Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
hey meiden,

Lang niet meer hier geweeste en dacht zal eens kijken hoe het met jullie is. Helaas nog geen zwangere, lees ik in vogelvlucht. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk! En ik lees hier dat jullie met allerlei dingen bezig zijn en de MM draait natuurlijk ook gewoon door. Ik duim natuurlijk ook weer flink voor jullie.

Ik heb momenteel vakantie en aansluitend verlof en hoef tot begin december dus niet naar m'n werk. Heerlijk en ook wel een beetje onwerkelijk. Vorige week had Gansman ook vrij en zijn een paar dagen naar Gent geweest en naar het North Sea Jazz festival. Omdat ik me nog altijd erg goed voel, onderneem ik nog vrij veel. Heerlijk dus. Ben nu 31 weken en verheugen ons meer en meer op de geboorte van ons kindje.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik een jaar geleden ook nog flink in de onzekerheid zat. De clomid die niet wilde aanslaan in de lagere doseringen, de bijwerkingen, de emotionele achtbaan, de onzekerheid wat er precies aan schortte... pfff... het was heftig zo nu en dan. En nu zit ik hier met mijn bolle buik achter de pc en geniet ik van een heerlijke zwangerschap. Ik hoop zo dat jullie over een tijdje hetzelfde mogen meemaken!! Geef de hoop niet op meiden!!!

Hierbij wil ik jullie wederom een digitaal O+ onder de riem steken!

Kus en hou jullie taai!

Gansje
Hoi dames,

Nou ben geweest, was dit keer best zenuwachtig. De gyn die ik nu heb is een van de betere van NL dus heb er dit keer wel vertrouwen in. Hij heeft mijn gegevens nog eens goed doorgenomen en kwam tot de conclusie dat mijn lichaam niet genoeg insuline aanmaakt en dat ik daardoor mijn eisprong niet krijg. 100% zeker wist hij dat nog niet, maar daarom moet ik morgen weer bloed laten prikken. Als over 2 weken blijkt dat het inderdaad dit probleem is moet ik 3 maanden lang medicijnen slikken waarvan je misselijk wordt en afvalt  klinkt goed he hahaha na die 3 maanden is je lichaam eraan gewend en komt je ongesteldheid vanzelf op gang ( overigens moet ik dan wel die medicijnen blijven slikken ) Hij durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen maar hij wist bijna zeker dat dit het was! De komende 3/4 maanden zal ik dus nog niet zwanger zijn, maar mocht dit het probleem zijn ben ik best 'blij' omdat ze dan weten wat het is. Het enige wat ik een beetje raar vind is dat ik meerdere keren bloed heb laten prikken maar dit verder nooit gecheckt is! Maar goed ik ben benieuwd als ik over 2 weken de uitslag krijg of dit het is.... afwachten dus weer!
He Gansje, wat fijn om te zien dat alles goed gaat. en heerlijk hoor vakantie en dan aansluitend je verlof. Gewoon tot december niet meer werken! Wow!

MissFine, fijn dat je wat gerustgesteld bent. Is het medicijn dat je gaat slikken metformine? Ik hoor wel vaker van mensen die geen eisprong hebben, dat dit iets met insuline te maken kan hebben en die krijgen dan ook Metformine. Soms in combinatie met Clomid, maar soms ook niet...Hopelijk gaat dit inderdaad werken voor jou!
Hoi!

MissFine, fijn dat de gyn een nieuwe route heeft uitgestippeld! Het medicijn wat je beschrijft lijkt idd heel erg op metformine, ik moest dat dgelijks innemen, en dan samen met clomid proberen om toch zwanger te worden. Ik ken via dit forum verschillende mensen die zo zwanger zijn geworden, voor mij heeft het helemaal niets gedaan....

Gansje, wat klinkt het toch goed allemaal! En dan tot december vrij, wow zeg! Blijf maar lekker zo genieten!
quote:

Hoi!

voor mij heeft het helemaal niets gedaan....

Maar je moet dus gewoon niet mijn voorbeeld volgen, oke?!!!!!!
Hoi dames, ik weet nog niet welk medicijn het wordt, heb vandaag bloed laten prikken en over 2 weken krijg ik daar pas de uitslag van. Dan krijg ik te horen welke medicijnen ik krijg :D ik ga er gewoon vanuit dat het deze keer wel aan gaat slaan :D ik heb ook meer vertrouwen in dit verhaal ( als dalijk uit mijn bloed blijkt dat het dit is ) ipv het maar proberen met Clomid...

Voor mij is het dus nog even 2 weekjes afwachten dan weet ik weer meer
hey missFine,

Wat fijn dat men denkt de oorzaak gevonden te hebben! Kan me voorstellen dat je je afvraagd waarom men niet eerder je bloed daarop getest heeft. Dan hadden de eerdere kuren clomid je bespaard kunnen blijven. Maar laten we het positief zien: Als men nu weet wat de oorzaak is, kun tenminste ook gericht behandeld worden en dan komt het vast snel goed!

Andere meiden, verder alles goed met jullie?? Gemini, hij hebt nog telkens een eisprong gehad? En nu bezig met homeopathie? En de andere meiden?

Ja, het gaat inderdaad allemaal erg goed met me. Ga nu de eerste babywas doen! Zaterdag komen de meubeltjes en dan wil ik natuurlijk zijn/ haar kleertjes schoon kunnen opbergen! Ook hebben we een proefdruk van het geboortekaartje ontvangen! Erg leuk. Het begint steeds échter te worden allemaal!! :D

Kus en geniet van juliie dag!

Gansje
Stop maar met duimen ben vandaag ongesteld geworden. Op naar ronde drie (pffff) ;(

Gansje wat leuk dat de meubels zaterdag komen. De tijd gaat wel erg snel zeg.

Heb voor de rest niet zo heel veel te vertellen. Alleen dat ik ontzettend teleurgesteld ben dat het weer niet gelukt is.
HE verdorie vrouw van M, wat een tegenvaller!!!!!!!! Kan me voorstellen dat je gruwelijk baalt....heel veel liefs vanuit hier en en een dikke *;
MissFine, je klinkt lekker positief en dat is hartstikke goed. Dit gaat het gewoon worden voor jou!

Gansje, leuk die voorbereidingen! Ik heb met de puregon de laatste tijd wel een eisprong gehad, Volgens mij heb ik er nu 4 ofzo gehad. Maar ik was wel al een tijdje zowel met homeopathie als met Puregon bezig. Dat kan wel, maar is niet ideaal. De homeopaat zei dat hij wel de randvoorwaardes dan aan kan pakken, maar niet de eisprong zelf omdat die al zo wordt beinvloed door de hormonen. Nu heeft hij dus nog drie weken om te kijken wat hij kan doen, daarna ga ik weer gewoon met de combinatie puregon en homeopathie aan de gang
VrouwvanM, wat ontzettend @#%!@%! Volgens mij rekende je er deze keer wel een beetje op dat het raak zou zijn, dus dan is het helemaal zo'n tegenvaller (weet ik uit ervaring). Kop op he? Natuurlijk is het goed om even aan je verdriet toe te geven, maar de volgende ronde kan het zo maar raak zijn!

Gemini, ik heb nu ook de combinatie Clomid en accupunctuur. De accupuncturist had tegen mij ook wel gezegd dat ze het jammer vond dat ik aan de medicijnen ben, omdat ze nu niet weet of zij zelf ook een eisprong mij mij zou kunnen opwekken. Maar ik heb gezegd dat ik niet wil stoppen met de medicijnen. Dus nu proberen we het zo. Krijg jij de homeopathie van de verzekeraar vergoed? Ik krijg de accupunctuur tot 300 euro per jaar vergoed, dus ik zal waarschijnlijk zelf nog wel wat moeten bijbetalen....
CD, als het goed is krijg ik dat wel vergoed, tot een maximum, maar moet eerlijk zeggen dat ik dit anders ook gewoon zou doen hoor!

Hoe is het met iedereen???????
Hoi meiden, Hier een clomid verhaal met een zwangerschap tot gevolg!Vanwege onregelmatige menstruatie en wens om zwanger te worden ben een jaar geleden naar de huisarts gestapt. Na enig onderzoek is er PCO geconstateerd door de gynaecoloog (bleek uit echo & bloedonderzoek), uiteindelijk ben ik door 100 mg clomid bij de 2e keer clomid zwanger geworden. (De eerste keer (50 mg) sloeg niet aan). Inmiddels ben ik een dikke 35 weken zwanger en gaat alles vooralsnog heel voorspoedig.Wil jullie veel sterkte wensen bij verdere onderzoeken/ clomid gebruik.En geef niet op:-)Veel liefs,Nini
Gemini, ik zou ook het anders ook wel doen, maar vind het toch wel fijn dat de eerste behandelingen vergoed worden ;). Met mij is alles prima, ik zit op cyclusdag 11 vandaag, dus ik moet nog ff geduld hebben...Waar zit jij nu in je cyclus?

Nina, bedankt voor je bemoedigende woorden. Gelukkig hoor je best vaak dat meiden die Clomid gebruiken zwanger worden. Dat geeft de mens weer moed...

MissFine en VrouwvanM, hoe is het met jullie?
Hoi CD

Hier alles zijn gangetje... hoest met jou?

Ik ben in afwachting van het telefoontje as dinsdag! Krijg dan de uitslag van mijn bloedonderzoek, ik hoop zo dat het is wat hij denkt dat het is, dan kan ik er tenminste de goede medicijnen voor gaan slikken! Kan dan alsnog de eerste 3 maanden niet zwanger worden, maar dan weten we in ieder geval wat de oorzaak is waarom ik geen eisprong krijg! Dinsdag weet ik dus pas meer!
Ha CD en natuurlijk andere dames

Heb niet zo heel veel te melden. Maandag 30 juli weer naar het ziekenhuis voor een FM. Ik hoop op meer dan 1 follikel. Zodra ik maandag geweest ben bericht ik jullie weer.
MissFine en VrouvanM, volgende week wordt het dus spannend! Ik ga zeker duimen!

Hier zit ik een maand nadat ik ongesteld ben geworden, in de stopmaand. Heb geen idee wat mijn lichaam nu doet, of niet. Over 2 weken naar de homeopaat en als daar niet iets concreets uitkomt, ga ik weer opwekken met de primolut!
He meiden!Ben ik weer eens!Gemini, ik hoop dat het wat oplevert bij de homeopaat! Zou toch wat zijn! Ik vind het wel goed van je dat je het probeert, de meesten hebben er niet het geduld voor, maar het is het proberen zeker waard.Carpe Diem, fijn dat je vakantie super was, helaas niet zwanger dus... Hoop blijven houden hoor! Is nu makkelijk praten voor mij natuurlijk, maar je weet wel hoe ik het bedoel. Telkens als je ongesteld bent heb je altijd even een dip en als je weer met clomid gaat beginnen, krijg je weer hoop, tenminste, zo ging het bij mij. MissFine, ik hoop dat de gyn inderdaad heeft gevonden waar het bij jou aan ligt! Metformine (want volgens mij is dat het medicijn wat je gaat krijgen) werkt bij sommigen erg goed, vaak wel in combinatie met clomid, maar goed, als het maar werkt. Succes dinsdag!Ik snap je gevoelens tegenover je schoonzus wel hoor, zeker omdat ze het weten. Ik had hetzelfde bij mijn nichtje, maar zij was de enige die het wist. Zij hield er gelukkig veel rekening mee, maar van haar kan ik veel hebben. Maar de rest van de familie wist het niet, dus die kon ik ook niets kwalijk nemen. Daarom vind ik het niet zo aardig (zacht gezegd) van jouw schoonfamilie dat ze er geen rekening mee houden. Maar mensen snappen het soms gewoon echt niet, gewoon maar laten gaan denk ik dan maar. (maar dat lukt niet altijd.... ik weet het)VrouwvanM, hopelijk is er in ieder geval 1 of misschien wel meer eitjes te zien! Ik hoop zo voor je dat het met de IUI gaat lukken! Succes maandag! Ik zal maandag weer even spieken hoe het gegaan is!Gansje, lekker zeg dat jij niet meer hoeft te werken!!! Fijn ook dat je je zo goed voelt, dat hoop ik voor mezelf straks ook, is altijd maar afwachten. Ik wil alles wel op tijd af hebben (zo’n 2 maanden van tevoren), want mocht ik straks om welke reden dan ook rustig aan moeten doen, dan zou ik echt balen als ik alles door anderen zou moeten laten doen. Wat jij zegt, dat je je die onzekerheid nog goed kan herinneren, dat heb ik ook, maar het lijkt zo lang geleden en het gevoel vervaagt toch, alsof niet ik het ben die het heeft meegemaakt, het is iets dat voorbij is. Ik heb begin had ik moeite met het af te sluiten, maar sinds zo’n 2 weken gaat het erg goed, de onzekerheid is zo goed als weg.Hier alles goed, alleen nog steeds erg moe. Ik weet niet wat het is, volgens mij heb ik het niet bepaald drukker, maar ik lijk nergens tijd voor te hebben. Alles gaat ook wat trager doordat ik moe ben en ik lig op tijd in bed, dat maakt natuurlijk ook veel uit.Afgelopen zondag heb ik de site bijgewerkt, wat een werk zeg! Maar ik vind het erg leuk geworden, er staan nu ook foto’s van ons op en van familie en van alle spulletjes. Overal foto’s van gemaakt en op de site gezet, volgens mij ben ik de halve dag bezig geweest en was daarna doodop!Ik heb trouwens maandag nog een echo gehad, ik heb 16 augustus de 20 weken echo en ik vond het te lang duren, hihi. Ze heeft alles goed bekeken en alles zag er goed uit. Met de 20 weken echo gaan ze ook alles controleren, maar ik kan er dus wel vanuit dat alles goed zit. Ben er erg blij mee! We hadden ook 3d geprobeerd even, maar dat lukte niet omdat mijn placenta aan de voorkant ligt en de kleine, met een armpje ertussen, daar tegenaan lag. Ik heb de foto’s op de site gezet. Van het weekend komen mijn schoonzus en zwager helpen in het huis, er moet nog een kamer gestuct worden en daar is mijn zwager erg goed in! Mijn schoonzus gaat waarschijnlijk het houtwerk verven. Ik ben misschien een beetje zeikerig, maar ik ga dus echt niet schilderen, die verflucht probeer ik echt te vermijden. Sommigen doen het wel gewoon als ze zwanger zijn, ik durf het niet aan. Ik ga wel de commode en het bedje in elkaar zetten en boodschappen doen enzo. En de mdf figuren voor in de babykamer schilderen, wordt toch op waterbasis (er staan foto’s van op de site). Onze slaapkamer is nu trouwens ook klaar! Mijn vriend is nu met de laatste dingetjes bezig (ik zit nog op m’n werk) en vanavond gaat ons bed en kledingkast er weer naartoe! En dan kan ik aan de spulletjes in de babykamer beginnen, want die is, op de plintje na, klaar! En de commode en het bedje hebben we vorige week gehaald, zo langzamerhand wordt het steeds echter, ik vind het nog een raar idee dat daar over een paar maanden ons kindje komt te liggen. Maar door er zo mee bezig te zijn, komt het gevoel vanzelf. Ik voel de kleine trouwens nog niet, mijn placenta ligt aan de voorkant, dan voel je het vaak later. Af en toe wel wat geplop gevoeld, dat zou de kleine kunnen zijn (daar gaan we maar vanuit, hihi!). Wel gezellig trouwens, afgelopen zaterdag was ik in m’n eentje aan het shoppen, en toen bedacht ik me dat we met z’n 2-en waren en ik dus helemaal niet alleen was! Maakte het een stuk gezelliger!Ik zit vaak nog te denken hoe alles gegaan is, die onzekerheid die jullie nu telkens hebben, die heb ik natuurlijk ook gehad. Maar de ronde dat ik zwanger raakte, had ik het helemaal niet verwacht, zo vlak na de leo. Toen we op Texel waren en ik ongesteld moest worden en er niets kwam, toen had ik wel een idee en het gevoel, maar vond het zo onwerkelijk en durfde het echt nog niet te geloven. En toen we de test deden, er kwam een streepje, maar we hadden allebei zoiets van, huh, is het echt zo??? Echt heel apart gegaan eigenlijk. En nu alweer 18,5 week zwanger, het gaat zo snel!Nou meiden, ik denk aan jullie, ik hoop zo dat jullie Gansje en mij snel volgen!!!! Ik duim voor jullie!Liefs,Snoopy
Jeetje, wat een verhaal! Ik typte het bericht in m'n mail en dat is veel breder, dus het leek niet zo veel :$

Nou, ik hoop dat jullie lekker gelezen hebben!:D
hey snoopy, wat leuk hier te lezen hoe het met je gaat! zo te lezen geniet ook jij met volle teugen!

kus gansje
Hoi Meiden!

Leuk om weer van je te horen Snoop! Je klinkt heerlijk positief, blijf maar lekker genieten!

Hier niet helemaal lekker in mijn vel, ben en blijf erg moe. Ben blij dat ik even stillig. Baal dat ik even stillig. Kom er niet goed uit. Wat een gedoe, wordt moe van mezelf! En het weer is net zo onstuimig als mijn gedachtes, dus dat werkt ook niet echt mee!

Komende week spannend voor een paar dames, duim me echt de blaren op mijn vingers voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
He meiden, ik ben de afgelopen tijd even wat minder aanwezig geweest. Af en toe is het wel even goed om een beetje afstand te nemen, vind ik. (de ene keer lukt dat beter dan de andere keer). Ik zit vandaag op cyclusdag 16. Meestal heb ik mijn eisprong op dag 21. Dus hopelijk is het deze week ook weer raak! Ik voel me wel vrij relaxed. Ik heb het idee dat de acupunctuur dat met me doet. (en hopelijk doet het nog meer :-)).

MissFine, wat spannend, dat telefoontje dinsdag! Ik hoop dat het inderdaad is wat hij dacht, want dan kun je eindelijk ook echt aan de slag met een behandeling die bij je past. Veel succes!

VrouwevanM, voor jou ook al zo spannend. Hopelijk is er minimaal 1 eitje aan het groeien! Jij ook, heel veel succes.

Gemini, wat kanp van jou, dat je de behandeling even een maand stil kan leggen om te zien of dat wat de homeopaat doet werkt. Hopelijk werkt het en heb je geen spuiten meer nodig voor een eisprong. Voel je zelf iets? Heb je een idee dat het de goede kant opgaat?

Snoopy, wat een verhaal zeg! :-) Leuk om te lezen dat alles zo lekker loopt. Het lijkt mij ook heel onwerkelijk om met een kamertje enzo bezig te zijn. Maar straks heb je toch echt een kindje, geloof het nou maar! :-)
Ben net terug uit het ziekenhuis. Had 1 eitje van 20 mm. Was dus gelukkig nog op tijd. Moest gelijk terugsjeezen naar huis om de pregnyl te zetten en morgen heb ik mijn 3e IUI. Op zich wel een hele geruststelling dat ik hierna even een rustpauze heb zodat ik me lekker op de vakantie kan gaan richten (duurt nog wel 4 weken, voordat het zover is pfff). Ik hoop nu toch wel eens dat het raak mag zijn (maar dat hoop ik al zo lang). We wachten het maar weer af.
In ieder geval super dat er een eitje van 20 mm te zien was en dat je morgen de 3e IUI kan krijgen. En 3 maal is scheepsrecht, dus wie weet! Veel succes morgen!
Wat een goed nieuws, VrouwvanM!

Echt super! Nu de rest nog, you go girl!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven