

- impulsremming

- Overbeweeglijkheid



Niet ieder ADD of ADHD kind heeft alle beperkingen. De klassieke symptomen van AD/HD bestaan uit onoplettendheid en slecht een taak tot een goed einde kunnen brengen, impulsiviteit, eerst doen dan pas denken en overbeweeglijk of vaak rusteloos zijn. De kenmerken zijn bij ADD kinderen overeenkomstig maar liggen toch net iets anders. ADD kinderen vallen over het algemeen zelfs in het geheel niet op omdat niemand last van hen heeft. Er is geen sprake van hyperactief gedrag. Het kind zal hooguit in het haar of gezicht zitten friemelen, nagelbijten, dromen, staren of contact zoeken met andere kinderen om geen dingen te hoeven doen die concentratie vergen.



Kinderen met ADD vinden het heel moeilijk om te moeten wachten. Hierdoor lijken ze soms veeleisend en egocentrisch. De hersenen gaan sneller dan het moment. Het kind denkt vooruit of alweer aan andere dingen, in een poging zijn of haar gedachten te overzien (zodat het de belangrijkste dingen uit kan filteren) Hierdoor hebben ze moeite met het beantwoorden van een onverwachte vraag. ADDers doen op zo'n moment voordat ze denken en hebben daarna pas de tijd om te bedenken of ze dat nu wel hadden moeten doen. Hierdoor kan het kind soms overvallen en emotioneel reageren. Kinderen met de combinatie AD/HD af en toe boos en ongeduldig. Het kind heeft meer tijd nodig om nieuwe input te verwerken en overziet het hier en nu pas enkele seconden later. (Altijd maar die sorry's achteraf... hoor ik mijn moeder nog zeggen) De hersenen nemen meer prikkels op uit de omgeving en hebben dus meer tijd nodig om de informatie te verwerken.



Tip: Het niet erg om te zeggen: "Daar moet ik even over nadenken."



Omdat een vraag een directe reactie vereist, zegt of doet een ADDer vaak maar wat in de hoop op goede afloop. Dit kan als impulsief worden gezien. Een direct gevolg is vaak een afstraffing voor een domme opmerking. Het kind trekt zich steeds meer terug in een eigen wereldje en verliest de spontaniteit. Een ADD kind zal om die reden niet zo snel meer de vinger opsteken in een kringgesprek of zijn/haar mening uiten. De motivatie om concentratie op te brengen neemt af.



Tip: Het is belangrijk dat een ADD kind kan opgroeien tot een zelfverzekerde jonge vrouw/man die zich niet steeds afvraagt of hij/zij wel aan de verwachtingen van de omgeving voldoet. Beperk kritiek en maak moeilijke dingen leuk en uitdagend.



ADD kinderen zijn uiterst creatief (fantasierijk) en hebben een bijzonder inlevingsvermogen. Door de uiterlijke schijn op te houden om ADD beperkingen te verhullen, overleven kinderen en volwassen ADDers in een steeds harder wordende, indivdualistische samenleving. Achter zo'n "masker" schuilt echter een erg onzeker kind, vaak met een negatief zelfbeeld.



Tip: Help hem/haar ontplooien in die dingen waar het kind goed/sterk in is.



Uit onderzoeken is gebleken dat ADD kinderen in tegenstelling tot ADHD kinderen minder motorische problemen hebben. Als laatste lijken ADHD kinderen minder leerproblemen te hebben dan ADD kinderen en hebben ADD kinderen meer moeite bij planmatige taken zoals bij het rekenen dan ADHD kinderen.



Ik herken bijna alles.



En nou weet ik wel dat ik de onderzoeken eerst eens moet afwachten en dan het oordeel van de psycholoog en misschien een kinderpsychiater maar ik ben er wel behoorlijk stuk van.




Meisje, ik moet er van huilen. Ik voel zo met je mee.... Morgen hebben we vervroegd adviesgesprek over Mootje. Ook in hem zie ik alles wat hieronder staat terug... Ik ben ineens zo bang dat er niets uit de onderzoeken is gekomen.



Je kunt je laten doorverwijzen naar de sofen waar ik ben met Mootje, kost je alleen reiskosten. Is namelijk een AWBZ-voorziening.



Ik probeerde je net te bellen, maar je bent misschien de meiden naar bed aan het brengen. Ik bel je zo nog wel even.



Alle reacties Link kopieren
He Bloes,



Mijn moeder heeft twee ADD-kinderen (en een ADHD-er ) opgevoed en heeft jarenlang gewerkt met/voor de koepelvereniging. Als je wilt kan ik je wel haar telefoonnummer geven. Ik denk dat ze je best wel verder kan helpen en tips kan geven. Één ADD-broer en één ADHD-broer hebben beide de universiteit afgerond, zijn gelukkig en beide hebben goede banen. Mijn zus is voor haar doen best goed terecht gekomen, maar daar speelde hele andere problematiek mee die niet speelt bij jouw mooie Bloesje (onder andere verwaarlozing en incest. Voor de goede orde: het was een pleegzus ).



Ook mensen met ADD kunnen goed terecht komen en leren leven met hun beperking. En dan kunnen ze ook nog eens heel gelukkig worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven