Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Twinkel, gefeliciteerd met je zoontje! Geniet van deze dag!

Carpe Diem, beetje laat voor succes wensen denk ik, dus hoe was de echo?

Gemini, voor jou hetzelfde!

Vandaag bij de consultatiebureau arts geweest en Eva is helemaal goedgekeurd gelukkig. Ze is in de afgelopen 2 dagen 30 gram aangekomen, dus dat is een stuk beter dan die 35 gram in de afgelopen week . Ze drinkt ook echt een stuk beter, alleen gisteravond ging het even wat minder, maar verder heel goed gelukkig! Nu slaapt ze ook weer beter dus ik heb zeeen van tijd nu lijkt het wel! Maar nu begin ik haar toch wel te missen, ze ligt al 3 uur te pitten (wat op zich normaal is, maar de afgelopen week was het uniek als dat gebeurde). Ze huilt trouwens ook in haar slaap (net ook weer), dan denk je dat ze wakker wordt en zijn we klaarwakker (als het 's nachts gebeurt), maar mevrouw slaapt dan lekker verder .

Liefs,

Snoopy
Snoopy, wat fijn dat de Apk van je meisje weer goed was!

CD, hoe was de echo?

Twinkel, ook van mij de felicitaties voor de verjaardag van je zoontje!!!!!

ff copy+paste

Vandaag zit ik op dag 30 van de cyclus en de follikel is ietsiepietsie (nu 13,8x14,1) gegroeid, baarmoederslijmvlies is nog dun (5 mm, moet minstens 7 zijn). Nu moet ik dus 2 dagen spuiten met de Puregon, dan zaterdag terug en dan zou het eigenlijk goed moeten zijn qua afmeting en als dat zo is dan maandag of dinsdag de IUI. Als dat niet zo is dan denk ik dat het richting IVF zal gaan. Zaterdag weer meer dus! En zo blijven we bezig!
CD pfff, weer geen uitsluitsel dus...weer wachten... en ik weet hoe zwaar iedere dag wachten op een gegeven moment kan gaan wegen...

snoopy, ik hoop dat jullie over de spruw heen zijn nu. wat is dat ellendig he? ik had t zelfde, deed bij mij geen pijn, maar bij mn zootje wel. Zo zielig, had ie dorst maar liet steeds schrweeuwend van de pijn de borst weer los!

Bedankt voor alle felicitaties! we hebben een hele leuke dag gehad met zn 3-tjes. lekker vrij genomen en naar Burgers Bush geweest! t mannetje vond vooral de vissen prachtig!

Ik begin zo langzaamaan wel uit te zien naar t gynbezoek as woensdag. Tijd voor weer wat actie! Ik riep in Oktober al dat ik gokte op een eerste eisprong in februari, dus ik ga er helemaal voor! Ik heb t opgegeven voor deze cyclus, en t lukt me nu helaas oook niet meer om me aan mijn suikerloze dieet te houden...
Gemini, je maakt het wel spannend hoor! Kan me voorstellen dat je er helemaal tureluurs van wordt, maar inderdaad, als de follikel en slijmvlies zijn gegroeid zaterdag, dan zal je lichaam wel klaar zijn voor IUI. Ben echt heel erg benieuwd!

Twinkel, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad! Lijkt me heerlijk om je mannetje zo te zien genieten. Eva is natuurlijk nog maar zo klein, de eerste voorzichtige lachjes lijken te komen, lijkt me zo geweldig als ze straks echt duidelijk lacht en wat meer op ons reageert! Nu volgt ze wel alles wat we doen en kijkt ons heel verbaasd en helder aan vaak (die zal wel denken, wat een maffe mama en papa ). Met de spruw gaat het een stuk beter, haar tong is opeens bijna niet meer wit! Gisteravond was ze weer rommelig aan het drinken, maar het bleken krampjes te zijn die dwarszaten, gelukkig! Ook niet leuk natuurlijk, maar die spruw is echt heel vervelend. En ik kan me nog goed herinneren dat jij er ooit over had geschreven, dat je zoontje het met 5 weken had. Heel herkenbaar. Kan nu echt weer genieten van het voeden, heerlijk als ze zo lekker aan het doordrinken is (en daardoor ook goed slaapt). Wel nog even gedoe met alles schoonmaken en zalf in haar mondje smeren, maar daar zijn we als het goed is over een week ook weer vanaf. Krijg er ook steeds meer routine in.

Vandaag weer een emo dagje, ik hoef maar een mooi gedicht of songtekst te zien en de tranen springen alweer in mijn ogen. Ik laat me maar lekker gaan en geniet er maar van.

Liefs,

Snoopy
Snoopy, wat fijn dat je kleine meid weer door de APK is, super, dat het allemaal zo lekker gaat!

Gemini, wat spannend maak jij het toch weer. Ik ben echt benieuwd wat het nu uiteindelijk wordt! Bij mij in het ziekenhuis doen ze in het weekend geen metingen, wel inseminaties.....

Twickel nog een paar daagjes en dan ga je weer naar de gyne, spannend! Ik duim met je mee voor een eisprong in februari!

Bij mij geen goed nieuws. Donderdad waren er tijdens de echo 2 cystes te zien. 1 van 3 cm en 1 van 4 cm, beiden in mijn linkereierstok. We hadden nu dus sowieso niet verder gemogen. Ik moet nu over 2 weken weer op controle komen en daar baal ik van. Ik had gehoopt dat de 3 maanden pauze, zonder ziekenhuisbezoeken zouden zijn...

We hebben ook een afspraak voor een zaadopwerktest in begin april en een volgende afspraak met de gyne halverwege april. Hopelijk is het zaad dan weer goed (genoeg), en zo niet dan gaan we dan toch voor ICSI...
CD, wat ongelofelijk balen van de cystes zeg, en dan nog wel 2.....het stilliggen wordt je zo inderdaad wel bemoeilijkt

Snoop, lekker een emodagje achter de rug? Kan me zo voorstellen dat je af en toe overspoeld wordt door geluk!!!! Geniet maar lekker van jullie meissie! Fijn dat de spruw wat minder wordt!
Net weer controle gehad, nu is het baarmoederslijmvlies mooi dikker geworden (7,9), maar ei is maar minimaal gegroeid naar 16,3x 13,1. Nu weer terug op dinsdag....en dan zou 'ie toch echt goed moeten zijn . Ik ben benieuwd!
Carpe Diem, balen van die cystes zeg! Het is wat met die cystes hier... Ik hoop dat ie over 2 weken dan in ieder geval weg is en je nog even van de rust kan genieten. En dat daarna het zaad goed is en jullie nog niet op ICSI over hoeven te gaan.

Gemini, bij jou nog niet helemaal duidelijk dus wat het gaat worden, ik ben zo benieuwd! Je blijft nu nog doorspuiten de komende dagen neem ik aan?

Mijn vriend is net de luier van Eva aan het verschonen, ik vond het wel weer zijn beurt . Maar Eva begint weer lekker te poepen terwijl de luier net af is, dus hij heeft het wel getroffen (gebeurt bijna altijd bij hem... ik moet altijd erg lachen). Vanmiddag hebben we in het bos gewandeld en heb daar in het cafeetje Eva gevoed en we hebben wat gegeten en gedronken daar. En daarna heeft Eva voor het eerst haar luier, romper, broek en t-shirt ondergepoept . Gelukkig heb ik altijd een schoon setje bij me en heb haar dus in de wc kunnen omkleden. Wat een kliederboel zeg!

Ik heb op onze site trouwens een filmpje van Eva gezet! Even een probeersel, morgen gaan we kijken wat er nog meer allemaal kan.

Liefs,

Snoopy
Heb inmiddels een nieuw filmpje op de site gezet, kunnen jullie ook zien hoe ik altijd achter de laptop zit . Ik ga vanmiddag nog wat nieuwe leuke foto's erop zetten van mij met Eva.

Zometeen naar de bank voor een gesprek en ik kom net niet goed uit met de voedingen... eens kijken of Eva zo wil drinken en anders zien we dan wel verder...

Hebben jullie trouwens gister Peter R. de Vries gezien? Wat een eikel zeg die Joran! Ben er nog niet helemaal over uit, maar wel dat die jongen echt niet spoort (dat idee had ik eerder al en nu helemaal).

Liefs,

Snoopy
Oh ja, Eva lacht sinds vorige zondag heeeel af en toe een beetje, maar vanochtend zat ze breeduit te lachen naar de knuffelkoe die aan een veer boven de commode hangt! (en waar we dan altijd aan trekken om haar af te leiden)
Ik heb even op je site gekeken tis echt een moppie! :D
En daar sluit ik me helemaal bij aan, heb net jullie meisje op de filmpjes bewonderd!!!!!!! Echt lief!!!!
Dank jullie wel! Ben ook zo'n trotse mama . Ik vind het soms wel moeilijk om over haar te schrijven hier, ik vind dat wel heel leuk, maar ben soms bang dat ik jullie daarmee pijn doe. Als dat zo is, graag even laten weten, dan zal ik me inhouden.

Vandaag in de stad ging het gelukkig heel erg goed, ze had toch nog om 13 uur gedronken. Heb haar eerste (spijker) jurkje gekocht (van Hello Kitty, H&M), zo schattig! Mijn vriend moet niets van jurkjes hebben maar zo af en toe moet hij er toch aan geloven , het is en blijft nou eenmaal een meisje.

Liefs,

Snoopy
Lieve Snoop, ik vind het heerlijk om de verhalen over Eva te lezen! Voor mij juist een stimulans om dit hele traject vol te blijven houden!!!!!
Vanmiddag moest ik weer naar controle om te kijken of mijn ei groot genoeg was om te springen, maar er was niets meer te zien en het ei was niet gesprongen, oftewel is mijn lichaam echt gewoon heel erg aan het kutten. (sorry, moest er even uit). Vorige week wilde ik dat er niets was en cyste weg, was het opeens een groeiend ei, nu spelen we daar op in, is het ei weg:mad: . Maar goed, nieuw plan de campagne dus, ik begin vandaag met opwekken menstruatie en met spuiten om de rest stil te leggen. En dat is dan de eerste stap in de IVF.....Raar maar eindelijk waar. Ik weet niet hoe ik dat nu weer moet vinden, heb het idee dat mijn rollercoasterride me behoorlijk op en neer schud op het ogenblik!
Gemini, wat een gekkigheid met jouw lichaam toch elke keer! Ik ging er eigenlijk ook wel vanuit dat je nu een mooi ei zou hebben... ga je nu weer puregon (of spoot je nou iets anders? Ach, het komt allemaal op hetzelfde neer) spuiten of dat spul om je cyclus stil te leggen, dat heet toch decapeptyl of zoiets? (volgens mij schrijf ik het helemaal verkeerd, maar zoiets moet het zijn ). Of zit ik er nu helemaal naast, dan moet je even uitleggen hoe het nu in z'n werk gaat. Weet je al wanneer je de eerste punctie kan verwachten? Poeh, wordt wel erg spannend he nu?!!

Fijn dat ik wat jou betreft over Eva mag blijven schrijven! Ik hoop ook echt dat je straks zelf over je dikke buik en kindje gaat schrijven. Maar het komt nu echt dichterbij!

Hier gaat het niet heel erg lekker, het lijkr of de spruw terug is en dat terwijl me nog aan het kuren zijn! Eva is sinds een aantal dagen ook verkouden, dus misschien komt het daardoor, maar dat wordt al iets minder en hopelijk de spruw snel ook. Het is hier weer telkens hartverscheurend huilen tijdens het voeden en dan doe ik 'lekker' mee, is zo zielig!

Vandaag is de vrouw van Felicitas trouwens geweest, hele aardige dame en helemaal niet opdringerig, dus dat viel best mee (ik hoor altijd andere verhalen).

Liefs,

Snoopy
Hai,

Gem shit, ei weg! Maar probeer t positief te zien, fijn dat nu eindelijk deeerste stappen richting IVF gezet worden! Positief bekijken is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Maar er gaat nu toch echt wat schot in de zaak komen!

Snoopy, spruw kan vreselijk hardnekkig zijn! Worden jouw tepels ook behandeld? Dat moet écht volgens mijn lactatiekundige, ook als jij nergens last van hebt. Anders blijven jullie elkaar besmetten. Ben je naar een lactatiekundige geweest? Huisartsen hebben naar mijn ervaring niet veel verstand van spruw. Bij ons hielp dactarin niet. We hebben uiteindelijk een sterker middel gehad, nystatine, dat hielp wel. Mijn zoontje is trouwens toen wel nog heeel lang moeilijk geweest aan de borst, door alle slechte, pijnlijke ervaringen. Ik heb een paar keer met heel veel verdriet op t punt gestaan met de BV te stoppen. Maar steeds verbeterde t dan uiteindelijk net op tijd. gelukkig maar want na dat lastige begin heb ik 9 maanden met vreselijk veel plezier borstvoeding gegeven! Ik hoop dat t je lukt om door te zetten !!

Ik ben tot mijn grote verrassing vannacht (cd36) ongesteld gweorden! Zo gek, ik was er echt van overtuigd dat ik geen eisprong had gehad. Ik ben op een gegeven moment gestopt met temperaturen. mijn thermometer was kappot gevallen, en ik had er ook ff geen zin meer in. Maar het zou kunnen dat ik nét te vroeg gestopt ben (CD 21). T is natuurlijk niet zeker dat ik een eisprong heb gehad, maar de gyn (was ik vanochtend) gaat er wel vanuit.

Gelukkig hoef ik dus niet aan de provera, daar ben ik heel blij om, scheelt vervelende bijwerkingen en 2 wkn wachttijd.

Nu nogmaals proberen met 50 mg clomid + metformine, en deze keer met follikelmetingen, om wat meer zekerhid te hebben. De 15e eerste meting... toch wel weer spannend.

weet je wat t typische is? De vorige keer werd ik ook onverwacht ineens ongesteld op de dag dat ik naar de gyn moets. Je zou haast denken dat t psychisch is he?

groetjes!
Twinkel, wat goed zeg, toch ongesteld! En ik denk ook dat je te vroeg bent gestopt met tempen, want je eisprong zal 14 dagen geleden zo ongeveer zijn geweest op cd 22, dus heb je net de verhoging gemist! Super zeg! Ik hoop dat je de volgende ronde weer een eisprong hebt, hopelijk iets eerder, maar goed, in ieder geval een eisprong is al heel wat!

Ik behandel mijn tepels inderdaad ook. Daktarin leek wel te helpen want een paar dagen terug was de spruw toch echt weg en dronk Eva weer goed. En nu is het weer terug (de tranen sprongen weer in mijn ogen toen ik haar witte tong zag...), ik denk dus doordat Eva verkouden is (nu bijna over). Dus hopelijk gaat het snel weer beter. Vannacht ging het erg goed en de eerste voeding vanochtend ook, en net weer ietsjes minder. Ik geef haar tussendoor een speen, dan wordt ze weer even rustig en drinkt weer heel even goed. Ik probeer op die manier zoveel mogelijk bij haar naar binnen te krijgen met een voeding . Ben zo blij dat ze een lekker stevige baby is, daar hoef ik me voorlopig in ieder geval nog geen zorgen om te maken. Mocht die Daktarin nou niet genoeg helpen, dan zal ik ook wel eens vragen naar Nystatine, volgens mij kan je dat ook erbij gebruiken. Ik heb inmiddels ook heel wat afgelezen op internet... Mocht het na deze week nog niet weg zijn en Eva nog niet goed drinken, dan zal ik eerst even een vrijwilliger van Borstvoeding Natuurlijk bellen of een lactatiekundige. Want je kan er knap moedeloos van worden... ik heb nog niet op het punt gestaan om te stoppen want dat wil ik sowieso echt niet. Maar de lol is er zeker wel vanaf als het zo moet... Mijn melkvoorraad opbouwen kan ik voorlopig ook wel even vergeten. Kolven ga ik nu sowieso nog even niet doen, eerst moet de spruw weg zijn en de productie weer op haar afgestemd zijn. Mocht ik nu gaan kolven en Eva minder drinken, krijg ik alleen maar meer last van stuwing of gaan mijn borsten gigantisch lekken. Vanochtend ook al omdat Eva zowaar 6 uur tussen de voedingen liet zitten, zijn mijn borsten niet gewend .

Ik ben even wat bedankjes voor de verloskundigen in elkaar aan het zetten, een kaart met foto van ons drietjes met een klein doosje merci. Voor in totaal 7 personen: 4 verloskundigen, 2 invallers en 1 stagaire, die ik allemaal wel eens bij controles heb gehad. En voor de verloskundige en de stagaire die bij de bevalling waren nog een waardebon van 15 euro van Groenrijk. Beetje duur geintje, maar ja, ik ben ze zo dankbaar en hoe vaak beval je nou? Ik ben er nog steeds wel erg emotioneel onder en het voelt goed om het zo te doen.

Liefs,

Snoopy
Hoi!

Twinkel, wat goed dat je nu meteen door kan!!!!Echt fijn!

Snoop, wat zielig dat de spruw weer terug is...inderdaad om moeeloos van te worden, kan me dat helemaal voorstellen! En je hebt gelijk, ik spuit nu decapeptyl! Kant en klare spuitjes, 1 keer per dag. Ik ben benieuwd hoe ik daar op ga reageren, voelt als de overgang schijnbaar....:-(. Maar goed, ik spuit nu tot de uitgangsecho en dan is het verder beginnen met gonal F (vergelijkbaar met Puregon) in dubbele dosis. Ik weet nu verder nog niet hoe lang ik dan moet spuiten tot punctie, ben zowiezo benieuwd wat mijn lijf dan weer allemaal voor streken uithaalt.....
Gemini, wat grappig dat ik het dan toch goed had. Heb het wel eens op forums voorbij zien komen, maar vaak lees ik dat soort termen dan half en onthoud het dan dus verkeerd. Wanneer heb je de uitgangsecho? Raar eigenlijk he dat het er nu toch van gaat komen! Het gaat zo snel opeens, aangezien je nu toch eerst een IUI verwachtte. Ik vind het echt superspannend! (en jij waarschijnlijk ook ).

Liefs,

Snoopy
het gaat echt snel ja, merk dat ik af en toe daar heel blij mee ben, en af en toe het idee heb dat het ineens wel heel erg snel gaat, maar het is oke zo! Ik moet de provera tot en met maandag slikken, dan is het wachten totdat ik ga menstrueren en kan ik daarna de uitgangsecho afspreken, ik denk dus over een dag of 10. Lief dat je zo meeleeft!!!!

Nurse, de carnaval overleefd???? Alles goedgegaan?
Hey meiden!!!!

Daar ben ik eindelijk weer. De vastelaovend overleefd! Maar en feestvieren en werken daarbij is behgoorlijk pittig dus vandaar mijn late reactie pas.

Gemini, heb ondertussen soms ff snel je reacties gelezen en zoals ik begrijp is dat ei niet meer volgroeid. En zitten jullie nu te wachten op een menstruatie. De eerste stap in het traject naar IVF is gezet! Hoe zijn ze eigenlijk daar in de kliniek? Of heb je ze tot nu toe alleen telefonisch gesproken? Aangezien je nu ergens anders ben na 2,5jaar bij de zelfde gyn zal het toch wel ff wennen zijn lijkt mij. Is nog een beetje aftasten hoe ze daar zijn/reageren. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten op je menstruatie! Wel erg spannend he dat het traject nu echt gaat beginnen!

Snoopy heb het eerste filmpje van Eva gezien, zal straks nog ff kijken naar het tweede. maar ze lijkt wel steeds mooier en liever te worden! Fijn dat het zo goed gaat als jullie met haar op pad zijn. Alleen wel vervelend dat de spruw misschien toch weer terug komt. Lijkt me zelf een beetje onwaarschijnlijk dat die witte tong door een verkoudheid komt. Of bedoel je dat ze door de verkoudheid minder weerstand heeft en daardoor de spruw terug is gekomen? Als het echt spruw is zou ik wel op tijd terug gaan naar een arts. Als de spruw namellijk nu terug komt onder gebruik van AB (antibiotica) wordt deze misschien resistent en helpt de AB misschien wel helemaal niet meer. Dan moeten ze switchen naar een andere soort AB. Van spruw zelf weet ik dan nog niet zoveel van af. Maar van AB en infecties enz enz wel een hoop dus ik zou op tijd terug gaan. Hou het maar goed in de gaten!

twinkel Wat goed dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk heb je op cd21/22 een eisprong gehad! Hoe voel je je? last van kwaaltjes?

Hier gaat alles verder goed! Nu alweer 12w3d en vorige week de echo gehad. Weet ff niet meer of ik jullie erover verteld heb... Alles was in elk geval goed en kindje spartelde flink!

Vastelaovend was gezellig! maandag niet geweest omdat ik moest werken... balen maar ja. maar heb het de ander dagen erg goed vol gehouden vind ik zelf! Dinsdag was wel jammer... Erg leuke band sloot af maar was natuurlijk enorm druk. Was me op een bepaald moment te druk en iedereen had al genoeg gedronken dus een hoop duw en trekken om mij heen. Toen zijn we maar op tijd naar huis gegaan. Voelde me er echt niet prettig meer bij. Maar verder alles goed!

Ga zo ff bellen naar de kraamzorg en een afspraak maken bij een gastouder bureau.
He meiden,

Net bij de verloskundige en consultatiebureau vandaan. Was leuk nog even over de bevalling te praten. Ik wist bijvoorbeeld dat Eva gedraaid lag, maar niet dat ze echt helemaal verkeerd om lag met haar hoofd (achterhoofd moet naar boven, zat dus naar beneden). Doordat ik op de baarkruk ben gegaan is Eva nog gedraaid. Ik vraag me af of elke verloskundige dat zo aanpakt, ik hoor alleen maar verhalen over sterrekijkers en vacuumpomp, maar nooit dat het ze niet gelukt is om te draaien, dus ik vraag me af of dat wel altijd geprobeerd wordt. Maar bij ons is het dus gelukt en dat betekent dat we daardoor thuis konden blijven, zonder getrek met de vacuum. En ook nog zonder complicaties verder, dus we hebben zoveel geluk gehad! De verloskundige was een week na mijn bevalling in het ziekenhuis bezig en de gyn zei dat zulke grote kindjes altijd in het ziekenhuis geboren moeten worden omdat het altijd problemen geeft. Toen had ze het over mijn bevalling en toen zei de gyn, dan hebben jullie zeker wel flink moeten knippen??? Hij/zij was helemaal verbaasd dat het dus ook heel soepel kan verlopen allemaal. We voelen ons nog net geen wereldwonder . Maar wat een geluk als je hoort hoe een gyn erover denkt! Eva's hartslag was tijdens de bevalling gedaald naar 80, maar ze had toen het idee dat het wel moest gaan lukken, dat het niet meer te lang zou duren. En dat getrek op het laatst, het blijkt dat ze niet alleen Eva's schouders eruit moesten trekken, maar ook haar nek, buik en heupen en toen floepte de rest eruit. Meestal is het hoofd er en gaat de rest vanzelf, bij ons dus niet . Ze vond het wel grappig geloof ik, ik ben alleen maar blij dat het goed is gegaan allemaal!

We hebben het nog even over anticonceptie gehad, maar ze snapt dat wij daar dus waarschijnlijk niet aan gaan en dat is verder geen probleem. Ze hoopt ons snel weer te zien .

Bij het consultatiebureau gewogen, Eva weegt al 5190 gram! En is dus in een week, ondanks de spruw, 255 gram aangekomen! Dat is evenveel als de eerste week dat ik daar gewogen heb. Ben echt superblij, ze heeft daar ook weer goed gedronken en ligt nu echt heerlijk te slapen. Haar navel hebben ze toch ook weer aangestipt, het dode vlees leek weg te zijn, maar nu zit er toch weer een stompje en het blijft vochtig. Maar dat is verder geen probleem, ze heeft er geen last van en het komt wel goed.

Eva heeft trouwens weinig poepluiers meer, dus dat is wel fijn. Kan met borstvoeding wel een week wegblijven, daar kijken we natuurlijk wel naar uit! Nu heeft ze 1x per dag een goede poepluier en soms een streepje. Is beter dan 6x per dag van die spuitluiers en ook beter voor haar huid natuurlijk.

Vanochtend was Eva heerlijk naar me aan het lachen! Ik was net te laat, maar heb wel wat foto's gemaakt waarop je het nog een beetje kan zien, ik ga ze zo op de site zetten. Het is zo helemaal geweldig!

Nurse, fijn dat je de carnaval hebt overleefd ! Hier weinig van gemerkt eigenlijk, behalve dat winkels enzo opeens dicht zijn.

En nog fijner natuurlijk dat de echo goed was! Had gister even snel op je site gespiekt, mooi he dat je zoveel kan zien terwijl het nog maar zo'n 4 cm is! En dat daar dan straks net zoiets uitkomt als Eva, ik kan me echt niet voorstellen dat ze ooit zo klein en toch al zo compleet is geweest. Het is echt een groot wonder, mensen die het allemaal maar normaal vinden, snap ik echt niet .

Die spruw, Daktarin is geen antibiotica, gewoone en soort antischimmelzalf (Miconazol), en resistent kunnen ze er geloof ik ook niet voor worden. Het is zelfs zo dat spruw bij de moeder vaak komt na een antiobiotica kuur (voor bv. borstontsteking, is het 1 weg komt het ander terug...). Maar bij het consultatiebureau zeiden ze wel, als het begin volgende week niet minder of weg is, om nystatine te vragen aan de huisarts, omdat dat toch anders werkt. Maar ik heb wel goede hoop met de Daktarin, want ik bedoelde inderdaad dat ik denk dat door de verkoudheid de spruw weer terug is. En aangezien Eva nu haast niet meer verkouden is, hoop ik dat we de spruw snel weer weg krijgen.

Gemini, ik kan me voorstellen dat je het opeens snel vindt gaan, maar ergens ook wel lekker natuurlijk. De komende 10 dagen heb je in ieder geval even rust en kan je je er een beetje op voorbereiden. Hopelijk is dan met de echo alles goed! Het gekke en moeilijke lijkt me trouwens met IVF, dat je bij de terugplaatsing eigenlijk een beetje zwanger bent. Lijkt me zo raar! Een collega van mijn vriend heeft trouwens 2 dochtertjes (echt schatjes!) van 1 jaar, via IVF. En nu is ze opeens zomaar weer zwanger! Ze moest er zelf nog heel erg aan wennen want ze hadden het natuurlijk niet verwacht. Ik zie haar maandag of woensdag, ben benieuwd. De hele afdeling van mijn vriend komt trouwens, een gedeelte maandag en een gedeelte woensdag. Totaal zo'n 15 man. Ze willen allemaal zo graag komen, nou vooruit dan maar!

Nou dat was het wel weer voor vandaag!

Liefs,

Snoopy
Nurse, wat fijn dat de echo goed was!!!!Zoals Snoop al zei, het blijft echt een wonder!

Snoop, Eva doet het goed zeg! Wow, wat groeit ze goed! En wat een geluk hebben jullie gehad dat de geboorte zo goed is gegaan!!!!!!

Inderdaad een beetje rust, alleen de medicijnen die ik nu 1 keer per dag moet nemen ( de decapeptyl en de provera) moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben voor hoe mijn lichaam met deze kunstmatige overgang (en dan bedoel ik echt de overgang die vrouwen hebben rond hun 50ste ofzo) om zal gaan. En Snoop, het is wel grappig, maar ik noem IVF ook altijd "smerig" omdat je inderdaad gewoon zwanger bent na de terugplaatsing, maar het de vraag is of je dat ook kunt blijven. Ongesteld worden is dan ook meer een miskraam.....hoop het eerlijk gezegd niet mee te hoeven maken! Lijkt me echt verschrikkelijk om dan daarna weer jezelf zo op te peppen dat je de volgende poging in kunt. Ik probeer nu ook echt stapje voor stapje te zetten, zonder teveel na te denken, want daar schiet ik niets mee op!
Inderdaad, zie het maar stapje voor stapje, en dan hopen we dat elke stap gaat volgens het boekje!

Ik hoop dat je niet teveel last zult hebben van de decapeptyl en dat je wat rust kan vinden om aan deze grote stap te beginnen. Zeker als het onverhoopt niet helemaal gaat zoals je hoopt zal je je energie en kracht nog erg nodig hebben. En ook als alles wel goed loopt en je zwanger raakt en blijft, denk ik dat het ook veel van je vergt, maar dan is het het allemaal waard geweest. Maar dat weet je natuurlijk altijd pas achteraf.

Liefs,

Snoopy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven