Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
He Nurse, da's nooit fijn een negatieve test! Maar nog niet de moed opgeven! Ik schrijf al geruime tijd met iemand die positief testte na 4 dagen na haar NOD, terwijl ze iedere dag vanaf haar NOD een test deed...Mijn duimen draaien nog!
He meiden,

Hier een beetje een zielige Snoop, voelde ik me gister helemaal happy en goed, vandaag ziek naar huis gegaan vanwege buikpijn, net als donderdag. Ik had de verloskundigen praktijk gebeld en de pijn komt dus van het indalen, ik dacht dat dat veel later zou gebeuren. Maar goed, ik gerustgesteld, kreeg ik thuis ook harde buiken en dat in combinatie met pijn, vertrouwde ik absoluut niet, zeker toen het maar niet wegging. Dus het spoednummer van de verloskundige gebeld en ze is langsgeweest, even gevoeld en de kleine is inderdaad aan het indalen, ze kon het hoofdje voelen via mijn vagina. Alles zit gelukkig nog wel helemaal potdicht, dus ik hoef me geen zorgen te maken. De pijn en harde buiken kunnen bij het indalen horen en het vorderen van de zwangerschap. Hopelijk daalt de kleine nu snel helemaal in, en dan wordt het lopen wat lastiger, maar de pijn en harde buiken weer minder. Ze zei wel dat de kans heeeel erg klein is dat de baby nog gaat draaien, dus dat is wel een fijn idee. En de pijn kan ik ook mee leven, zolang alles maar goed gaat. En die nesteldrang is nu dus heel vervelend, want moet het rustig aan doen (niet dat het goed voelt om veel te doen nu). Door het indalen heb ik dus pijn in mijn buik, liezen en het straalt uit naar mijn benen, net of ik griep krijg, dan krijg ik ook overal een soort spierpijn. Morgenochtend even kijken hoe ik me voel, als het weer gaat ga ik weer proberen te werken, anders blijf ik nog een dagje thuis. Gaat wel erg snel zo tot aan mijn verlof! Maar ben er niet blij mee, zit toch een beetje met een rotgevoel thuis, al vindt iedereen op m'n werk dat ik me daar echt niet druk om moet maken (over een paar dagen ben ik er toch ook maanden niet).

Twinkel, welkom hier! Ik kan me goed voorstellen dat het heel anders is om van de tweede zwanger te willen worden. Maar hoewel de wens dan een beetje anders is, zal de onzekerheid waar je weer mee te maken zal krijgen wel hetzelfde voelen, alleen wat minder allesbepalend dan als je voor de eerste gaat. En dan is het ook fijn als je je verhaal kwijt kunt en steun van hier kunt krijgen. We weten allemaal wat je meemaakt. Misschien komt Gansje hier ook weer terug als ze nog een kindje willen, al hoop ik natuurlijk voor haar dat het dan zonder medische hulp gaat, maar goed dat weet je dus niet van tevoren.

Nurse, balen dat je test negatief was! Ik heb ook vaker wel dan niet te vroeg getest, behalve zowaar dus de laatste keer, maar dat is toch wel moeilijk hoor! Hopen dat het toch niet doorzet, je weet maar nooit. Maar dan kan het alleen maar meevallen nu, omdat je er nu toch vanuit gaat dat je niet zwanger bent, dan zal het alleen maar een verrassing zijn als je toch zwanger bent. Dus tot die tijd blijf ik lekker duimen hoor!

Dat ouderschapsverlof is niet doorbetaald, bij de overheid en het onderwijs geloof ik wel, of gedeeltelijk, maar dat geldt dus niet voor mij. Je krijgt er wel belastingvoordeel door, weet niet precies hoe of wat, dat zie ik bij mijn aangifte wel We kunnen best even met (nog) minder geld en dat heb ik er graag voor over om langer bij ons kindje te zijn en het later naar de opvang te doen.

Over de echo's, de eersten zijn inderdaad het allerspannendst en zoveel anders dan nu. Als ik nu terugkijk, vond ik die van zaterdag het mooist, omdat we zoveel echt menselijke trekjes konden zien, ipv stille beelden. En daarna die van 12 weken, zo'n mensje van 6 cm die druk aan het rondspartelen is, echt heel bijzonder. Die allereerste echo's vond ik eigenlijk veel te spannend, wel heel fijn dat alles telkens goed was, maar ik vond het wachten op de echo's echt slopend, was telkens zo bang dat het niet goed zou zijn. Nu heb je inderdaad weer andere zorgen, maar die vind ik niet zo zenuwslopend als die eerste maanden.

Ik vind het trouwens nog steeds zo oneerlijk waarom het bij sommigen zo lang moet duren voordat het zwanger worden lukt. Op een ander forum waar ik voorheen kwam heb ik laatst wel gelezen dat iemand van de eerste ivf nu zwanger is van een tweeling, dat is echt geweldig om te lezen, ik hoop dat hier de volgende zwangere ook snel volgt! Ik zou zo graag willen dat ik echt iets voor jullie kon doen, helaas hebben we er zo weinig invloed op

Liefs,

Snoopy
Snoopy wat balen voor je zeg... ik leef met je mee!!! Lijkt me toch wel even schrikken te zijn. Dit verwacht je nu nog niet. Gelukkig heeft de VK je gerust kunnen stellen en zit alles nog goed dicht. Hopelijk heb je er snel minder last van. Ik kan me voorstellen dat je je wel verantwoordlijk voelt voor op je werk. Maar al zou je nu niet kunnen werken....ze waren er toch al op ingesteld aan het raken dat je eerder weg zou gaan dan de planning was. En ze geven zelf ook aan dat het allemaal lukt. Dus lekker los proberen te laten en goed voor jezelf blijven zorgen! Dikke Trouwens leuke foto's staan er weer bij. Mooie buik zeg!!

Gemini inmiddels ongesteld geworden?

Aan de ene kant baal ik nog steeds, aan de andere kant mijn temp is nog niet gezakt tot nu toe en nog niet ongesteld dus er is nog steeds een heeeeeeeeeel klein inie mini beetje hoop hihi. Juist als vrouwen denken dan ze ongesteld gaan worden en het los laten hebben ze ineens een positieve test in handen. Dus tot ik ongesteld ben mag ik van mezelf nog een beetje hoop hebben..... Tja af en toe lopen er van die rare kronkels door mn hoofd
Hoi!

Snoop, hoop dat je je snel wat beter voelt! HEt gat nu om jou en je kleine, dus pak alle tijd die je nodig hebt!

Nog niet ongesteld, maar voel me een beetje raar, dus misschien een voorbode? Laten we het hopen!!!!

Nurse, gewoon die hoopmodus even aanlaten hoor!!!

Gansje, hoe gaat het eigenlijk met jou????
He meiden,

Ik ben vandaag dus nog thuis, vannacht weer 'lekker' buikpijn gehad, maar ik weet nu tenminste waar het vandaan komt. Wel raar eigenlijk, want indalen als je ligt, lijkt me erg moeilijk? Daarom probeer ik toch ook veel te zitten en als het niet gaat ga ik wel weer liggen. Ik wil baby snel ingedaald hebben des te sneller voel ik me beter waarschijnlijk en dan kan de kleine zeker niet meer draaien.

Bedankt voor jullie opbeurende woorden trouwens! Jullie zijn met heel andere dingen bezig, vind het knap dat jullie me kunnen opbeuren. Ook gewoon zeggen als jullie me zat zijn hoor, kan ik me ergens ook wel voorstellen. Maar hopelijk kan ik jullie binnenkort ook met raad en daad bijstaan over het zwanger zijn!

Nurse, helemaal geen rare kronkels van jou hoor, heel herkenbaar voor iedereen hier denk ik Je hoge temp is in ieder geval goed! Het is nu gewoon afwachten, iets mooiers kan ik er ook niet van maken Ik hoop echt dat je lichaam nog een aangename verrassing voor je gaat hebben!

Gemini, nog niet ongesteld dus, maar zal wel komen, dat is tot nu toe altijd gebeurd toch? Las op het andere topic dat je wat had 'gegoocheld' met je pillen, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt hoor, ja misschien een halve dag ofzo, dus het zal vandaag of morgen wel komen.

Ben ook benieuwd hoe het met Gansje, en natuurlijk VrouwvanM, gaat!

Liefs,

Snoopy
He Snoop, fijn dat we je kunnen opbeuren!!! En ik hoop ook dat je me snel advies kan gaan geven:-)

Miss Fine, hoe is het met jou? Ook al even wat stilte....hoop dat de metformine z'n werk doet en niet alleen maar bijwerkingen geeft!!!!!
aaaargh @$#@$#@$@%

Heb ik net een stuk tekst getypt kom ik met een vinger aan een Ftoets is mijn verhaal weg.....

Nou dan maar even de verkorte versie...sorry hoor meiden.

Snoopy heb aan je gedacht vandaag. Hopelijk kan je vannacht wel wat slapen met die buikpijn. Echte theoretische onderbouwing heb ik niet, maar ik denk wel dat het indalen van het kindje meer te maken heeft met de trekkingen en bewegingen van je buik dan met de zwaartekracht en je kindje. Volgens mij maakt het niks uit of je wel of niet staat of zit/ligt. maar zoals ik al zei is meer een gevoel dan dat ik het echt weet...

gemini...nog niet ongesteld. Zoiets komt altijd op een moment dat het niet uit komt he. Dat was een van de enige voordelen van het hebben van geen eisprong....dat je ook niet vaak ongesteld wordt. Vond dat toch wel fijn... Geen gedoe allemaal.

hier de hoop modus nog aan staan. Vandaag dag 32 dus had eigenlijk verwacht vandaag wel ongesteld te zijn geworden. Maar nog niks. Temp ook nog steeds hoog... had via matcare testen besteld. Tja en als je ze hebt liggen is het wel erg moeilijk ze niet te gebruiken he....

Moet wel zeggen heb vandaag nergens last van gehad. Niet het idee gehad ongesteld te worden. Maar ook geen krampen/pijntjes of misselijkheidsklachten (of moet ik zeggen wanen hihi). Niks te voorspellen dus.

Nou meiden is iets korter dan ik gepland had te sturen. Maar moet er vandoor.

Fijne avond!
Hai,

bedankt voor t warme welkom!

Ik heb geprobeerd om een klein beetje terug te lezen om uit te vissen hoe t er met jullie voor staat.

Gemini, bij jou is t al een lang traject geloof ik he? volgende stap is IVF? Dat pakt zoo vaak heel goed uit! Maar ik hoop voor je dat t toch niet nodig blijkt!

Snoopy, laatste loodjes? Indalen gebeurde bij mij pas tijdens de bevalling... Hoeveel weken ben je nu?

cd, eerste ronde met spuitjes gaat geloof ik in. Ik hoop dat t een gouden zet blijkt voor je!

NL, dat klinkt best wel een beetje hoopgevend.... duim duim duim

Ik moet nog 5 dagen provera slikken (is geloof ik t zelfde als primolut, alleen ander merk). Ik wordt zo stront chagerijnig van dat spul! Ik tel de dagen af...

Mijn gyn wil me helaas pas in januari weer gaan behandelen. Ik denk met clomid en metformine. Nu vind hij t nog te vroeg, ik ben pas een maand geledezn gestopt met borstvoeding. De provera is om me toch n beetj et gevoel te geven dat er wat gebeurt.... even kijken of er dan misschien tussen nu en januari toch vanzelf iets op gang komt. Kleine kans, want de echo wees uit dat ik weer een prachtige krans van mini follikeltjes in mijn eierestokken heb zitten...
Gemini, wat shit zeg, dat als je wacht op je menstruatie dat het toch altijd weer langer duurt voor het komt. Hopelijk breekt het nu snel door!

Nurse, wat is het spannend bij jou! Het zou toch te gek zijn als het nu raak was! Ik duim voor je!

Snoopy, wat klinkt die echo die je gehad hebt gaaf zeg! Kan me voorstellen dat dat geweldig was. Vervelend dat je zo een last van je buik hebt, maar fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen. En als je kindje nu indaalt, kan het in ieder geval niet meer draaien en ligt het dus goed!

75 twinkel, welkom hier! Vervelend dat je nu wel met provera begint, maar nog niet verder behandeld wordt. Heb je dus eigenlijk alleen maar de ongemakken, want de kans op een eigen eisprong lijkt inderdaad niet erg groot, maar je weet maar nooit, misschien gebeurt er een wonder!

Ik had vanmorgen mijn 1e echo en er was in iedere eierstok 1 groot ei te zien! Een van 29 bij 21 mm en 1 van 21 bij 18 mm. Dus vanavond de pregnyl spuiten en vrijdag is de IUI ingepland! Yeah!!!!

Ik heb zaterdag een beautydagje met een vriendin gepland staan, dus als ik daar niet ontspannen vandaan kom, weet ik het ook niet meer :-) Ik denk alleen dat ik beter niet een sauna in kan gaan. In het ziekenhuis zeiden ze dat het in principe geen kwaad kan, maar als ik er geen goed gevoel bij heb, ik heb beter niet kan doen. Wat vinden jullie?
CD: hoeraa, 2 eieren! das t halve werk!

voor de zekerheid ook maar zelf aan de slag gaan zou ik zeggen, want die ene is zo groot dat ie miss. wel zelf spingt.

over sauna, ik ded t voor de zekerheid niet. De meningen van deskundigenzijn er over verdeeld geloof ik. Op zwangerstraks.nl vond ik dit:

Voor vrouwen is oververhitting ook niet goed, maar vooral na de conceptie, in het begin van de zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat bijvoorbeeld koorts de kans op een aangeboren afwijking verhoogt. Ook door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. Daarom is het voor manlijke én vrouwelijke kinderwensers om niet langer dan tien minuten in de sauna te blijven.

Ik zou zeggen, bij twijfel niet doen..
Wauw CD wat goed zeg twee keer een ei al zo groot! En spannend vrijdag de IUI. Als ik jou was zo ik het niet doen die sauna. Als de meningen al zo verdeeld zijn zou ik zelf het risico niet willen nemen. Aan de andere kant...zou het echt kwaad kunnen tien min in de sauna? Maar goed denk dat ik het zelf niet zal doen....

twinkel vervelend dat je tot jan moet wachten voor er verdere actie ondernomen wordt. Maar over 6 weken is alweer kerst, dus jan is al zo dichtbij....is nog redelijk te overzien toch?

Snoopy hoe is het met de buikpijn?

Helaas ben ik gister avond toch nog ongesteld geworden.... Vond het wel erg moeilijk hoor zo'n eerste keer. Verstandelijk weet ik wel dat het ook even kan duren ook als je niets hebt. Dus nu niks wilt ook niets zeggen. Maar toch was het een grote teleurstelling. Ondanks dat vriendlief in het begin nog wat twijfelde was hij wel erg lief en mee levend over de volgende poging. Ben ik wel erg blij mee! Zaterdag maar beginnen met de clomid. Nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen he.
Ach Nurse.... da' s balen zeg!!!!

CD Wieha!!!! WAt een goed nieuws! Hoe lang heb je nu gespoten en met welke hoeveel heid? Ik moet altijd met 50 beginnen (75 geeft best wel kans op cystes bij mij....) maar 50 gaat altijd heel heel heel erg langzaam, ben dan meestal 3 weken aan het spuiten voordat er iets te zien is. Maar jij hebt meteen een mega score zo! Go for it!

Twinkel ff in het kort:Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten.In het ziekenhuuis wil men nu dat ik eerst 6 keer IUI doe en dan naar de IVF ga, in een kliniek hier in de buurt mag ik wel door. Mits ik nu nog twee cycli met alleen het spuiten doe. Manlief en ik hebben nu ook besloten 1 keer IUI er tussen in te doen.

Oja, bijna vergeten: het is dag 1 vandaag! Vrijdag een uitgangsecho om te kijken of ik mag gaan spuiten!
gemini,

jee, dat is niet niks allemaal zeg. Heb je na veel gedoe eindelijk 8 eisprongen, word je nog niet zwanger...

Dus nu nog 2x spuiten waarvan 1 met IUI??

kan me voorstellen dat je niet nog 6x IUI af il wachten.

Ik heb nooit IUI gehad. In 1.5 jr mmm heb ik 4 eisprongen gehad (zonder mmm heb ik er ook wel een stuk of 3 per jaar, maar goed...) de 3e én de 4e werd ik zwanger. De eerste keer kreeg ik daags na de positieve test een zeer vroege mk. Maar gelukkig was t de maand daarop weer raak. Wat me goede hoop geeft is dat dat was in de eerste maand dat ik metformine kreeg. ik hoop er op dat clomid + met een goude combi is voor mij, en dat t deze keer vlot zal gaan als we t weer op dezelfde manier doen. Maar je weet t nooithe. t kan destijds ook gewoon een toevalstreffer zijn geweest.

Nurse, wat jammer... begrijp ik nou goed dat t je eerste clomid ronde was?
quote:75twinkel schreef op 08 november 2007 @ 11:21:

gemini,

jee, dat is niet niks allemaal zeg. Heb je na veel gedoe eindelijk 8 eisprongen, wordt je nog niet zwanger...

Dus nu nog 2x spuiten waarvan 1 met IUI??

kan me voorstellen dat je niet nog 6x IUI af il wachten.

Nee, helaas nog twee keer en dan 1 keer IUI!
quote:Nee, helaas nog twee keer en dan 1 keer IUI!

Ik weet hoe elke dag telt...Maar goed, t is te overzien he? en das toch 3 keer kans
ja dat is waar, het jammere is alleen dat de kerst ook een beetje roet in het eten gooit, samen met de duur van iedere cyclus van mij. Ik verwacht in Maart ofzo te kunnen beginnen met IVF. En gelukkig komt dat echt dicht bij!
Gemini dan lopen we nu qua cyclus gelijk op! Vanaf wanneer verwacht jij je ei te hebben ongeveer? Waarom zou de kerst voor je roet in het eten gooien denk je?

Twinkel hopelijk wordt dit straks voor jou een gouden combi! We leven in ieder geval met je mee en mijn duimen draaien.

Snoop...meis gaat het weer een beetje?

Hier eigenlijk niet veel bijzonders... volgens mij heb ik nu wel een iets heftigere menstruatie dan zonder de clomid. ZOu dat kunnen? Normaal is het maar 1 dagje heftig en dan merk ik dat het steeds minder gaat worden.Maar nu is gisteren en vandaag al wat heftiger... Ook wat langer last van buik en rugpijn. Ach ja...aan de andree kant is het nu nog wel een beetje extra bevestiging dat het allemaal wel werkt zoals het moet denk ik dan maar.

Inderdaad Nurse, ik zit nu op dag 3, en jij ook toch? De reden waarom kerst roet in het eten kan gooien, is omdat je dan met collectieve vrije dagen etc van het ziekenhuis zit, waardoor ze geen metingen etc doen. Het is dan meestal het handigste om die periode even niet te gebruiken, zit je daar ook niet mee te stressen. Komt ook omdat ik in een klein ziekenhuis zit!

Vanmorgen bij controle zag het er goed uit (gyn ook verbaasd, ik ook. Had echt gedacht dat er een cyste te zien zou zijn.). Maar goed, ik mag dus weer beginnen met spuiten! Dit keer met een iets hogere begindosis, zodat ik hopelijk niet drie weken met spuiten bezig ben, maar iets eerder door de cyclus heen kan. Wel loop ik dan het gevaar van overstimulering...heb dat al een keer eerder gehad met deze dosering, wel spannend dus!
He meiden!

Nurse, toch balen dat je ongesteld bent geworden, ook al is het dan de eerste ronde, het fijnste is toch als alles je verder bespaard blijft. Maar het positieve is wel dat de clomid goed werkt! Dat is in ieder geval een zorg minder. Het kan inderdaad best zijn dat je menstruatie nu heviger is, misschien omdat je de vorige keren geen eisprong had gehad of dat je hormonen minder goed werkten, dan zal het allemaal wat minder heftig zijn.

Over dat indalen, het zal ook wel te maken hebben dat de baby minder ruimte krijgt en daardoor in mijn bekken zakt, dus inderdaad niet echt met zwaartekracht te maken. Maar ik merk dat ik nu ook niet te lang kan liggen, heb vanochtend nog een beetje gedut zittend in bed. Mijn bekken en rug beginnen pijn te doen als ik te lang lig. Heb ook weinig variatie meer, het is linkerzij of rechterzij.

Twinkel, ik ben morgen 34 weken, dus inderdaad de laatste loodjes. Ik heb 1x50mg, 2x100mg en 1x 150mg clomid gehad, maar dat sloeg allemaal niet zo geweldig aan. Ik heb toen nog 1 eisprong uit mezelf gehad zowaar en mij progesteron was ook netjes (eindelijk), maar de ronde erna niets. Heb toen een leo-behandeling gehad en 10 dagen na de operatie had ik een eisprong en 15 dagen later had ik een positieve test! We hadden het helemaal niet verwacht zo snel na de operatie, mijn progesteron was ook niet zo super, maar ook iets te vroeg geprikt. Maar toen ik niet ongesteld werd toen we een weekendje weg waren en ik me anders voelde, toch die avond dat we thuiskwamen al getest (ik wilde eerst tot de volgende ochtend wachten) en zowaar een 2e streep. Zo onwerkelijk als het toen was, zo werkelijk is het nu wel, maar toch, het idee dat we binnen nu en 8 weken ons kindje in onze armen kunnen houden, is toch wel erg onwerkelijk!

Moest jij tijdens je bevalling meteen gaan liggen, of kreeg je eerst weeen en braken daarna je vliezen? Lijkt me echt niet fijn om meteen te moeten gaan liggen, daarom vind ik het wel fijn dat het erop lijkt dat de baby op tijd aan het indalen is. Maandag weer naar de verloskundige, eens kijken of hij of zij al helemaal is ingedaald.

Jammer dat de gyn je nog even wil laten wachten, zeker na die echo. Maar ik kan zijn beredenering ook wel begrijpen, want borstvoeding houdt meestal toch een eisprong tegen. Maar met zo'n echo heb je denk ik weinig hoop op een spontane eisprong, maar wie weet!

Carpe Diem, hoe is de IUI gegaan?! Fijn dat je 2 eitjes had, je reageert gelukkig goed op de hormonen en nu dus ook dubbele kansen! Echt helemaal super! Hoe was je beautydagje vandaag? Ik zou zelf niet de sauna in gaan, maar ik hou daar ook helemaal niet van . Ik neem zelf wel altijd het zekere voor het onzekere, ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan, als mijn gevoel iets anders zegt, doe ik het gewoon niet.

Gemini, dus 'lekker' ongesteld geworden en de uitgangsecho goed! Wat een meevaller toch weer! Ik hoop dat het deze ronde allemaal normaal verloopt, wel spannend zo met een hogere dosis!

Met mij gaat alles wel weer goed! Geen erge buikpijn meer, maar zat gisteravond even helemaal niet lekker in mijn vel en voor de eerste keer was ik mijn buik een beetje zat... maar ons kindje zit erin en moet nog lekker even blijven zitten, dus we slaan ons er nog wel even doorheen. Ik had niet verwacht dat het op het eind zo zwaar zou zijn, al kan het morgen weer helemaal anders zijn. Ik heb soms dagen dat alles pijn doet en ik dan ook niet lekker kan liggen en slapen, gelukkig heb ik nu lekker verlof! Kan ik ook overdag eens even gaan liggen en verder lekker rustig aan doen. Ik ben echt superblij dat ik nu al met verlof ben en niet pas over 2 weken, ben er nu echt wel aan toe. Heb gister mijn contract gekregen en mijn levensloop geregeld, dus kan met een gerust gevoel lekker genieten!

Fijn weekend iedereen!

Liefs,

Snoopy
O helemaal vergeten Snoop, maar inderdaad je zwangerschapsverlof is nu al ingegaan!!!! Fijn dat het nu zover is! Kan me helemaal voorstellen dat je af en toe het helemaal gehad hebt hoor, maar gelukkig weet je waar je het voor doet!

CD Ik ben ook zo benieuwd hoe bij jou de iUI is gegaan!
Nurse, jammer dat je ongesteld bent geworden. In 1 x raak, was ook haast wel te mooi om waar te zijn, maar soms gebeurt het, dus het is niet onmogelijk. Misschien heb je de 2e ronde meer kans. Je hebt in ieder geval een eisprong, dus dat is al iets!

Gemini, wat goed dat je weer met spuiten bent begonnen! Gelukkig geen cystes enzo. Hartstikke mooi! Ik heb zelf eerst 4 dagen 75 en daarna 3 dagen 50 eenheden moeten spuiten en dat was de juiste dosis voor mij!

Snoop, vervelend dat de laatste loodjes inderdaad zwaar blijken te zijn. Maar misschien gaat eht nu beter, nu je zwangerschapsverlof in is gegaan. Ik hoop het maar voor je.

De IUI is goed gegaan. Het stelde eigenlijk niet veel voor. Ze liet ons het flesje met zaad zien, om te zien of het echt van mijn man was :-) De kwaliteit was niet optimaal (was het tot nu toe iedere keer niet, is wel stabiel). Er waren er 5 miljoen te zien (normaal 20 miljoen) en een beweeglijkheid van 29% (ik weet niet wat dat normaal is). Het was wel goed genoeg om te gebruiken voor IUI. Het ging vrij soepel allemaal. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten. En nu 2 heel lange weken wachten......
Wat spannend CD!!!! En best bijzonder dat je dus uiteindelijk maar 7 dagen hebt hoeven spuiten! Da's voor mij nog een droom moet ik zeggen, dat zou ik echt super vinden, zodat de cycli niet zo bere lang duren.Ik ben nu ook met 75 begonnen, normaal is dat altijd 50 en dan pas na twee weken spuiten naar de 75 toe, du ik hoop dat het bij mij dit keer ook zo goed werkt als bij jou!!!!!

Ik duim me helemaal suf voor je!
Snoop dat die dike buik je af en toe ook flink in de weg zit dat verteld bijna niemand je he. Dat vinden "ze" eigenlijk wat NOT DONE om te klagen over wat mindere dingen van de zwangerschap. Helemaal als het ook wat langer heeft geduurd voor het gelukt is. Maar gelukkig kan je hier wel alles van je af schrijven! Kan je fijn ff klagen over alle dingen die soms ook niet fijn zijn met zo'n dikke buik. Ookal hopen wij allemaal met net zo'n mooie buik rond te kunnen lopen, dat je af en toe een baal dag ertussen hebt zitten is niet meer als normaal vind ik. Dus naast de leuke praatjes over de mooie echo's enz enz enz is er ook nog wel ruimte voor ff minder leuke kletspraat!

Inmiddels wel weer bijgetrokken dat dagje? Alweer aan het genieten van die buik? Gelukkig dat je minder last hebt van de buikpijn!

CD wat ontzettend spannend!! Blijf ook voor je duimen!! Enne van die 5 miljoen zal er toch wel eentje zijn die koppig en volhardend genoeg is en zijn zinnen heeft gezet op dat ei!!

Gemini wat fijn dat er geen cystes te zien waren en je weer bent begonnen met spuiten. Hopelijk slaat het direct goed aan en hoef je niet te lang te spuiten. Ook voor jou zijn my fingers crossed!!

Ik ben weer begonnen van het weekend met de clomid. Ongesteldheid loopt wel een beetje vreemd moet ik zeggen. Gisteren en eergisteren nauwelijks nog iets. Had gedacht dat het wel over zou zijn. Maar vanmorgen weer ineens wat meer....alsof mijn lijf niet zo goed meer weet wat precies te doen... Hoop wel dat alles deze ronde ook weer zo goed gaat (nou ja eigenlijk nog beter dan he). We zullen wel zien...
Ik was ook erg verbaasd, Gemini. Ik heb met grote ogen liggen kijken toen ik de eitjes zag. Ik had het ook niet zo snel verwacht, maar ben er absoluut erg blij mee. Hopelijk werkt het bij jou deze keer ook allemaal sneller!

Nurse, veel succes weer met de Clomid!
He meiden!

Carpe Diem, fijn dat de IUI goed is gegaan! En de zaadkwaliteit ook goed genoeg, is toch ook altijd spannend. Gelukkig is het vrij constant, maar aan de andere kant, beter mag het altijd worden natuurlijk... Wel spannend hoor met 2 eitjes, toch dubbele kansen en zelf kans op een tweeling!

Gemini, ik hoop dat jij net zo snel gaat als Carpe Diem! En dan ook met 2 mooie eitjes, dat zou wat zijn toch! Ben je in 1x zwanger van een tweeling . Ik hoop in ieder geval dat het een beetje normaal verloopt.

Nurse, bedankt dat ik mag klagen . Soms zit het allemaal gewoon niet zo lekker en die hormonen maken het niet makkelijker. En het zijn ook de kwaaltjes waar ik last van heb en waardoor ik me zorgen ga maken, ik vergeef het de kleine meteen... die staat daar eigenlijk helemaal buiten. Want genieten van mijn buik doe ik ook zeker en van de bewegingen van die kleine helemaal! En ik snap heel goed dat jullie dit ook willen, en ook al zijn die kwaaltjes soms lastig, ik zou het niet willen missen. Ik weet (zo ongeveer dan ) wat ik er straks voor terug krijg (nu ook al trouwens), dat maakt het het allemaal waard.

Hier is het eerste dagje verlof goed verlopen! Ik doe rustig aan, maar wel redelijk veel, zeker de komende week nog, een beetje rustig afbouwen, niet in 1x niets doen. Ik heb nog wat spulletjes gehaald, het ontwerp voor de tekst voor het geboortekaartje is klaar (morgen naar de drukker voor de proefdruk) en vanochtend naar de verloskundige geweest, alles was gelukkig weer helemaal goed. Over 2 weken weer.

En ik voel me weer helemaal goed, maar ik heb ook gemerkt dat het per uur kan verschillen. Behalve wat last van mijn rug en bekken door het vele lopen, voel ik me kiplekker. Gisteravond wel weer een uurtje buikpijn van het indalen gehad, maar ook dat went en ik weet nu wat het is. En de nacht van zaterdag op zondag een half uur op de wc gezeten met diarree en darmkrampen, die dus op een hele andere plek zitten dan ik gewend ben . Ik heb dat eerder al gehad, toen werd ik heel misselijk en bleek ik dus diarree te hebben, nu ging het weer zo, dus ik herken het nu wel. Het gekke is dat de diarree niet in 1x allemaal komt, maar in vlagen, vandaar dat ik dus alsnog een half uur op de wc zit. Zo met al die krampen zijn die weeen straks een eitje volgens mij (hoop ik ). Nog even een paar weekjes wachten, dan weten we het.

Nurse, ik hoop dat deze ronde weer net zo goed (inderdaad, nog ietsjes beter ) verloopt als de vorige! Ik vind het wel heel fijn dat je door ons eigenlijk bloed hebt laten prikken, want dat heeft je toch een heel goed gevoel gegeven, dat hoge progesteron! Lijkt me ook helemaal super!

Liefs,

Snoopy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven