Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
zoen voor jullie allemaal. in pujama of in feestjurk.

wij kijken nu 24. afl. 1 gezien, door naar 2. Doeg!
Kjong, waar kan ik dat eigenlijk lezen, wat jij gepost hebt?
Later is nu
Vandaag een superdag gehad.

Zen had er zo veel zin in, dat hij zich al helemaal aangekleed bij ons bed meldde. Stoere vent

Dus het hele gezin, in de mooie kleren gestoken en toen aan de ontbijttafel met kerstbrood, croissants, duivekater etc. Gezellig!

Na het eten, kadootjes onder de kerstboom uitgepakt. Daarbij zat ook de film 'Minoes' Dus die hebben we gelijk opgezet. Was helemaal gezellig. Snelle lunch en toen Zeefje naar bed.

Daarna gezellig met zijn vieren een spelletje gedaan en koekjes gebakken.

Het leek wel een Mercireclame

Toen werd Zeefje wakker, ziek dus. Maar gelukkig 'leuk ziek' in de zin, dat ze lekker op mijn schoot wilde hangen.

Was niks mis mee, want we gingen met zijn allen 'Kruimeltje' kijken. Ook al zo leuk.

Wij hebben dus totaal geen buitenlucht gehad vandaag, want na kruimeltje was het alweer tijd om te eten.

Was ook helemaal leuk, al ging Zootje vooral voor het toetje.

(wij hadden, kerstfiguuraardappeltjes, stoofpeertjes en struisvogelbiefstuk. De kinderen hadden kerstboomnuggets.

Als toetje hadden we een vienetta ijstaart, uitgekozen door Zootje.

IJsfontein er op en het feest was compleet.

Zeefje wilde niks eten, behalve slagroom. Ach, heeft ze in ieder geval haar zuivel binnen voor vandaag

Daarna kids lekker naar bed en de avond voor Zorro en mij.

Nu gaan we nog even in bad en dan lekker naar bed. Hopen dat Zeefje ook vannacht 'leuk ziek' blijft, of fijn opknapt.

Fijne kerst verder nog, voor iedereen.
Dat jack van Engel was helegaar niet wit. Het was zwart en had van die witte (motor) vleugels achterop. Maar ja, je begreep 'm wel.

Een kroonluchter die naar beneden kwam...

Dat doet me denken. Wat betekent dat in Pimpel familie?

Hang je daar dan teveel in sexy te wezen?

Of doe je het dan teveel in het bed wat erboven staat?

(Schrikkuh!)

Dit jaar, zoals elk jaar, 1ste kerstdag bij mijn moeder.

25 personen aan lange tafel. Soms steengrillen, soms een 7 gangenmenu. Nu koud buffet en warme (nog aan been)ham.

En natuuuuuurlijk de BINGO! Terug van weggeweest, vorig jaar niet gedaan, maar vanwege de vele ouwetjes en kinderen is het echt een welkome áfleiding' in de kringetjesgesprekken. En dan niet de godganse avond, maar twee (of drie) kaartjes, en bij een ieder die een rijtje volheeft mag wat van de tafel pakken.

Waarop de mensen een gedeelte van hun kerstpakket/voorradkast/mislukte verjaarskadoos heeft gelegd op de grote tafel, en spelen maar.

Ik ging heen met een kado voor ouders vanwege gastvrijheid enzo, en aantal kerstkaarten en een traytje vol potjes met een hyacintbol

(In het kader van opruimen én consuminderen: ik heb geen kerstkaarten verstuurd. Heb al mijn lades uitgeruimd, waar verschillende kerstkaarten lagen van een heleboel jaar. Daarop voor elke aanwezige een groet geschreven. En voor weinig, en vooral veel minder dan een velletje kerstzegels, bij de supermarkt de bolletjes gehaald. De kaarten uitgedeeld onder de aanwezigen met een hyacint erbij. Was ik gelijk van doen-we-wel-of-niet-aankado's af.)

en ik kwam terug met, niet gelogen, 5 tassen vol.

De frase

Er is altijd nog wijn

zul je nog vaak van mij voorbij zien gaan.

Wijn met kerststol. Wijn met haarspeld. Wijn met Amsterdamse ui. Wijn met een leuk truitje voor Chip. Wijn met Anubisboek voor Kjongen. Wijn met kaarsjes. Wijn met fruitschaal. Wijn met olijven. Wijn met schaaltjes. Wijn met champagne...

Nou ja, je begrjipt het wel.
Hey. Jullie hadden net nog niet geschreven.

Kijk driem, hiero

VivaForum-Entertainment-All you need is love kerstspecial

en dan kan jij ook gelijk je ei (die niet sprong) kwijt.

Tss. Ouders moeten toch gewoon bij hun klein-kinderen zijn?
dus bij jou kunnen we aan de wijn kjong?

Hier ook gezellig, eerst retehard gewerkt (mèn, je zou toch denken...met kerst, maar nee, loeidruk). Toen ik daar thuis kwam werd ik door 5 kindertjes omhelsd en hebben we met 13 man een hele leuke avond gehad. Net iedereen weg en de boel enigzins opgeruimd. Nu douchen en naar bed want morgen gaat de wekker weer om 6 uur (ik schreef 18 uur, dàt zou lekker zijn!) en daarna door naar mijn ouders. Dag lieve meiden,....luv ya.
IN het kader van ikbennietdelulligste, ook jullie een snelkomende (interpreteer maa zoals je wilt) lente teogewenst.

We willen wel weten wat je gegeten hebt hoor Bent en dreamert.
Tsk. toet.. pyjama's en jurken. Tuurlijk niet. Ik zit, zoals het Libellehoort, in een kabeltrui.. Viel dat nog op, eergisteren?

ooh. op het vivaforum.. tsk.. Elvis wil naar bed.. zou hij.. ..? Hij ligt er al enkele dagen ziek in, en nu zou het bed natuurlijk best wel weer eens voor iets anders gebruikt kunnen worden, maarja.... kweetutniet.

Ik loop (zit) nu ook te snotteren, trouwens.. een echte Hatsjiekerstmis is het
Later is nu
Gegeten:

vispannetje van lidl.nl

krieltjes

spinazietaart (jawel, alweer, met tonijn en kerrie dit keer)

tomatentaart (zie boven, zonder de tonijn en kerrie)

IJS, cappuccino en tiramisoe-ijs.. mjummie. Zonder slagroom dan weer.

kerstkransjes

ander kerst+chocolade gebeuren..

Nu rood eczeemhoofd, ach, dat gaat er na de goedevoornemensvanhetnieuwejaar wel weer af

Gaaaf man, bingo met wijn en hyacintenbollen.. ik zet de mijne buiten neer, Kjong, Elvis vindt ze stinken, die blommen. (niet dat hij nu veel ruikt, trouwens)
Later is nu
Haha! Dreamer doet geen nieuwjaarsduik maar een kerstklus.
Nouja.. 't is wel een waterbed, dus....

maar we zitten hier nog.. nieuwjaar valt dit jaar in de verkeerde tijd van de maand (jaja, ik weet het, valt altijd zo tussen eind december en begin januari.. maar lichamelijk dan)

Scroll ik dat hele topic door, staat ut bij de laatste 25 berichten.. maar goed, het ei is gesprongen en gelegd.
Later is nu
Drie afleveringen gekeken en nu moeten we van onszelf naar bed... tsss, wat goed van onszelf.

gegeten bij schoonouders vanavond:

eerst koffie/thee met tulbandcake en frambozen

toen borrel met kaas/worst en pringles.

vervolgens diner:

Pompoensoep en stokbrod kruidenboter

Zuurkoolrijstnogwatdingenovenschotel

zelfgemaakte pizza met oa uien en blauwe kaas

gemengde salade en rucula salade

zelfgemaakte peertjes

(kinderen pannenkoeken en poffertjes)

blanke vla met slagroom en/of aardbeienyoghurt uit een emmer na

En nu naar bed. Morgenochtend op tijd in de trein om te gaan koffiedrinken bij mijn oma.

Luvvvy'all!

Goedemorgen dames. Voor wie gisteren niet genoeg op heeft hier een ontbijtje.

Gisteren mijn ouders en broer op bezoek gehad. Was erg gezellig en lekker gegeten. Ik had zin om er werk van te maken en heb dan ook zo'n 4 uur in de keuken gestaan. Het is geworden:

Franse uiensoep

Voorafje met gerookte zalmrolletjes, gemarineerde groene asperges en parmaham en honeyroasted kipspiesjes.

Beenham met honingmarinade, aardappeltjes met rozemarijn en zeezout en een salade met appel en walnoot.

Toe een door mijn vader gemaakte chocoladepudding met slagrooom.

Hoekomt het toch dat al die huizen cq inboedel vlak voor kerst in beginnen te storten. Hopelijk heeft iedereen het inmiddels weer warm. Pimpel maar overal kaarsjes neer gezet bij gebrek aan kroonluchter?

Gisteren een stukje van de all you need is love kerstspecial gekeken in de herhaling. Vind het nog steeds nie eerlijk nie dat ze Kman twee jaar geleden niet hierheen hebben gehaald. En vorig jaar en dit jaar ook al niet. Hoeveel nachtjes wachten is het nog Kjong?

Ik krijg zo mijn schoonouders op bezoek. Die komen brunchen. Vanavond dus gewoon een simpele maaltijd. Ben benieuwd of ik dan alleen met 2 kinderen aan tafel zit. Madokus heeft de ambu voor de deur staan en is oproepbaar. "Gelukkig" toe tu toe allen maar 's avonds laat en 's nachts opgeroepen.
Eten, ik moet er niet aan denken.

Ely, wat een heerlijke kerstdag, zeg. En Kjong aan de bingo, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik ben echt gesloopt en weet niet waarvan, ben zo ontzettend moe dat het gewoon moeite kost om dit te tiepen. Zouden het bos in met z'n allen + 2 vriendjes van Noah maar ik kan amper de trap op, laat staan door een bos heen. Dus ik zit hier al een tijdje heel alleen kerstfeest te vieren. *denk Andre Hazes*

Zo mijn bed weer in, voor de verandering.

Gister super dagje gehad met zwager en schoonzus en gourmetten is leuk!

Wauw, Mado, jij bent goed bezig geweest, zeg.. klinkt heerlijk.
Hier gister een heerlijke kerst. We hadden gister geen kindjes (ik 's ochtends tot mijn grote verbazing wel heel veel traantjes...) en hebben de muren van Miefliefs huiskamer geschilderd. Binnenkort is mijn kamer aan de beurt. En we hebben zijn meubels anders neergezet en een en ander klaarstaan voor de grofvuilmensen. We zouden gister eigenlijk hier slapen, want mijn kindjes zouden vanmorgen om half negen thuiskomen, maar we waren zo blij met het resultaat van onze inspanningen, dat we daar zijn gebleven. En vanmorgen vroeg dus hierheen gingen. Nieuwe huiskamer is goed ingezegend.

Het kerstdiner bestond uit twee immens tevreden volwassenen op de bank, ik schilderkleding nog. Olijvenbrood, tapenade, brie, eiersalade, selleriesalade, olijven, aiolie en soep. Niks zelfgemaakt. Alleen zelf opgewarmd. Door Mieflief. Beste kerstdiner ooit.

Vandaag eten we bij mijn ouders.

Vietje is nog steeds ziek. Hij vindt zichzelf erg zielig. Ik mijzelf nu ook. Zwaankleefaan.
Bam,
Oh we doen aan menu's?

Ehm, wij hadden gisteren:

= amuse van gerookte eendeborstfilet met pruim in sherry

= amuse rilet van makreel met toast

= bordje met garnalen en zalm

= Tagliatelle met zalm

= Bouillon

= Eendeborst met aardappelshit uit de oven, stoofpeertjes en boontjes met spek en room

= ijs met chocola

Lekker allemaal!

Nu staan Pompel en broertje zich hier in de keuken uit te sloven, ik weet dat 1 gang sushi gaat zijn, verder weet ik nix. Broer is kok, dus komt goed!
Ach Bam... jakkes!!

Klinkt goed, Mief!
En Bingo klinkt eigenlijk wel heel leuk...

En nu ga ik mijn zus in bad stoppen: ze stinkt.
Hee, iedereen heeft het lekker, wat fijn!

Wij zijn kerstavond bij mijn mama geweest met beide meisjes. Oorspronkelijk zouden dat alleen mijn moeder + haar geliefde, mijn broer en ons gezin zijn, maar er schoven ook allerlei tantes en nichtjes aan en toen was het opeens net zoals vroegah kerst bij mijn oma; allemaal kakelende indo's met borden vol eten en glazen vol wijn, die bij voorkeur allemaal bovenop elkaar gaan staan in de (mini) keuken. Vanwege auto kaduuk waren we met de trein en we gingen natuurlijk laat weg: Dot stond om half 11 nog van haar herdertjes te zingen in de intercity. Laat slapen boeit haar echt niks, die gaat gewoon dapper door. Ze slaapt nu wel lang uit, dus ergens haalt ze het wel in.

Gisteren waren we met alleen Dot, zijn we (dit x met de Greenwheels) langs naar zijn moeder gegaan en waren we 's avonds met z'n 3tjes. Dat was ook heel lekker, rustig, beetje getapas-t, nog maar eens een wijntje, kletsen, slapen. Vanmorgen werd ik wel erg iebel van al dat binnen en stilzitten, dus ik rondje gesport en daarna stonden Zoon & Dochter weer op de stoep en hebben we iedereeen dik in de kleren gehesen om naar de dierentuin te gaan. GG is daar nog met de oudsten, ik ben iets eerder terug gegaan om Dot nog wat slaap te gunnen. Al ze straks terugkomen gaan we samen koken: paddestoelensoep, forel, aardappeltjes gratin, peultjes, salade, ijs (kindjes/GG) kaas (ikke) toe.

Nog geen enkele 24 gezien van seizoen 3, maar GG moet in januari veel weg, dus dat komt helemaal goed!
Ik wil ook een indische familie!!! Dat klinkt goe-hoed! Ik ken dat soort tafereeltjes, vriend van Bambi-man is indo en die hele familie voelt altijd als een hele warme deken. Leuk is dat.

Whoeha, een 's avonds laat herdertjes-zingende Dot. Is ze nog steeds Mega Mindy?

Zeg Pimp, wát heb jij in je post verwijderd wat ons verklaard waarom je zus stinkt? Nou? Nu ben ik nieuwsgierig. Hoe was de dis?

Ik heb gewoon weer een fikse blaasontsteking, stomme doos dat ik ben. Dat dat kwartje niet is gevallen is echt oerdom. Al dagen moeite met plassen, dacht dat ik spierpijn had in rug/zij, vandaag zo bizar moe en gammel, koorts en in de loop van de dag deed onderkant zo'n zeer alsof er ieder moment een kind uit kon ploppen. Bij huisartsenpost langs geweest (sneu, wachtkamer vol opgedofte mensen), hoop heen en weer gebel met z'huis en uiteindelijk kuurtje mee. Moet maandag langs om weer urine te laten testen, hopelijk is AB dan aangeslagen want geen zin in een opname. Gloeiende gloeiende. Ben niet blij.

Maar goed, ik ben overigens wel heel lief verwend door Bambi-man. In het kader van enigszins positief nieuws. Kreeg zomaar een enorme doos hele goede acrylverf, erg leuk want hij heeft kennelijk goed onthouden welke ik graag wilde aanschaffen.

En nog wat teken-spul. Goed zo, Bambi-man.

Minder goed-zo vind ik dat het hele huis (dus ook man) al een half uur ligt te slapen. Lekker gezellig. Dan maar zometeen weer een rondje Soprano's op de bank doen, ook niet vervelend.
Pfffffffffffffffffff. even uitbuiken op de bank van de kroeg.

Bij mijn ouders geweest vandaag.

Menu van deze avond (voornamelijk door mij gekookt):

Champignonsoep (vega) of mosterdsoep (met spekjes)

Daarna (biologische) ossenhaasjes (perfect gelukt al zeg ik het zelf!), met champignonsaus of stroganoffsaus

Met gebakken aardappeltjes en frietjes

Bloemkool

Sperciebonen

Worteltjes

Peertjes

En toe; ijs (mmmmmmmmmm!)

Koffie met een bonbon (ook mmmmmmmmmm!)

En zal ik nog even een heel dom uit de hoek komen: ik heb nooit bedacht dat Lil uit een indo-familie komt!

Kus voor zieke Bambi.

Nu eerst Meis naar bed brengen. Die werd wagenziek toen mijn vader ons naar huis bracht, en hing even wat bij te komen bij mij op de bank....
De huisartsenpost heeft het druk. Ik ben net terug met Vietje. Kind is aan het uitdrogen. Nu nog geen direct gevaar, wel bijna. Dus extra in de gaten houden. Arts weet niet waarom kind al 5 dagen niks eet en bijna niet drinkt. Ik ook niet. Hoop alleen wel dat het snel over gaat.

Er liggen hier nu vijf kindjes te slapen. Kind 6 hangt op de bank Harry Potter te kijken. Mieflief is even naar zijn huis, want is de medicijnen van Dochter vergeten.

Straks gaat Kind 6 naar bed en ga ik eens kijken of ik Mieflief een Zalig Kerstfeest kan bezorgen.

Lil, Indofamilie klinkt gezellig.

Bam, een blaasontsteking, kunstig.
Bam, wat zie jij er goed uit als je een blaasontsteking hebt! "X-D Nee echt, ik vond jou er prachtig uitzien dinsdag.

~schenkt een portje in, links en rechts en zet een schaaltje kerstkransjes neer~

Poeh. Waren leuke dagen maar ze vliegen voorbij, zonder dat ik nog even bij jullie kan lezen en posten. Bij Lil was het erg leuk! Mops geknuffeld en beetje bijgeklept, genoten van spelende kindjes, lekker gegeten. Die avond snel eten op tafel gezet en de Bloesjes vroeg op bed gegooid. MM en ik hadden een date. We zijn naar Stamkroeg gegaan want daar draaide Happy go lucky. Wijntje gedronken daarna, met de ouders van BVV gepraat over de zin en onzin van het gescheiden ouderschap en de troubles met Exen. Fijn. Gisterenochtend lekker uitgeslapen (wij doen aan een winterslaap volgens MM ) en daarna een heerlijke brunch gemaakt met de Bloesjes. Oudste was wat van streek (afwijkend van de normale routine= stress voor mijn grootse kleine meisje ) maar daarna superblij en gezellig want de ouders van MM kwamen, mijn Zus en Co en mijn vader. De vader van MM maakt glas-in-lood-ramen en had voor ons alle drie een ster gemaakt, van glas. Heel mooi, het moest dan ook meteen opgehangen worden voor hun ramen. MM en ik hebben een tafel vol lekkere hapjes gemaakt en iedereen laten opscheppen waar ze zin in hadden. Viel ook goed in de smaak en gelukkig hield MM-vader (met helaas erg brak gestel) het ook nog vol om te blijven eten. Daarna was hij erg moe, ze zijn voor het toetje naar huis gegaan. Wel erg fijn dat ze er waren; het zijn hele fijne, lieve mensen. Wat wil je ook, met zo'n zoon.

En vanmorgen hebben we weer uitgeslapen en gebrunched, nu heel gezellig met de Bloesjes. Zij hebben met MM de cavia/rat/hamster/konijn/papierversnipperaar naar Opa gebracht omdat wij morgen op vakantie gaan. En daarna werden ze opgehaald door Aso annex Stuk Verdriet. want die is natuurlijk strintjaloers dat we op vakantie gaan en kon het weer niet laten de meest grote onzin uit te kramen met als boodschap; "jij bent de schuld van alles dat slecht is" MM had een fles hele goede champagne en een kaart gegeven, als blijk van goede wil. Maar een half uur later kwam hij die terug brengen. Dat kon hij niet aannemen, na alles dat er weer gebeurd was. En hij wilde meer kleding meenemen voor de Bloesjes (ze zijn anderhalve week daar; ik ging er vanuit dat ze dan ook wel een keer wassen in die periode en had voor allebei voor een week genoeg kleding meegegeven....) Ook was hij erg boos dat ik een tweedehands jas, die Oudste een paar weken geleden ineens aanhad maar waarvan de rits kapot was, weg had gegooid. Want die was nog van (voorheen gezamelijke- ) vrienden. Oeps.... Ten eerste heeft het moppie al 2 winterjassen, ten tweede wist ik niet dat ze een jas geleend hadden van die mensen en ten derde; als een jas een kapotte rist heeft is ie al snel (en ik heb het door de twee onmisbare buurvrouwen laten verifiëren; die rist was niet meer te redden) total loss. Krijg ik een kinderachtig mailtje van Breiblad:

"Ik zal Vriendin vandaag de mededeling geven dat jij de jas van Meisje hebt weg gegooid. Zal ze blij mee zijn. De vriendschap tussen jou en Vriendin was al lang en breed over, maar denk niet dat je haar nog gedag hoeft te zeggen in de Stamkroeg of waar dan ook...

Vind het zeer onbeschoft, je weet dat de jas van Meisje was, nu kan hij ook niet meer door haar Zusje gedragen worden.

De jas van Meisje stond Oudste tenminste echt leuk, in tegenstelling tot die groene zak die nog steeds veel te groot is.."

Wat een niveau! Werkelijk, wat een kleuter....

Nou hebben we een hele gezellige dag gehad, Rummicub spelend, snaaiend en wijn drinkend met de Onmisbare Buren. En nu moeten we inpakken voor morgen en dan gaan we fijn de sneeuw in met zijn tweeën! Gezellig, heb er veel zin in.

En dat zeg ik tegen iedereen: Een heeeeeeeeeel fijne jaarwisseling met veel goede voornemens, veel kracht om ze vol te houden, veel geluk in het spel, mazzel op financieel gebied, veel armen om je heen, liefde en geluk om te delen. Ik proost op jullie allemaal!
Wauw, wat een mooie kerstmenu's !!

Hier stond (ouderwets en lekker) stamppot zuurkool op het menu.

Nog hele fijne dagen toegewenst voor iedereen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven