Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Morgen dan maar vroeg opstaan om alles te doen wat ik nog moet doen.

Heb i-pod opgeladen voor mijn treinreis. En hoop dat ik fris en fruitig genoeg zal zijn om op ochtendbijeenkomst van Lil d'r werk nog wat zinnigs te kunnen zeggen.

Voor het geval ik hier morgen niet meer kom:

Gegroet aan allen die ik hier lief heb.

Ik ga, via de bijeenkomst, naar de hunebedden en Bollo de Beer. En wie weet, bid ik nog wel eens voor bruine bonen ook komende week.

Pas goed op elkaar,

liefs,

Toet
Toet wat ben je laat voor jouw doen.

Het is me ontgaan, wat doe jij straks op Lil haar werk? En had je niet beter een buitenlands reisje eruit kunnen slepen?

Pimp, zielig maar opgelucht hartediefje.

Hert, yavash yavash.
Bonbons en goed voor jezelf zorgen, Bloeske....

Kjong, hoop niet dat ik je gekwetst heb, was niet mijn bedoeling je een beteuterde smiley te geven.

Bam, een driedubbeldikke voor jou.

Fijne vakantie, Toet, probeer maar wat te ontspannen....heb je verdiend!

Dream, lesgeven aan kinderen is al een vak apart, lesgeven aan zieke kinderen helemaal. En als je zo graag dan het onderwijs in wilt, waarom draai je dan niet twee dagen mee met een leerkracht. Het vak is vaak heel anders dan mensen (hoe vaak ze ook meehelpen in/met de klas) van te voren verwachten.

Nou ja, hoe dan ook; ik hoop dat je snel werk vind waar je je draai wel in kunt vinden, want zo graag weg willen bij je huidige werk is ook niet fijn natuurlijk!

Ik heb vanavond weer overleefd. Was heftig, zeker toen we een opstel van een 18-jarig Herootje tegenkwamen waarin hij in prachtige stijl verteld hoe zijn leven eruit zou zien als hij 70 zou zijn (met zijn vrouw van 1 jaar jonger genietend van hun huisje en de plantjes in de tuin, en van de 2 kinderen en 5 kleinkinderen waar hij zo trots op zou zijn).

Pffff...

Maar ja...ook een vuilniszak aan oud papier weg. Heel dubbel, maar wel goed geloof ik....
Wat wilde ik nou toch typen?
Haai Kjong!

Weten jullie wat nou zo gek is??? Ik ben helemaal niet gerustgesteld... toch... ineens... Lotje begon vanavond tijdens het eten weer helemaal gek te doen, zag helemaal grauw, had "pijn in haar buik", maar kan het niet aanwijzen, was "unbeetjemoe" en wilde alleen nog maar naar bed, was 18.00 uur. Pompel heeft haar naar bed gebracht en kwam ongerust beneden. Terwijl hij mij altijd geruststelt. Tja nou ja... weet niet...

Loentje heeft zijn haar er af. Overblijfjuf dacht dat hij een meisje was ( ) en ineens had hij er helemaal tabak van. Heeft bij oma lopen klagen en die heeft hem (wel na overleg hoor) meegenomen naar de kapper. Het staat wel leuk, maar ik vind het toch ook jammer, hij had zooo'n gaaf kapsel. Oma heeft ook nog een nieuwe broek voor hem gekocht. En gezien onze financiele situatie kwam dat wel goed uit!
Oh, gecrosst met Mims... Jeetje zeg zo'n opstel.. wat heftig! Wat moeilijk!

Wel heel goed dat jullie dit gedaan hebben nu, dat lijkt me zooo moeilijk en iets waar je lang tegen aan kunt hikken. Maar er zullen nog wel veel meer dingen zijn waar je tegenaan zit te hikken...

Ach meisje..
He jakkie, Pim...

Ik hoop dat het toch een staartje van Pfeiffer blijkt (die dan mooi aan de rest van je prachtgezin voorbij is gegaan) en dat je fantastische grietje snel weer opknapt. Sterker nog; ik hoop dat ze morgen stralend wakker wordt. Het is natuurlijk ook enorm heftig, intensief, en vermoeiend, zowel fysiek en emotioneel, om naar het ziekenhuis te gaan. Ook als je niet huilt als je geprikt wordt....
quote:mimsey schreef op 08 september 2007 @ 00:31:

. Het is natuurlijk ook enorm heftig, intensief, en vermoeiend, zowel fysiek en emotioneel, om naar het ziekenhuis te gaan. Ook als je niet huilt als je geprikt wordt....

Ja, is natuurlijk zo... dank! Ik vind je lief!

Slaap lekker!
Mij kwetsen? Is dat een teleurgestelde smiley? (Die komt dan dus harder aan dan een boze )

Het was meer reactie als in: jullie vroegen het aan Pimpel, evt 5de. Maar ikheb er nooit bij stil gestaan dat het stokje evt voor mij zou kunnen gelden. (Niet dat ik zou weten hoe dat stokje er dan had moeten komen. Nee nee je hoeft me geen bloemetje-bijtje uit te leggen.) Deze beter?

Ach, de verzamelwoede...

Zeg Pimp, ga jij eens lekker naar een huisarts morgen met je wijfie. Jullie zijn de ouders en kennen je kind. Dus als jij ongerust blijft en Pomp ook al een frons draagt, go!

Ik blijf het zo raar vinden:

Ziekenhuizen en kerken die kantooruren draaien.

Bovendien, jij moet dus met een heel klein mensemeisje wel 2 hele lange weken wachten op wat uitslagen, terwijl er op de EHBO bij wijze van alles binnen het uur geregeld kan zijn.
Foto van Loen!
Damn. Mijn tas is gepakt. Nog maar een paar dingen te doen en ik ben klaar om te gaan. Alleen ga ik niet. Behalve weer richting bed. Loop al een half uur te kuchen en hoesten en ben zo brak als een ziek konijntje. Zo kan ik niet naar een bijeenkomst, dan kuch en snotter ik iedereen de vergaderzaal uit. Baal baal baal. Had het graag af willen maken, ook bij de laatste ochtend willen zijn. Maar ik hou mezelf voor de gek. Griep is nog niet weg. Keel nog te dicht. Alsof het weer erger is geworden nu ik alleen was en niet meer voor kinderen hoefde te zorgen (Lief was donderdag hele dag en nacht weg, dus moest ik wel). Baal. Dat ik het niet af kan maken, niet mee kan doen aan eindresultaaten dat ik nu financiele vergoeding misloop omdat ik niet volledig meedraai. Maar goed, geld is ook niet alles. Back to bed dus. Hoop dat ik nog even paar uurtjes slaap kan pakken.

Hoop dat Lotje nog lekker ligt te slapen!
BIj Wiehier staan nu maar vier mensen. Kitty, Joos, Pruttel en ik.

Rest van Vivafroum slaapt dus nog? Ik ook bijna weer. Trusten!
Goedenmorgen!!

Ah, Toet, dat is balen! Moeilijke beslissing dan toch weer naar bed te gaan ipv naar allemaal dingen waar je wel zin in had!

Pimpel, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, maar Pfeiffer is natuurlijk wel een heftige ziekte. Ik weet niet hoe lang ze het al zou moeten hebben, maar ik weet wel dat ik als 8 jarige 5 weken op bed heb gelegen met Pfeiffer en dat ik van de 1e 3 weken niets meer weet. Dus dat je meisje moe is, dat lijkt me logisch, eigenlijk. Maar, zoals Kjong en anderen ook al zeggen: bij ongerustigheid gáán. 2 weken voor een bloeduitslag als Pfeiffer lijkt me erg lang, zolang duurde het 32 jaar terug ook niet (oma verteld )

Was Loentjes haar zo lang dan? Ik ga zo foto kijken. Grappig, LD heeft juist lang haar, omdat ze op 5 jarige leeftijd steeds voor jongen versleten werd. Lang niet door iedereen, en velen vonden haar juist zo'n meisjesgezicht hebben, maar vooral kinderen kwamen ermee "jij hebt kort haar, dus je bent een jongetje" en daar baalde ze van.

En Mims, wat heftig, zo'n opstel. Het lijkt me echt moeilijk, zo'n opruiming, die ook nog zo noodzakelijk is. Nu natuurlijk versneld doorgezet wegens de verhuizing.

Bloes, de nacht een beetje doorgekomen? Ergste pijn een beetje weg door wijze woorden hier op het forum? Ik hoop het maar.

Lief dat jullie zo bezorgd zijn over mijn sollicitatiedrang

Tot nu toe heb ik voornamelijk op onderwijsbanen gesolliciteerd. Ik heb 3 jaar lerarenopleiding gedaan, heb diverse stages gelopen, kwam er toen alleen achter dat ik op de verkeerde leeftijdsgroep mikte. Ik had Pabo moeten gaan doen. In die tijd was net het nieuwe studiefinancieringsgedoe begonnen (met dank aan Deetman) en was niet duidelijk hoe lang je zou mogen studeren. Ik was al een keertje geswitcht, dus nog een keer naar een andere hbo zat er niet in. Bovendien had ik een weekendbaantje, die ik vast zou kunnen laten worden. Inmiddels ben ik erachter dat ik graag weer les zou geven, maar dan het liefst in kleine groepjes, niet klassikaal. Remedial Teaching zou ik écht graag doen. Ik wilde toch nog Pabo gaan doen, maar dat is financieel en tijdtechnisch niet haalbaar.

Nu ga ik mij in principe richten op het volgende op mijn lijstje "wat zou ik willen worden als ik groot ben" namelijk de communicatiehoek. Heb er al studieinformatie voor in huis, maar als ik dan banen zie in onderwijshoek, waarvan ik dénk dat ik dat zou kunnen, solliciteer ik toch.

Zij-instroom heb ik overigens ook al geprobeerd, wordt 'm ook niet. Geen lerarentekorten in Grunn. (2 Pabo's in Stad, elk jaar frisse verse flexibele leraren genoeg dus)

Dus.. zo zit het

En nu moet ik vanalles gaan doen

wij gaan om ongeveer half 2 weg, er moet nog veel gebeuren. Maar.. het is zaterdagmorgen, Elvis is met LE naar voetbal, LD en ik hebben besloten nou eens niet in de regen te gaan aanmoedigen, omdat dit weekend al druk genoeg wordt, doen we vanmorgen even rustig aan. (ze draait K3 ... nouje, nu Kim Wilde en Nena, lekker)

Jeetje trouwens, stokje.. dat was ook zo...

toedels
Later is nu
Nog steeds niet bijgelezen, gaat me ook niet lukken denk ik, zou iemand me een korte samenvatting kunnen geven? Want uit laatste berichten lees ik dat er zorgen waren/zijn om Lotje?? Jemig. Hoe zit dat, Pimp? Hoop dat het snel goed komt.. Zijn er verder nog belangrijke dingen gebeurt die ik nog niet weet?

( Noah trouwens heel toevallig met Bambi-man bij kapper, hij wilde ook van z'n lange haar af, hij wilde weer stekels. Grappig, net als Loentje weer kort koppie. )

Hier nog steeds butt. Gisteren hele drukke dag gehad, zijn ook nog naar nieuwe school geweest om kennis te maken (heel leuk klein openbaar schooltje, slechts 200 leerlingen, gebouw van 80 jaar oud dus wel verouderd maar heeft wel wat. Klas waar Yentl in komt is een gecombineerde klas van groep 1 en 2 (zit ze nu ook in) maar zelfs die combi-klas bestaat slechts uit 16 kinderen. En de groep 3 waar Noah naartoe gaat, heeft 14 leerlingen. Vind die kleine klasjes erg prettig. En 2 hele spontane en jonge directrices die duo-baan delen. Komt voor hertjes dus helemaal goed.) Daarna naar nieuwe huis geweest om her en der wat op te meten. Kwam helemaal gesloopt thuis, dus snel wat gegeten en bed ingerold en uurtje geleden pas weer wakker. Baal er zo van, zo weinig energie enzo. Moet het accepteren want dan gaat herstel vast sneller maar vind dat af en toe wel moeilijk.

Maandag weer naar ziekenhuis, bloedonderzoek, puncties en infuus en ik hoop ontzettend dat het allemaal enigszins 'goed' is (echt goed zal het niet zijn, maar uitslagen zijn bepalend voor verdere behandeling, als het allemaal binnen voor mijn geval acceptabele valt, niks aan de hand, krijg ik infuus, is het fout, dan op korte termijn alsnog behandelingen en verwijdering van lymfen die risico kunnen zijn) Heb er zo de balen van, bah.

Vakantie was wel relaxed trouwens. Heb niks hoeven (lees: mogen) doen, behalve boeken lezen en het me allemaal laten aanleunen. Maar confronterend ook, dat zelfs met weinig doen, ik soms compleet gebroken ben. Had gedacht daar weer van bij te tanken maar zo werkt het dus duidelijk niet. Keertje naar de winkel was achteraf al teveel.

Ik vraag me ook af of dat slempweekend wel wat gaat worden voor mij, ik moet het denk ik maar even laten afhangen van mijn energiepeil rond dat weekend.

Nah ja, klaaghert is weer back in town.

(en jaa, ik weet dat ik mag klagen hier en dat jullie het geen klagen vinden, maar zo voelt het wel.)

Vanmiddag gaan we naar vrienden, zin om ze te zien, daar maar rustig in stoel zitten en me laten bedienen enzo. Ieuw, wat heb ik een hekel aan mijn lijf! (smilie, maar niet aangezet geleuf ik)

Fijne dag allemaal!
anoniem_18275 wijzigde dit bericht op 08-09-2007 10:58
Reden: type-fout
% gewijzigd
Hoi meisjes, dank voor de felicitaties. Ik heb Jootje gister bijna niet gezien (want was naar een cursus), maar hij heeft wel een leuk dagje gehad. Morgen is het feest hier en huis voor Jootje en Mootje.

Ik de categorie klein leed: ik voel me zielig en ziek. Gister/vannacht een uur klappertandend in bed gelegen. Lag zo te klapperen en schudden dat ik heel even dacht dat het ook epilepsie kon zijn (je bent een hypochonder of niet hè). Nu dus koortsig en overal pijn. Bij slikken, in oor, in buik, in rug. Moet nog boodschappen doen en opruimen en eigenlijk nog naar een verjaardag, maar eigenlijk wil ik helemaal niets doen. Boek pakken en terug naar bed. Maar Mav moet zo weg en wil daarna ook nog even slapen, is ook nog steeds niet helemaal fit.

Nou ja, niets vergeleken bij groot leed wat ik hier zoal lees.

Bloes, ik sluit me bij Mims aan, je doet het al goed. En het is fijn als iemand je kan helpen het nog beter te doen. Bovendien, jou valt er niets te verwijten.

Bam, wat vervelend dat je je zo slecht voelt. meissie.

Mims,

Oh, ik vind het trouwens wel normaal hoor, dat Pfeifferonderzoek zo lang duurt. Ik heb het zelf ook gehad en moest toen ook 10-14 dagen wachten op de uitslag. Er moeten namelijk dingen gekweekt worden en dat gaat blijkbaar niet sneller. Hoewel je nu ook van die Pfeifferthuistesten hebt, dus misschien kan het tegenwoordig ook wel anders.

Van Pfeiffer kun je trouwens goed ziek worden Pim. Dus het is niet raar dat Lotje zo van streek is. En klaagde ze nou over buikpijn? Je organen kunnen ook mee gaan doen, ik heb bijvoorbeeld tijden last gehad van mijn lever. Toen ik nog pfeiffer had sowieso, maar daarna nog heel lang als ik te vet had gegeten. Was allemaal niet ernstig of schadelijk, maar wel vervelend.
He Bam, nog een dan. Meisje, het is ook niet niks allemaal.... Slempweekend moet je uiteraard helemaal zelf weten, je kunt natuurlijk komen en je een heel weekend door ons laten vertroetelen....
Kan wel zijn Meave, dat Pfeiffer toch zo lang duurt, ik was nog jong, tenslotte en zoals gezegd weet ik niets meer van de 1e 3 weken :-)

Ik weet niet hoe het nu is, maar ik mocht helemaal geen vetten oid meer eten, geen ei en dergelijke, wegens de lever, dus buikpijn klinkt dan idd wel logisch.

Bambi, wat beroerd dat je je zo beroerd voelt. Confronterend
Later is nu
ach arme toet. Ga je wel naar het land van Bartje straks dan (was het nou daar? Zo ja, dan moet je me even vertellen of het leuk is, want over 2 weken ga ik er ook heen). Beterschap hoor!

Ik ga bentos verrassen: ivm 10 jarig huwelijk vond ik dat we wel wat leuks verdiend hebben met zijn twee. Ik neem hem mee van zijn werk vanavond en rij dan naar ieniemienie dorpje in Noord Holland waar een goddelijke Italiaan schijnt te zitten (mag ook wel voor die prijs ). Daar gaan we een 6 gangen diner nuttigen met ene bijpassend wijnarrangement om vervolgens daar in een bedje te rollen. Ik heb er zo`n zin in! we gaan eigenlijk nooit samen een weekendje weg, hoewel we het ons vaak voornemen. Ben erg benieuwd!Vanmiddag kinders bij opa en oma brengen, tot die tijd doen we helemaal niets.
scherm stond uren open wegens telefoon en andere huiselijke activiteiten. Lees nu bams verhaal en vind het zo rot voor je. Ik hoop zo voor je dat je je gauw wat beter voelt en dat in elk geval de uitslagen voldoende zullen zijn!!! Lieverd, hou je taai hoor!

Meave dus ook al aan de gripe, heerst het ineesn weer? Gatver, ik hoop dat je gauw opkikkert, zodat je morgen lekker feest kunt vieren met de mannen!

Bam, lotje is al een tijdje kwakkelig en moe en bleek. Huisarts van pim maakte zich erg veel zorgen bij het luisteren van haar hartje en heeft haar doorgestuurd naar de kinderarts, vanwaar gisteren verslag. Wat heb je verder gemist? Natuurlijk het inmense verdriet om hero, bloesem haar strijd tegen aso-ex, kjongs terugkeer naar de NL en het beginnen na de vakantie van meerdere kinderen op school. Stom genoeg weet ik even niet zo goed wat verder, misschien iemand anders?
quote:mimsey schreef op 08 september 2007 @ 00:23:

Bonbons en goed voor jezelf zorgen, Bloeske....

Oh ja! Dat was um! ~krabbelt de wijsheid op een bierviltje~
Wat leuk, Bentetje! Supergoed idee, wat zal Betos blij verrast zijn. Nu maar hopen dat hij niet iets anders heeft besproken.
quote:mimsey schreef op 08 september 2007 @ 00:23:

Ik heb vanavond weer overleefd. Was heftig, zeker toen we een opstel van een 18-jarig Herootje tegenkwamen waarin hij in prachtige stijl verteld hoe zijn leven eruit zou zien als hij 70 zou zijn (met zijn vrouw van 1 jaar jonger genietend van hun huisje en de plantjes in de tuin, en van de 2 kinderen en 5 kleinkinderen waar hij zo trots op zou zijn).

Pffff...

Maar ja...ook een vuilniszak aan oud papier weg. Heel dubbel, maar wel goed geloof ik....

Oh en au....

Heel confronterend. Maar dit is wel wie hij was: een man die wist wat belangrijk was voor hem. Mooi mens. Die voor altijd in jouw hart zit.
quote:Bloesem schreef op 08 september 2007 @ 11:55:

Wat leuk, Bentetje! Supergoed idee, wat zal Betos blij verrast zijn. Nu maar hopen dat hij niet iets anders heeft besproken. ik gok van niet: hij weet sinds anderhalve dat hij vanavond vrij moest houden en bij de ouders zijn geen verzoeken tot kinderopvang ingediend.
~maakt met liefde plaats voor het Klaaghert~

Als je niets mag doen en er is zoveel te doen, dan is dat superfrustrerend. Ook omdat je conditie achteruit holt, waar je weer moe van wordt en je nog minder kan. Hoop dat veel lieve mensen je helpen. En dat de uitslagen meevallen. Hou je taai, mop!
Goede korte update, Bent. Ben zelf ook niet de scherpste dus echte aanvullingen heb ik niet. Of toch wel; De Turk Komt...of mag in ieder geval komen van de zogenaamd wijze meneren en mevrouwen.

Beterschap, Toet en Meave.

~desinfecteert toetsenbord, want nu griep zou érg slecht uitkomen~

Bent, dat dorpje ligt naast mijn geboortedorpje (andere kant van de dijk, J) en ik heb véél speeluren daar liggen (opa en oma woonden bij Italiaan in de straat). Is inderdaad een erg goeie (er vanuitgaand dat we het over hetzelfde "computerspelletje" hebben), erg beroemd enzo.

Ik zal naar je zwaaien vanavond want waarschijnlijk kom ik er langs onderweg naar mijn ouders (mocht je dus een witte Tupmobiel zien naderen, ga ver in de berm staan want mijn rijkunsten zijn abominabel).

Dikke zoen voor het Dappere Hert.
Over een uur dan toch echt de trein in. Lang geslapen vanochtend. Lekker is dat zeg. Tot over een week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven