Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Hoi dames,

Hier ook weer even een berichtje van mij, mijn schoonzusje is ondertussen bevallen van hun kindje, een jongetje :D Tis echt een schatje maar wat voelde ik me die dag rot zeg. Nu nog hoor, nogmaals tis echt een schatje, maar ik vind het zo moeilijk! Mijn schoonouders hebben het over niets anders en heel de tijd wordt ik eraan herinnerd. Mensen vragen steeds hoe het nu voelt om opa en oma te zijn, zelfs door mensen die weten dat wij ook al ruim 1,5 jaar bezig zijn. Dat vind ik vooral erg moeilijk, maar daar moet ik de komende tijd toch maar aan gaan wennen ben ik bang :( Zoals ik al eerder schreef is het niet eens dat ik het erg vind dat zij eerder zijn dan dat wij zijn, maar ik vind het gewoon moeilijk dat er bij ons nog helemaal niets gebeurd, ben nog steeds niet zwanger, ben zelfs nog steeds niet ongesteld geworden uit mezelf dat vind ik moeilijk!

NurseLovely : door de metformine voel ik me heel de dag misselijk, toen ik de vorige keer bij mijn gyn kwam was ik ook al bijna 3 kilo kwijt terwijl ik er in het begin niet eens heel veel last van had. Merk nu dat ik veel minder eet dan dat ik anders deed, het valt mensen zelfs op. Mn gyn zei dat de medicijnen waarschijnlijk bij mij dit effect blijven houden terwijl de meeste mensen na 2 weken wel van de klachten af zijn. Andere bijwerkingen zijn diarree, maar moet zeggen dat dat bij mij wel meevalt. Ook heb ik (zegt mijn vriend) last van stemmingswisselingen. Merk dat ik de laatste tijd er echt down door wordt, voor mijn gevoel haalt het heel het gevoel van zwanger worden weg.

Op een ander forum schreef ik ook, ik snap het gewoon niet, we zijn beide jong 23 en 24, roken niet drinken niet, hebben geen overgewicht, eigenlijk klopt alles! Dat vind ik gewoon moeilijk te begrijpen!

Voorlopig moet ik nu tot 7 december door blijven gaan met de metformine. Ben wel benieuwd wat hij daarna gaat zeggen.... Nou dames ik blijf voor jullie allemaal duimen in ieder geval! :D
Snoopy ik hoop het natuurlijk wel, maar probeer ergens in mijn achterhoofd er wel rekening mee te houden dat ik misschien niet direct kan starten. Had ook eigenlijk geen idee op welke dagen zo iets normaal gesproken begint. Over zwangerschap enzo wel veel gelezen enz maar dit is toch een andere insteek dan je altijd gepland en gehoopt had. Ik heb nu echt het gevoel dat ik me er helemaal goed op wil voorbereiden.... Oke ik loop misschien wel hard van stapel, maar wil het gewoon al zo graag en wil er zoveel mogelijk over weten nu het ook echt "officieel" mag omdat we er echt mee bezig zijn. Ik probeer mezelf dan wel een beetje te temperen, maar is wel erg moeilijk. Gelukkig kan vriendlief het nu wel allemaal goed aanhoren want dat was een paar maanden geleden nog wel anders haha.

Ga zo nog eens ff op de beebsite van jullie kijken. wat een leuk idee!! Hebben jullie dat met een bepaalde reden gedaan of gewoon om alles bij te houden net als anderen alles op papier bijhouden?

En er wordt behoorlijk veel geklust bij jullie in huis zo te lezen. Wij zitten nu een half jaartje in ons nieuwe huis en ben blij dat we er uiteindelijk niet zo heel veel aan hebben hoeven te doen. Is nog niet klaar en zo heel veel was het niet. scheelt wel veel dat je vriend zelf veel kan doen. De mijne is niet zo handig (al vind ie zelf van wel haha) dus dat is nu ook alweer lang wachten tot een muurtje klaar is... Maar als jullie straks klaar zijn heb je een geweldige baby in je armen in een kamertje en huisje waar je helemaal trots op bent. Heerlijk gevoel!!

Miss Fine Jij hebt dus wel veel last van de bijwerkingen. Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis en wist eigenlijk niet dat je ook zo beroerd kan zijn van metformine. Of komt dat door de combinatie met clomid? En ook erg vervelend dat dit bij jou niet weg gaat, net als bij anderen. Waar komt dat door? En dat je zo'n dubbel gevoel hebt bij de geboorte van je neefje is ook te begrijpen hoor. Snapt je schoonzusje dit ook of ziet ze dat misschien door alle emoties en gevoelens van de bevalling enz nu nog niet? Hopelijk verdwijnt het gevoel straks wel een beetje zodat je toch wat kan genieten van je neefje.

CD veel succes morgen met de kijkoperatie!! Zal voor je duimen! Krijg je meteen de uitslag/bevindingen of hoor je die later pas?

Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor morgen. Niet dat ik er tegen op zie, helemaal niet. Maar omdat ik niet weet wat ik kan verwachten en erg benieuwd ben. Hoop dat het niet tegen valt...

liefs,
Lieve CD en Nurse lovely, heel veel succes vandaag!!!!!!!! Ik denk aan jullie!

CD hoop dat je niet teveel pijn/ongemak hebt!

Snoop, mooie site! Leuk!

MissFine, hou vol meissie, hou vol! En wat is dat confronterend he, zo'n hummeltje! Ik heb daar ook altijd erg veel last van, maar aan de andere kant maakt het me vaak ook wat strijdbaarder, want je weet dan weer extra goed waar je het allemaal voor doet!

Hier alles wel oke, morgen naar FM . Kijken of er al iets te zien is. Gisteravond ineens wat roze slijm/bloed. Nooit gehad zo midden in de cyclus, wat moet ik daar nu weer mee?
Ik ben net terug van de gyn. Iedereen waar ik het mee over kan hebben is natuurlijk aan het werk en ik moet het echt ff kwijt...

In de wachtkamer hoorde ik de gyn al over mij praten met de secretaresse dat ik net pas in juni geweest was. O jee dacht ik meteen. Begint niet goed. Afgesproken was immers dat we eerst een half jaar zouden proberen. Maar ook bij de gyn aangegeven dat ik nu een cyclus heb gehad van vier maanden! En dat ik niet verwacht dan ooit zwanger te kunnen worden. Gelukkig was het helemaal niet nodig om mijzelf uitgebreid te gaan verdedigen en wilde hij meteen een echo maken om te zien of er een grote cyste zou zitten voordat ik met stimulatie begin. Echo was prima en heb dan ook een receptje mee gekregen en een templijst. Aangezien ik van dag 4 t/m dag 8 de clomid moet nemen en ik precies vandaag op dag 4 zit kan ik vanavond starten!! Ik ben echt helemaal happy!! En de templijst volgende keer me nemen. Over drie weken heb ik een nieuwe afsrpaak om te zien of ik een eisprong gehad heb en over 10 dagen zei hij moet ik maar een afspraak met vriendlief maken .

Dus goed nieuws gekregen!! Ik begon hem anders wel flink te knijpen toen ik hem hoorde praten in de wachtkamer...

CD hoe is het bij jou gegaan? Meteen de uitslag gekregen? Hoop dat het bij jou vandaag net zo positief is gegaan als bij jou!!

Gemini...roze slijm/bloed midden in de cyclus kan natuurlijk ook op een innesteling wijzen he! Morgen voor jou weer een belangrijke dag. HEEL VEEL SUCCES!!

liefs
Nurse Lovely, dat klinkt goed! Fijn dat je meteen mag beginnen met de clomid! Hou er wel rekening mee dat de eisprong net iets later kan zijn met clomid, dus net even extra klussen;-)
He MissFine, ik kan me goed voorstellen dat je je neefje een schatje vind, maar dat je het er ook heel moeilijk mee hebt. Is heel logisch allemaal. Maar jouw tijd komt ook nog wel en dan praten ze alleen nog maar over jullie :-)

Nurselovely, wat goed dat je meteen met de Clomid kan beginnen! Te gek! Heel veel succes ermee!

Gemini, ik dacht ook meteen aan een innesteling, maar weet niet zeker of je je eisprong al had gehad? Veel succes morgen! Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt.

De kijkoperatie is heel erg meegevallen. Ik was niet heel zenuwachtig, heb ook goed geslapen afgelopen nacht. Rond 10 uur heeft de kijkoperatie plaats gevonden, volgens mij en rond 11.10 keek ik voor het eerst weer op de klok. Om 12.00 uur mocht ik terug naar de kamer. Volgens de verpleegsters herstelde ik heel vlot. Ik was ook niet misselijk. Ik heb thee en een paar beschuitjes gekregen en voelde me wel goed, alleen heel moe. Nu was het wachten op de gyne, die na de laatste kijkoperatie langs zou komen om te vertellen wat ze gezien hadden. Rond 16.00 uur was hij er eindelijk. En met goed nieuws! Ze hebben helemaal niets vervelends gevonden, geen verklevingen, niets. En ook mijn eileiders waren goed doorgankelijk! Jippie!!!! Nu de 24e weer naar de gyne om het vervolg te bespreken, maar volgens mij is nu voor 95% wel zeker dat we nu voor IUI gaan. Ik heb daar wel een goed gevoel bij.
O wat fijn CD dat je ook goed nieuws hebt gekregen!! Gelukkig van de kijkoperatie ook niet al te veel last gehad. Prima zo! En dat je die dag van de gyn ook meteen te horen hebt gekregen wat de uitslag is, is ook al een geruststelling. Nou zit je tenminste niet op hete kolen te wachten tot de vervolg afspraak. Hopelijk kunnen jullie dan snel beginnen met de IUI. Ik blijf duimen!!

Gemini ik zal er echt extra op letten dat we rond die tijd en net wat later door gaan met klussen!! Sleur vriendlief gewoon mee naar boven haha. Ach zal die geen probleem vinden. IN de auto op de terugweg heb ik ff gekeken hoe mijn diensten waren over 10 dagen. Dus heb vriendlief direct duidelijk gemaakt dat we dan een date hebben HAHA. Ach ik kan er nu nog mee lachen. Maar kan me voorstellen dat als je langer in de MMM zit dat 1 van de 2 dan soms wat extra zin maakt omdat je geen ei wilt laten ontsnappen

Ik heb net braaf mijn tabletjes ingenomen (jaja ook de foliumzuur) en zo maar even mijn thermometer klaar gaan leggen...

meiden fijna avond!
He meiden!

Fijn dat er wat goed nieuws is hier! Voor Nurse natuurlijk afwachten wat de clomid gaat doen. En inderdaad, langer doorklussen, wij deden het nog een weekje extra om de dag, als ik dacht mijn eisprong gehad te hebben, voor de zekerheid. Als je temp een week lang hoger is, kan je er wel vanuit gaan dat je een eisprong hebt gehad namelijk. In het begin vond ik het ook allemaal nog wel spannend, het 'verplicht' vrijen, maar na een paar rondes met teleurstellingen vond ik het steeds minder worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik er vanaf ben, maar aan de andere kant heb ik er ook wel zin in, om na de bevalling weer te vrijen. Nu wil ik soms wel, maar durf echt niet! Ik ben wel benieuwd hoe het na de bevalling gaat, het is dan geen verplichting meer, lijkt me wel weer fijn.

Voor Carpe Diem ook goed nieuws! Fijn is dat he! Ik was na de kijkoperatie nog wel een beetje suf, maar opeens veel spanning toen ik hem zag, maar gelukkig zei hij toen meteen dat het goed was allemaal, zo geweldig om te horen!

Gemini, ik weet ook niet wat dat bloedverlies kan zijn, want je eisprong is nog niet geweest toch? Veel succes morgen in ieder geval!

MissFine, gefeliciteerd met je neefje, kan me voorstellen dat je het er ook moeilijk mee hebt, dat komt denk ik vooral omdat niemand rekening met jullie lijkt te houden. Toen mijn nichtje zwanger was van de derde en toen die was geboren, heb ik het ook wel even moeilijk gehad, maar vooral toen ik thuis kwam, omdat ik dat ook zo graag wilde! Maar gelukkig hielden ze heel erg rekening met mij.

Vandaag in het ziekenhuis een ontbijttest gedaan, dan moet je nuchter bloed laten prikken, iets eten en dan een uur en anderhalf uur later bloedprikken. Om te kijken of je suiker netjes daalt. Ik zal het wel horen bij de verloskundige over 2 weken, ik verwacht niets geks.

Wat wel even leuk was, is dat mijn gyn langs kwam snellen op weg naar zijn werk dus, hij is altijd een beetje druk en gehaast, maar op een leuke manier, enthousiast is eigenlijk een beter woord. Maar ik kreeg dus tranen in mijn ogen, ben zo dankbaar wat hij voor ons gedaan heeft! Ik heb hem niet gezien sinds ik zwanger ben, toen had ik een andere gyn, dat vind ik wel heel jammer. Maar ik ga ook geen afspraak maken om hem even te bedanken. Ik zal hem na de bevalling wel een kaartje sturen. Iemand van de yoga loopt trouwens bij hem, wel toevallig.

Nou, fijne avond nog allemaal, ik moet nog gaan koken voor morgen, heb ik helemaal geen zin in... dus dat stel ik nog even uit

Liefs,

Snoopy
lieve meiden,

heb alweer een tijdje niets laten horen... Ik heb even vluchtig jullie laatste berichtjes gelezen.

Gemini, ik begrijp dat jij aan het shoppen bent? Las ook over het fijne gesprek. Hoop dat je op korte termijn ergens een behandeling kunt krijgen die het gewenste eindresultaat zal hebben.

Snoop, alweer 29 weken? Tjee... dat gaat hard zeg!

CD, wat een goed nieuws voor jou! Heerlijk dat alles goed met je is. Hopen dat het snel raak zal zijn!

MissFine, kan me je gevoel (dat heel dubbel is) goed voorstellen. Misschien is het een troost... ik ben ook nooit uit mezelf ongesteld geworden en alleen maar na de provera en clomidkuurtjes. En ben toch bij de 2e via clomid opgewekte eisprong zwanger geraakt!

Met mij (ons) gaat het heel goed. Ons zoontje is nu 4 1/2 week en het is echt genieten!! Gisteren lachte hij voor het eerst met geluid en hij begint steeds meer contact te maken. Ook begint hij een beetje een ritme te krijgen (en ik dus ook... geef borstvoeding). Ook ik voel me prima al merk ik wel dat ik een uurtje rust 's middags erg fijn vind. We hebben dan ook nog weleens gebroken nachten maar hij slaapt ook soms door. Het is een superlief, mooi en tevreden mannetje en dus zijn papa en mama dat laatste ook.

En meiden.... het is echt waar: het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest! Ik voel me erg rijk dat ik dit mag meemaken en hoop dat jullie snel zullen volgen.

Ik ben trouwens ook best benieuwd hoe het nu in de toekomst met mijn cylcus en zo zal gaan. Wie weet komt ie wel weer opgang?? Niet dat ik me daar nu mee bezig houd, maar het is wel even in me opgekomen.

Tot gauw,

Kus, Gansje
Hoi!

Gansje wat fijn dat het zo goed gaat!

CD dat is goed nieuws, en dat doorspuiten zorgt ook voor extra vruchtbaarheid!

Tja dat slijm is niet echt opgelost. Vandaag bij de fm was er iets te zien dat we niet echt konden thuisbrengen. Het was 2,5 bij 1,2 cm en zag er niet uit als een ei (want niet rond ) en niet als een cyste (want niet rond). Nu is het dus even afwachten wat dat weer te betekenen heeft. Vrijdag weer terug!Verder is mijn voorstel van nu beginnen met IUi afgekeurd en blijk ik niet met de trial mee te mogen doen omdat ik spuit.....Oftewel in het ziekenhuis geldt weer nu nog drie keer doorgaan en dan 6 keer IUI. Mijn case is voorgelegd bij die kliniek en daar adviseert men ook om eerst nog drie keer gewoon door te gaan (is ivm het eventule positieve effect van het doorspuiten van de eileiders) maar daarna ipv IUI meteen naar IVF. Jullie snappen waar ik naar toe ga?

Er is dus nog steeds hoop voor mij!
Gemini waar staat fm voor? Enne dat onbekende kleine dingetje...kan dat niet een vruchtje zijn??? Of loop ik te hard van stapel? Laat het maar weten als ik je hoofd op hol breng hoor. Ik ga altijd meteen speculeren....en dat kan misschien niet altijd in goede aarde vallen. Dus let me know!

Maar nu dus wel nog drie keer door gaan op deze manier. Waar ga je dan voor kiezen? IUI of IVF? Wat vind je vriend/man ervan? Is vaak toch meer een vrouwen ding, maar goed is toch belangrijk het er samen over te hebben he!

Meiden ik ga slapen.
Hoi!

Nurse, fm staat voor follikelmeting. Ik krijg telkens inwendige echo's om te kijken of ik eitjes heb die groeien, of juist cystes. Het kan geen vruchtje zijn, aangezien het in mijn eierstok is, tussen de andere eitjes. En ik vind echt niet dat je te hard van stapel loopt hoor, gewoon lekker blijven spuien wat je denkt!!!! Ik ga voor IVF. Heb altijd, al voordat ik met clomid begon, het idee gehad dat ik met IVF zwanger zou worden. En ja, ik weet dat er een kans is dat dat niet lukt hoor, maar toch.Het laatste jaar ben ik ook gewend geraakt aan het idee dat ik na het spuiten IVF zou krijgen. Dat was ook de bedoeling totdat ik ineens in een ander protocol viel in het ziekenhuis. Maar goed, in de kliniek kan ik dus wel meteen door, dus dat ga ik ook doen. Manlief volgt mij, hij wil dat ik aangeef wat ik nog wel en niet meer haalbaar vind. Heb trouwens een boek gekocht gisteren, de vruchtbaarheidsmolen, als zwanger worden niet vanzelf gaat. Ben nog niet begonnen maar ziet er veelbelovend uit!!!!
Bij Gyn was niets van rare vorm meer te zien, wel iets van circa 18 mm rond. En dat kan dus of een cyste zijn, of een follikel. Het verschil daartussen is op een echo niet te zien. Gyn heeft besloten dat ik nu morgen pregnyl mag spuiten, en dat hij het als follikel ziet. Als het een cyste zou zijn geweest afgelopen woensdag, zou je ook denken dat die door het spuiten groter geworden zou zijn, niet kleiner. Ik was perplex en manlief ook, ik heb nog nooit op dag 15 pregnyl moeten laten zetten.....Grote kans dat het niets is, maar maakt me eigenlijk niet uit, heb ik in ieder geval een korte cyclus achter de rug op weg naar de IVF. Nu heb ik maar 11 keer gespoten, vorige keer twee keer zo lang!
OKe gemini dus zo zit dat. Even voor de duidelijkheid dat ik je verhaal ook goed blijf snappen. De pregnyl zorgt er dus voor dat het eitje ook daadwerkelijk springt toch? Met clomid laat je het rijpen en door de pregnyl heeft het genoeg lef om ook echt te springen. Of haal ik nou alles door elkaar?

Fijn dat manlief en jij op 1 lijn zitten hiermee. Nu is het aftellen naar de ivf begonnen!! En die cyclussen zijn nog te overzien toch? Helemaal als ze allemaal zo snel willen gaan als deze!

Nu ik ook echt met de tabletten bezig ben kreeg vriendlief ineens de kriebels. Omdat het nu allemaal wel echt aan het worden is. Ik verwacht het absoluut niet, maar voor hetzelfde geld is het wel al over een paar maanden raak. Begon ineens te twijfelen of ie het wel al zo snel wilt enzo. Hebben jullie partners dat ook gehad? Ik had het wel verwacht hoor aangezien hij een poos geleden wel nog duidelijk nee zei. INmiddels situatie veranderd, maar als het zo dichtbij komt is toch wel weer anders, spannend.

Ik merk gelukkig niks van bijwerkingen van de clomid. Vraag me af of dat wel al zo snel zou kunnen.
quote:NurseLovely schreef op 12 oktober 2007 @ 16:42:

OKe gemini dus zo zit dat. Even voor de duidelijkheid dat ik je verhaal ook goed blijf snappen. De pregnyl zorgt er dus voor dat het eitje ook daadwerkelijk springt toch? Met clomid laat je het rijpen en door de pregnyl heeft het genoeg lef om ook echt te springen. .

Ik schrijf hier nog wel steeds, maar heb al een jaar geen clomid meer gebruikt (maar ben wel ervaringsdeskundige, daarom blijf ik hier gewoon hangen....). Ik spuit mezelf puregon in, ook om een follikel te stimuleren en inderdaad daarna de pregnyl om 'm te laten springen!

Die kriebels kan ik me wel voorstellen van vriendlief hoor. Gelukkig is het ook als het raak is, dat je nog 9 maanden hebt om langzaam met het idee mee te groeien! Volgens mij is dat speciaal voor de mannen uitgevonden
Gemini, wat spannend! Hopelijk is het inderdaad een follikel die jullie zagen. zou toch helemaal te gek zijn als je op deze manier zwanger wordt en IVF helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Nurselovely, voor jou is het nu ook spannend he? Heb je nu alle Clomidtabletjes al gehad? Ik heb meestal opvliegers in de 3e week van mijn cyclus, in de week erna heb ik dan mijn eisprong. Bij mij is mijn cyclus met clomid gemiddeld wel 5 weken. Mijn man heeft nooit twijfels gehad toen we eenmaal begonnen waren, maar hij vindt het niet zo heel erg dat het langer duurt dan we verwacht hadden. Maar de laatste tijd zegt hij toch ook wel steeds meer dat hij graag een kleintje wil....

Gansje, fijn dat het zo goed gaat met je kleine man! Lijkt me ook echt genieten, zeker als ze naar je gaan lachen enzo...

Snoopy, fijn dat alles goed gaat met jou. Was je suikergehalte ook goed uiteindelijk? Je verwachtte van wel, maar je weet natuurlijk maar nooit...

Met mij gaat het ook wel goed. Ben vandaag weer aan het werk gegaan. Het wondje bij mijn navel is nog erg gevoelig, maar voor de rest gaat het prima. Ik kan de hele wereld weer aan met het goede nieuws dat we kregen :-)
Ja die 9 maanden zijn volgens mij ook echt voor de mannen HAHA.

CD Ja mijn clomid heb ik allemaal gehad. Ben nu nog aan het tempen. Maar is pas begin dus verwacht nog geen stijging te zien hoor. Zal nog wel even duren eer ik mijn eisprong heb vermoed ik. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Fijn voor je dat het wondje wel al goed geneest. En kan me goed voorstellen dat je dol gelukkig bent met dat nieuws!
Hoi!

CD, wat fijn dat je al weer aan het werk kan en je "on top of the world" voelt!

Nurselovely, ik ben benieuwd wanneer je temp gaat stijgen!

Hier eigenlijk niets nieuws, voel me wel lekker, zit nu goed in mijn vel. Maar sinds ik met alles in de mm bezig ben, voel ik me wel echt op en neer gaan. De ene dag gaat het hartstikke goed, de andere dag zit er iets tegen, of heb ik slecht nieuws gehad en gaat het meteen een stuk minder. ach ja!
Tja, het blijft afwachten Nurselovely, dat is iets waar je maar aan moet wennen (tenzij het meteen de eerste keer raak is natuurlijk). We wachten ons gek en dat terwijl de meesten van ons totaal geen geduld hebben :-) Hopelijk zie je binnenkort een tempstijging.

Gemini, fijn dat je nu lekker in je vel zit. Wel vervelend dat het zo op en neer gaat.

Ik voel me over het algemeen wel goed eigenlijk. En nu ff helemaal :-) Hopelijk kunnen we snel na de afspraak van volgende week starten met het spuiten, lijkt me super spannend...
Spuiten is in het begin raar, maar went erg snel! Ik ben benieuwd wat er de volgende keer uitkomt!
hallo, ook ik heb clomid gebruikt en vanalles en nog wat, maar het resultaat mag er zijn. 3 gezonde dochters.

CD Wil je een beetje hoop geven. Ik ben 2 x een maand na de kijkoperatie en het doorspuiten van m'n eileiders zwanger geraakt. Ga er dus deze maand maar even extra tegenaan.

GeminiAl mij zwangerschappen zijn bij een privekliniek tot stand gekomen. IUI. Is mij zeer goed bevallen. Ze waren daar echt ontzettend goed bezig.
Gemini, die wisselende stemmingen, is dat als gevolg van de hormonen die je krijgt? Kan me ook goed voorstellen dat het is omdat je toch steeds teleurgesteld wordt en er eigenlijk veel hoop op hebt. Is makkelijk gezegd niet te veel hoop hebben iedere keer. Maar dat doe je toch he. Dus als je daardoor wat schommelt in stemming lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.

CD dat geen geduld hebben, is iets wat goed bij mij past haha. Ik kan echt ongeduldig zijn. Al moet ik toegeven dat nu we hier mee bgeonnen zijn dit voor mij wel al een grote stap dichterbij is. Nu is het vooral de onzekerheid van wanneer en of het eigenlijk wel lukt. Maar vantevoren was het vooral omdat je het dan niet kan overzien. Zo van ooit komen ze er wel....tja wat heb je daar dan aan.... snap je me een beetje? Wanneer heb je je volgende afspraak?

Ik kan tot nu toe niet zo heel veel opmaken uit mijn temp curve... zit nu op dag 12 en het wisselt steeds wat tussen de 36,3 en 36,6 geloof ik. Zoals ik begrepen heb stijgt je temp als je je ei gehad hebt toch? dus zou dan een dag later zijn. Hoeveel moet dat dan zijn? een hele graad verschil of iets anders? Voel verder niks anders ofzo dat ik kan merken dat mijn eisprong eraan zit te komen. Zal nog wel erg vroeg zijn. Sommige vrouwen merken het goed als ze hun ei hebben. Buikpijn aan bepaalde zijde van hun buik. Hebben jullie dat ook wel eens gemerkt?

liefs
Dank Triplemom! Het is altijd erg fijn om succesverhalen te horen!

Nurselovely, ik denk zelf dat het schommelen vooral te maken heeft met de onzekerheid die het hele medische traject met zich meebrengt. Ik vergelijk de mm vaak met een rollercoaster waar je instapt. Het is een beetje als vogelrok, een rollercoaster in het donker. Je gaat heel hard, wordt van links naar rechts geschud, gaat kanten op die je niet verwacht en het gaat maar door. En aangezien twee jaar in die rollercoaster af en toe best zwaar is.....

het is daarom ook wel begrijpelijk, maar niet fijn. En die ongeduldigheid is erg begrijpelijk hoor, die hebben we inderdaad allemaal denk ik. Want je wilt eigenlijk gewoon NU zwanger worden, dus alles wat het tegenvalt is balen!

Oja, ik voel nooit als ik een eisprong heb. Niet aan mijn buik, niet aan ander slijm, helemaal niets....
Ik heb vanmorgen ineens een temp van 36,9 gehad! Zit vandaag op dag 13 dus het zou wel een eisprong kunnen zijn al is die dan wel vroeger als ik verwacht had. Aangezien ik wel steeds wat geschommeld heb kan het natuurlijk ook wat anders zijn. Maar gisteren 36,3 en vanmorgen 36,9 is wel een groot verschil of vinden jullie niet?

Vandaag ook wat meer helder rekbaar slijm gehad. Zou er natuurlijk ermee te maken kunnnen hebben. Kan natuurlijk ook gewoon inbeelding zijn Tjaa... ik weet inmiddels wel dat je lichaam je ontzettend hard voor de gek kan houden. Maar ik ga van het positieve uit. Hopelijk ziet de gyn dat straks ook zo!

Gemini een rollercoaster is volgens mij wel een goede vergelijking ja haha. Je kiest er wel voor en het is ook leuk (tenminste het eindresultaat) maar je kan er behoorlijk ziek van worden! Gelukkig ben ik wel een achtbaan fan en wordt

ik niet zo snel misselijk
quote:NurseLovely schreef op 18 oktober 2007 @ 16:55:

Gelukkig ben ik wel een achtbaan fan en wordt

ik niet zo snel misselijk hihi, dat kan ook een nadeel zijn, hoort wel vaak bij een zwangerschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven