Conflict

donderdag 21 november 2019 om 21:54
Ik heb helaas een conflict met een vriendin. Onze kinderen zitten bij elkaar in de klas.
Ik merk dat mijn vriendin mij nu zwart maakt bij anderen. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik merk dat mijn kind nu de dupe dreigt te worden van het conflict. Mijn kind heeft amper nog speelafspraakjes terwijl dit eerst wel zo was. Dit is begonnen sinds het conflict. Ik vermoed dat mijn kind nu wordt neergezet als lastig en dat je er beter niet mee om kunt gaan. De tamtam gaat snel rond.
Vriendin ontkent natuurlijk.
Ik merk dat mijn vriendin mij nu zwart maakt bij anderen. Dat is nog tot daaraan toe. Maar ik merk dat mijn kind nu de dupe dreigt te worden van het conflict. Mijn kind heeft amper nog speelafspraakjes terwijl dit eerst wel zo was. Dit is begonnen sinds het conflict. Ik vermoed dat mijn kind nu wordt neergezet als lastig en dat je er beter niet mee om kunt gaan. De tamtam gaat snel rond.
Vriendin ontkent natuurlijk.

donderdag 21 november 2019 om 23:09
Duidelijk is dit dus geen "vriendin" ...
Wat houd je tegen om haar direct aan te spreken op wat ze doet/zegt?
Als dit direct effect heeft op het schoolleven van je kind, zou ik er toch echt wat van zeggen.. en niet om nu te suggereren dat je dat op school/schoolplein wil/moet doen, maar als het een vriendin zou zijn, dan zou ik haar toch minstens uitnodigen voor een kop thee/koffie
Wat houd je tegen om haar direct aan te spreken op wat ze doet/zegt?
Als dit direct effect heeft op het schoolleven van je kind, zou ik er toch echt wat van zeggen.. en niet om nu te suggereren dat je dat op school/schoolplein wil/moet doen, maar als het een vriendin zou zijn, dan zou ik haar toch minstens uitnodigen voor een kop thee/koffie
donderdag 21 november 2019 om 23:17
Hoe kan het dat iedereen de kant van je voormalige vriendin kiest?
Als ze voorheen wel speelafspraakjes had dan weten de ouders van die kinderen toch dat hun kind leuk met jouw dochter kan spelen. Hoe je dochter is en hoe jij bent?
Waarom zouden ze dan zomaar aannemen wat jouw voormalige vriendin over jou verteld?
Als ze voorheen wel speelafspraakjes had dan weten de ouders van die kinderen toch dat hun kind leuk met jouw dochter kan spelen. Hoe je dochter is en hoe jij bent?
Waarom zouden ze dan zomaar aannemen wat jouw voormalige vriendin over jou verteld?

donderdag 21 november 2019 om 23:34
Mijn vriendin heeft met veel mensen contact, ik met veel minder mensen. Het gaat dan meer om kliekjes. De tamtam gaat snel rond zo.
Veel mensen spreken mij niet, en zullen denk ik voor zoete koek aannemen wat zij zegt.
Mijn kind heeft/had een aantal kinderen waar mee speelt, maar haar kind speelt daar ook mee. Ik vermoed dat daarin misschien ook iets speelt. Haar kind mag niet met mijn kind spelen, en misschien worden andere kinderen daarin meegenomen. Ik denk dat het zoiets is.
Veel mensen spreken mij niet, en zullen denk ik voor zoete koek aannemen wat zij zegt.
Mijn kind heeft/had een aantal kinderen waar mee speelt, maar haar kind speelt daar ook mee. Ik vermoed dat daarin misschien ook iets speelt. Haar kind mag niet met mijn kind spelen, en misschien worden andere kinderen daarin meegenomen. Ik denk dat het zoiets is.

donderdag 21 november 2019 om 23:47
Neem eens niet zoveel aan.
Mijn dochter van 4 maakt zo on gveveer zelf haar afspraakjes. Althans ze komt melden: ik wil bij X of Y spelen of ze komen samen nar me toe mag Dochter bij mij spelen?
En dan ga ik in overleg met een ouder of t kan.
Wat let jou om naar een van de ouders waar je dochter eerder mee speelde te stappen?
Jou dochter zal toch ook weleens ie t s zeggen daar over.
Mijn dochter van 4 maakt zo on gveveer zelf haar afspraakjes. Althans ze komt melden: ik wil bij X of Y spelen of ze komen samen nar me toe mag Dochter bij mij spelen?
En dan ga ik in overleg met een ouder of t kan.
Wat let jou om naar een van de ouders waar je dochter eerder mee speelde te stappen?
Jou dochter zal toch ook weleens ie t s zeggen daar over.
Been there, done that, got the T-shirt.

vrijdag 22 november 2019 om 00:32
Waarom zou je dat op het schoolplein willen doen? Om “niet over je heen te laten lopen”? Het “in de openbaarheid gooien?”. Het is echt niet chique om iemand in het bijzijn van anderen aan te spreken op iets dat de rest niet aangaat.
Nee, laten rusten en het waait vanzelf over.

vrijdag 22 november 2019 om 00:50
Nitflex schreef: ↑22-11-2019 00:32Waarom zou je dat op het schoolplein willen doen? Om “niet over je heen te laten lopen”? Het “in de openbaarheid gooien?”. Het is echt niet chique om iemand in het bijzijn van anderen aan te spreken op iets dat de rest niet aangaat.
Nee, laten rusten en het waait vanzelf over.
Als jouw vriendin herhaaldelijk over jou roddelt in die groep, en iedereen krijgt daardoor een ander beeld van jou? Dan is het wel heel raar als je dat zo passies laat “overwaaien”
vrijdag 22 november 2019 om 00:52
Ga naar de leerkracht en vraag of er iets veranderd is qua dynamiek in de klas. En nodig zelf een kindje uit om te komen spelen. Via de ouders uiteraard. Hoe is je kind na schooltijd? Wel gewoon vrolijk? En voor schooltijd ook? Geen tekenen van dat het niet zo leuk is op school?
En hoelang is dit conflict al gaande?
En hoelang is dit conflict al gaande?

vrijdag 22 november 2019 om 00:53
Ik zou in ieder geval absoluut geen gesprek aangaan op het schoolplein. Dan maar passief. Ik houd de eer aan mezelf.
vrijdag 22 november 2019 om 06:19
Hier ligt de sleutel van je probleem. Investeer in vriendschappen van je dochter. Ga met ouders praten, praat niet over de ruzie maar laat zien dat je een gewoon leuk mens bent. Als je een beetje terrein hebt gewonnen kan je een speeldate regelen voor je kind.bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 23:34Mijn vriendin heeft met veel mensen contact, ik met veel minder mensen. Het gaat dan meer om kliekjes. De tamtam gaat snel rond zo.
Maar het kan ook aan je dochter liggen. Zeker bij kleuters kan de dynamiek in een groep zo veranderen. Misschien heeft ze er even niet zoveel zin in om moeite te doen. Kan na een vakantie zo weer anders zijn.
vrijdag 22 november 2019 om 06:41
Dit is een aanname. Het enige wat je weet is dat je ‘een conflict’ hebt met een vriendin. Wat is er tegen om dat gewoon als volwassene uit te praten - niet als viswijven op het schoolplein, en laat je kind erbuiten.bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:33Nee dat klopt. Maar mijn kind is daar nu de dupe van.
En dan je kind. als je vindt dat het minder afspraken heeft, ga je naar de juf. Waarschijnlijk is er iets heel anders aan de hand en ligt het niet aan je conflict maar aan je dochter/ de Sinterklaas drukte/ niets. Alleen de juf weet of ze in de klas genegeerd wordt en alleen de juf kan je eerlijk vertellen als je dochter zich te bazig opstelt en daardoor niemand met haar wil spelen (ja ik heb geloept).
Kortom; vul niet zo in, laat je niet zo opjutten door je eigen gedachtes en vraag het. In elk geval aan de juf als je je zorgen maakt over je kind. En eigenlijk ook met je gedachtes over je conflict en dat je vriendin wel heel de tijd over je zal roddelen. Zo belangrijk ben je echt niet, dat mensen alleen maar over jou praten.
vrijdag 22 november 2019 om 06:47
Het is van de zotte dat je kind op zo'n nare manier de dupe is van een ruzie van volwassenen waar zij part noch deel aan heeft.
Tijd dus om als de wiedeweerga fatsoenlijk met je vriendin de ruzie uit te praten. Vriendinnen hoeven jullie niet meer te worden, maar jullie moeten dit conflict niet voort laten bestaan als de impact zo groot is.
Tijd dus om als de wiedeweerga fatsoenlijk met je vriendin de ruzie uit te praten. Vriendinnen hoeven jullie niet meer te worden, maar jullie moeten dit conflict niet voort laten bestaan als de impact zo groot is.
vrijdag 22 november 2019 om 07:15
Het lijkt me sterk dat vierjarigen hieraan mee zouden doen. Stel hè dat de moeder zegt: je mag niet met dat meisje spelen, dan zijn ze dat in de klas, in hun spel zo weer vergeten. Ik denk zelf dat je het veel te groot maakt. Waarom zou iemand bij een conflict iedereen erbij betrekken, je kind laten buitensluiten en dan werkt ook nog iedereen daaraan mee.
Ik kan het me niet voorstellen, zelfs niet van de kliekjes.
Ik kan het me niet voorstellen, zelfs niet van de kliekjes.

vrijdag 22 november 2019 om 09:04
Als ik je loep, TO, dan rijst het beeld van een vrouw die in een boel problemen verzeild raakt. Ook over jouw(?) kind schrijf je in een topic over autisme dat ze opmerkelijk gedrag vertoont. Zou het kunnen dat er een andere reden is voor de huidige situatie die niet gerelateerd is aan de roddelende vriendin?

vrijdag 22 november 2019 om 11:51
Dat is de dus de vraag. Ik weet dat niet. Ik ga het daar wel over hebben met de leerkracht. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid.ikBedoelHetGoed schreef: ↑22-11-2019 09:04Ook over jouw(?) kind schrijf je in een topic over autisme dat ze opmerkelijk gedrag vertoont. Zou het kunnen dat er een andere reden is voor de huidige situatie die niet gerelateerd is aan de roddelende vriendin?
Het is wel zo dat dit speelt sinds het conflict. Daarom vraag ik me af of het toeval is of niet.

vrijdag 22 november 2019 om 12:22
Sowieso een heel goed idee om dit met de leerkracht te bespreken natuurlijk.bitterkoekjespudding schreef: ↑22-11-2019 11:51Dat is de dus de vraag. Ik weet dat niet. Ik ga het daar wel over hebben met de leerkracht. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid.
Het is wel zo dat dit speelt sinds het conflict. Daarom vraag ik me af of het toeval is of niet.
Wat betreft autisme weet ik (uit het jaar kruik = een jaar of 15 geleden) van een vriendin wiens zoon Asperger heeft, dat mildere vormen van autisme in elk geval toentertijd pas vanaf het vijfde levensjaar konden worden opgemerkt. Wat overigens nagenoeg niks zegt over jouw situatie, behalve misschien dat het inderdaad toeval kan zijn dat alles nu samenvalt.

vrijdag 22 november 2019 om 12:32
bitterkoekjespudding schreef: ↑21-11-2019 22:33Nee dat klopt. Maar mijn kind is daar nu de dupe van.
Denk je toch? Je weet niet zeker dat het door dit conflict komt.