Cyclus na curettage

04-03-2010 09:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ben even benieuwd naar ervaringsverhalen... in november heb ik een curettage gehad na een MA van 13 weken. Sindsdien is mijn cyclus redelijk op gang gekomen, de eerste keer na 4,5 week alweer, en de cyclussen daarna was stipt 4 weken zoals ik dat altijd gewend was. De huidige cyclus is echter al langer dan die allereerste na de curettage (nu alweer ongeveer 40 dagen), dit heb ik hiervoor nog nooit meegemaakt. Zwanger ben ik (helaas) ook niet. Hoe is dit bij jullie verlopen? Kan je cyclus een aantal maanden na curettage alsnog verstoord raken? Thnx alvast!

Eh, titel moet natuurlijk cyclus zijn...
anoniem_63903 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 09:50
Reden: hormonale beslommeringen zorgen voor spelfouten...
% gewijzigd
quote:Uma schreef op 04 maart 2010 @ 09:37:

Eh, titel moet natuurlijk cylcus zijn...

Oh, dan snap ik het, als het gaat over een cylcus

Ik kreeg na een curettage - bij dezelfde termijn- te horen dat het een half jaar kan duren voor alles lichamelijk weer helemaal op orde is. Het zou zomaar kunnen dat je lange cyclus veroorzaakt wordt doordat hormonaal nog niet alles in balans is, maar het zou vast ook toeval kunnen zijn: er zijn ook vrouwen die zonder miskraam ineens eenl langere cyclus hebben.

Zelf had ik na bijna een half jaar ineens een hele kórte cyclus. De maand erna was ik zwanger.
Oooooh wat verschrikkelijk dom... het is dus toch echt hormonaal

Bedankt voor je reactie! Tegen mij hebben ze dat dus helemaal niet gezegd, echt raar! Sterker nog, gyn vond dat het na een paar maanden toch echt weer 'normaal' moest zijn. Nou ja, afwachten maar (en da's niet mijn sterkste punt, haha).
Hoi Uma, Ik had een spontane miskraam en bij mij was de cyclycus zeker 4 maand verstoord, inclusief tussentijdse bloedingen. Ik wilde al een soort hormonen reset-kuur vragen aan de huisarts, maar was in de 4e maand na de mk zwanger.

Overigens wel na gebruik van ovulatietesten omdat ik er geen peil meer op kon trekken hoe de cuclys nou in elkaar zat. Ik kan die ovulatiesticks iedereen met een ongeduldig hart aanraden! (ook via internet makkelijk te bestellen).
Ook zonder curettage of miskraam kun je af en toe een afwijkende cyclus hebben.
Same here: na curettage werd ik netjes na 5,5 weken ongesteld. Dus het leek gelijk normaal te zijn. Cyclus erna duurde 3 weken langer dan normaal, best lang, ik dacht, misschien sla ik deze menstruatie over. (maar kan ook stress zijn, dat het van slag was)
Tussentijds bloedverlies: ook herkenbaar helaas. 'De periode' duurt al met al bijna twee weken momenteel. Net inderdaad maar eens ovulatietesten besteld, wilde er eigenlijk niet aan, maar ben nu toch wel benieuwd of er uberhaupt iets gebeurt.

Had overigens dit topic eerder moeten openen, had nog niet op verzenden gedruikt of daar was het dan eindelijk. Nu maar hopen op meer geluk!
Hier ook hoor. Na de curretage 5,5 week voor er weer iets op gang kwam (heel weinig, terwijl ik normaal altijd veel bloedverlies en last heb) dan weer 39 dagen verder voor er wat kwam, en inmiddels zit ik alweer op dag 37. Ben het goed zat in ieder geval! Kwam van een keurige 28 dagen, en de klok erop gelijk kunnen zetten, nu loop ik vanaf dag 28 en met een pak maandverband in de tas en inlegkruisjes rond te sjokken...:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven