Coopertest op school

18-10-2019 10:33 543 berichten
Mijn dochter (3e klas middelbare) moest met gym de Coopertest doen voor een cijfer. De norm voor meisjes was 2 km in 12 minuten voor een 6. Uiteindelijk was er een meisje met een 7, de rest allemaal lager. Dochter had een dikke onvoldoende, die werd gecompenseerd door een 8 voor inzet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-10-2019 14:03
Ik ken mensen die echt bijna traumatische herinneringen hebben aan bijv wiskunde. Snap ik weinig van, maar als je het echt heel moeilijk vindt kan ik me daar best wat bij voorstellen.
Harder werken, denk ik dan.
Maar die zaten dus rustig dagen aan een stuk te leren voor een proefwerk en haalden dan nog een onvoldoende.

Zo kijk ik terug op gym.

Mijn sport buiten school was blijkbaar niet genoeg om de conditie te krijgen die ik nodig had voor de coopertest, maar dat was wel ruimschoots meer dan 1,5 uur per week. En vond ik trouwens ook vreselijk.
No way dat ik dan ook nog eens daarnaast extra ging hardlopen.
Niet helemaal hetzelfde.
Want je schrijft dat de mensen die wiskunde heel moeilijk vonden, daar wel dagen voor aan het werk waren.
En dat jij, buiten de sportlessen op school, echt niet nog eens extra ging hardlopen om de coopertest te halen omdat je het zo vreselijk vond.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
20-10-2019 15:40
Niet helemaal hetzelfde.
Want je schrijft dat de mensen die wiskunde heel moeilijk vonden, daar wel dagen voor aan het werk waren.
En dat jij, buiten de sportlessen op school, echt niet nog eens extra ging hardlopen om de coopertest te halen omdat je het zo vreselijk vond.
Wel vergelijkbaar, want die mensen haalden alsnog een onvoldoende.
Niet iedereen kan alles.
En met heel veel moeite een 4 halen is uitermate frustrerend en demotiverend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-10-2019 14:03
Ik ken mensen die echt bijna traumatische herinneringen hebben aan bijv wiskunde. Snap ik weinig van, maar als je het echt heel moeilijk vindt kan ik me daar best wat bij voorstellen.
Harder werken, denk ik dan.
Maar die zaten dus rustig dagen aan een stuk te leren voor een proefwerk en haalden dan nog een onvoldoende.
Ik was zo iemand. Wiskunde begreep ik gewoon niet. Miste het inzicht. Ondanks bijles en thuis nog hulp van mijn moeder. In de 2e klas geen enkele voldoende gehaald daarvoor. Mijn moeder dacht ook eerst als jij: gewoon harder werken. "Je kunt je talen, dus ook je wiskunde." Maar het vrat zoveel energie dat ik voor andere vakken te weinig tijd overhield. In de 3e klas heb ik het laten vallen. Maar moest in plaats daarvan economie in mijn pakket kiezen. Omdat 1 rekenvak verplicht was. Vond ik bijna net zo erg. Wel voor geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
20-10-2019 15:59
Ik was zo iemand. Wiskunde begreep ik gewoon niet. Miste het inzicht. Ondanks bijles en thuis nog hulp van mijn moeder. In de 2e klas geen enkele voldoende gehaald daarvoor. Mijn moeder dacht ook eerst als jij: gewoon harder werken. "Je kunt je talen, dus ook je wiskunde." Maar het vrat zoveel energie dat ik voor andere vakken te weinig tijd overhield. In de 3e klas heb ik het laten vallen. Maar moest in plaats daarvan economie in mijn pakket kiezen. Omdat 1 rekenvak verplicht was. Vond ik bijna net zo erg. Wel voor geslaagd.
Ik had dat bij geschiedenis en talen.
Vreselijk, het lukte gewoon niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-10-2019 16:01
Ik had dat bij geschiedenis en talen.
Vreselijk, het lukte gewoon niet.
Ik ook bij geschiedenis. Maar dat kwam vooral omdat het me niet boeide. Viel er zowat bij in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-10-2019 13:21
Op zich eens met je verhaal.

Maar stel dat je daar géén genoegen mee wilt nemen. Dan kom je met gym alsnog nergens als je geen tips krijgt om jezelf te verbeteren. Want uit de verhalen in dit topic wordt in ieder geval heel duidelijk dat er (op enkele uitzonderingen na) niet gericht wordt getraind om kinderen zich te laten verbeteren op de Coopertest of piepjestest.
Ja oké, eens. Al behoor ik tot die uitzonderingen, dus ik had niet verwacht dat dat zo anders zou zijn. Wij kregen namelijk bij alles uitleg over hoe het zou moeten, wat de spelregels zijn en hoe je dingen anders kon doen (ik denk dat ik daar meer uitleg kreeg dan van de wiskunde en Frans docent) en werd ook echt toegewerkt naar de duurloop of de piepjestest. Dat leek me eigenlijk niet meer dan normaal. Als het daarmee nog niet lukt, vind ik dat je zelf aan de slag zou moeten. Als ik Duits niet zou begrijpen met de uitleg van mijn leraar, zou ik ook bijles moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 12:36
niet iedereen wordt geboren met hetzelfde cognitieve vermogen, daarom kan je vmbo doen of vwo. de meeste mensen worden wel geboren met een gezond hart en gezonde longen. De vergelijking gaat mank dus.
Hier een kind met een gezond hart en longen, maar helaas een heupafwijking waardoor hij dus feitelijk mank is. En ook nog eens zo lenig als een houten plank daardoor.
Veel van de standaard zaken met gym zijn voor hem dus echt niet leuk. Hij kan het fysiek gezien niet.

Zelf vond ik gym de hel. Uberfantieke gymleraren die het vooral belachelijk vonden dat je om half 9 terwijl 't zeek van de regen geen zin had in een potje softbal.
Of dat men met trefbal even moet laten zien hoe hard ze je uit konden gooien. Of een voetbal naar je konden trappen. Brrrr...
Die twee gezamenlijk verziekte 't voor mij in ieder geval. Er was geen lol uit te halen op die wijze.
Stormysea schreef:
21-10-2019 00:24
Hier een kind met een gezond hart en longen, maar helaas een heupafwijking waardoor hij dus feitelijk mank is. En ook nog eens zo lenig als een houten plank daardoor.
Veel van de standaard zaken met gym zijn voor hem dus echt niet leuk. Hij kan het fysiek gezien niet.

Zelf vond ik gym de hel. Uberfantieke gymleraren die het vooral belachelijk vonden dat je om half 9 terwijl 't zeek van de regen geen zin had in een potje softbal.
Of dat men met trefbal even moet laten zien hoe hard ze je uit konden gooien. Of een voetbal naar je konden trappen. Brrrr...
Die twee gezamenlijk verziekte 't voor mij in ieder geval. Er was geen lol uit te halen op die wijze.
Jouw kind is een uitzondering, uitzonderingen bevestigen de regel
hup! Van een beetje hardlopen ga je echt niet dood
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 00:47
hup! Van een beetje hardlopen ga je echt niet dood
Volgens mij ben jij stiekem zo’n blije gymleraar die met ijzel brugpiepers opwacht om ze blij te maken met lekker rennen.
:proud:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
21-10-2019 00:56
Volgens mij ben jij stiekem zo’n blije gymleraar die met ijzel brugpiepers opwacht om ze blij te maken met lekker rennen.
:proud:
:HA:

De horror, die gymleraren.
Seriously?
feow schreef:
21-10-2019 00:56
Volgens mij ben jij stiekem zo’n blije gymleraar die met ijzel brugpiepers opwacht om ze blij te maken met lekker rennen.
:proud:
lekker. frisse neus halen jongens!
Alle reacties Link kopieren
Het is voorbestemd, ik ben uit maart:

Afbeelding
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 01:02
lekker. frisse neus halen jongens!
Laatste keer dat ik iets sporterigs deed was dat ook één van die dingen waar ik agressief van werd: zo'n überslanke sportieve huppelk*t die dan positief stond te 'coachen'.
Ik had er serieus veel meer aan gehad als iemand had gezegd: ja, er is echt geen fuck aan, maar het moet nu eenmaal.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-10-2019 07:25
Laatste keer dat ik iets sporterigs deed was dat ook één van die dingen waar ik agressief van werd: zo'n überslanke sportieve huppelk*t die dan positief stond te 'coachen'.
Ik had er serieus veel meer aan gehad als iemand had gezegd: ja, er is echt geen fuck aan, maar het moet nu eenmaal.
vast niet, dan was het ongetwijfeld niet motiverend genoeg
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 08:54
vast niet, dan was het ongetwijfeld niet motiverend genoeg
Juist wel.
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het voor mij zo werkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-10-2019 08:58
Juist wel.
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het voor mij zo werkt.
ik denk dat je gewoon niet gaat bewegen, de weerstand tussen de oren is al zo groot dat die benen nooit mee gaan doen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 09:02
ik denk dat je gewoon niet gaat bewegen, de weerstand tussen de oren is al zo groot dat die benen nooit mee gaan doen
Onzin, echt onzin.

Ik ga niet sporten, ik beweeg wel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven