Co-sleeper

25-11-2019 14:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een zoektocht hier wel een ander topic over gevonden, maar dat beantwoord niet helemaal mijn vraag.
Zijn er mensen met ervaringen met co-sleeper, dan vooral rondom veiligheid?

Mij lijkt het wel wat, maar heb ook gelezen dat de consumentenbond dit niet aanraad https://www.consumentenbond.nl/veilig-s ... huifbedjes

Wat zijn jullie ervaringen?
Wij hadden er een van Petit Amelie, die kan je zowel als co-sleeper en als gewoon aanschuifbedje gebruiken. Uiteindelijk altijd als aanschuifbedje gebruikt, ik vond het toch een eng idee dat zo'n hummeltje anders ongemerkt in het grote bed terecht kan komen.
Ik neem aan dat je dan bedoelt dat je het hekje omhoog hebt gedaan tijdens het slapen? Want dat is dan eigenlijk hetzelfde advies als de consumentenbond geeft, als ik het goed begrepen heb.
Ik heb nooit een sluithekje gebruikt. Dat ondermijnt het doel van een cosleeper nogal.
Ja ik vond het ideaal. Zou willen dat ik het bij de eerste ook had gehad.
Pandax schreef:
25-11-2019 14:10
Ik heb nooit een sluithekje gebruikt. Dat ondermijnt het doel van een cosleeper nogal.
Ik ook niet.
Pandax schreef:
Ja, dat zou ik ook denken. Maar aan de andere kant zou ik natuurlijk ook niet willen dat ons kind onder ons beland...
Vandaar deze onzekerheid (eerste kind op komst...)
Wollenbol schreef:
Ik neem aan dat je dan bedoelt dat je het hekje omhoog hebt gedaan tijdens het slapen? Want dat is dan eigenlijk hetzelfde advies als de consumentenbond geeft, als ik het goed begrepen heb.
Mmmm als je 'm als co-sleeper wilde gebruiken moest je er ook een soort aanzetstuk aan doen, zat ook een apart matrasstukje bij. Wij hebben 'm gewoon als bedje in elkaar gezet. Baby's vielen op mij/in de draagdoek in slaap en als ik dan zelf ging slapen legde ik ze over in het aanschuifbedje, dat leek mij het veiligst.
Ik had wel een apart ledikant voor als kind sliep en ik er niet naast. En een beeldbabyfoon als ie wel in cosleeper lag en ik eruit wilde.
Mijn kind bleef gewoon in zijn eigen bed. Hij had zijn eigen deken en die was ingestopt. Ik lag wat lager (volgens Noorse slaaprichtlijnen) dus hij kon nergens onder belanden. Inmiddels is hij vijf.
Ik heb het sluithekje in het begin ook nooit gebruikt.
Pas toen ze actief begonnen te bewegen dus rond de 3,5 maand?
Zelf nooit als onveilig gezien.
Als ze heel klein zijn rollen ze nog niet om. En mijn ervaring is dat je je ook in je slaap heel bewust bent van de bewegingen van je baby. Dekbed zou in de co sleeper terecht kunnen komen dus je zou evt in een slaapzak kunnen slapen. En niet roken, drinken, slaapmedicatie gebruiken etc. Op Facebook is een groep over veilig samen slapen, daar weten ze misschien meer.
Pandax schreef:
25-11-2019 14:17
Mijn kind bleef gewoon in zijn eigen bed. Hij had zijn eigen deken en die was ingestopt. Ik lag wat lager (volgens Noorse slaaprichtlijnen) dus hij kon nergens onder belanden. Inmiddels is hij vijf.
dus jij had het hekje niet dicht, wel een aansluitmatras, of dat ook niet? Want hoe doe je dat dan als jij zelf lager ligt?
Onze co-sleeper (petit amelie i.v.m. hoge boxspring) is me echt heilig. In combinatie met borstvoeding zorgt hij er voor dat ik 's nachts maar half wakker hoef te worden. Ze ligt in een slaapzak (mijn kinderen willen niks met dekentjes) en ik pak haar zo bij me of schuif haar zo terug. Ik heb nu 's nachts het hekje wel dicht want ze ligt nu (bijna 4 maanden) toch meer te wiebelen en gaat binnenkort rollen gok ik.

Het scheelt net die paar kleine handelingen (echt omhoog/er uit moeten, het kindje ergens overheen tillen, etc.) die vooral 's nachts echt een wereld van verschil maken vind ik.
Wollenbol schreef:
25-11-2019 14:50
dus jij had het hekje niet dicht, wel een aansluitmatras, of dat ook niet? Want hoe doe je dat dan als jij zelf lager ligt?

Ik had een brug en een aansluitmatras. Ik lag niet in hoogte lager, maar mijn gezicht lag ter hoogte van kinds buik.
Pandax schreef:
25-11-2019 15:02
Ik had een brug en een aansluitmatras. Ik lag niet in hoogte lager, maar mijn gezicht lag ter hoogte van kinds buik.
ah zo lager, ik snap het. bedankt voor de uitleg :-)
gsleutel schreef:
25-11-2019 14:59
Onze co-sleeper (petit amelie i.v.m. hoge boxspring) is me echt heilig. In combinatie met borstvoeding zorgt hij er voor dat ik 's nachts maar half wakker hoef te worden. Ze ligt in een slaapzak (mijn kinderen willen niks met dekentjes) en ik pak haar zo bij me of schuif haar zo terug. Ik heb nu 's nachts het hekje wel dicht want ze ligt nu (bijna 4 maanden) toch meer te wiebelen en gaat binnenkort rollen gok ik.

Het scheelt net die paar kleine handelingen (echt omhoog/er uit moeten, het kindje ergens overheen tillen, etc.) die vooral 's nachts echt een wereld van verschil maken vind ik.
Wij hebben geen hoge boxspring, dus neem aan dat we dan het beste deze zouden kunnen nemen?
https://www.petiteamelie.be/4-in-1-co-s ... atras.html
Wollenbol schreef:
25-11-2019 15:18
Wij hebben geen hoge boxspring, dus neem aan dat we dan het beste deze zouden kunnen nemen?
https://www.petiteamelie.be/4-in-1-co-s ... atras.html
Wij hebben deze en ik vind het hekje dus wel fijn. Doe het omhoog en omlaag zoals het mij uitkomt.
Da's dezelfde? :-)
gsleutel schreef:
25-11-2019 15:29
Wij hebben deze en ik vind het hekje dus wel fijn. Doe het omhoog en omlaag zoals het mij uitkomt.
Ik heb deze ook maar daar zit toch geen hekje bij? Koop je die apart?
Ik heb die van petit Amélie met hekje. De grijze. Inderdaad de eerste weken/maanden met hekje omlaag. Daarna met hekje omhoog. Als ik ernaast sliep dan he. Als baby overdag sliep, deed ik altijd het hekje omhoog. Ik had mijn nachtkastje tussen muur en co-sleeper gezet, daardoor kon het bedje niet verplaatsen en kon baby niet tussen bed en cosleeper vallen.
Wij hebben ook die van petit amelie, die nu in het grijs op de site staat. Ideaal de eerste 2 weken, daarna wilde baby vooral nog dichter tegen mij aan dus lag ie in ons bed (nu nog steeds met ruim 1 jaar). De co sleeper deed vanaf toen dienst als extra ruimte voor mij, ik lig vaak met mijn hoofd erin en benen gewoon in ons bed. Alles om maar wat slaap te krijgen. Het hekje hebben we dus nooit gebruikt, overdag slaapt kind of in zijn ledikant of als ik zelf thuis ben alsnog in ons bed.
Wij hadden een bednest. Deze heeft geen hek maar een gazen wandje wat je met één hand kan openen. Wandje kan ook half. (en hij kan schuin voor spuugbabies, en mee op vakantie enzo)

Afbeelding

Ik heb geen aandelen, maar het was met afstand het beste baby-ding wat we hadden.
Hier ook petit amelie. Hekje nooit dicht. Wel babyfoon met camera aan als baby er alleen in ligt. In praktijk ligt hij grotendeels tegen me aan en is het uitvalbescherming. Echt een top ding. Baby is 8,5 maand en bij peuter ook tot eerste verjaardag gebruikt.
Hier ook een bednest gehad. Echt een aanrader. We namen hem zelfs mee op vakantie. De ideale co-sleeper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven