Conflict moeders

donderdag 20 februari 2020 om 07:37
Mijn dochter had haar eerste feestje en ik heb haar zelf de kinderen laten kiezen. Omdat ze met vrijwel alle kinderen in de klas speelt mocht ze maximaal 9 kinderen kiezen.
Nu heeft ze een kind niet gekozen waar zij wél op het feestje is geweest. Die moeder van dat kind appte mij dat het haar tegenvalt dat haar kind is niet uitnodigt aangezien mijn dochter en haar kind wel samen spelen en ze wel op dat feestje is geweest. Ook een andere moeder vertelde me op het schoolplein dat die moeder het zo dwars zit.
Mijn dochter is dit schooljaar naar een stuk of 10 feestjes geweest en er komen zeker nog een paar bij. Ze wilde ook graag 2 kinderen waar zij niet op het feestje was geweest. Ik vind het gewoon prima mijn dochter een X aantal kinderen uit te laten nodigen die zij wil. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat andere ouders er zo'n mening over kunnen hebben?
Maar goed mijn idee hierover en het idee van deze moeder verschilt duidelijk. En de emoties bij haar lopen hoog op blijkbaar. Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit conflict moet oppakken? Bij voorkeur zonder dat het een drama word?
Is het beste zoiets echt serieus uit te praten of meer oké te zeggen en links te laten liggen of ???
Nu heeft ze een kind niet gekozen waar zij wél op het feestje is geweest. Die moeder van dat kind appte mij dat het haar tegenvalt dat haar kind is niet uitnodigt aangezien mijn dochter en haar kind wel samen spelen en ze wel op dat feestje is geweest. Ook een andere moeder vertelde me op het schoolplein dat die moeder het zo dwars zit.
Mijn dochter is dit schooljaar naar een stuk of 10 feestjes geweest en er komen zeker nog een paar bij. Ze wilde ook graag 2 kinderen waar zij niet op het feestje was geweest. Ik vind het gewoon prima mijn dochter een X aantal kinderen uit te laten nodigen die zij wil. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat andere ouders er zo'n mening over kunnen hebben?
Maar goed mijn idee hierover en het idee van deze moeder verschilt duidelijk. En de emoties bij haar lopen hoog op blijkbaar. Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit conflict moet oppakken? Bij voorkeur zonder dat het een drama word?
Is het beste zoiets echt serieus uit te praten of meer oké te zeggen en links te laten liggen of ???
anoniem_63ae856acd678 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 09:01
Reden: Taalgebruik aangepast op advies van lezers
Reden: Taalgebruik aangepast op advies van lezers
5.22% gewijzigd

donderdag 20 februari 2020 om 16:21
Volgens mij waren er bar weinig mensen in dit topic die aangaven dat per se altijd te doen toch?appeltjeitje schreef: ↑20-02-2020 15:41Bij het ophalen van dochter van school zojuist kreeg ze een uitnodiging voor een feestje. We hadden er al 2 op de planning staan voor de komende week. Ik ben ergens wel oprecht benieuwd of de ouders die alle kindjes terug vragen ook een grens stellen aan het aantal?
Of is het ongeacht of je kind op 3 of 18 feestjes is geweest, je vraagt die kindjes terug?
Oh en met het jongetje even gesproken over het feestje en hij zei zelf het jammer te vinden dat hij het feestje gemist heeft en we hebben afgesproken dat hij cupcakes komt versieren binnenkort en gezellig spelen en daar waren hij en dochter beide enthousiast over.
Voor mij is het daarmee wel afgedaan denk ik.
donderdag 20 februari 2020 om 16:31
Inderdaad. Bij ons kwamen er hooguit acht maar meestal een stuk of zes (inclusief de jarige). Ik heb de jarige ook wel eens de keuze gegeven tussen bijv. thuis vieren met zes vrienden of naar een dierentuin en uit eten met twee. En dan werd het dat laatste.Luci_Morgenster schreef: ↑20-02-2020 16:21Volgens mij waren er bar weinig mensen in dit topic die aangaven dat per se altijd te doen toch?

donderdag 20 februari 2020 om 17:07
Ja klopt inderdaad.Luci_Morgenster schreef: ↑20-02-2020 16:21Volgens mij waren er bar weinig mensen in dit topic die aangaven dat per se altijd te doen toch?

donderdag 20 februari 2020 om 17:22
Nee want een kind moet nooit ergens mee zitten of teleurstellingen krijgen natuurlijk. Pff gezeurHet-groepje schreef: ↑20-02-2020 08:43Ja of alsnog. Wat maakt dat ene kind nou nog uit.
Wij geven sowieso meerdere feestjes per jaar, een feestje rond de verjaardag en dan nog een keer relaxt met pizza eten en film kijken nog een paar keer. En dan wel de goodiebag voor wie het eerder niet heeft gehad subtiel in de tas mee.
Mijn kind gaat naar feestjes van de klas, oud-klasgenoten, kinderen die ze van een clubje kent, kinderen uit de buurt.
Als ik die allemaal terug moet uit uitnodigen wordt het niet gezellig want de leeftijden lopen nogal uiteen (van 6 tot 13), groepjes die elkaar al kennen gaan domineren boven dierbare eenlingen, teveel kinderen etc.
Ik zou hier echt niet moeilijk over doen, misschien reageert die moeder wel zo omdat het kind ermee zit en dat wil je toch niet.

donderdag 20 februari 2020 om 18:22
Wat moet je met die informatie? TO is toch niet een Sensoorhulplijn. Ook lekker passief-agressief: ‘ik voel mij rot en hopelijk jij nu ook. Want achteraf kun je natuurlijk niets met deze info’. Ik zou hier ook niet verder op reageren dan een nette variant van ‘waarvan akte’ en gesprek verwijderen.