curretage levend kindje

25-01-2010 14:12 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik een termijnecho gehad met 8 weken.Alles leek goed totdat de mevrouw stil werd en een collega erbij ging roepen.Mijn man en ik voelden dat er wat mis was.Ze kwam terug met een arts en vertelden dat er waarschijnlijk iets mis was met ons kindje.Een afwijking die bijna nooit voorkomt. Het hartje klopt goed en het zal het waarschijnlijk gewoon volhouden tot de geboorte maar direct daarna geopereerd moeten worden en dan overlijden waarschijnlijk.Nu moeten we over twee weken terugkomen omdat het kindje dan weer groter is en dan kunnen ze erweer naar kijken en dan een afspraak maken om het te verwijderen.Ik voel me zo rot..ben elke morgen misselijk kleren passen niet meer.maar ik weet dat het over drie weken weg gehaald wordt dmv curretage met een roesje..het id om een levend kindjeweg te halen en dat het gewoon nog groeit die weken..vind het erg moeilijk. Wie heeft er ervaring? Curretage met een roes valt het mee? Ik weet het niet..wil het gewoon van me afschrijven.Bedankt!
Je gevoelens komen me zo bekend voor... Ik heb uit alle macht gehoopt op een miskraam voor de curettage. En ook ik koos voor een curettage en niet voor een bevalling. Vooral omdat ik echt niet wilde bevallen (ik was 16 weken) en dan geen kindje mee naar huis zou krijgen. Ook kwam het dan voor mijn gevoel echt veel te dichtbij. Nu kom ik nog denken dat ik een miskraam gehad had, iets wat zoveel mensen overkomt. Herken je dat misschien?

Ik heb er geen spijt van gehad dat ik het zo gedaan heb. Ik heb het vruchtje in een doosje mee naar huis genomen en laten cremeren. Voelde niet goed om haar daar achter te laten.

Het zal je verdriet niet verzachten maar ik leef met je mee.

x
Oh meisje, wat is dit ontzettend zwaar en verdrietig voor jullie! En wat ben je sterk dat je dit allemaal volhoudt!

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Choco: wat verdrietig voor jou en je man! ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat je lichaam het zelf 'oplost' nog voor je curretage.

weet niet zo goed wat te zeggen, ik leef met je mee
Pfoe chocoladereep..... wat een klotetijd moet dit zijn.
Wat moeilijk om te lezen allemaal. Vreselijk zeg, wat je nu voor je kiezen krijgt. Je man klinkt heel lief en zorgzaam. Wat zal het voor hem ook moeilijk zijn om dit mee te maken....
Lieve Reep,

Sorry dat ik lang niets heb laten horen. Heb wel veel aan je gedacht hoor

Wat moeten jullie nog lang wachten zeg. Ik kan me voorstellen dat als je de beslissing hebt genomen het ook 'klaar' moet zijn, toch?

Je kan niet eerder in een ander zkh terecht?

Wat is je man lief voor je inderdaad. Hoe gaat het met hem? Kan je je gevoel met hem delen? Het is voor hem ook moeilijk maar zo anders. Jij voelt alles, met de hormonen ed. En hij ziet vooral jou lijden.

Heel veel sterkte volgende week!!!
Lieve choco en man,

Wat een naar nieuws, 2 kindjes die er niet kunnen zijn. Wat moet dat een verdrietig gevoel zijn. Wat fijn dat je man zo lief voor je is. Hopelijk doet je lijf t zelf en hoef je niet langer af te wachten. Ik denk aan jullie. Knuffel.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lieve Chocoladereep, ik wil jullie heel, heel veel sterkte wensen bij alles waar je nu doorheen gaat en wat je nog voor je kiezen krijgt... het is zo ongelooflijk heftig! Knuffel en ontzettend veel sterkte volgende week.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
Heel veel sterkte. Klinkt heel raar om te zeggen maar hoop dat de natuur zelf ingrijpt en jullie niet die moeilijke dappere en goede beslissing hoeven te nemen.
Heel veel sterkte Chocoladereep. Ik had dit topic wel eerder gezien maar ik vind het zo moeilijk om iets nuttigs te zeggen.

Eigenlijk wat maxem zegt.
Heel veel sterkte, ik heb er geen woorden voor...
Chocoladereep, wat een verschrikkelijk verdrietige en moeilijke situatie dit zeg. Wens je heel veel sterkte en kracht de komende tijd!
Hoi allemaal!

Wat zijn jullie ontzettend lief zeg, bedankt voor alle lieve woorden.

Mijn man is erg lief maar weet zich duidelijk geen raad, elke dag komt hij met cadeaus aan.Ik hou echt wel van een cadeautje maar hij slaat nu door. Hij bedoelt het heel lief en voelt zich gewoon machteloos dat hij niks kan doen, dus ik laat het hem op zijn manier gewoon doen.Ik wist al dat het heel goed tussen ons zit maar door zo iets merk ik dat we echt een team zijn, ik hou zoveel van hem!Heb me zwangerschaps kleding van zolder gehaald..voor deze week..want het kon niet meer.
He meisje toch, weer een confrontatie....

Ben wel heel blij voor je dat je zo'n lieve man hebt. Dat is wel zo ontzettend veel waard. Voor hem zal het ook zwaar zijn.

Wens jullie beiden gewoon heel veel sterkte
Ja, dat vind ik echt.
Dank je! En het is inderdaad moeilijk voor hem, hij kan gewoon niks doen,alleen accepteren en afwachten.
och Choco, wat een hard gelag. Dat je nu voor een week je positiekleding moet gaan dragen. Het is zo confronterent allemaal. Straks moet je het ook weer opruimen en je moet al zoveel afscheid nemen.

Wat lief is je man toch voor je, en wat ben jij lief voor hem dat je het hem gewoon op zijn manier laat doen.

Sterkte maar weer.
Hartverscheurend. Heel veel sterkte lieve choco (en natuurlijk chocoman ook, wat moet hij zich ook vreselijk machteloos voelen)

@ fussie: prachtig gezegd. Kippenvel.
Hoe is het nu chocoladereep?
Even laten weten dat ik aan jullie denk
Ja, dat vind ik echt.
ook hier een wenk dat er aan jullie gedacht wordt.

Mooier dan hoe fussie het omschrijft kan niet worden gezegd....

Ik denk ook nog steeds aan jullie.

Kut Reep, die kleding
Sterkte met de curretage morgen Choco.
Sterkte morgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven