Conflict

21-11-2019 21:54 48 berichten
Ik heb helaas een conflict met een vriendin. Onze kinderen zitten bij elkaar in de klas.
Ik merk dat mijn vriendin mij nu zwart maakt bij anderen. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik merk dat mijn kind nu de dupe dreigt te worden van het conflict. Mijn kind heeft amper nog speelafspraakjes terwijl dit eerst wel zo was. Dit is begonnen sinds het conflict. Ik vermoed dat mijn kind nu wordt neergezet als lastig en dat je er beter niet mee om kunt gaan. De tamtam gaat snel rond.
Vriendin ontkent natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarover gaat het conflict dan? De kinderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien heeft de juf nog plek voor 2 kindjes?
Enn schreef:
21-11-2019 21:55
Waarover gaat het conflict dan? De kinderen?
Nee het gaat niet over de kinderen. Die hebben er niets mee te maken. Daarom vind ik dit ook zo laag.
Waarom noem je haar nog een vriendin?

Ik zou buiten school om eens hier een gesprek over aangaan.
Nodig vriendjes uit die niet in de klas zitten. Bijvoorbeeld van het sportclubje etc. Mocht het zo zijn dat dit gebeurt dan zal haar verhaal uiteindelijk tegen haar gaan werken.
enn wijzigde dit bericht op 21-11-2019 22:00
35.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee een vriendin is het zeker niet meer.
Ik zou haar in het openbaar confronteren of aanspreken, wanneer ze met een groepje staat te roddelen
Lucifer2018 schreef:
21-11-2019 21:59
Waarom noem je haar nog een vriendin?

Ik zou buiten school om eens hier een gesprek over aangaan.
Wat je aandacht geeft groeit. Negeren en doorgaan is imho de beste optie. Mensen komen er vanzelf achter dat de vrouw in kwestie blijft hangen en haken dan af.
enn wijzigde dit bericht op 21-11-2019 22:02
0.75% gewijzigd
Enn schreef:
21-11-2019 21:59
Nodig vriendjes uit die niet in de klas zitten. Bijvoorbeeld van het sportclubje etc. Mocht het zo zijn dat dit gebeurt dan zal haar verhaal uiteindelijk tegen haar gaan werken.
Het gaat ook echt om kleuters. De meeste contacten zijn nu op school. Daarbuiten nog niet zo veel.
bitterkoekjespudding schreef:
21-11-2019 22:02
Het gaat ook echt om kleuters. De meeste contacten zijn nu op school. Daarbuiten nog niet zo veel.
Mist ze het zelf ook?
21-11-2019 21:58
Nee het gaat niet over de kinderen. Die hebben er niets mee te maken. Daarom vind ik dit ook zo laag.
Maar je doet een aanname. Je hebt geen bewijs en je weet niets zeker.
hoezoos schreef:
21-11-2019 22:01
Ik zou haar in het openbaar confronteren of aanspreken, wanneer ze met een groepje staat te roddelen
En jezelf voor de komende 8 jaar onsterfelijk belachelijk maken.
Enn schreef:
21-11-2019 22:02
Mist ze het zelf ook?
Ja dat ook. Ik merk nu dat ze niet eens meer vraagt of iemand kan afspreken terwijl ze daar eerst heel enthousiast over was. Dit vind ik heel erg.
21-11-2019 22:04
Ja dat ook. Ik merk nu dat ze niet eens meer vraagt of iemand kan afspreken terwijl ze daar eerst heel enthousiast over was. Dit vind ik heel erg.
Heb je gevraagd hoe het komt? Kinderen pikken zaken op he? Ook jouw enorme zorgen over het misschien beïnvloeden van anderen rondom jouw kind. Ze is 4 maar niet gek. En wellicht dat ze in deze tijd gewoon niet zo'n zin heeft om af te spreken?
Enn schreef:
21-11-2019 22:08
Heb je gevraagd hoe het komt? Kinderen pikken zaken op he? Ook jouw enorme zorgen over het misschien beïnvloeden van anderen rondom jouw kind. Ze is 4 maar niet gek. En wellicht dat in deze tijd ze gewoon niet zo'm zin heeft om af te spreken?
Het is niet alleen dit, het zijn meer dingen die ze vertelt. Ze zegt dat kinderen zeggen dat ze niet mee mag spelen. Ze krijgt geen vriendenboekjes meer, geen speelafspraakjes meer, wordt niet uitgenodigd op feestjes. En dit is pas sinds dat conflict. Hiervoor was dat niet zo.
Natuurlijk heb ik geen bewijs en misschien heb jij wel gelijk. Maar het zit me gewoon niet lekker omdat het echt met elkaar samenvalt.
Sudrì schreef:
21-11-2019 22:04
En jezelf voor de komende 8 jaar onsterfelijk belachelijk maken.
Als jij jezelf liever zwart laat maken en over je heen laat lopen moet je dat zelf weten toch? Ik zou het in de openbaarheid gooien en haar aanspreken, dan krijgt en hoort iedereen gelijk dezelfde informatie ipv dat sneaky gedoe waar die zgn vriendin mee bezig is.
hoezoos schreef:
21-11-2019 22:12
Als jij jezelf liever zwart laat maken en over je heen laat lopen moet je dat zelf weten toch? Ik zou het in de openbaarheid gooien en haar aanspreken, dan krijgt en hoort iedereen gelijk dezelfde informatie ipv dat sneaky gedoe waar die zgn vriendin mee bezig is.
Een viswijvenruzie starten op een vol schoolplein zal je reputatie geen goed doen.
Het is niet alleen dit, het zijn meer dingen die ze vertelt. Ze zegt dat kinderen zeggen dat ze niet mee mag spelen. Ze krijgt geen vriendenboekjes meer, geen speelafspraakjes meer, wordt niet uitgenodigd op feestjes. En dit is pas sinds dat conflict. Hiervoor was dat niet zo.
Natuurlijk heb ik geen bewijs en misschien heb jij wel gelijk. Maar het zit me gewoon niet lekker omdat het echt met elkaar samenvalt.
Heb je wel eens aan de ouders gevraagd waarom niet? dat je dochter aangeeft dat ze hoor dat ze niet meer met haar mogen spelen en of dat klopt en zo ja, waarom?
Heb je gevraagd aan de juf of het haar is opgevallen dat kind niet met anderen mag spelen? Niet de juf bij dat ruziegedoe betrekken maar als er daadwerkelijk een sociale verandering heeft plaats gevonden dan weet een leerkracht dat echt wel. Je kunt zeggen dat zij thuis heeft aangegeven dat andere kindjes niet willen dat ze meespeelt.
Sudrì schreef:
21-11-2019 22:13
Een viswijvenruzie starten op een vol schoolplein zal je reputatie geen goed doen.
Laat staan kind.
Vriendschappen kunnen zó over zijn en om niks. Maar als ze echt gaat kwaadspreken dan was het wat mij betreft niet meer goed te krijgen. Die kan je nooit meer vertrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Enn schreef:
21-11-2019 22:15
Laat staan kind.
Dat kind van dat viswijf.
retrostar schreef:
21-11-2019 22:22
Vriendschappen kunnen zó over zijn en om niks. Maar als ze echt gaat kwaadspreken dan was het wat mij betreft niet meer goed te krijgen. Die kan je nooit meer vertrouwen.
Goed komt het ook niet meer.
21-11-2019 22:26
Goed komt het ook niet meer.
Gelijk ga je ook nooit van haar krijgen dus ik zou geen energie meer in haar steken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven