curretage levend kindje

25-01-2010 14:12 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik een termijnecho gehad met 8 weken.Alles leek goed totdat de mevrouw stil werd en een collega erbij ging roepen.Mijn man en ik voelden dat er wat mis was.Ze kwam terug met een arts en vertelden dat er waarschijnlijk iets mis was met ons kindje.Een afwijking die bijna nooit voorkomt. Het hartje klopt goed en het zal het waarschijnlijk gewoon volhouden tot de geboorte maar direct daarna geopereerd moeten worden en dan overlijden waarschijnlijk.Nu moeten we over twee weken terugkomen omdat het kindje dan weer groter is en dan kunnen ze erweer naar kijken en dan een afspraak maken om het te verwijderen.Ik voel me zo rot..ben elke morgen misselijk kleren passen niet meer.maar ik weet dat het over drie weken weg gehaald wordt dmv curretage met een roesje..het id om een levend kindjeweg te halen en dat het gewoon nog groeit die weken..vind het erg moeilijk. Wie heeft er ervaring? Curretage met een roes valt het mee? Ik weet het niet..wil het gewoon van me afschrijven.Bedankt!
Chocoladereep, wat ontzettend verdrietig.

Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte voor jou en je partner.
Ja, dat vind ik echt.
Beste Choco reep

Allereerst heel veel sterkte, vind het heel rot voor jullie.

Ik heb zitten terug lezen, maar waarom kunnen de kindjes niet via de gewone weg geboren worden? Dat er binnen nu, en een paar weken een bevalling opgewekt wordt (dmv tabletten of infuus oid)?

Mijn vriendin heeft na 14 weken ook een 2ling verloren, was nav het tts syndroom, maar kon wel bevallen via natuurlijke weg. Daardoor ook bewust afscheid kunnen nemen, en de kindjes nog even kunnen bewonderen. (En via het ziekenhuis laten cremeren, en herdenkings steentjes gekregen daarvan)

Ze hebben de kindjes nog eventjes in een mandje gehad, en foto's gemaakt.

Ik wil je absoluut veel sterkte wensen, maar misschien is dit ook een optie voor jullie?
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
meid wat erg dit. oh jemig weet niet wat ik zeggen moet. sterkte
gsis, dat was ook een optie maar dat willen we niet. Ik wil niet langer zwanger zijn en het voelt niet goed om ze nog groter te laten groeien en ze dan weg te halen. Elke dag dat ze nog meer ontwikkelen vind ik zo erg.
Chocoladereep, je klinkt alsof je heel doordacht de voor jou beste keuze hebt gemaakt. Krijg je, als het zover komt, op de dag van de curettage nog een echo? Misschien wil je dat niet, omdat het pijnlijk zal zijn als je ziet dat ze verder gegroeid zijn, maar misschien is het voor de lange termijn juist makkelijker als je weet of ze op dat moment nog leefden.
maar waarom dan nog wachten tot volgende week maandag? Is er niet eerder plek of heb je 'liever' (ja stom woord...maar weet even niets aders) dat je evt een miskraam krijgt?
Er is geen plek. En ja, ik hoop dat ik voor die tijd een miskraam krijg. Mn hart zal breken als ik voor de curretage ze weer zo zie trappelen als vandaag.
oh en het mijne breekt mee. wat een zware tijd ga je tegemoet. ik wens je alle sterkte en liefde toe.
Chocoreep, bedankt voor je reactie.

Ik was even 'bang' dat je niet aan die optie had gedacht, of dat het niet verteld was, maar het is natuurlijk helemaal persoonlijk hoe jullie dit willen verwerken en hoe jullie de zwangerschap willen afsluiten.

Goed dat je zo duidelijk een keus hebt kunnen maken, heel veel sterkte! Volg je gevoel x
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Mn man is een lieverd. Hij heeft geregeld dat mn favoriete restaurant hier in de buurt mn lievelingsgerechtjes vanavond hier komt brengen! Dus dat kan ik lekker in mn joggingspak thuis opsmikkelen. Daarna moet ik in bad en krijg ik een massage en dan slapen. Het is een schat.
Arme choco, dit is echt verschrikkelijk voor jullie! Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zo'n bericht te krijgen... Fijn dat je zo'n lieve man hebt. Heel veel sterkte en voor jullie allebei in de komende week maar ook alvast voor de moeilijke tijd die daarna nog komt.
Ach, hoe dapper is een moederhart als ze zo'n keuze kan maken.
Oef fussie..
chocoladereep wat verschrikkelijk voor jullie.

Veel sterkte x
Chocoladereep wat een verschrikkelijk nieuws voor jullie allemaal. Wat fijn dat je man zo goed voor je zorgt. Sterkte maar weer met alles.

Fussie, wat zeg je dat verschrikkelijk mooi.
Ik vind het heel erg voor je chocoladereep.

Heel veel sterkte!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:chocoladereep schreef op 05 februari 2010 @ 15:24:

Mn man is een lieverd. Hij heeft geregeld dat mn favoriete restaurant hier in de buurt mn lievelingsgerechtjes vanavond hier komt brengen! Dus dat kan ik lekker in mn joggingspak thuis opsmikkelen. Daarna moet ik in bad en krijg ik een massage en dan slapen. Het is een schat.

Wat een lieverd leeft er naast jou.

Geef hem ook een dikke van mij.
O, wat een verdriet, wat erg voor jullie...
Wat erg voor jullie .

Ik hoop ook dat bij de curretage het hartje al gestopt is met kloppen. Tegenstrijdig eigenlijk dat je hoopt dat een hartje stopt maar het is gevoelsmatig het beste.

Wat een lieve man heb je, je hebt elkaar echt erg nodig in deze tijd.

Sterkte!
Ach, arme choco. Ik heb het echt met jullie te doen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven