Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
MissFine, ik snap er niets meer van. Ben je nog steeds niet ongesteld? En heb je wel een zwangerschapstest gedaan dan? Als je niet zwanger bent en niet ongesteld, dan lijkt het erop dat de Clomid niet gewerkt heeft. Dat zou flink balen zijn.

Ik heb nu met de Clomid ook last van opvliegers, maar goed daar is mee te leven. Voor de rest heb ik niet zo'n last van bijwerkingen.
Deze muts kon zich niet inhouden en heeft voor de verandering weer een negatieve test in handen gehad. Het is wat. Toch nog een klein beetje moed, want geen bloed.....

Miss Fine, jij moest toch nog een keer testen, heb je dat al gedaan?

Clomid zorgde ervoor dat ik bijna uit bed dreef 's nachts van al het nachtzweten, erg he, die warmteverschillen die het oproept!
Ik heb vorige week een test gedaan , maar dat was 1 dag nadat ik ongesteld had moeten worden dus misschien een beetje vroeg :D

Die test was ook negatief...

Ik ga zondag, voordat ik dinsdag naar haar toe moet, nog een test doen...

Wordt echt gek van die opvliegers, de vorige keren had ik dat niet met Clomid, de buikpijn is er ook nog steeds best heftig....

Dus wat dat betreft heb ik wel het idee dat het iets meer in werking gezet heeft, maar ongesteld ben ik nog steeds niet, dus we wachten het in ieder geval nog even af tot het weekend! :D
Hopelijk hebben jullie beiden gewoon te vroeg getest en zijn jullie harstikke zwanger! Zo lang er nog geen bloed is, kan alles nog! Veel sterkte met de laatste daagjes wachten....
geen bloed geeft moed, maar helaas lijkt daar nu toch wat verandering in te komen......
Verdorie, weer niet?

Sterkte.........

Ook voor de andere meiden, succes!
Dankje Elmmotje, nee inderdaad weer niet....in september twee jaar bezig in de medische molen, het duurt al best even!
Dan gaan we gelijk op, in september ook al weer 2 jaar.

Is er bij jullie al gesproken over eventuele vervolgstappen, of moet je eerst een vast aantal eisprongen hebben gehad?

Voor september zijn we gewoon allebei zwanger!!!!!!!!
De ene gyn heeft het er over gehad om zo door te gaan tot de zomer en dan over te stappen op IVF. De andere vond dat nog geen optie, want het gaat zo toch goed?Volgens hem is mijn probleem dat ik geen eisprong heb, en die heb ik nu al 3 keer gehad, dus tja wat wil ik nog meer. Dit wel aangekaart bij een derde persoon, dat ik het best pittig vind om zo lang bezig te zijn waarbij het enige wapenfeit is dat ik een eisprong heb. dat is gewoon niet genoeg! Ik weet niet wat er uit de bespreking is gekomen daarover, dat ga ik binnenkort even navragen. Ik denk dat ik of op donderdag, of op vrijdag voor een uitgangsecho moet komen, zodat ik, als die weer oke is (is ook altijd spannend bij mij, heb al 2 keer een cyste gehad) weer kan beginnen met het spuiten van de Puregon. Voor mij zou het fijn zijn om te weten waar ik aan toe ben, dat er een soort van plan ligt. En heb altijd gedacht dat ik met IVF aan de gang zou moeten.....
He meiden!

Gemini, balen zeg dat je nu toch ongesteld bent geworden... zal je altijd zien, het je net getest en wordt je een paar uur later ongesteld... Dat je alweer 2 jaar in de medische molen zit zeg... ik zou er in juni 1 jaar inzitten en dan heb ik ook nog een rustperiode tussendoor gehad. Ik vond het best zwaar maar prijs me ook heel erg gelukkig dat het eigenlijk niet zo lang geduurd heeft.

Over de volgende stappen, ik snap jouw neiging naar ivf en ik snap ook de gyn, je hebt nu 3 eisprongen gehad, mensen bij wie het zaad goed is en die elke maand een eisprong hebben, doen er soms ook een jaar (zo'n 12 eisprongen) over om zwanger te raken. Maar in de medische molen voelt het toch een stuk anders dan een jaar zelf proberen... Ik weet niet hoe het bij jullie zit, in ons ziekenhuis is er geen ivf in juli en augustus en er is denk ik ook een wachttijd. Misschien is IUI in de tussentijd iets voor jullie? Heb je toch een grotere kans en het is minder ingrijpend dan ivf.

Ik wil je heel veel plezier wensen voor op je verjaardag, ik hoop dat je een fijne dag hebt!

Carpe Diem, spannend voor jou vrijdag! Weet je ook wat de aantallen waren de vorige keer? Het zaad van mijn vriend is 1x getest en was zeg maar net genoeg, wel 35 miljoen, maar in verhouding wat meer misvormde cellen, dus kwamen we uiteindelijk uit op de 20 miljoen, die ze ook aanhouden als minimum om een natuurlijke zwanger mee te worden (al lees ik ook wel verhalen van bv. 5 miljoen zaadcellen en toch spontaan zwanger). Mijn vriend is toch vitamine C, Zink en Selenium gaan slikken.

Ik hoop heel erg dat het meevalt vrijdag! Op welke cyclusdag zit jij inmiddels?

MissFine, je hebt het over dat je vorige week ongesteld moest worden, maar eigenlijk baseer je dat nergens op toch, of op een cyclus dag 30 dagen ofzo? Wordt je daar zelf niet superonzeker van? Ik zou het echt niet kunnen zo. Ik hoop dat je binnenkort in ieder geval zekerheid hebt.

Liefs,

Snoopy
Gemini, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

:gwab::R
Hoi Snoopy

Ja klopt ik ga uit van ongeveer 30 dagen... en ja tuurlijk wordt ik daar onzeker van maar ja wat moet ik dan?

Ik wacht gewoon af wat ze gaan zeggen volgende week, ik hoop eigenlijk een beetje dat ze me doorstuurd naar haar collega maar dat is even afwachten
Hierperdepiep Gemini is vandaag jarig.

Gemini van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

:gwab::gwab::gwab:
quote:

Hoi Snoopy

Ja klopt ik ga uit van ongeveer 30 dagen... en ja tuurlijk wordt ik daar onzeker van maar ja wat moet ik dan?

Ik wacht gewoon af wat ze gaan zeggen volgende week, ik hoop eigenlijk een beetje dat ze me doorstuurd naar haar collega maar dat is even afwachten

Ik zou op mijn strepen gaan staan en om controles (echo's) vragen vanaf dag 12 en dan bloedprikken als er een eisprong is geweest. Of je kan zelf gaan temperaturen (als je geen rare diensten draait), dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Mijn gyn wilde me na 1 ronde clomid ook zelf laten aanmodderen, ik wilde dat niet en kreeg toen toch echo's. Het gaat toch om je eigen lichaam en gemoedstoestand.

Liefs,

Snoopy
Gemini, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Was natuurlijk veel leuker geweest als je dat met een positieve test had kunnen vieren. Maar dat gebeurt vast ook snel. Het is inderdaad zoals Snoopy zegt, ook voor mensen die geen problemen hebben qua zaad en eisprongen kan het wel een jaar duren. Je moet gewoon echt geluk hebben. En ik zat inderdaad net als Snoopy ook te denken aan IUI bij jou. Dat is minder ingrijpend dan IVF, maar toch weer een iets grotere kans om zwanger te worden. Misschien kun je dat aankaarten bij de gyne. Heel veel succes weer bij de volgende ronde!

MissFine, ik zou ook ontzettend balen als ik zo behandeld werd door het ziekenhuis als jij. Je wordt echt totaal niet in de gaten gehouden of geinformeerd. Ik zou daar we wat over zeggen als ik jou was, want dat is echt niet normaal meer! Ik heb ook niet veel controle, maar mijn bloed wordt tenminste nog geprikt op dag 23 om vast te stellen of ik een eisprong heb gehad. Dat alleen kan al genoeg zijn.

Snoopy, ik zit vandaag op cyclusdag 12. De vorige keer had ik een eisprong op dag 21, maar ik heb geen idee of het dan logisch zou zijn dat ik het nu weer rond dezelfde dag zal hebben. Voor de zekerheid zijn we al begonnen met het om de dag klussen. Vrijdag vinden we wel heel spannend. De vorige keer meende ik dat de gyne zei dat mijn man 5 miljoen spermacellen had, volgens haar niet veel maar genoeg om zwanger van te kunnen worden. Maar als ik nu jouw verhaal over die aantallen lees, begin ik te twijfelen of het wel 5 milj was en niet meer. Ik ga dat vrijdag gewoon nog eens navragen. Wat doen al die middeltjes die jouw vriend heeft geslikt eigenlijk? Waar zijn ze voor bedoeld? Misschien moet mijn man dat ook maar eens gebruiken
Hoi!

Dank voor de felicitaties!

IUI wordt eigenlijk vooral gedaan bij mensen waar het zaad niet goed is, dus weet niet of wij daarvoor in aanmerking komen. Jullie hebben natuurlijk gelijk met het feit dat het bij anderen vaak ook niet meteen is, dat klopt echt, maar inderdaad zitten die ook niet in z'n intensief traject als ik. Ik denk dat ik dat niet volhoud zo tot het einde van het jaar als ik weet dat er nog geen zicht is op iets anders. Vrijdag moet ik op controle, dan ga ik dat meteen even vragen of ze het er al over gehad hebben. Er is niet echt een wachtlijst voor in het ziekenhuis waar ik zou moeten. Ik zou dan wel een stukje verder weg moeten vanaf mijn werk, dus het combineren met werk wordt dan moeilijker
Ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten als je dit tot het einde van het jaar zou moeten volhouden, maar dat is vast ook niet nodig! voor die tijd ben je gewoon zwanger! Ik zelf zou erg bang zijn om aan IVF te beginnen. Dat is dan echt het laatste station en als dat niet lukt, dan is er niets meer. Dat lijkt me echt heel eng.

Mij heeft de gyne verteld dat als de Clomid aan zou slaan, dat we dat dan eerst een half jaar zo zouden proberen en als ik dan nog niet zwanger ben, dat we dan naar IUI of iets dergelijks zouden gaan kijken.
He meiden,

Leuk he dat grieks... Of hebben jullie dat niet? Zal wel reclame voor MacDonalds zijn (zie reclame rechts). Flairforum heeft het ook, maar daar kan ik ook niet posten.

Gemini, fijn dat je wel meteen met ivf zou kunnen beginnen, wel lastig dat het moeilijker met werk te combineren is, maar dat moet dan maar. Heb je nog een beetje een leuke dag gehad?

Carpe Diem, wat die stofjes precies doen weet ik niet, maar ik hoorde dat meer mannen die slikten en dat sommige gynaecologen het ook aanraden. Mijn vriend slikte trouwens ook foliumzuur erbij... Zink en Selenium zijn geloof ik een soort anti-oxidanten die vrije radicalen tegenhouden en is daarom goed voor behoud van de cellen, dus blijkbaar ook voor zaadcellen. Het is het proberen waard toch? Met 5 miljoen zaadcellen zou het ook wel moeten lukken, alleen is de kans groter dat het langer duurt en dat is misschien niet zo handig als je niet gegarandeerd elke maand een eisprong hebt. Daarom hebben ze het bij jullie ook opnieuw getest, het is toch een momentopname en het kan zelfs zo zijn dat jullie nu aan de 20 miljoen zitten. Ik hoop het voor je! Roken en teveel alcohol is trouwens niet goed voor het zaad van de man, mijn vriend rookte niet, maar is wel erg geminderd met alcohol drinken, hooguit 2 biertjes per week.

Liefs,

Snoopy
Nu kan ik trouwens wel griekse letters lezen, maar handig is het niet, zeker voor degenen die het niet kunnen... bij het flairforum blijft het nu de hele tijd in het grieks staan.
Gemini gefeliciteeeeerd! :D

Ik wacht gewoon het gesprek dinsdag af en dan ga ik wel wat meer vragen, zeker ook nu ik jullie reacties hier lees! Thnx :D
Poging twee (was net mijn tekst helemaal kwijt arrrrrrrrrrrrggggggggghhh)

Ben net ongesteld geworden. Baal er wel een beetje van maar had het eigenlijk ook wel verwacht. Hoorde vandaag weer van iemand dat ze zwanger is (valt niet altijd mee pff maar wij zijn de volgende......!!! postitief blijven ) We gaan nu voor de IUI.

Gemini heb je een leuke dag gehad? Ik hoop trouwens voor je dat er voor jou nu ook andere opties (IUI of IVF) komen om zwanger te worden. Telkens dat afwachten is ook niet goed voor een mens. Vooral als je al een lange tijd bezig bent. Voor je gevoel is het nog langer.

IUI doen ze trouwens niet alleen bij stellen waarbij de man verminderde vruchtbaarheid heeft (te weinig zaadcellen, onvoldoende bewegenlijkheid e.d.) maar ze doen het ook bij stellen waarbij er geen aanwijsbare oorzaken zijn voor verminderde vruchtbaarheid. We hebben nl een tijd geleden een folder over IUI gekregen waar het een en ander instaat.
He verdorie vrouw van M*;

Hier lekker feestje gehad, ben nu aan het bijkomen....
Snoopy, ik hoop inderdaad dat het zaad van mijn man nu goed is! Dan kunnen we er met de Clomid gewoon nog even tegenaan! Jouw verklaring over het waarom, klinkt inderdaad heel logisch.

Heel goed, Missfine! Kom maar goed voor jezelf op hoor!

VrouwVanM want ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden! Het had zo mooi geweest, voordat je aan IUI hoefde te beginnen. *;

Positief nieuws hier! We gaan gewoon verder met de behandeling zoals die is ingezet. De komende 3 maanden blijf ik Clomid slikken om een eisprong op te wekken en dat zou genoeg moeten zijn. Het zaad van mijn man was ongeveer van dezelfde kwaliteit als de vorige keer. Als je het zou berekenen, zou de concentratie, hoeveelheid en beweeglijkheid een score moeten opleveren van 10. En daar zit hij net boven. Volgens de gyne (een andere dan de vorige keer) moet het mogelijk zijn om zo zwanger te worden.

Mocht ik in de 3 maanden nog niet zwanger zijn geworden, dan gaan ze een kijkoperatie bij me doen, om te zien of mijn eileiders wel goed doorgankelijk zijn. Dus we gaan gewoon verder! Ik hoef ook niet meer iedere maand bloed te laten prikken, want ze gaan er vanuit dat als je eenmaal een eisprong krijgt met de Clomid, dat dat dan wel iedere maand gebeurt. (ik houd het zelf wel in de gaten met temperaturen).

Ik heb trouwens nu al een paar dagen een beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden en een mega opgezette buik Zou dit ook een teken van een naderende eisprong kunnen zijn? De vorige keer had ik dit volgens mij niet....
CD, fijn dat je een beetje een pad weet wat er gaat gebeuren, dat geeft lekker weer wat rust!

Hier een lekker druk weekend, jullie nog plannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven