De 2005-kippen kakelen rustig verder!!

01-07-2007 12:57 2827 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu op naar een meeting!
Ik vind hem nog zo klein en eerlijk gezegd voel ik me een beetje schuldig als ik ze allebei wegbreng terwijl ik zelf gewoon thuis ben. Voor Daan doe ik dat omdat het ook voor hem goed is om in zijn ritme te blijven én omdat hij het ook gewoon leuk vindt. Maar als ik Tim ook weg zou brengen voel ik me een beetje een ontaarde moeder, ik merk overdag bijna niet dat hij er is dus ik kan gewoon mijn huishoudelijke karweitjes doen. En op die 2 dagen dat Daan naar het kdv is heb ik juist even de tijd om lekker met Tim te knuffelen en gewoon even met hem bezig te zijn zonder dat Daan er meteen met zijn neus bovenop zit. Want als Daan gewoon thuis is eist hij toch (veel) meer aandacht op als Tim.

Pfff, misschien dat ik hem toch een paar keer een paar uur wegbreng. Het is alleen jammer dat dit dus net dezelfde lokatie is als waar Daan zit en als Daan me ziet om Tim op te halen denk ik dat hij ook mee naar huis wil. De laatste 2 weken van mijn verlof/vakantie blijven ze zowiezo allebei thuis, want dat heeft Midaman ook vakantie.
Jeetje Mida wat een rotsituatie! Was er verder ook niet over te praten? Een compromis sluiten? Is inderdaad zonde van de centen. Persoonlijk zou ik het ook niet kunnen om hem hele dagen weg te brengen terwijl je nog thuis bent, het is wel een goed idee om hem dan te laten 'wennen'. Maar ja dan kom je bij het volgende probleem, dat Daan dan natuurlijk ook mee wilt. Balen zeg!

Sje heeft nu ook nog eens een flinkje verkoudheid en oorontsteking erbij! Ik werd al gek van de gebroken nachten en het vele gehuil . Had het arme joch dus gewoon oorpijn. Zolang hij paracetamol slikt gaat het wel, stipt na 8 uur begint hij weer te huilen van de pijn. Vandaag dus niet naar mijn werk geweest, want op het kdv geven ze geen paracetamol (mogen ze niet) dus dan maar lekker thuis. (Dtje is wel geweest btw). Hij heeft geslapen van half 11 tot half 4!!! (Ik dus van half 1 tot half 3 haha).

Verder zijn we allemaal verkouden .
Er werd echt duidelijk gezegd dat dit zo in het contract stond, omdat ik toen twijfelde heb ik gezegd dat ik dan nog terug zou bellen. Maar ik ben dan zo'n muts dat ik die discussie niet durf aan te gaan, ik denk dat ik Midaman maar terug laat bellen.

Och wat zielig! Hopelijk knapt hij snel op, heb je een abkuur gekregen? Maar stiekum wel fijn om even bij te slapen, heb ik donderdag ook nog even gedaan, heerlijk!
Misschien dat Midaman dan idd maar evenmoet terugbellen, ik zou het toch wel proberen, niet geschoten is altijd mis! Overigens laat ik voor sommige dingen ook Jaimieman bellen hoor! :-)

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Als het maandag nog niet over is ga ik even langs voor een kuur. Maar die hielp de vorige keer ook niet. Dtje had rond die leeftijd ook vaak oorontsteking, toen was het beleid, paracetamol geven en afwachten. Zij is er 'overheen gegroeid'. Hopelijk bij Sje ook.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd vaak tussen de middag plat ga als ik de kans krijg! Dtje en Sje slapen vaak rond dezelfde tijd, of ze overlappen lekaar en dan ga ik ook lekker op bed liggen. Ik ben voor mijn gevoel chronisch moe en ben begonnen met vitaminepillen slikken en dus af en toe slapen. Het werkt wel, ik voel me echt een stuk beter dan een paar weken geleden.
Schade Holland!

Jammer he van NL, maar goed hadden ze het maar beter moeten dan, vond het echt ook geen leuke wedstrijd. Zo anders als bij Italie en Frankrijk.

Jamie heerlijk dat de kids lekker samen slapen overdag, ik zou ook gaan liggen hoor. Moet je van genieten, hoe gaat het met Jamieman en jou?
Het gaat best goed de laatste tijd! We zijn er nog niet hoor maar we doen allebei ons best en dat is al heel wat natuurlijk! Vanaf 1 september ga ik óm het weekend werken zodat we wat meer tijd met z'n 4 tjes hebben, ook erg belangrijk!

O hij komt net binnen
Volgens mij was ik gisteren de enige in heel Nederland die stiekum wel moest lachen toen ze eruit vlogen . Ik gun het Hiddink gewoon heel erg, wat een sympatieke supertrainer is dat. Die blijft gewoon zichzelf en gaat niet naast zijn schoenen lopen als hij een wedstrijd wint (kan ik van van Basten niet zeggen).

Jaimie, fijn dat het thuis weer wat beter gaat! Net wat je zegt je moet er wel een beetje je best voor blijven doen, dan komt het wel goed.

Het is hier snikheet, maar er komt nu een gigantische donkere wolk aandrijven dus ik denk dat het nog maar voor korte duur is.
Ik ben het helemaal met je eens, Guus Hiddink is een hartstikke sympathieke ma, die gun je het succes gewoon. Knap wat hij doet met alle landen, eerst Korea, Australië en nu dus met Rusland! Maar wel jammer dat er een eind komt aan de oranje gekte, het heeft wel iets vind ik.

Die donderwolk hebben wij een tijdje geleden gehad, hij is nu weg en na alles opgeruimd te hebben ga ik nu maar eens de stoel weer tevoorschijn toveren om in de zon te zitten! Sje slaapt vanaf half elf en Dtje ook net een uurtje dus het kan nog net.

Kik kom je al weer terug dit weekend??
Ik gun het Guus ook wel, maar net als jou vind ik het ook wel jammer dat de Oranje gekte voorbij is. En zoals gister hoorde ik dat het van der Sar zijn laaste toernooi/wedstrijd is voor het NL elftal, dan had ik hem gewoon wel een finale plaats gegund. In ieder geval verder dan de kwartfinales.

Fijn dat het beter gaat, je moet er inderdaad wel wat met zijn 2en voor doen. Vrienden van mij zijn op het moment ook (tijdelijk) uitelkaar, hij weet niet of hij nog wat voor haar voelt. Ook 2 kindjes in onze leeftijd. Is heel sneu, maar ik vind echt dat je niet bij elkaar moet blijven voor de kids. Ik hoop dat het nog goed komt, maar mijn inziens is het beter als ze uitelkaar gaan, of hij moet wel heel erg veranderen (en daar heeft hij nu geen zin in, zijn namelijk wat dingen voorgevallen).

Nikkifamily is de hele dag al aan het niksen echt heerlijk!!
Nikki, wat erg van dat bevriende stel, het is misschien de juiste beslissing maar het blijft verdrietig. Ik ben het met je eens dat je niet alleen voor de kinderen bij elkaar moet blijven. Je hebt een voorbeeldfunctie voor hen, en als je alleen maar ruzie maakt beschadigt dat meer dan je lief is. Wel zal ik het langer proberen, juist door de kinderen. Zij verdienen het dat we er álles aan hebben gedaan om er wat van te maken.

Wij hebben ook zo'n héérlijke dag gehad, lekker luieren in de tuin en niets moeten! Morgen weer beginnen met SB. Het gaat de afgelopen 2 weken voor geen meter, dus hoppa we beginnen weer vrolijk opnieuw! Ach nu is er nog 1 kilo af van d elaatste poging, scheelt er weer 1tje .
Ik denk en vind ook dat je er meer moeite voor moet doen als je kids hebt, maar soms is het gewoon beter.

Ik ben ook weer gegroeid alweer 3 kilo, sinds ik ziek ben, dus wil morgen ook beginnen even die 3 kilo eraf hebben. Zit alweer op 72 en was zo mooi 69 en ik merk het ook echt aan kleren. En voel me niet gelukkig zo, en ga dan ook weer juist meer schransen/vreten/snoepen. En dat wil ik niet, en als ik dan gewoon even weer de richtlijn van SB volg, gaat het wel weer.

Ik ga op bed, ben de laatste dagen echt moe, weet niet wat het is, heb nu ook niet een spuit gehad, met dat spul waardoor mijn beenmerg witte bloedcellen aanmaakt, moet morgen bloedprikken dus ben benieuwd als ze ook verschil zien met anders.

Cola, hoe gaat het met jullie, trekken jullie het een beetje?
Spannend Nik, morgen bloedprikken! Hopelijk een goede uitslag. Ik zit nu ook weer op 72 kilo dus we gaan gelijk op . 69 is mooi, net geen 7 in beeld en de kleding zit net wat lekkerder! Tss 3 kilo dat kunnen wij mákkelijk! ;) Weltrusten.

Cola ik denk aan je!
Zo, Daan is op het kdv, Tim slaapt dus kan mama nog even forummen voordat ze aan de was begint.

Nog even over het voetballen, het is idd wel grappig om te zien hoe Nederland op zijn kop staat als het Nederlands elftal moet voetballen. Er zijn trouwens al wel veel favoriete landen uitgeschakeld, Frankrijk, Italie, Tsjechië en Nederland natuurlijk. Als Duitsland maar geen kampioen wordt, dan vind ik alles best, maar nu is natuurlijk heel Nederland voor "onze Guus".

Nikki, goh vervelend zeg van jullie vrienden. Het lijkt me heel raar als goede vrienden uit elkaar gaan, de vriendschap veranderd dan ook wel denk ik. Hier in de straat gaan ook mensen uit elkaar, Daan speelt wel eens met hun zoontje. Vooral voor het jongetje die al heel erg onzeker is vind ik het erg, ze hebben ook nog een dochtertje van 1,5. Maar idd voor de kinderen bij elkaar blijven werkt (meestal) niet, dan kun je beter voor jezelf kiezen.

Spannend weer bloed prikken, hopelijk is de uitslag goed. Waarom heb je eigenlijk niet zo'n spuit gehad, omdat het zo goed gaat of is daar een andere reden voor?

Nou over gewicht zullen we het maar niet hebben, jullie zitten tenminste nog in de buurt van de 70 kg, daar kan ik alleen maar van dromen. Ik blijf op 80 steken en dan ben ik ook nog eens een stuk kleiner dan jullie . Eigenlijk hoop ik dat er nog wat af gaat als ik straks weer aan het werk ben en weer in mijn gewone ritme kom. Maar ik vrees het ergste en eigenlijk moet er toch minimaal 15 kg af.

Cola, Snico, hoe is het?

Volgens mij blijft Kikkie nog een week weg, toch?
Zij is meer een vriendin van mij, dan echt gezamelijk vrienden zeg maar, hij en nikkiman zijn niet echt vrienden. Maar goed sneu blijft het wel.

Bloed was perfect, heb wel aangegeven dat ik toch wat vermoeider was, maar de internist had aangegeven dat dat ook wel logisch was en dat je lichaam op den duur toch wel een aanslag krijgt, eerst denk je hier fiets ik zo door heen (en dat dacht ik ook), maar je lichaam krijgt toch elke keer een opdreun van die chemo. Dus heb het advies gekregen om goed naar mijn lichaam te luisteren en als ik moe ben ook gewoon aan toegeven (voor zover dat kan) en niet gewoon maar doorgaan. Heb nog wel gevraagd over bestralingen, die zou ik er misschien achteraan krijgen, maar zoals het nu gaat en lijkt is alleen de chemo voldoenden.

Mida ik heb die prik inderdaad nu niet gekregen omdat het zo goed gaat. Ik krijg die prik nu 1 keer in de maand i.p.v. elke keer na een kuur.

Mag ik vragen hoeveel je woog voor de zwangerschap van Daan? Voor mijn zwangerschap van Myrthe woog ik ook ong 68 a 69 kilo. Dus het moet gewoon lukken.

Jamie we gaan er gewoon samen voor, ben je begonnen in dat oranje boek? Ik wel, en vandaag dag 1 gehad, vanavond bloemkool met aardappels.

Ben vanmorgen met Myrthe opschoolreis geweest naar een indoor speelparadijs. Ze vond het helemaal geweldig, alle kids hebben zich goed vermaakt en dat is toch altijd het belangrijkste.
Nou Mida ik weet niet of heel Nederland nu Guus steunt... . Er zijn er bij die hem het land niet meer in willen hebben door de nederlaag die hij ons heeft bezorgd.

Nikki gelukkig dat de uitslag zo goed was! En wat een supernieuws dat je ws geen bestralingen hoeft te ondergaan!!! Het is natuurlijk niet gek dat je moe bent, het klinkt ook heel logisch wat de arts zei. Het is natuurlijk trope eerste klas die chemo. Heb je morgen de 6e chemo? Op de helft dus! Ik ben inderdaad in het oranje boekje begonnen. Ik heb het diner alleen wat aangepast. Ik heb broccoli op, rijst en zalm. Maar ik eet niet altijd de voorgeschreven maaltijd 's avonds, maar wel iets vergelijkbaars. Ik heb nl niet altijd zin om te eten wat er staat. Maar het moeilijkste zijn de avonden. Ik heb alleen een hoop kauwgom op nu, mijn speculaasje laat ik voor wat het is. Hoe is deze dag bij jou gegaan? Pas je trouwens wel op dat je niet teveel van jezelf vraagt? Als je zo moe bent heb je misschien wel extra voedingsstoffen nodig. Niet dat je moet gaan bunkeren maar misschien is het niet zo goed om nu te lijnen. Niet betweterig bedoeld hoor, eerder bezorgd!

Ik ga nog even was opvouwen en dan Project Catwalk kijken! Tot morgen meiden.
Nik hoe is het gegaan vandaag? Ik heb aan je gedacht!

Cola, hoe gaat het met jou en je (schoon) familie? Ik denk aan jullie!
Lief Jamie dat je bezorgt bent, heb het gister ook aan de verpleging gevraagd dat ik toch steeds kleine beetjes groei. Zij zei mij dat ik dus ook een medicijn krijg (dexamethason) met als bijwerking gewichtstoename, dus zo raar is het dus niet. Dus met andere woorden, kan dus wel gaan lijnen, maar veel zin heeft het dus niet. Ik was ook niet van plan om veel af te gaan vallen, hoor gewoon net weer 69, zodat ik weer op mijn gewicht ben toen ik begon met chemo. Maar net wat je zegt misschien verg ik ook wel teveel van mezelf en moet ik het maar even zo laten, en na alles het maar even zien. Maar de ene keer maak ik me er drukker om, want dan doe ik dus een broek aan die ik eerst wel pastte en nu niet meer lekker zit, en dan baal ik daarvan, omdat het maar 3 kilo is. En vervolgens kan ik ook weer denken, eerst maar weer beter worden en dan pas aan mijn gewicht denken. Soms overheerst het gewicht weer meer, maar het allerbelangrijkste is dat ik weer beter wordt.

Verder is de chemo gister wel goed gegaan, heb alleen een te lage dosering medicijn in geslikt. Ik moet op de dag van de kuur 125 mg Emend slikken, en de 2 dagen na de kuur 80 mg Emend. Had me gister verslapen Nikkiman was al weg, moest de kids nog aankleden en heb ik per ongeluk die van 80 mg geslikt. In het ziekenhuis gemeld, maar ze konden het niet aanvullen omdat je capsules niet mag breken. We hebben het dus maar zo gelaten, en alles is goed gegaan. Maar ja volgende keer dus maar wel alles klaar leggen, zoals ik altijd deed.

We (nikkiman en ik) gaan een Bbq organiseren voor iedereen die ons sinds de verhuizing en tijdens mijn ziekte zo goed hebben geholpen met alles. Altijd gezellig, nu alleen nog een datum prikken.
Hé,

Nikki, goed zeg dat de bloeduitslag zo goed was! En waarschijnlijk geen bestralingen, heel fijn.

Ik ben het eigenlijk ook wel een beetje met Jaimie eens over het lijnen. Ik wilde me er niet te veel mee bemoeien, maar het lijkt me ook beter om even niet te lijnen nu. Je lichaam krijgt al zoveel te verduren. En je hebt nu ook een reden waarom je aankomt, misschien is het als je klaar bent met de chemo er wel weer zo vanaf.

(Ik woog voor de zwangerschap van Daan trouwens 63 kg, écht wel veel minder dus )

Dat medicijn wat je te weinig hebt geslikt is dat tegen het misselijk worden of voor iets anders?

Altijd leuk een feestje organiseren!

Ik ben vandaag even de stad in geweest. Ik was die positiebroeken nu écht zat! Ik heb een witte linnen broek en een spijkerbroek gekocht, een topje en een paar sneakers (allemaal in de uitverkoop ).

Midaman is voor 2 dagen in Leliestad voor een cursus en komt dus ook niet thuis vannacht (de 1e keer sinds Tim er is). Maar ik vind het niet zo erg als ik had verwacht. Tim is alweer 3 keer rond 5 uur wakker deze week, dus ik heb vandaag de voedingen opgeschroefd naar 180cc, ben benieuwd of het helpt.

Zo ik spring even in de douche en ga dan nog even wat strijken voordat ik in bed duik, de laatste voeding doen we altijd in bed zodat we meteen kunnen gaan slapen.
Ik ga ook niet meer lijnen hoor, ik weet nu waardoor het komt, dus tja dan heeft het ook geen zin. Maar goed het komt ook meer doordat ik zoveel moeite heb gedaan om er het af te krijgen. Maar goed moet me er gewoon bij neer leggen het komt wel weer.

Hoe laat was Tim wakker geworden vanmorgen? Wij hebben bij Redmer een keer de laaste voeding voor hongerige baby's gegeven, we dachten dan gaat hij wel doorslapen maar werd hij nog eerder wakker, ongeloofelijk!
Vanmorgen was het 6 uur, alweer een uurtje gewonnen. Maar hij heeft gisteren eigenlijk alleen het flesje van 3 uur bijna leeg gedronken. Op zich is het niet erg hoor dat hij weer wat vroeger komt, hij is per slot van rekening ook "pas" 9,5 week maar het is zo jammer omdat het 3 weken wel goed is gegaan.

Ik snap je trouwens wel hoor dat je zo op je gewicht gefocust bent, je hebt er veel moeite voor moeten doen om af te vallen.

Cola, hoe gaat het met jullie?
Ja daarom ben ik er ook wel meer mee bezig, maar het is natuurlijk niet hoofdzaak, hoofdzaak is weer beter worden en als ik heel hard nadenk weet ik dat ook wel!

Ik ga nu even liggen Myrthe is naar de pszaal en R gooi ik nu ook even op bed.
joehoe ben er weer. komen in redelijke chaos terug. Muren zijn gestuct dus was een grote stofwolk. Ben gelijk aan de poets gegaan en verder natuurlijk vakantie meuk opruimen. En de vloer ligt er en oh oh ik heb zo'n mooi huis haha.

nou ik ga snel stoppen voordat ik gelijk weer als internet junkie wordt bestempeld hier.

en de vakantie was super! echt super gehad.
Hé fijn Kik je bent er weer!

Hoe hebben de kids het gehad op vakantie.

Ik heb net de kinderen naar oma gebracht en ik ga er nu even van profiteren. Eerst uitgebreid badderen, dan vanavond naar een (personeels) feest en morgen natuurlijk héérlijk uitslapen! (zul je zien dat we gewoon om 7 uur wakker zijn )

Ik merk wel dat ik er minder moeite mee heb om ze weg te brengen als toen Daan nog een baby was, gelukkig maar.
He meisjes!

Ik ben nu aan het werk dus dacht, eerst jullie even begroeten, hier kan ik wel tijd vrijmaken!

Gaat redelijk thuis. Begrafenis was vreselijk verdrietig (maar das normaal natuurlijk), was pas om 15:00 uur, dus daar hebben we de hele dag tegenaan gehikt, om 10:00 uur zaten we al bij schoonfamilie die ochtend om de tijd maar uit te zitten. Maar goed, was tegelijkertijd ook mooi, maar man, nogmaals, wat een hoopjes ellende daar. kaatje zorgde voor een wat luchtiger effect, die zat continue bij oma onder haar stoel en kwam haar tante, oom, oma pappa en mamma een kusje geven. ook beklom ze meteen de zandhoop naast het graf. Ik vond het vreselijk lief dat ze er zo bij betrokken werden, Mini en Kaatje hadden beide een schilderijtje gamaakt dat mee het graf inging, bloemen gooien enz. Lief wilde perse dat ze overal bij betrokken werden en het viel me op hoeveel kleine kinderoortjes dan nog meekrijgen. We waren bij schoonzusje gaan kijken en terug in de auto zei Kaatje tegen oma, ze was mooi he? Ze slaapt! Ze is een beetje kapot he oma? Zo gek. Als we daar ook heengaan noemt ze nog standaard de naam van schoonzusje en daarachteraan, oh nee, ze is weg. Gek is dat.

Met Lief gaat het niet zo goed, lief is naast heel verdrietig ook heel boos. reageert dat gelukkig vaak op mij af en niet op de kindjes, maar goed. komt wel na een half uurtje excuus maken en me een ksuje geven, maar ik heb zo met hem te doen. Ik zou hem het liefst de hele dag tegen me aan hebben. Hij slaapt slecht, maalt veel en maakt zich veel zoregn over zijn moeder.

Ik heb die woensdag meteen de huisarts gebeld om onderzoeken. Dus we mochten meteen komen, kindjes zijn gecontroleerd op een hartruisje en Lief kreeg meteen wat onderzoeken, een ecg, bloedafnames en testen. Als het goed is krijgen we daar deze week de uitslag al van. Dus dat is mooi. De autopsie van schoonzusje is niets uitgekomen, alles was intact, weefsel staat nog op kweek maar naar alle waarschijnlijkheid komt ook daar niets uit, diagnose is nu accuut hartfalen.

Van de week moest ik naar het ziekenhuis, ik weet niet of ik dat hier heb verteld, maar ik ben twee keer zwanger geweest en twee keer een miskraam gekregen (heb ik niet verteld bedenk ik me nu) en mijn cyclus bleef gek doen, dus ik werd doorverwezen. De gyneacoloog bood ons een chromosoon onderzoek aan, dus dat gaan we doen. Ik heb uiteraard meteen gevraagd of daar ook erfelijke hartafwijkingen uit konden komen, dus de keuze was snel gemaakt. Voor we al die uitslagen binnen hebben, komt er hier dus geen derde.

Maar goed, we hebben een hele gekke tijd thuis, veel nog bij schoonfamilien of zij bij ons. Lief heeft van de week op zijn werk een gesprek gehad en daar hadden ze aangegeven dat ze voorlopig niet wilden dat hij aan het werk ging ivm met woedeuitbarstingen en vergelijkbare situaties als zijn zusje, wat hij tegen zou kunnen komen. Wel wilden ze dat hij naar de bedrijfshulpverlener gaat en dat lijtk me helemaal geen slecht idee. Voorlopig zit hij nog 6 weken thuis. Ik heb na morgen ook een maand vakantie, dus dat is fijn, ik vind het nu een soort van rot om hem alleen te laten. Hij vermaakt zich nu met klussen in huis, ik heb (eindelijk) een mooie voortuin, kamer van Mini wordt opnieuw gedaan (hij stucen, ik behangen), daar komt een groot bed, omdat dat aapje eruit blijft klimmen en van de week in de vernsterbak zat, dus dat wordt een beetje link. Maar dan kan Lief zijn zinnen een beetje verzetten.

Ik denk dat het een beetje onsamenhangend verhaal is geworden, sorry, maar er staat een bewoner naast me enorm te zeuren. Ik heb nog niet echt bijgelezen, ga ik van de week doen en reageren.

Hele dikke kus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven