Co-sleeper
maandag 25 november 2019 om 14:06
Tijdens een zoektocht hier wel een ander topic over gevonden, maar dat beantwoord niet helemaal mijn vraag.
Zijn er mensen met ervaringen met co-sleeper, dan vooral rondom veiligheid?
Mij lijkt het wel wat, maar heb ook gelezen dat de consumentenbond dit niet aanraad https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes
Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er mensen met ervaringen met co-sleeper, dan vooral rondom veiligheid?
Mij lijkt het wel wat, maar heb ook gelezen dat de consumentenbond dit niet aanraad https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes
Wat zijn jullie ervaringen?
maandag 25 november 2019 om 14:08

maandag 25 november 2019 om 14:12
maandag 25 november 2019 om 14:15
Mmmm als je 'm als co-sleeper wilde gebruiken moest je er ook een soort aanzetstuk aan doen, zat ook een apart matrasstukje bij. Wij hebben 'm gewoon als bedje in elkaar gezet. Baby's vielen op mij/in de draagdoek in slaap en als ik dan zelf ging slapen legde ik ze over in het aanschuifbedje, dat leek mij het veiligst.

maandag 25 november 2019 om 14:27
Als ze heel klein zijn rollen ze nog niet om. En mijn ervaring is dat je je ook in je slaap heel bewust bent van de bewegingen van je baby. Dekbed zou in de co sleeper terecht kunnen komen dus je zou evt in een slaapzak kunnen slapen. En niet roken, drinken, slaapmedicatie gebruiken etc. Op Facebook is een groep over veilig samen slapen, daar weten ze misschien meer.
maandag 25 november 2019 om 14:50
dus jij had het hekje niet dicht, wel een aansluitmatras, of dat ook niet? Want hoe doe je dat dan als jij zelf lager ligt?
maandag 25 november 2019 om 14:59
Onze co-sleeper (petit amelie i.v.m. hoge boxspring) is me echt heilig. In combinatie met borstvoeding zorgt hij er voor dat ik 's nachts maar half wakker hoef te worden. Ze ligt in een slaapzak (mijn kinderen willen niks met dekentjes) en ik pak haar zo bij me of schuif haar zo terug. Ik heb nu 's nachts het hekje wel dicht want ze ligt nu (bijna 4 maanden) toch meer te wiebelen en gaat binnenkort rollen gok ik.
Het scheelt net die paar kleine handelingen (echt omhoog/er uit moeten, het kindje ergens overheen tillen, etc.) die vooral 's nachts echt een wereld van verschil maken vind ik.
Het scheelt net die paar kleine handelingen (echt omhoog/er uit moeten, het kindje ergens overheen tillen, etc.) die vooral 's nachts echt een wereld van verschil maken vind ik.
maandag 25 november 2019 om 15:02
maandag 25 november 2019 om 15:18
Wij hebben geen hoge boxspring, dus neem aan dat we dan het beste deze zouden kunnen nemen?gsleutel schreef: ↑25-11-2019 14:59Onze co-sleeper (petit amelie i.v.m. hoge boxspring) is me echt heilig. In combinatie met borstvoeding zorgt hij er voor dat ik 's nachts maar half wakker hoef te worden. Ze ligt in een slaapzak (mijn kinderen willen niks met dekentjes) en ik pak haar zo bij me of schuif haar zo terug. Ik heb nu 's nachts het hekje wel dicht want ze ligt nu (bijna 4 maanden) toch meer te wiebelen en gaat binnenkort rollen gok ik.
https://www.petiteamelie.be/4-in-1-co-s ... atras.html
maandag 25 november 2019 om 15:29
Wij hebben deze en ik vind het hekje dus wel fijn. Doe het omhoog en omlaag zoals het mij uitkomt.Wollenbol schreef: ↑25-11-2019 15:18Wij hebben geen hoge boxspring, dus neem aan dat we dan het beste deze zouden kunnen nemen?
https://www.petiteamelie.be/4-in-1-co-s ... atras.html

maandag 25 november 2019 om 19:22
Ik heb die van petit Amélie met hekje. De grijze. Inderdaad de eerste weken/maanden met hekje omlaag. Daarna met hekje omhoog. Als ik ernaast sliep dan he. Als baby overdag sliep, deed ik altijd het hekje omhoog. Ik had mijn nachtkastje tussen muur en co-sleeper gezet, daardoor kon het bedje niet verplaatsen en kon baby niet tussen bed en cosleeper vallen.
maandag 25 november 2019 om 19:34
Wij hebben ook die van petit amelie, die nu in het grijs op de site staat. Ideaal de eerste 2 weken, daarna wilde baby vooral nog dichter tegen mij aan dus lag ie in ons bed (nu nog steeds met ruim 1 jaar). De co sleeper deed vanaf toen dienst als extra ruimte voor mij, ik lig vaak met mijn hoofd erin en benen gewoon in ons bed. Alles om maar wat slaap te krijgen. Het hekje hebben we dus nooit gebruikt, overdag slaapt kind of in zijn ledikant of als ik zelf thuis ben alsnog in ons bed.
maandag 25 november 2019 om 19:37
maandag 25 november 2019 om 19:52