Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden, er wordt hier weer flink geschreven! Ik had gister niet op het forum gekeken en heb een hoop in te halen zo te zien! Allemaal hartstikke bedankt voor jullie geduim en lieve woorden voor de aankomende echo. Ik heb hem inmiddels gehad en alles was goed!! Heel erg blij! Ik ben nu precies 7 weken heen. De gyn zag gelukkig ook het hartje kloppen, ik zag het niet zo goed, maar hij doet het dus! Echt ongelovelijk allemaal hoor! Ik ben op 29 januari uitgerekend.

Even terugkomend op het clomid verhaal: Ik was ietsje langer zwanger dan ik dacht. Dat betekend dat mn eisprong rond dag 16 was. De cyclus ervoor was dit nog op dag 21! Dus voor de meiden die de ovu-testen gebruiken, begin maar gewoon op tijd hoor, iedere cyclus is weer anders! Al moet ik wel bekennen dat ik de 2e ronde de clomid (op eigen initiatief, ik weet het, foei!) van dag 3-7 heb geslikt, ipv 5-9. Maar dan zou ie eigenlijk maar 2 dagen eerder zijn, zou je verwachten.

Voor de andere meiden die vandaag een spannende dag hebben, heel veel succes! En marinde zit het dichtst tegen de nod aan, toch? Ohw, wat spannend, ik duim voor je meid!

En de rest ook weer veel succes met alles. Ik weet dat het moeilijk is om de hoop niet te verliezen, maar jullie staan straks ook gewoon met die positieve test in de handen hoor. Ik gun het jullie allemaal zo!

Liefs Robien
Robien, wat geweldig!!!! Ben zo blij voor je dat alles goed was :-) Je bent zeker heel opgelucht nu!

Ik ben ook net terug van zkh. Ik zit vandaag op cd11; baarmoeder slijmvlies was een beetje dun nog maar gyn zei dat ze verwacht dat het komende dagen dikker wordt (zit nog vrij vroeg in cyclus).

In rechtereierstok was een mooi eitje van 9 mm aan het groeien en linker 2 van 6 mm! Goed nieuws dus! Verwachte ovulatiedatum zou rond dag 16 zijn!! Vorige maand had ik het op dag 20 dus Robien, je hebt helemaal gelijk! Ik ga vanaf zondag al een ovulatietestje doen en maandag moet ik terugkomen voor een tweede FM.

Ben opgelucht :-)

Nou Dory nog met een verslagje!

Oh en ik duim voor de rest! :-)
Robien wat gaaf dat de echo goed was!

Hier is er natuurlijk weer iets mis gegaan...

Ik belde, volgens afspraak, de gyn. Vertelde de assistente me dat ze per ongeluk mijn bloed op prolactine ipv op progesteron hebben gecontroleerd stelletje sukkels!

De assistente opperde dat ze wel een nieuw lab formulier zou invullen en dat ze dat dan naar me toe zou sturen.. Dat zou ik dan uiterlijk zaterdag hebben. Dan had ik dus maandag weer bloed moeten laten prikken. Dan was het 12 ipv 7 dagen na de evt eisprong, dan heb je er dus helemaal niks meer aan.

Toen ik dat tegen haar zei, zei ze dat ik dan deze maand nnoog een keer 100 mg clomid zou moeten slikken zodat we zeker weten of het wel of niet aanslaat .

Ik heb toen zelf maar naar het laboratorium van het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegd. Blijkt dat ze je bloed een paar dagen bewaren, ze zijn nu dus bezig om mijn bloed van eergisteren te controleren en dan kan ik na 3 uur bellen voor de uitslag.

Wat een gedoe he? Ik ben wel blij dat ik intussen heb geleerd om zelf initiatief te nemen en een beetje assertief te zijn. Als ik dat niet had gedaan had ik alles van de afgelopen maand nog een keer over moeten doen.
Gefeliciteerd Robien! Mooi he?

Ik slikte ook van dag 3-7, en mijn ovulatie was ook op dag 16 waarschijnlijk.

Jemig Barbera, wat een geknoei. Had die assistente dat zelf niet kunnen bedenken, dat het bloed er mogelijk nog was?
super Robien! gefeliciteerd!

en shinzy ook goed nieuws! fijn hoor!!! hopen op een superei!!

oh, wat een toestanden af en toe in dat ziekenhuis he barbera!, tjonge jonge,soms lijkt het echt of ze er niks van snappen daar, dat het allemaal heel gevoelig ligt en dat tijd een hekel punt is.. hopen op een goedresultaat straks, duim voor je!
anoniem_18258 wijzigde dit bericht op 12-06-2008 12:38
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Hoi Robien, Super joh gefeliciteerd!!!

Barbera, wat een muts die assistente!!!

Shinzy, super dat alles goed gaat en nu maar flink aan de klus.
Dag dames, Tjonge tjonge barbera, wat een geklungel! Helaas herken ik dat wel. Ik loop zelf in een steekziekenhuis, en moet eerlijk zeggen dat het daar ook vaak een onproffesioneel gestuntel is Wij wonen in het noorden des lands.

Maar goed, hier ging het vanmorgen ook super! Ook ik heb twee!! eieren! Zowel links als rechts allebei ong 13mm. Baarmoederslijm was groeiende. Gyn zei nog dat alles eigenlijk heel goed gaat en dat het dus een beetje onbegrijpelijk is dat de vorige IUI niet aangeslagen is. Maar goed we hopen nu dan maar deze maand. Zaterdagmorgen weer een follikelmeeting. Ik denk waarschijnlijk volgende week dinsdag insemineren. De arts hoopte dat beide eieren zaterdag er nog zaten en goed gegroeid zouden zijn. Hij zei ook nog; dus toch ongesteld? Geen één van die bijna 5 miljoen zaadcellen die de weg kon vinden? Haha was wel aardig van hem. Want 5miljoen zaadcellen zijn eigenlijk heel veel! Complimenten voor doryman!

We hebben het ook nog even over de bijwerkingen van de clomid gehad. Moeten even aankijken hoe erg het wordt.
Robien, wat een geweldig nieuws! En nu gaan genieten hè?!! Zo'n zwangerschap is zo geweldig, daar moet je iedere dag vollop van genieten. Geen zorgen meer maken.
Wow, (bijna) allemaal goed nieuws dus!!

@Robien: gefeliciteerd met de goede echo. Geniet er lekker van? Hoe is het nu met de misselijkheid nu de zenuwen over zijn?

@Shinzy: dat klinkt goed zeg! Zet hem op de komende dagen dus!!

@Dory: ook hartstikke goed dus!! Deze maand gaan die zaadjes (veel zeg!!) vast allemaal de goede kant op!!!

@Barbera: Wat suf zeg, van die assistente en lab. Hopelijk vanmiddag toch goed nieuws!! En knap dat je zo assertief bent, goed gedaan!!!
Dory, Super wat een goed nieuws zal voor je duimen maar weer zaterdag.
Dory! Wat goed! Zie je, al die eelt op onze duimen is toch niet voor niets ontstaan, er zijn zelfs 2 eitjes goed aan het rijpen. Je gyn is ook behoorlijk positief erover geloof ik!

Ik woon in zeeland, en ga dus ook naar een streekziekenhuis, ben op zich wel tevreden hoor.
Joehoeeee! wat een fijn nieuws allemaal! zo moet het altijd gaan! laten we het voort zetten!!!
Dus (bijna) allemaal goed nieuws! Gelukkig maar, hebben onze duimen toch goed hun werk gedaan!

Robien gefeliciteerd met je goede echo! Valt er nu een last van je af? En hoe is het met de misselijkheid?

Dory twee eitjes, wat super. Er moet nu toch tenminste 1 zaadcelletje zijn die de weg ondertussen kent

Shinzy ook al een paar mooie eitjes, wat fijn voor je!

Barbera goed dat je zo assertief was. Daar snap je toch niets van he, dat ze dat niet zelf kunnen verzinnen? Ben benieuwd wat de uitslag is.
Even de afloop van mijn verhaal van vandaag:

om 15.15 heb ik gebeld, de gyn was niet aanwezig, was aan het opereren...Grrrrrrrrrrrrr!

Toen kreeg ik een verpleegkundige aan de telefoon, zij stuurt me alvast een puregonpen+informatie op en vertelde dat het geen probleem is als ik op CD 35 pas met de primolut begin. Ik heb nu wel een afspraak (met een andere gyn dan anders, maar goed) voor a.s. maandag om eea verder uit te leggen voor wat de puregon+pregnyl betreft.

Oh ja, en de uitslag van het progesteron was 2,7. Veel te laag dus.

Vanavond zijn we lekker uit eten geweest en schandalig wezen shoppen. Heerlijk!
Barbera, dat winkelen dat doet goed is toch de beste remedie!!
Goh wat is het rustig hier. zulk mooi weer is het niet

Allemaal maar weer een mooi weekend gewenst.
Ja wat is het hier stilletjes zeg!

Hier in het zuiden van het land is het trouwens heerlijk zonnig, wij gaan nog even een terrasje pakken, groetjes en alvast een fijn weekend gewenst!
zeker stil... gaan jullie allemaal voetbal kijken vanavond???
Dat wordt idd voetbal vanavond, marinde!! (lees: met de laptop naast mannetje op de bank, ook gezellig!)

@Barbera: succes maandag. Wel fijn dat je gewoon wat later met de primolut kan beginnen

Iedereen een heel fijn weekend verder!!
Haha,ik doe precies hetzelfde daantje! laptopje erbij en met een schuin oog meekijken! haha
Mijn vriend ging met zijn collega's voetbal kijken, ik kon niet mee omdat ik dienst heb van mijn werk (moet bereikbaar zijn en binnen 20 min ter plaatse kunnen zijn).

Ik ben een eind gaan wandelen met mijn moeder en ben uiteindelijk ook bij vrienden van mijn ouders op de bank beland en ik heb, voor het eerst in mijn leven, bijna de hele wedstrijd gekeken. Toch wel heel leuk he, nu 'we' gewonnen hebben!

Ik ga nog even zappen en dan lekker naar mijn bedje.

Tot morgen!
Barbera shoppen werkt altijd

Toevallig woon ik ook in het zuiden van het land en heb ook wel eens bereikbaarheidsdienst. Werk je toevallig ook in de zorg?

Ik hou normaal gesproken niet zo van voetbal, maar zo'n toernooi vind ik dan wel weer leuk. Mooie avond gehad gisteren!
he dames, ik kan het weer niet laten, ..heb me weer wat in mn hoofd gehaald. wil even weten wat jullie er van denken!

vorige cyclus kreeg ik na de eisprong hele gevoelige tepels. dit werd steeds erger totdat ik ongesteld werd. toen was het weer over.

deze keer kreeg ik weer gevoelige tepels na de eisprong. het leek precies hetzelfde te gaan, maar nu werd die gevoeligheid na een paar dagen steeds minder en nu is het nog maar heeel licht gevoelig. dan ga ik meteen denken,..oh, dan is het dus anders, dus missch wel zwanger. heb ook veel witte afscheiding en soms wat steekjes en krampjes.. maar ja, dit soort dingen ga je denken als je het zo graag wil. hihi. en als ik logisch nadenk, dan weet ik ook wel dat elke cyclus anders is.wat denken jullie ervan? (waarschijnlijk net zo weinig als ik! haha)

sorry voor mijn gebazel...
Hoi meiden!

Marinde, dat zijn op zich goede tekenen denk ik! ik heb ook altijd last van gevoelige tepels, maar dat houdt altijd aan tot de eerste menstruatie dag. Dat het nu al wegzakt, is wellicht wel een goed teken! wanneer had jij nou NOD?

Ik zit zelf vandaag op dag 17 en verwacht binnen nu en een paar dagen een eisprong te krijgen. De testen zijn nog negatief, maar worden wel steeds een klein ietsiepitsie donkerder. Dus dit weeken gaan we goed klussen!

Ik hoop zo dat we deze ronde weer een zwangere erbij hebben na Robien! Tijd voor goed nieuws....
Ja, felientje, zo dacht ik ook,..maarja, aan de andere kant kun je natuurlijk nergens op rekenen,..jammer he? de 21ste is m'n nod, als alles volgens de agenda verloopt dan.

We hebben zeker weer goed nieuws nodig! die hele tabel moet nog vol! pfff! ga jij dus maar flink aan de slag dit weekend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven