Clomid

01-06-2010 12:50 6 berichten
Hallo. Ik weet wel dat er al een topic over clomid is, maar dat is al zo lang. Ik kan me daar echt niet doorheen worstelen.

Ik ben nog niet zo lang aan de clomid, maar het slaat nog steeds niet aan. Geen goede follikels. Het is nu voor de 2de keer verhoogd. Wat is de maximale dosis? Hoe lang duurt het? Ik begrijp wel dat dat bij iedereen anders is, maar toch. Ben nu nog niet zo lang bezig, maar ben al die bezoeken aan de gyn. en die inwendige echo's toch al wel een beetje zat.

En wat zijn eigenlijk de lichamelijke bijwerkingen? Ik heb natuurlijk de bijsluiter gelezen, maar ik wil graag persoonlijke ervaringen. Krijg je bijv. extreem veel last van je hormonen? Ik merk eigenlijk niets, misschien komt dat nog?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Delilah,

Ik had helemaal geen bijwerkingen van de clomid maar ik ken ook iemand die er wel (veel) bijwerkingen van had. Dat zal per persoon heel verschillend zijn.

De maximale dosis was volgens mijn gyn. 3 pilletjes per dag (en dat dan dus 5 dagen).

Ik slikte ook nog iets naast de Clomid maar ik ben even vergeten hoe dat heet. Het is eigenlijk een medicijn dat met suikerziekte te maken heeft. Maar dat medicijn versterkte volgens de gyn. de positieve werking van de clomid.

Ik had trouwens ook geen goed rijpende eitjes. Zelfs met de hoogste dosis niet.

Maar ik heb (veel) overgewicht. De gyn. had op een bijscholingscursus gehoord dat als vrouwen met (veel) overgewicht 10% van hun lichaamsgewicht zouden afvallen, dat de Clomid dan beter aan slaat.

Ik heb dat gedaan en ben toen op 2 pilletjes clomid gezet en toen had ik wel goede eitjes.

Ik wens je veel succes en sterkte !
Heb het ook nog genomen, eentje gedurende 5 dagen, wat weinig is. Maximum dosis is idd 3 per dag dacht ik. Ik had er wel last van, maar ik ben dan ook een supergevoelig iemand. Ik hoorde anderen die er weinig last van hadden.

We hadden 4 rondes met clomid gehad waarvan er één ronde geen rijpend eitje is geweest, de andere 3 maanden wel. Waarom probeer je eens geen acupunctuur, ik stond daar heel sceptisch tov, maar na al mijn behandelingen (ook IVF) heb ik twee maal acupunctuur gedaan en lap, ineens spontaan zwanger. Nou ja, het kan allemaal toeval zijn. Er zijn ook al genoeg vrouwen zwanger geraakt door Clomid.

Wens je veel succes!
Ik heb ook Clomid gebruikt, maar ik had met de hoogste dosering (150mg per dag, 5 dagen lang) geen follikelgroei. Ik had wel heel veel last van bijwerkingen, duizeling, flikkeringen voor mijn ogen en ik werd er erg neerslachtig van. Na de Clomid ben ik hormonen gaan spuiten en daarbij had ik helemaal geen last van bijwerkingen.

Dat middel waar jij het over hebt (tegen suikerziekte) heet Metformine, dat heb ik ook gebruikt naast de hormonen die ik moest spuiten.

TO, als de dosis al 2x verhoogd is dan zul jr nu al wel op de maximale dosis zitten denk ik. Hopelijk slaat het aan!
Mirre, idd het heet Metformine. Ik kon er maar niet op komen en heb er de hele (oke, halve) dag over na lopen denken hoe dat medicijn toch ook alweer heette. Nu weet ik het dus weer, waarvoor dank :-)
Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Dus zo te lezen, is het voor iedereen anders. Ik ben er nog niet achter of ik echt last van de bijwerkingen heb. Ik ben van mezelf redelijk emotioneel. En door een aantal omstandigheden, zit ik niet echt lekker in m'n vel. Maar dat was al voor ik aan de clomid begon. Dus ik weet het eigenlijk niet.

Met de volgende cyclus begin ik dus met 3 pilletjes, 5 dagen. Dus de maximale dosis. Maar moet wachten op menstruatie en die gaat waarschijnlijk niet komen. Dus ik heb ook provera gekregen, 10 dagen.

Maar ik zit me nu dus wel af te vragen wat hierna komt, want ik heb er een beetje een hard hoofd in dat het nu wel aanslaat (hoop natuurlijk van wel.)

Ik heb ook wel last van overgewicht en moet afvallen. Maar dat lukt me tot nu toe niet echt. Te vaak terugvallen, want ik eet eigenlijk niet echt veel en dan nog minder, dat is wel moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven