Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
@#%$^@#^@# Vanmorgen een temp van 36,3! Die uitschieter van gisteren kan dan lijkt me ook geen eisprong te zijn geweest. Anders was die nu toch ook hoog moeten blijven of niet? He he wat jammer. Zou ook wel heel mooi zijn geweest als ik direct bij de eerste keer een eisprong zou hebben he. Maar cyclus is nog lang niet voorbij dus kan natuurlijk altijd nog.
gewoon om de dag vrijen tussen dag 10-20, loop je het minste risico om de eisprong te missen....
Triplemom, bedankt voor de positieve verhalen. Daar wordt een mens weer vrolijk van! Ik heb zelf ook veel meer een positief gevoel na deze kijkoperatie. Ik heb weer hoop! Misschien is de volgende ronde wel raak!

Nurselovely, ik begrijp je gevoel wel hoor. Als je het wilt, wil je het eigenlijk direct. Jij hebt al eerst moeten wachten tot je vriend het wilde, en nu hij het wil ben je alweer een stukje dichterbij. Maar toch zou het het leukst zijn als het meteen raak was natuurlijk!

Ik merk met name dat mijn eisprong eraan komt. Een paar dagen ervoor heb ik een soort drukkend gevoel rond mijn eierstokken. Als mijn eisprong dan is geweest, is dat gevoel weer weg. Ik weet dat doordat ik ook mijn temperatuur bijhoudt. Bij mij is mijn temperatuur normaal rond de 36,3-36,4. Als mijn temperatuur gaat stijgen heb ik eerst een paar dagen 36,7 en vervolgens blijft het contant tussen de 36,9 en 37, totdat mijn menstruatie eraan komt, dan daalt hij weer naar 36,4. Volgens mij heb ik mijn eisprong voor de temperaturen van rond de 36,9 en 37. Maar bij jou kan het wel heel anders zijn. Jammer dat je eerst een stijging leek te hebben, maar uiteindelijk toch niet. Maar het kan nog steeds! Mijn eisprong is meestal pas rond dag 21.

Gemini, voel je je weer wat beter?
Jullie zijn al in een veel verder stadium dan ik ben. Ben ook pas bezig, maar heb vandaag toch echt ff een dipje. Ik kon het allemaal heel goed relativeren want ik ben immmers nog niet eens een maand echt bezig in de MMM en nu al ongeduldig... Voel me best schuldig t.o.v. jullie want wat heb ik nou te klagen. Maar vind die onduidelijkheid gewoon zo frustrerend. Vanmorgen weer een lage temo gehad dus t.n.t geen eisprong. Ik weet ook wel dat ik dit gewoon af moet wachten (en dat doe ik ook trouw) maar toen ik vanmorgen wakker werd en mijn temp zag realiseerde ik me pas echt goed hoe lang het alemaal misschien wel kan gaan duren. Omdat we net aan de clomid begonnen zijn was dit al een stap dichterbij, dan wachten totdat vriendlief zover is. Juist dat is niet te overzien. Dus ervaarde ik dat ook nog niet zo. Vanaf dat ik met die tabletten begonnen ben hou ik ook wel rekening met het feit dat het lang kan gaat duren. Tenminste in mijn verre achterhoofd. Vanmorgen realiseerde ik het me eigenlijk pas echt....

Een heel warrig verhaal, maar hoop dat jullie het een beetje snappen...

Hopelijk verdwijnt dit machteloze en frustrerende gevoel snel weer want hier heb ik absoluut geen zin in....
Lieve Nurse, het is ook gewoon balen, of je nu lang of kort bezig bent, dat maakt niet uit. Het is frustrerend om te weten dat het niet gaat als bij anderen, dat het niet natuurlijk gaat. Daarbij heb je nu ook de clomid in je lijf, die het er meestal niet beter op maakt. Stemmingswisselingen horen bij de bijwerkingen en je stopt ook "gewoon" hormonen in je lijf. Gun jezelf ook dat down gevoel, en bagataliseer dat niet omdat wij misschien langer bezig zijn. We kennen dat gevoel allemaal en dat is gewoon shit. Wel is het goed om te realiseren dat bij mensen die wel via de natuurlijke weg zwanger worden, het meestal ook niet meteen raak is en de gemiddelde duur voordat ze zwanger zijn, zo'n 9 maanden is. Ga er dus voor de veiligheid even vanuit dat dat de gemiddelde tijd is dat het je met de clomid gaat lukken, dan is alles wat het eerder is mooi meegenomen.En mocht het langer duren, dan is dat iets waar je gedurende het proces mee moet leren dealen. Makkelijk is het zeker niet, maar je doet het gewoon, er zit niets anders op.

Hou vol meissie en houd moed, het komt goed!!!!!
Dankje gemini voor je opbeurende praatje!! Ik weet ook wel dat anderen ook niet een-twee-drie zwanger zijn. Dat daar de nodige tijd overheen zal gaan. Vervelende is dat in mijn omgeving de laatste tijd iedereen om de haverklap zwanger wordt terwijl ze net twee drie maanden bezig waren. Ik ben natuurlijk wel blij voor ze hoor, maar het steekt wel... En wat je zegt, ik probeer er ook rekening mee te houden dat het een jaar zal duren. Tenminste dat is wat ik mezelf steeds voor hou omdat het anders zo'n teleurstelling zal zijn. Maar je hoopt toch wat anders... Gaandeweg zal ik er meer mee moeten leren omgaan en dat zal ook wel lukken. Alleen af en toe heb je een dipje waarin je alleen maar alle teleurstelling enz voor ogen ziet. Ben in ieder geval blij dat ik dat gevoel bij jullie kwijt kan!

Bedankt meis!!!
He meiden!

Heb een druk weekje achter de rug gehad, krijg een beetje nesteldrang dus druk bezig, ook met klussen in huis. Ik wilde dat in het begin niet doen ivm de oplosmiddelen, maar nu zo af en toe een deurtje verven en goed ventileren durf ik nu wel aan. Verder voel ik me erg goed, heb wel wat last van mijn rug en bekken soms, maar dat went en wordt gelukkig niet erger. En maagzuur begint er nu echt bij te komen, maar als ik oplet dat ik niet teveel buk valt het best mee, zeker met een beetje hulp van Rennie Tijdens het klussen doe ik het ook rustig aan en ga zitten op de grond ipv bukken en dan gaat het best lekker. Het wiegje heb ik vrijdag in elkaar gezet, zo onwerkelijk dat daar over een paar maandjes ons kindje in ligt. De baby maakt het trouwens goed, laat vaak genoeg weten dat hij/zij er is, dat is erg fijn. De bewegingen worden wel anders omdat er minder ruimte is in mijn buik. Donderdag weer naar de verloskundige, dan zal ik ook de uitslag van die suikert-test wel krijgen, maar zal wel goed zijn (hoop ik). Ook vind ik het nog altijd wel eng als ze mijn bloeddruk meten, ik hoop echt dat die netjes blijft. Maar gelukkig maakt ons kindje goede kansen mocht het nu al geboren worden, dat stelt toch weer gerust.

Gansje, leuk te lezen dat alles goed gaat! Het gaat wel hard he! Ik zit ook wel eens te denken hoe mijn cyclus straks is, ik heb nu het idee dat we niet meer aan anticonceptie beginnen na de bevalling (de pil komt er sowieso nooit meer in vanwege de pco en mijn bloeddruk) en wel zien wat mijn lichaam doet. Maar dat denk ik nu, misschien heb ik na de bevalling wel zoiets van, voorlopig even niet. Maar ik heb ook wel het gevoel dat ik straks alle kansen wil benutten die er eventueel zijn. Het zou zo fijn zijn als we voor een tweede niet de medische molen in hoeven. Want ik heb niet het idee dat mijn pco straks weg zal zijn, maar dat mijn lichaam het misschien wel even zelf doet door de hormonen van de zwangerschap. Maar goed, eerst maar hopen en zorgen dat dit kindje (liefst) gezond en wel ter wereld komt.

Gemini, ik hoop dat je een eisprong hebt gehad! Wel weer lekker vaag zeg.... lijkt me ook heel verwarrend. Maar nu weet je tenminste dat je hierna weer verder kan, dat maakt het een stuk draaglijker denk ik. Maar ik hoop voor je dat ivf niet meer nodig is straks...

Nurse, die onzekerheid van je vriend is wel herkenbaar hoor, mijn vriend wilde eerst ook niet niet, toen net als jullie in de medische molen begonnen en toen werd het toch wel weer een beetje eng. Ook toen ik net zwanger was. Nu is hij er helemaal aan gewend en is hij net zo verwonderd over dat kleine bewegende mensje in mijn buik. Voor mannen is het toch anders, het wordt vaak pas echter zodra er concreet iets te zien (en te voelen) is. De reactie van je vriend is dus volkomen normaal

En die 9 maanden zijn inderdaad speciaal voor de mannen uitgevonden Ik vind 7 maanden ook wel genoeg, begin een beetje ongeduldig te worden Vriendlief is wel blij dat baby nog even blijft zitten.

Over die stemmingswisselingen, ik had er met 100mg een beetje last van, met 150mg was het echt niet leuk meer. Van 50mg heb ik nooit last gehad, dat hoor je ook nauwelijks. Je hebt waarschijnlijk meer last van de onzekerheid, dan de hormonen op zich, het is ook best zenuwslopend.

Mijn temperatuur was ook altijd tussen de 36,3 en 36,5 voor de eisprong en erna tussen de 36,6 en 36,9. En bij de eerste temperatuurstijging werd ik altijd al een beetje voorzichtig blij, maar was pas echt blij als het een paar dagen hoog bleef, temperaturen is soms moeilijk te interpreteren. Als je geen eisprong hebt, springt het soms alle kanten op, had ik met 50mg, die curve leek echt nergens op, Maar voor jou is het nog niet te laat, ik heb 2x een eisprong met clomid gehad rond dag 25, dus tot die tijd zou ik wel om de dag blijven vrijen voor de zekerheid.

Die onzekerheid of en wanneer het gaat lukken is heel herkenbaar, zeker als je in de medische molen zit. Ik vond het ook heel lastig, telkens maar weer afwachten of het werkt, bij de een werkt clomid meteen of bij een verhoogde dosis, bij mij dus niet echt. Het was dan ook echt een verrassing dat ik na de leo meteen zwanger was, bij mijn 5e eisprong, in 8 maanden tijd. Achteraf gezien heel snel eigenlijk, maar het moeilijke is dat je dat van tevoren dus niet weet. Achteraf gezien vond ik die 8 maanden best meevallen, maar als je er middenin zit is het soms echt heel moeilijk.

Ik snap wel dat je je bezwaard voelt als je hier 'zeurt', terwijl je net begonnen bent. Maar het is juist goed als je hier je gevoelens kwijt kan, dat kan echt opluchten. Ik voel me ook wel bezwaard als ik al over een eventuele volgende zwangerschap denk en dat hier opschrijf, maar dat is wel iets waar ik aan denk en dan komt toch die onzekerheid weer boven. Maar dan wel heel anders, want met een kindje zal het allemaal een stuk draaglijker zijn dat zonder kindje, dat vind ik echt niet te vergelijken.

Carpe Diem, fijn dat het zo lekker gaat en je je zo goed voelt! Was natuurlijk ook een hele geruststelling waar heel wat spanning aan vooraf is gegaan.

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd hoe het met VrouwvanM gaat?!!!! Hoe is het met je???

Iedereen een fijne werkweek maar weer, nog maar 5 weekjes voor mij

Liefs,

Snoopy
Wat een lekker lang stukje Snoop!

Komt toch gestaag dichterbij he, die bevalling, leuk dat je al zo met de kamer bezig bent, het wordt gewoon steeds concreter he!

Net bloed laten prikken, daar krijg ik donderdag de uitslag van. Ik ben benieuwd!
Snoopy moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel blij ben te lezen dat jouw vriend het ook allemaal ff te spannend vond toen je ook echt zwanger werd. Uitiendelijk weet ik zeker dat ie het ook erg leuk vind. Maar juist dat in het begin die fase zal hij ook dubbel vinden. ALs je leest dat een ander dat ook had is toch wel een prettiger gevoel...

Ik denk zelf ook niet dat de stemmingswisselingen door de clomid komen. Heb nu pas 5 st. van gehad en kan me moeilijk voorstellen dat dit nu al zo'n effect op me zou hebben. Wel als ik een hogere dosis zou gebruiken of er al langer mee bezig ben. Nu speelt de ongeduldigheid gewoon op haha. Dat jouw temp met 50 ook alle kanten op springt herken ik eigenlijk wel. Dat schommelt echt tussen de 36,3 e 36,7 met 1 uitschieter naar 36.9 Er is geen pijl op te trekken. Ik heb wel wisselende dienten en ben dus de ene keer eerder op dan de ander. Maar wordt onderhand vanzelf rond 7.30-8.00 wakker om te meten als ik pas later op hoef. Slaap dan pas later dus uiteindelijk wel ongeveer zelfde aantal uren slaap gehad. Dat is volgens mij wat belangrijker is. Ach ja ik zie het wel...

Nu nog maar 5 weken voor jou. Dat zal opschieten he!! en voorzichtig ook nog aan het klussen. Zo krijg je je kraamverlof straks wel goed voorbij. Ook al heb je straks een wolk van een kindje in je armen. Kan me toch goed voorstellen dat je nog graag eentje wilt. Is toch ook belangrijk om over na te denken! Kan je beter nu over nadenken dan dat je straks ineens verrast bent en je geen keuze meer hoeft te maken, maar die al voor je gemaakt is...
Dag meiden,

Hier eindelijk een berichtje van mij. Ik heb echt al heel lang niet meer geschreven. Komt omdat ik voornamelijk erg moe was en gewoon niet zoveel zin had om achter de computer te kruipen.

Ben inmiddels 14 weken weken zwanger en de eerste weken was ik behoorlijk misselijk. (Ben voor 24 april 2008 uitgerekend) Heb er nu nog wel af en toe last van maar het gaat wel stukken beter. De vermoeidheid is ook gelukkig minder. (Voelde me in het begin echt Doornroosje). 2 weken geleden een echo gehad en het zag er super uit. Met 20 weken krijgen we weer een echo. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik het af en toe nog wel een beetje onwerkelijk vind. Heb wel heel veel aan mijn ventje want die vindt het echt helemaal super. Hij vindt ook dat ik voorzichtig moet zijn. En met mijn hormonen weet ie ook nog wel mee om te gaan .

Volgende week gaan we weer naar de verloskundige

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat jullie ook zwanger willen worden. Ik hoop zo dat het jullie gaat lukken en ik blijf natuurlijk duimen. Blijf ook lezen/schrijven hier op het forum.
He vrouwvanM!

Wat gaat het snel zeg, alweer 14 weken! Fijn dat de echo ook goed was! Ik zou het wel echt heel leuk vinden als je hier inderdaad blijft schrijven, weten we waar we het allemaal voor doen!
Hoi vrouwvanM wij hadden elkaar hier nog niet "gezien" of wel?

14 weken al zwanger, o geweldig zeg! Wel fijn dat de vermoeidheid nu inmiddels al iets minder is geworden. Een ex collegaatje van me was voor haar zwangerschap de energie zelf en vanaf haar zwangerschap door de hormonen echt super super moe. Is gelukkig net als bij jou na de eerste drie maanden wel iets afgenomen.

Neem maar genoeg tijd voor jezelf!! En wat fijn dat de echo goed was. Willen jullie tijdens de volgende echo het geslacht te weten komen? Of gaat het een verrassing worden?

En een vent die met de hormonen om weet te gaan! Helemaal top!

Bijf maar schrijven hier zodat wij straks voorbereid zijn op alle zwangerschapskwaaltjes!!

Bij mij blijft mijn temp wisselen. Vanmorgen een lichte stijging naar 36,8 maar heb al een keer 36,9 gehad dus zal wel niks worden denk ik. En volgens mij moet het ook ineens gaan he...

Wel gisteren een zeurende rug en buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat zijn klachten wat volgens mij niet echt bij een eisprong horen dacht ik... Nou ja over een weekje naar de gyn en dan horen we meer.

Hoe is het verder met iedereen?

liefs
geen eisprong:-(
Sterkte, meid!

Zit ook niet mee.

Succes weer.
Oh gemini....dikke voor jou!

Hoe zit dat nou bij jou...kan je niet morgen toevallig nog een eisprong hebben. Of is het nu bij jou zo dat je er de klok gelijk op kunt zetten wanneer je een eisprong moet hebben? Werkt dat met spuiten zo? Zal voor je blijven duimen meis!

Vandaag nog een temp van 36,9. Gisteren 36,8. Blijft dus iets hoger dan afgelopen dagen. Maar durf eerlijk gezegd nergens op te hopen. Wel ook wat meer pijnlijke (.)(.) maar dat is misschien wel gewoon inbeelding omdat ik het graag wil

Meiden fijna dag vandaag!

Ik ga zo werken...
Thanks Elmootje en Nurselovely!

Bij mij is het zo dat je door de echo's die ik heb, precies de groei in de gaten kunt houden van het follikel. Als het groot genoeg is om te springen, geef ik mezelf pregnyl en dan weet je dat het eitje springt na 24-36 uur. Precies 8 dagen na je eisprong kun je dan progesteron laten prikken. De waarde laat zien of het eitje daadwerkelijk is gesprongen als de waarde boven de 20 ligt. Bij mij was dat 0,8. Dan weet je gewoon dat het dus geen eitje was. Mogelijkheid is dat het een cyste was. Nu hoop ik eigenlijk dat ik toch vanzelf ongesteld wordt (maar kans is klein) en dat ik dan via de uitgangsecho kan zien of de cyste weg is. Als ik maandag nog niet ongesteld ben, ga ik weer aan de primolut verwacht ik....

Nurse lovely, op welke dag zit je nu?
#@$#@$ Gemini, wat ontzettend balen. Je rekende er volgens mij wel al een beetje op, maar het blijft naar als het bevestigd wordt. Wat ga je nu eigenlijk doen, ga je de overstap wagen naar het particuliere ziekenhuis? Of ga je hier nog verder.

Wow, Snoop, wat een verhaal. Wat fijn dat alles zo lekker gaat op wat kleine ongemakken na. Nog maar 5 weken werken! Dat gaat hard zeg! Heel veel succes met de voorbereidingen, je nesteldrang en de overdracht op je werk!

VrouwvanM, 14 weken al! Wow, echt niet normaal zo hard als dat gaat. Je hoort best vaak dat vrouwen het haast niet kunnen geloven als ze zwanger zijn, zeker niet na zo'n lange tijd proberen. Misschien dat het na je 20 weken echo nog wat echter voor je wordt :-)

Nurse, vervelend dat je je zo down voelde. Is dat nu weer minder? Irritant he, die tempmetingen? Je kunt er hartstikke onzeker van worden. Ik heb dat zelf ook. Ik temp ook nog steeds, maar deze cyclus is het allemaal heel anders. Voor mijn eisprong zat ik rond de 36,4. Na mijn eisprong (denk ik) tussen de 36,7 en 36,9. Normaal ligt dat rond de 36,9 en 37. Hierdoor twijfel ik dus weer of dit wel echt een eisprong is geweest. Ik hoop toch echt van wel, want ik zou geen menstruatie willen opwekken. Dan duurt het allemaal weer langer.

Afgelopen woensdag ben ik in het ziekenhuis geweest. Ik mag beginnen met Puregon spuiten. Ik heb ook meteen prikles gehad, dus zodra ik ongesteld wordt, mag ik op dag 3 beginnen met spuiten. De eerste follikelmeting is dan op dag 9, 10 of 11. Zodra het eitje 18mm is, mag ik pregnyl spuiten, diezelfde avond moeten we klussen en ongeveer 40 uur na de spuit, moet ik naar het ziekenhuis voor de inseminatie.(en mijn man 3 uur eerder om zijn potje in te leveren :-)). Ik vind het wel heel spannend allemaal....
O ja gemini door de FM weten ze het natuurlijk preciezer. De (waarschijnlijke) cyste is dan wat bij de gyn te zien was als onverklaarbaar iets. Vind je het niet erg zwaar om steeds naar het ziekenhuis te moeten voor die FM? IN het begin gat dat natuurlijk allemaal makkelijker dan na een tijdje. OP een bepaald moment lijkt het me toch ook wel vermoeiend. Knap van je dat je je er zo goed onder houdt!!

CD jij dus aan de prikles geweest! Als verpleegkundige heb ik echt al tig prikken gegeven. Maar je zelf moeten injecteren is toch echt heel anders. Voor een inenting een paar jaar geleden ivm vakantie naar het buitenland heb ik het toch maar bij de dr.ass laten doen haha. Inderdaad wel erg spannend allemaal die nieuwe dingen! Maar ook voor vriendlief. Moet ie ineens zijn kwakkie in gaan leveren hihi. Ook jij veel succes!!

Ik zit vandaag op dag 19. ben benieuwd wat mijn temp morgen doet. Vandaag tijdens het werk toch echt meer last van mijn boobies gehad. En een beetje zeurderige pijn in mijn onderbuik. Ik moet mezelf soms echt ff corrigeren. Ga dan zoveel over van alles denken!! HAHA. Vandaag wel nog even met collegaatje gesproken. Behalve zij en ander collegaatje weet niemand op het werk er iets van. Maar zij is nu net 7 weken zwanger ook na gebruik van Clomid. Schept toch wel een vertrouwensband dat ik haar ervaringen met clomid met haar heb besproken. Vandaar dat ik het ook wel tegen haar verteld heb. Als ik het zo hardop tegen iemand zeg maakt het ook wel heel echt allemaal hihi. raar he....tja meiden jullie hebben je met een vreemde vogel ingelaten haha.

Nou ik ga slapen. Jullie ook allemaal slaap lekker!!
oeps gisteren vergist in de datum. Zit vandaag op dag 21 en niet op 20. Wel vanmorgen weer een hoge temp van 36,9. Dus durf voorzichtig te zeggen dat ik toch een eisprong heb gehad. Jippie!!
He Nurse, dat zou super zijjn! Wanneer wordt het gecontroleerd of het ook echt zo is? Moet je binnenkort bloed laten prikken ofzo?
He meiden!

Allereerst Gemini, wat k*t dat het toch geen eisprong was... het zat er natuurlijk wel in, maar we hoopten natuurlijk op iets anders... ik hoop wel dat je in ieder geval uit jezelf ongesteld wordt.

VrouwvanM, wat gaat dat snel zeg! Alweer 14 weken! Onwerkelijk nog he, dat gevoel ken ik wel. Maar misschien voel je de baby over zo'n 4 weekjes wel, echt heel bijzonder en maakt het echt een stuk echter en de zorgen worden toch iets minder. Als je leven voelt, weet je ook dat het hartje bij de verloskundige zal kloppen, want die angst had ik altijd wel, dat het hartje opeens gestopt was, al is die kans heel klein als je al zover bent. Jouw ventje ook al zo lief, die van mij ook, het is echt wel fijn als hij je een beetje begrijpt (of in ieder geval probeert ) en rekening met je houdt. Als ik bv. aan het 'waggelen' ben, zegt mijn vriend nog dat ik heel mooi loop Ja ja....

Nurse, zou best eens kunnen inderdaad dat je een eisprong hebt gehad! Ik zou gewoon vragen of je bloed mag laten prikken dinsdag, dan weet je het tenminste zeker. Je zit nu op de 3e dag na je eisprong dus dinsdag is 7 dagen, dan zou je progesteron minstens 20 moeten zijn. Meestal doen ze er niet moeilijk over bij het ziekenhuis, dus ik zou gewoon even bellen!

Carpe Diem, voor jou komt de IUI al dichterbij! Spannend hoor! Ik hoop zo voor je dat het net als bij VrouwvanM gaat werken!

Meldde is zondag nog dat ik nog 5 weken moest werken, nu is het opeens nog maar 2 weken!!! Gisteren bij de verloskundige geweest, alles is goed, maar door mijn hoge bloeddruk verleden adviseert ze toch om 6 weken van tevoren te stoppen, als je bloeddruk namelijk eenmaal te hoog is, is het moeilijker om het omlaag te krijgen, oftewel, voorkomen is beter dan genezen. Dus ik heb meteen maar besloten haar advies op te volgen. Maandag mijn baas inlichten, die is nu met vakantie. Moet er nog wel aan wennen hoor, was er een beetje overdonderd door, maar vind het nu wel lekker eigenlijk. Moet wel echt genoeg rust gaan nemen als ik met verlof ben (ik ken mezelf...), maar met een beetje uitslapen, lezen, internetten, een paar klusjes doen en weer een beetje slapen, komt dat best wel goed

Iedereen een fijn weekend!

Liefs,

Snoopy
CD, zitten we dus voor een groot deel op hetzelfde terrein nu! Met die puregon en dat spuiten, dat valt na 1 of 2 keer echt mee hoor, je moet er alleen even "doorheen". Wat me wel opviel was dat je na de pregnyl spuit pas na 40 uur de terugplaatsing hebt, bij ons in het ziekenhuis is dat na 36 uur. Zie je dat er toch nog verschillen zijn per ziekenhuis!

Verder heeft manlief afgelopen week dat boek gelezen dat ik pa s gekocht had (de zwangerschapsmolen, als zwanger worden niet vanzelfsprekend is). Ik heb 'm nog niet uit, maar hij heeft 'm in 1 ruk uitgelezen. Naar aanleiding daarvan hebben we besloten om voor de IVF nog 1 keer IUI te plaatsen, gewoon om die stap niet over te slaan en om toch te proberen. Maar echt maar 1 keertje. Ik kan daar goed mee leven en manlief ook. Betekent dat het traject nu nog steeds te overzien is, want nu dus nog 2 gewone cycli , 1 IUI en dan IVF.

Aangezien het traject tot aan de IVF hetzelfde is bij de kliniek en bij het ziekenhuis, blijf ik tot aan de IUI waarschijnlijk nog bij het ziekenhuis. Dat is makkelijker te berijden en te combineren met mijn werk.

Snoopy, verstandige keuze om de vlos te volgen hoor! Zou ik ook doen, alles voor het kind! Het aftellen van het werk is nu dus echt begonnen, nog maar twee weekjes!

Nurse, spannend hoor! Ik zou ook bloed laten prikken op progesteron trouwens, dan weet je meer!!!!!
Snoopy nu nog maar twee weken! Poeh dat is echt al snel! Ben je nu al bezig met dingen afronden voor je weg gaat. Of kan iemand anders zo instappen? Lijkt me toch wel raar. Heb je je ingesteld op 5 weken en nu al 2 weken eerder. Ach ik zou mijn tijd ook wel goed door komen hoor haha. En je vlos heeft groot gelijk (wie ben ik om te zeggen, maar goed) vervelende kwaaltjes kun je nu maar beter voor zijn dan later moeten genezen. Wat was je bloeddruk nu als ik vragen mag?

Nog even een vraagje over die labwaarden. Dat op progesteron laten prikken. Moet dat altijd op dag 7? Is dat de hoogste waarde die je kunt krijgen. Want ik heb donderdag de afspraak met de gyn. Kan ik dat anders combineren. En heb je ook enig idee hoe hoog het progesteron moet zijn als je een eisprong gehad hebt?

CD ik had met de gyn niet gepland om te laten prikken. Maar vind het wel een goed idee als ik de andere meiden zo hoor. Moet donderdag terug en meer is niet afgesproken. Hoe is het nu met jou? Heb je al mogen spuiten of nog niet zover in je cyclus?

Gemini wat leuk dat manlief dat boek ook gelezen heeft. Voor mannen is het allemaal zo abstract dus moeilijk te bevatten. In mijn ogen heeft ie pluspunten gescoord haha. Denk dat vriendlief dat niet zo snel zal doen...

En 1x extra de IUI doen is inderdaad nog goed te overzien. Dan probeer je tenminste echt alles. Wie weet heb je de IVF dan wel niet meer nodig...

Mijn temp was vanmorgen weer 36.8 dus hij blijft hoog. Maar met een hoge temp is het toch zo goed als zeker dt ik een eisprong heb gehad. Of kan je lijf je ook hiermee zo bedonderen dat je alles denkt te hebben en voelt wat hier ook maar enigsinds mee te maken heeft? Kan me namelijk voorstellen dat als de gyn mijn curve ziet met toch echt een paar dagen achter elkaar een hoge temp hij niet wilt dat ik nog lab laat prikken. Dus is "extra bewijs" dan nog nodig? Ik werk zelf in het ziekenhuis en weet dat artsen niet zomaar even laten prikken. Al doet de een daar wel moeilijk over en de ander niet.

Ik heb in ieder geval voor mijzelf wel goede hoop nu dat ik een eisprong heb gehad. Twijfelde in het begin nog even. Maar is nu al vier dagen achter elkaar.

Dus gaat zeker de goede kant op!

meiden fijn weekend!!
Nurse, op dag 7-8 na de eisprong moet je progesteron laten prikken, anders krijg je geen goed beeld. Als er een eisprong is geweest zijn uitslagen boven de 20 goed. Afgelopen donderdag was bij mij de uitslag 0.8 dus dan is het heeeeel duidelijk. Misschien zou je kunnen bellen of dat je mag prikke. Met veel geluk kun je dan de uitslag weer bespreken als je donderdag naar de gyn moet!
Jemig Snoopy, nog maar 2 weken werken plotseling! Ben je nu al een beetje aan het idee gewend? Nu gaat het echt heel hard. Voor je het weet heb je je kindje in je armen...

Gemini, bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat de inseminatie 36-40 uur na de pregnylspuit is. Ze hadden me aangeraden om rond 20.00 te spuiten en voor de inseminatie moet ik ergens tussen 12.30 en 12.30 naar het ziekenhuis, dus dat zou rond de 40 uur erna zijn....

Jij doet nu dus 1 poging met alleen spuiten? Dan 1 IUI? En daarna IVF. Mocht dat wel in het ziekenhuis dan? Daar moest je toch nog 3 x spuiten, 6 x IUI en dan pas IVF of vergis ik me?

Nurse, ik moest steeds (2x) op dag 23 mijn bloed laten prikken om mijn progesteronwaarde te bepalen.

Ik ben nog niet begonnen met spuiten, mijn menstruatie is nog niet doorgebroken. Ik had vrijdag wel heel iets rood bloedverlies, maar gisteren en vandaag alleen bruin en ze waren in het ziekenhuis heel duidelijk dat ik pas met rood bloedverlies echt mag gaan tellen (en ik neem aan dat vrijdag dan niet meetelt). Vanmorgen is mijn temperatuur ook gedaald, dus ik verwacht dat het nu snel echt zal doorbreken. Ik heb ook een beetje zeurende buikpijn. Laat nu maar komen! Dan kan ik gauw beginnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven