Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Dory ik hoop nu je je laatste clomid tablet hebt gehad, het weer iets beter met je gaat? Zonde als je niet van het mooie weer kan genieten. Nou ja, warm heb je het in ieder geval wel

Daantje je hebt zeker de komende paar weken 's avonds genoeg tijd om te forummen, met al dat voetbal? Als ie maar wel de tijd voor je neemt, nu je laatste paar weken in Nederland zijn aangebroken. Heb je al veel zin om te gaan?

Marinde het kan inderdaad goed je eisprong zijn geweest! Jullie hebben in ieder geval goed geklust, dus nu maar hopen op goed resultaat!

Felientje veel klusplezier!
zeker rustig hier!! volgens mij is het nog nooit eerder voorgekomen dat er een hele dag niet geschreven is! haha! ik heb gister ook echt genoten van het mooie weer, de hele dag op een mooi terras in de zon met een vriendin (geen wijn natuurlijk) en 's avonds uit eten met die vriendin en m'n vriend. dus was een lekker zondagje! hebben jullie ook wat leuks gedaan?

nu moet ik echt gaan inpakken, want de verhuizing komt steeds dichterbij.. aan de slag dus maar!
Hey meiden, allemaal een lekker weekend gehad? Bij ons is het al een aantal dagen bloedheet, wel lekker als je niet teveel hoeft te doen!

Wen: gefeliciteerd meid, met de goeie echo! Daar doen we het allemaal voor he! Ik hoop dat ik donderdag met hetzelfde nieuws thuis kom! Was je erg zenuwachtig? Ik nu al behoorlijk!

Marinde: wauw, ws een eisprong, spannend! Ik ga heel hard voor je duimen. Sterkte met de wachtweken!! En succes met verhuizen, zal nog wel wat werk zijn, nouja goede afleiding!

Dory: heel irritant dat je zo'n last hebt van de clomid. Ik kan er niet echt over meepraten, want ik heb er eigenlijk weinig van gemerkt. Gelukkig ben je nu weer even klaar (het liefst voor altijd natuurlijk!

Daantje: het aftellen is begonnen, denk!? Spannend hoor. En vervelend dat je je zo naar voelt door je ongesteldheid, nog een paar daagjes door zetten. En wat betreft het ek, tja, die van mij roept aldoor dat ie blij is dat het al voor elkaar is, omdat het ek voor het klussen zou gaan Dus jullie raden het al, dat wordt avond aan avond voetbal....

Felientje: succes met klussen, je kan niet vroeg genoeg beginnen zeg ik altijd maar!

Sneeuwwitje & Barbera: inderdaad fijn dat jullie 'samen' gaan spuiten. Dan sta je er toch niet alleen voor. Als we elkaar toch niet hadden....

Doenja: wat bijzonder dat je opeens zoveel dagen eerder ongesteld bent geworden! Nieuwe ronde, nieuwe kansen, dus succes!

Bij mij is toch de misselijkheid een beetje toe geslagen. Nog niet boven de wc gehangen, maar echt bij vlagen misselijk. Ik ben hard aan het aftellen voor donderdag, want dan mag ik op de echo, joepie! Ik hoop zoooo dat alles goed is!! Ik denk dat ik wel heel erg zenuwachtig ga zijn, ben ik namelijk nu al!

Liefs, Robien
Dory, eigenlijk kon je nog niets zien Op de 'live' echo zag je het hartje als knipperlichtje, maar verder is het een prachtige witte vlek in een zwart omhulsel.

Robien, ik was doodnerveus! Ik begin haast te denken dat de misselijkheid de dagen ervoor grotendeels van de spanning was, want na de echo was het een heel stuk minder. Ik hoop dat jij ook zulk goed nieuws krijgt!

Daantje, wat spannend dat je straks zo lang van huis bent. Wel lekker om even ergens anders mee bezig te zijn denk ik? Of juist niet?

Sneeuwwitje en Barbera, succes met spuiten! Dat zou niets voor mij zijn, een spuit in mezelf zetten (nou ja, als het moet dan moet het) Ik zal mijn best doen om veel containertjes vol te piesen met HCG voor de Pregnyl!
Hoi meiden!

Heerlijk weer gehad afgelopen par dagen, heeeerlijk! En vanavond voetbal kijken, ik hoop dat er wat vrienden komen want manlief gaat waarschijnlijk niet kijken.

Heb gister mijn laatste clomid tabletten geslikt voor deze cyclus. Heb donderdag (cdag 11) eerste FM. Zal wel niet veel te zien zijn aangezien ik vorige cyclus pas rond dag 20 een eisprong had.

Robien; heel veel succes met je eerste echo en Dory jij ook veel succes donderdag! Ik heb trouwens deze ronde bijna geen last gehad van bijwerkingen van de Clomid. Alleen 's nachts wat opvliegers. Maarja was toch al benauwd dus maakte niet zoveel uit :D

Wen; wat ontzettend gaaf en geruststellend dat je een hartslagje gezien hebt! Kun je nu ook wat meer genieten voor je gevoel?

Wie heeft trouwens de eerstvolgende NOD??

We hebben weer wat positiviteit nodig!
Robien, nog twee dagen jeetje wat spannend.

Wen, super dat je het hartje hebt gezien, das wel zo iets moois, ik ben al een paar keer met mijn zus meegeweest bij de vorige zwangerschap en das echt super om te zien.

vandaag de eerste 2 tabletten ingenomen. ben benieuwd wat 100 mg met me gaat doen.
@Sninzy, ja ik moet idd donderdagdag ook voor een fm. Ik ben ook heel benieuwd. Heb deze keer zo veel last gehad van de clomid. Ik ben nu nog steeds erg moe en duizelig en licht in het hoofd. Sta zo nu en dan een beetje wankel op mijn benen. Ik ga dit donderdag wel even zeggen tegen de gyn. Het staat wel in de bijsluiter van clomid deze bijwerkingen, maar meld het toch maar even.

@Robein, niet zenuwachtig zijn! Geniet ervan! Succes meid!
wat is het hier toch rustig de laatste paar dagen! waar zit iedereen? haha!

dory, hopelijk zijn die nare bijwerkingen nu echt snel over,..en heb je donderdag een superfollikel!

ik heb na zaterdag (de vermoedelijk eisprongdag, omdat de buikpijn ineens weg was) weer last van heel gevoelige tepels. dit had ik de vorige keer ook na de eisprong, dus dat kan wel kloppen. maar ja,toen werd ik na 2 wkn gewoon ongesteld.. zou dat dan nu ook weer het geval zijn? in plaats van hetgene waar we zo op hopen? nou weet ik wel, dat gevoelige tepels zowel een teken kan zijn dat je ongesteld wordt maar ook dat je zwanger bent. het blijft dus afwachten.. bah..
Marinde, ik duim voor je en we blijven positief, ik denk dat iedereen nog lekker van het mooie weer geniet nu het nog kan. ik ga dat vanmiddag in ieder geval wel doen.

Groetjes
dank je doenja! alle duimpjes helpen! hihi welke cd zit jij? ook in de wachtweken?

ik ben vanochtend vroeg al begonnen met inpakken, maar ga straks ook echt nog even van de zon genieten! morgen is het over als we de weerberichten moeten geloven...
oeps,sorry, niet goed gelezen , lees net dat je weer met clomid begonnen bent! succes!!
Marinde, ik duim ook voor je hoor! We hebben echt weer eens wat goed nieuws nodig hier!

Dory, wat naar, die bijwerkingen... Ik hoop echt voor jou dat dit de laatste keer clomid is geweest.

Robien, wat leuk, donderdag de echo! Spannend hoor!

Daantje, hoe is het met de voorbereidingen voor de grote reis? En met de zenuwen? Ik vind het zooo dapper van je!

Ik ben vanochtend bloed wezen prikken en heb net gebeld voor de uitslag: progestereon 0,29 mmol.... Das dus overduidelijk GEEN ovulatie geweest.

Ik vind het niet erg. Wist het al vanaf vorige week toen ik steeds buikpijn had en het 'eitje'niet weg was maar kleiner geworden.

Ik ga dus definitief met puregon en pregnyl beginnen, net als sneeuwwitje. Heb as donderdag een bel afspraak met de gyn om af te spreken hoe we het gaan doen. We vertrekken namelijk volgende week vrijdag voor 2 weken naar Frankrijk en ik hoop dat hij het goed vindt als ik halverwege de vakantie met de primolut begin zodat we geen hele 'ronde' over hoeven te slaan.

Ik ga weer even bakken in de tuin, heb nog een half uurtje tot mijn dochtertje wakker wordt.

Groetjes!
Barbera jammer dat het toch geen eisprong was. Gelukkig voel je je er goed bij. We gaan gewoon samen spuiten en maken het er het beste van!

Marinde ook hier draaien de duimen overuren. Misschien heb je nu wel een beetje afleiding met de verhuizing? Daar zul je wel erg druk mee zijn de komende tijd. Heel veel succes ermee en natuurlijk met datgene waar we allemaal op hopen....

Shinzy hopelijk is er donderdag toch al wat te zien op de echo en krijg je deze maand een mooie eisprong. Succes!

Robien ben ook voor jou hard aan het duimen, dat je maar een mooie echo te zien krijgt donderdag. Hou je het nog vol? Heel veel succes!
Hallo dames!

@marinde: Wordt spannend voor jou, ik duim voor je dat het raak is deze maand! Wanneer gaan jullie verhuizen? Misschien idd een goede afleiding! Succes

@Dory: hoe gaat het nu met je?nog last van de bijwerkingen? Zou ik inderdaad gewoon vertellen aan de gyn, en misschien is het volgende maand niet eens meer nodig om nog eens clomid te slikken, ik hoop het voor je!! Maar morgen eerst een mooi ei, succes!!

@Shinzy: Ook jou wens ik voor morgen een heel mooi ei toe :-)

@Sneeuwwitje en Barbera: Sterkte he dames, ik denk aan jullie. en Barbera: denk toch wel dat dat gewoon zou kunnen hoor, in de vakantie met de primolut beginnen. Succes met de telefonische afspraak morgen.

@Robien: Spannend meid, de eerste echo!! Niet te veel zenuwen he, en geniet ervan morgen! Hoe gaat het met de misselijkheid. Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt.

@Doenja: merk je al wat van de 100mg?

Nou, voor veel van jullie morgen een spannende dag dus, ik zal proberen het hier in de gaten te houden!! Ik duim voor jullie allemaal!!

Thx dat jullie ook aan mij denken. Het begint nu wel heel dichtbij te komen idd, nog 16 dagen voor vertrek. Heb nu eigenlijk alles geregeld, alleen de koffers moeten nog ingepakt. Verder heel druk met allerlei andere dingen afronden op het werk, dus dat is goede afleiding tegen de zenuwen. De laatste paar dagen voor vertrek zullen die, denk ik, pas flink toeslaan.

Verder is de ongesteldheid nu gelukkig voorbij. Ik ben benieuwd of de homeopathische korreltjes wat doen. Moet de laatste maandag voor vertrek nog op controle bij de homeopaat. Hoop dat ik misschien in amerika een (paar) keer uit mezelf ongesteld ga worden. En dan als ik terug ben meteen weer beginnen met de clomid (150mg)....
Thanx dames! als iedereen duimt, misschien komt het dan wel goed! hihi!

jeetje daantje! nog maar 16 dagen!! dat is echt al snel! lijkt me wel een geweldig avontuur hoor! ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen. ik heb een aantal jaren geleden ook de keus gehad om een paar maanden naar het buitenland te vertrekken. voor stage was dat. en ik ben nog steeds heel blij dat ik dat toen gedaan heb! was echt een van de meest geweldige ervaringen in m'n leven. Ook al heb je een grote wens om een kindje te krijgen, dat komt toch wel, maar deze kans krijg je natuurlijk maar 1 keer en doe je ook niet meer als je al een kindje hebt! dus 2 leuke dingen, eerst een toffe buitenland ervaring en daarna gewoon meteen zwanger!! hihi! succes met je voorbereidingen!
anoniem_18258 wijzigde dit bericht op 11-06-2008 12:28
Reden: spelfout
% gewijzigd
Thx marinde!

Doet altijd goed,zo'n stimulans. en wat je zegt: deze kans krijg ik waarschijnlijk maar 1 keer, met kinderen zal dat een stuk lastiger worden. Ik ga er dus nu nog lekker van genieten!

En jullie geven me straks allemaal het goede voorbeeld,hoe dat moet met Clomid, toch?
hoi meiden,

Moet even mijn hart luchten. Zit nu op dag 28 van mijn cyclus en ben al drie dagen aan het huilen. Niet constant natuurlijk, maar bij het minste of geringste is het mis. Eerst met mijn man, ik was ontzettend onredelijk, hij snapte er niets van en ik maakte zowaar mezelf aan het huilen. De volgende dag met mijn baas en vandaag bij de gyneacoloog alweer. Bleek dat ik een nieuwe gyneacoloog heb. Dat was nogal een verrassing, mijn vorige gyneacoloog heeft ontslag genomen en ik zat dus ineens voor een andere vrouw. Ze had mijn file niet gelezen en dus begon het hele verhaal weer van voor af aan. En dat maakte me dus weer aan het huilen! Gelukkig begreep ze het wel en ik heb bijna 45 minuten bij haar gezeten terwijl ze me helemaal uitlegde hoe het nu verder gaat. Dus dat was fijn, maar in de auto heb ik toch weer een flink potje gejankt. Weet niet waar het vandaan komt, zullen de hormonen wel zijn. En nu zit ik op mijn vrije dag, terwijl het buiten 40 graden is, in mijn badjas op de bank naar friends te kijken.

En nu dus nog zo'n 4 dagen wachten voor mijn NOD. Ik hoop maar dat de huilbuien dan voorbij zijn.

Sorry dat ik het alleen maar over mezelf heb, ik ga nu al jullie verhalen lezen en ben zo weer terug.

Liefs Sanne
oh sanne, wat herkenbaar... heel lastig als de hormonen door je lijf gieren. bij mij uit zich dat dan ook altijd in huilbuien en me druk maken om niks. meestal denk ik dan de volgende dag,..wat heb ik nou toch weer gezegd en me vreselijk aangesteld. ik leg het dan later ook altijd uit aan mn vriend,..waren de hormonen weer schat. en hij weet dat dan meestal ook wel. dacht ik al!zegt ie dan.

meestal gaat het sneller over als je het gewoon lekker laat komen. als ik dat niet doe, dan erger ik me dagen lang overal vreselijk aan en heb ik absoluut geen geduld. dus een huilbui op z'n tijd kan best opluchten!

hopelijk is het gauw weer over!

jullie zullen wel denken,wat is marinde er vaak! haha, maar als ik even pauze neem van het opruimen en inpakken, dan spiek ik even bij ons topic! mijn vorm van ontspannen! hihi

zo, ik ga weer verder!
He jongens, wat fijn dat er zoveel gepost wordt! Sanne, het is erg herkenbaar allemaal! soms zakt de moed me ook in de schoenen... Maar inderdaad gewoon de traantjes laten lopen, dat lucht vaak het meeste op!

Marinde, fijn dat je zoveel op het forum bent.. Jij bent denk ik het dichst bij NOD of niet? spannend joh, en dan ook nog druk met de voorbereidingen voor de verhuizing!

Daantje, begint nu echt te korten! super leuk joh, amerika! lekker iets om je gedachten te verzetten! en misschien brengt het daarna alleen maar meer geluk

Ik zit inmiddels op cd 14 dus hopelijk komt het ei snel... heb vandaag alvast een tweede pak CB ovutesten gekocht (dure hobby aan t worden zeg) en verwacht m weer te krijgen rondom dag 21. We'll see!
Ben weer een beetje bijgekomen en heb de laatste 2 pagina's doorgespit. Marinde en Felientje, bedankt voor het hart onder de riem. Blij om te weten dat ik niet de enige ben. Zou dit nou komen door die Clomid pillen? Normaal ben ik altijd wel wat prikkelbaar voor mijn ongesteldheid, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Net belde een vriendin en vroeg hoe het met me ging en ik zat alweer te janken, phoe.

Volgende cyclus moet ik nu beginnen met Gonul F. Heeft iemand daar wel eens van gehoord? Schijnt hetzelfde te zijn als Puregon, maar dat weet ik niet zeker. Ik moet de spuiten in het ziekenhuis laten doen, dus niet zelf en het gaat in combinatie met Clomid 50mg. Moet met Clomid beginnen van dag 2 tot dag 7. Gonul F spuiten is dan op dag 5, dag 7 en, indien nodig, dag 9. Op dag 9 de eerste inwendige echo en dat ook op dag 11 en dag 13. Wordt aardig druk 

Marinde, wanneer is jou NOD? Succes met de verhuizing!

Felientje, die CB testen zijn inderdaad duur he! En ook ik heb geen idee wanneer mijn eisprong zou moeten zijn (als er überhaupt 1 is…). Kan je niet langs de gynaecoloog voor inwendige echo’s? Of doen ze dat niet of wordt het niet vergoed?

Wen, super dat je de echo hebt gehad. Moet toch wel een magisch moment zijn, hoorde je het hartje ook kloppen? Enne, bedankt voor het vullen van de containertjes, het wordt gewaardeerd 

Doenja, hoe gaat het met jou en de Clomid, heb je last van de 100mg? Wanneer is je eerste echo om te kijken of je follikels groeien? En oja, voor het schema, ik ben 29 jaar.

Sneeuwwitje, lijkt erop dat ik nu eerder met de spuiten begin dan jij, sorry! Maar ik zal je op de hoogte houden van de bijwerkingen. Weet je wat je kunt verwachten  En ook wel lekker dat het niet hoeft tijdens de vakantie, in ieder geval geen bijwerkingen. Misschien is het ook wel goed om even weg te zijn van alles en niet die stress te hebben. Vaak hoor je dat vrouwen dan ineens zwanger worden zonder hulp. Dus geniet van de vakantie!

Robien, morgen je eerste echo! Ben je zenuwachtig, niet nodig hoor, het is vast allemaal goed met jou en de kleine. Vooral van genieten en wat foto’s meenemen (ook al zie je alleen een vlekje, het is toch maar mooi jou kindje)

Barbera, wanneer begin jij met de Puregon en Pregnyl? Succes morgen voor je gesprek met de gynaecoloog, ik duim voor je dat met de Primolut verder kunt tijdens de vakantie.

Shinzy, de gynaecologen hebben het maar druk morgen... Ik duim voor je dat de fm goed gaat en dat je snel een super eisprong hebt en dan maar klussen! Dan komt het zeker goed.

Dory, zijn de bijwerkingen van de Clomid weer een beetje weggetrokken? Gek he, dat het zoveel met je lijf doet. Hopelijk was dit de laatste maand dat je ze hoeft te slikken. Wel tegen je gynaecoloog zeggen hoor, misschien heeft hij er wel wat tegen.

Daantje, waar in Amerika ga je naar toe? Ken je er al wat mensen en ben je er al eerder geweest? Het is echt een superervaring om een tijd in een ander land te zitten en Amerika is toch zeker een geweldige plek om naartoe te gaan. En ondanks alle vooroordelen over Amerikanen, zijn het gewoon ontzettend aardige mensen. Veel plezier!

Hoop dat ik niemand vergeten ben...

Liefs Sanne
fijn dat je je weer iets beter voelt sanne!

mijn NOD is, als alles volgens de planning verloopt, zaterdag de 21ste. dus duimen duimen duimen!

ik reken er maar niet te veel op... kan me haast niet voorstellen dat ik ooit nog zwanger word,..maar ja, dat komt natuurlijk doordat het allemaal zo lang duurt. denk dat het echt heel onwerkelijk is als het straks echt zo is!
Sanne ook bij mij zeer herkenbaar. En het is al eens gezegd, maar ik denk ook dat je het lekker moet laten gebeuren, alle spanning moet er toch een keer uit.

Van gonul F weet ik niet veel van, daar kan ik je niet mee helpen. En ik vind het niet erg hoor dat jij eerder begint! Kunnen we elkaar allemaal een beetje helpen met ervaringsverhalen.

Ik moet zeggen dat nu ik alweer een paar weken niet in het ziekenhuis ben geweest, ik het veel meer los kan laten. Ik weet zelfs niet eens op welke cyclusdag ik zit Morgen nog de laatste tabletten provera en dan maar hopen dat ik voor de 18e ongesteld wordt, anders mag het niet meer voor de zomervakantie.

Eerst leek me dat een hele ramp zolang wachten, maar als dat zo is, zou ik het niet eens heel erg vinden. Dan maar even rust, is eigenlijk best lekker!

Iedereen die morgen een belangrijke afspraak,echo of wat dan ook heeft heel veel succes! Ik duim voor jullie allemaal
Morgen voor een aantal dames een spannende dag. Ook voor mij, ik hou jullie op de hoogte!

Lfs
Alle dames die vandaag een afspraak hebben, succes!!!!!

Sanne, ik heb je leeftijd aangepast in het schema.

Ik heb geen controles voor fm beetje vreemd maar wel lekker want ik kan al zo moeilijk weg van mijn werk en elke keer als ik naar de dr moet is mijn baas al steeds sjaggerijniger. van de clomid heb ik meer last dan voorheen, bij de 50 mg was ik af en toe een beetje prikkelbaar, nu ben ik moe, prikkelbaar en emotioneel. heel erg, ik heb gisteren jankend mijn vriend de wind van voren gegeven omdat ik vond dat hij niet enthousiast genoeg regeerde op mijn kleding die ik aan het passen was. arme hij, en daarna kon ik niet meer stoppen met huilen.

Zondag ga ik beginnen met de ovutestjes en dan zien we wel hoe het loopt deze maand.
Spannend vandaag voor heleboel hier, ik kom wat vaker kijken en duim voor jullie!

@Sanne: wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar wel heel herkenbaar!!! (ik zat zelfs te huilen bij finale van kinderen zingen met sterren (=fout fout) toen we daar toevallig voorbij zapten.) Gewoon aan toegeven hoor!! Ook weer een spuiter erbij dus, jeetje, wat naar Heel veel sterkte meis. Ik probeerde net even te googlen op Gonul F, maar kon nog niet echt iets vinden.

Ik ga trouwens naar Washington D.C. Nog nooit eerder in de VS geweest, dus ben benieuwd, vind het heel spannend. Er is daar wel gelukkig iemand die mij gaat begeleiden uit Nederland (zij zit al 2 jaar daar, en vroeger gewerkt waar ik nu werk, heb haar 1 keer eerder gezien).

@Marinde: moeilijk voor te stellen he, dat we nog eens met positieve test staan te kijken. Maar ik denk/hoop dat we zeer binnenkort toch wel weer een vakje groen zien kleuren in ons schema. Denk dat je grote kans hebt!!

@sneeuwwitje: wat je zegt: toch fijn om er af en toe wat minder mee bezig te zijn. Ik dacht ook eerst dat ik die 3,5 maand stoppen met de behandeling echt niet zou kunnen en willen, maar nu het zover is, geeft het me eigenlijk best wat rust. Ik denk dat dat idd helpt om straks met goede moed weer verder te gaan (en wie weet gaat het dan nog sneller dan we denken)!

@Doenja: ook bij jou zijn de bijwerkingen dus toegeslagen. Tis al eerder gezegd, maar ja, gewoon maar aan toegeven he? sterkte. Die mannen van ons hebben het maar zwaar te verduren he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven