Dag weg met kind

26-06-2019 20:58 45 berichten
Goedendag,

Ik ben inspiratieloos..
Onze jongste van 6 is morgen een dag vrij van school.
Graag wil ik samen met hem wat leuks gaan doen.
(Met de oudste ben ik recentelijk een dag naar Oud Valkeveen geweest)
De jongste wil erg graag naar de Efteling. Maar dat vinden wij een gezins activiteit. Daarnaast komen wij er ieder jaar met de kinderen.
Sprookjesland
Julianatoren
Apenheul
Dierentuin
Spoorweg museum
kennen wij inmiddels wel en zoek om die reden eens wat anders.
Ik heb net nog gekeken naar Malkenschoten maar dat is niet leuk voor.mij.
Ik zoek dan ook iets wat voor ons beiden leuk om te doen is en waarbij wij samen de hele dag op pad kunnen. Heeft iemand ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Drouwenerzand

Duinen Zathe

Familiepark Nienoord

Madurodam

Lineaushof

Sea Life

Ponypark Slagharen

Avonturenpark Hellendoorn

Openluchtmuseum Arnhem

Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Plaswijckpark in Rotterdam, zit ook een stukje zwemspeeltuin bij, heerlijk met dit weer!
Linnaeushof is heel erg leuk zeker met dit weer!
Volgens mij is Tivoli nog niet genoemd? Ook meer een kinderpretpark, maar voor de volledigheid.

Verder vind ik je wel erg kritisch. Je kind mag kiezen, maar je mag het nog niet kennen en moet voor jou ook leuk zijn. Ik zou zeggen je laat kind kiezen en geniet van de tijd samen, of jij kiest wat jij leuk vindt en geniet van de tijd samen. Mijn kleuter zou het allebei prima vinden, maar gaat niet uit zichzelf iets te kiezen wat ik ook per se leuk vind.
Chrissiefur schreef:
26-06-2019 21:47
Plaswijckpark in Rotterdam, zit ook een stukje zwemspeeltuin bij, heerlijk met dit weer!
Je bent me net voor. Wilde ik ook voorstellen. Is hartstikke leuk.
De speeldernis in Rotterdam is ook een leuke, ruige speeltuin. En als je zoon van ontdekken houdt: de ontdekhoek of de speelfabriek!
Ik denk wel dat het overal hysterisch druk is ivm schoolreisjes.
Dagje naar een wadden eiland. Ameland, Texel of Schiermonnikoog.
aikidoka schreef:
26-06-2019 21:54
De speeldernis in Rotterdam is ook een leuke, ruige speeltuin. En als je zoon van ontdekken houdt: de ontdekhoek of de speelfabriek!
speelfabriek is erg leuk (ontdekhoek vast ook). Wel binnen. Je kan zelf lekker meeklussen aan een autotje etc.

Plaswijck is ook erg leuk, maar wordt denk ik echt druk met schoolreisjes. School van dochter ging daar vorig jaar heen. Nu gaan ze morgen ergens anders heen, wel meteen met 250 kinderen (de andere 250 gaan naar de Efteling).

Een dierenpark zou ik dan eerder doen, omdat ik persoonlijk drukte daar minder erg vindt (Amersfoort, Rhenen ofzo)
sprietgras schreef:
26-06-2019 22:06
speelfabriek is erg leuk (ontdekhoek vast ook). Wel binnen. Je kan zelf lekker meeklussen aan een autotje.
Inderdaad binnen en je moet even de openingstijden checken, ik weet van beiden niet zeker of ze op een gewone donderdag open zijn.
[quote=Lucifer2018 post_id=30095538 time=1561576081 user_id=370013
Museum van de 20e eeuw in Hoorn, ook altijd met extra kindertentoonstelling. Zo leuk ouwe meuk bekijken ;-)
[/quote]

is echt ontzettend interessant én leuk!
not all who wander are lost
Orișa schreef:
26-06-2019 21:27
Boerderij het Geertje.

:O
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Tvp!
Drievliet is ook altijd wel leuk.
Openlucht museum in Arnhem

Wat bv ook erg leuk is, is strandjutten in Kijkduin. Daar zit een juttershuisje waar je een route en tasje krijgt. Je kan bijna de hele route op je blote voeten doen en alle schatten die je tegenkomt in het tasje meenemen en laten zien bij terugkomst in het huisje. Je krijgt dan uitleg over de schelpen e.d en als de jutter in een goede bui is een liedje op de accordeon en een ijsje natuurlijk! Veder is Kijkduin ook best een leuk badplaatsje lekker toeristisch 😂

Let wel op, het is aan de kust een stuk frisser morgen dan in de rest van t land!!
Malagueña schreef:
26-06-2019 22:15
:O
Wat?
Orișa schreef:
26-06-2019 22:35
Wat?

Was even verbaasd om deze voorbij te zien komen.. van jou.. :biggrin:

PB
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
huisduif schreef:
26-06-2019 21:06
Leiden: Corpus
Alphen a/d Rijn: Archeon, Avifauna
Rotterdam: varen met Spido
Scheveningen: Sealife
corpus is vanaf 8 pas echt te begrijpen. Nemo is superleuk, dat zou ik doen
daenerys79 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 22:56
4.62% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou naar een stad gaan, wat wandelen en koffie drinken (kind wat anders natuurlijk). Ergens samen lunchen op een bijzondere plek. Naar de film (Toy story 4 draait net).
Misschien eventjes shoppen, of 1 leuk kleding stuk voor de zomer uitkiezen. De dag is zo om. Als je met de trein gaat is het helemaal feest.

Dagje Amsterdam kan leuk zijn. Een rondvaart met de boot bij bijvoorbeeld of zo een dubbel dekker bus.

Maar ja, als hij naar de Efteling wilt... waarom niet? Een op een alleen met jou is sowieso anders dan met het hele gezin.
Orișa schreef:
26-06-2019 21:27
Boerderij het Geertje.
voor 6 jaar is dat heel leuk. en ervoor of erna naar het noord-A strand
Don't cry, buy a bag and move on.
Een blote voeten pad?

Het weeshuis in het amsterdam museum is ook heel leuk. En daarna lekker naar de bios. Of naar een suptropisch zwembad? Daar zou ik mijn kind echt heeeel blij mee maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven