Conflict

donderdag 21 november 2019 om 21:54
Ik heb helaas een conflict met een vriendin. Onze kinderen zitten bij elkaar in de klas.
Ik merk dat mijn vriendin mij nu zwart maakt bij anderen. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik merk dat mijn kind nu de dupe dreigt te worden van het conflict. Mijn kind heeft amper nog speelafspraakjes terwijl dit eerst wel zo was. Dit is begonnen sinds het conflict. Ik vermoed dat mijn kind nu wordt neergezet als lastig en dat je er beter niet mee om kunt gaan. De tamtam gaat snel rond.
Vriendin ontkent natuurlijk.
Ik merk dat mijn vriendin mij nu zwart maakt bij anderen. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik merk dat mijn kind nu de dupe dreigt te worden van het conflict. Mijn kind heeft amper nog speelafspraakjes terwijl dit eerst wel zo was. Dit is begonnen sinds het conflict. Ik vermoed dat mijn kind nu wordt neergezet als lastig en dat je er beter niet mee om kunt gaan. De tamtam gaat snel rond.
Vriendin ontkent natuurlijk.

donderdag 21 november 2019 om 21:59
Nodig vriendjes uit die niet in de klas zitten. Bijvoorbeeld van het sportclubje etc. Mocht het zo zijn dat dit gebeurt dan zal haar verhaal uiteindelijk tegen haar gaan werken.
enn wijzigde dit bericht op 21-11-2019 22:00
35.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

donderdag 21 november 2019 om 22:01
Wat je aandacht geeft groeit. Negeren en doorgaan is imho de beste optie. Mensen komen er vanzelf achter dat de vrouw in kwestie blijft hangen en haken dan af.Lucifer2018 schreef: ↑21-11-2019 21:59Waarom noem je haar nog een vriendin?
Ik zou buiten school om eens hier een gesprek over aangaan.
enn wijzigde dit bericht op 21-11-2019 22:02
0.75% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

donderdag 21 november 2019 om 22:02
Het gaat ook echt om kleuters. De meeste contacten zijn nu op school. Daarbuiten nog niet zo veel.
donderdag 21 november 2019 om 22:02
Mist ze het zelf ook?bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:02Het gaat ook echt om kleuters. De meeste contacten zijn nu op school. Daarbuiten nog niet zo veel.

donderdag 21 november 2019 om 22:03
Maar je doet een aanname. Je hebt geen bewijs en je weet niets zeker.bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 21:58Nee het gaat niet over de kinderen. Die hebben er niets mee te maken. Daarom vind ik dit ook zo laag.

donderdag 21 november 2019 om 22:08
Heb je gevraagd hoe het komt? Kinderen pikken zaken op he? Ook jouw enorme zorgen over het misschien beïnvloeden van anderen rondom jouw kind. Ze is 4 maar niet gek. En wellicht dat ze in deze tijd gewoon niet zo'n zin heeft om af te spreken?bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:04Ja dat ook. Ik merk nu dat ze niet eens meer vraagt of iemand kan afspreken terwijl ze daar eerst heel enthousiast over was. Dit vind ik heel erg.

donderdag 21 november 2019 om 22:12
Het is niet alleen dit, het zijn meer dingen die ze vertelt. Ze zegt dat kinderen zeggen dat ze niet mee mag spelen. Ze krijgt geen vriendenboekjes meer, geen speelafspraakjes meer, wordt niet uitgenodigd op feestjes. En dit is pas sinds dat conflict. Hiervoor was dat niet zo.
Natuurlijk heb ik geen bewijs en misschien heb jij wel gelijk. Maar het zit me gewoon niet lekker omdat het echt met elkaar samenvalt.

donderdag 21 november 2019 om 22:12
Als jij jezelf liever zwart laat maken en over je heen laat lopen moet je dat zelf weten toch? Ik zou het in de openbaarheid gooien en haar aanspreken, dan krijgt en hoort iedereen gelijk dezelfde informatie ipv dat sneaky gedoe waar die zgn vriendin mee bezig is.

donderdag 21 november 2019 om 22:13
Een viswijvenruzie starten op een vol schoolplein zal je reputatie geen goed doen.

donderdag 21 november 2019 om 22:14
Heb je wel eens aan de ouders gevraagd waarom niet? dat je dochter aangeeft dat ze hoor dat ze niet meer met haar mogen spelen en of dat klopt en zo ja, waarom?bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:12Het is niet alleen dit, het zijn meer dingen die ze vertelt. Ze zegt dat kinderen zeggen dat ze niet mee mag spelen. Ze krijgt geen vriendenboekjes meer, geen speelafspraakjes meer, wordt niet uitgenodigd op feestjes. En dit is pas sinds dat conflict. Hiervoor was dat niet zo.
Natuurlijk heb ik geen bewijs en misschien heb jij wel gelijk. Maar het zit me gewoon niet lekker omdat het echt met elkaar samenvalt.
donderdag 21 november 2019 om 22:15
Heb je gevraagd aan de juf of het haar is opgevallen dat kind niet met anderen mag spelen? Niet de juf bij dat ruziegedoe betrekken maar als er daadwerkelijk een sociale verandering heeft plaats gevonden dan weet een leerkracht dat echt wel. Je kunt zeggen dat zij thuis heeft aangegeven dat andere kindjes niet willen dat ze meespeelt.bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:12Het is niet alleen dit, het zijn meer dingen die ze vertelt. Ze zegt dat kinderen zeggen dat ze niet mee mag spelen. Ze krijgt geen vriendenboekjes meer, geen speelafspraakjes meer, wordt niet uitgenodigd op feestjes. En dit is pas sinds dat conflict. Hiervoor was dat niet zo.
donderdag 21 november 2019 om 22:15

donderdag 21 november 2019 om 22:29
Gelijk ga je ook nooit van haar krijgen dus ik zou geen energie meer in haar steken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven