De 2005-kippen kakelen rustig verder!!

01-07-2007 12:57 2827 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu op naar een meeting!
Hoi meiden,

Oh, het is hier toch zo'n rotweer! Het regent al de hele dag en vandaag trouwt een nichtje van Midaman, ik vind het zo erg voor ze. Vanavond moeten we dus naar het feest (raar hoor op een donderdag), maar ik heb er niet zoveel zin in.

Mijn ouders komen hier oppassen, want zij moeten morgen weer gewoon werken en dan kunnen de kinderen gewoon in hun eigen bed. Ik ben benieuwd hoe dat voelt, dit is de eerste keer dat Tim bij iemand anders blijft. Ik denk dat ik er niet zoveel moeite mee heb, het is een erg gemakkelijk kindje en ik vertrouw mijn ouders toch het meest met de kinderen.

Snico en Kikkie, grappig dat jullie elkaar tegen zijn gekomen.

Snico, ik zal voor je duimen voor een positieve test! Heb je nog iets aan die ovulatietesten gehad? Ik dacht er vorige week nog aan, maar durfde er niet naar te vragen.

Kikkie, ik ben nooit zo modebewust geweest, ik geef zowiezo niets om merkkleding. Maar sinds ik kinderen heb kom ik ook bijna alleen maar met kinderkleding thuis. Ik heb er moeite mee om (veel) geld uit te geven aan kleding, dus ik kom wel veel bij Miss Etam, C&A ed.

Lekker zeg vakantie. Waar gingen jullie ook alweer naartoe? De weersvoorspellingen zijn voor hier niet zo geweldig, helaas.

Jaimie, och arme Dtje! Wat zielig zeg, wat voel je je rot hè als je kind zo'n pijn heeft. Hopelijk heeft ze er niet te lang last van. En Sje toch waterpokken, hij is nu toch 1 jaar? Ze zeggen altijd dat als ze het na hun eerste verjaardag krijgen, het niet meer terug komt ongeacht hoe erg ze het hebben gehad. Dus ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft.

Flinke kinders heb je! Ik moet 1 juli met Daan naar het cb, ik ben zo benieuwd hoe groot hij is en hoe hij nu in de groeicurve zit. Op onze weegschaal weegt hij 12,5 kg, een lichtgewichtje dus. Ik had trouwens niet het idee dat hij veel kleiner was als de andere kindjes (behalve Kaatje dan, maar die heeft ook zo'n lekker lange mama ).

Liep Sje achter met zijn ontwikkeling dan, of heb ik iets gemist?

Hier gaat het steeds beter met het slapen. Tim is al 4 nachten achter elkaar tussen half 7 en 7 uur wakker, dus ik vind dat hij nu officieel doorslaapt.
stop maar weer met duimen...........we gaan voor de 9e ronde.......

Mida, ik heb ze allemaal opgrebruikt en zelf een nieuwe alweer aangeschaft. Ik heb gemerkt dat ik een late eisprong heb, dat was bij flirty ook. Gisteravond kreeg ik ineens ontzettende hoofdpijn, en toen dacht ik al dat t zou komen en idd. Vanmorgen, keurig met 28 dagen.

ff posten
he jammer snico.....
jaimie, agossie arme Dtje. dat is pijnlijk zeg.

Mida, joehoe, een tim die doorslaapt! Lekker he.

T begint hier nu te kwakkelen het was natuurlijk te verwachten he.

ik ga nog even wat doen, inpakken!

als ik niet meer langskom, dan meldt ik me bij deze voor twee weken af.

Doeiii!
Jammer Snico. Maar je weet nu iig wel wanneer je je ei kunt verwachten, dan kun je wat beter 'gokken'

Kik, veel plezier!
Kik, veel plezier, hoop voor jullie dat T niet teveel begint te kwakkelen, en geniet ervan.

Mida fijn dat Tim lekker door slaapt, goeie nachtrust is heel belangrijk!

Snico jammer maar op voor de volgende, hoop voor je dat het snel raak mag zijn.

Jamie arme Dtje, wat zou dat pijn doen.

Ik koop eigenlijjk mijn kleren of bij esprit of vera moda, vaak heb ik daar altijd wel dezelfde maat van dus hoef ik ook niet te passen. Bij H&M online bestel ik ook wel wat maar daar vallen de maten zo verschillend dat je het vaak weer terug moet sturen en daar heb ik nooit zo zin in. Doe eigenlijk nooit echt met de mode mee, koop eigenlijk alleen wat ik echt leuk vind, zoals de legging daar ben ik nu pas aangewend, maar niet dat ik hem in huis heb hoor. En het geld gaat op het moment met de tuin en huisdingen echt snel op, dat we aan het echte leuk shoppen niet echt toe komen en net als jullie koop ik dan wat dan is het vaak voor de kids, waardoor hoor kledingkast nu uitpuilt!!! Maar heb mezelf vandaag wel getrakteerd op pandora bedels, voor mijn goeie uitslag!
Nik, leuk hè die bedels? Ik geef je groot gelijk dat je jezelf even trakteerde. Heb ik vanmorgen ook gedaan, omdat ik ongesteld was geworden, Haha. Ik heb een paar laarzen gekocht, van die shabby's. zandkleurig. Die passen perfect bij mijn outfit voor vanavond. Dan gaan we met "de ronde tafel"(clubje van nico) naar "Hofstede Meerzicht" van Herman de Blijker. Nico heeft samen met twee anderen ridders een veiling georganiseerd t.g.v KiKa (kinderen kankervrij). Ze gaan een auto veilen, scooter, een mooi maatpak, dameszonnebril enz. Bne benieuwd of die bolle er ook is. Ik denk dat t eten wel heel lekker is, enne, een voordeeltje, ik kan gewoon een wijntje drinken vanavond..........

AU! Dat vind ik echt heul zielig voor dtje jaimy! En heul pijnlijk! Wel stoer dat ze bij de dokter niet gehuild heeft.

Mida, jammer hè van dat weer, zeker als je gaat trouwen. Bij ons is groep 2 vandaag op schoolreisje. Ik had voorgesteld om van de reserve datum gebruik te maken, maar ze waren eigenwijs en gingen toch wel vandaag. T heeft net gehoosd hier. En die schapen lopen in de speeltuin/bos/kinderboerderij... Ik ben afgelopen dinsdag met de kleintjes van groep 1 naar de speeltuin in de buurt geweest. Top weer! Alleen is een meisje uit mijn klas van een heel klein randje gevallen en heeft ze dr pols gebroken... echt heel sneu. We waren er pas een half uurtje toen t gebeurde. T was wel heel netjes gebroken, dus t hoefde niet gezet te worden

Kik, ik kom idd vaak bij cartouche. Je kan daar lekker "aangekleed" worden. Ze zoeken altijd met je mee. Ik kom ook graag bij de vero en sinds gister bij anna van toor. Ik vond dat altijd voor "iets ouder" Maarre, hardstikke leuk geslaagd gister. en vanmorgen dan laarzen (to V&D, niet waar we elkaar tegenkwamen)

Cola, gister ook zonder stroom gezeten? Ik las t in t L. dagblad vanmorgen Hoe is t met je addergebroed? Hihi
Hey Snico mijn baas (die vorig jaar is overleden) zat ook bij de "ronde tafel" Veel plezier vanavond eten bij Herman is denk ik altijd een succes! Hij heeft hier in de buurt een pizzeria omgetoverd in zijn programma Herrie in de keuken, en die pizzeria is nu goed zeg, echt heerlijk!
Snico, hoe was het bij Herman? Midaman is een beetje "fan" van Herman (zijn programma's dan), maar hij is zelf niet zo'n fijnproever (lust niets) dus ik denk niet dat wij er ooit zullen gaan eten. Maar we kijken wel al zijn programma's

De bruiloft was gisteren Mwoa, niet zo gezellig dus. Ik was blij dat Midaman vandaag gewoon moest werken en we dus met goed fatsoen om half 12 naar huis konden.

Ik ga er 1 eten geven, doei.
He kippen,

He, long time no see, ik kom me even afmelden. Lief zijn zusje is afgelopen dinsdag enorm onverwachts overleden. Meiske was 23 jaar, gaan slapen en niet meer wakker geworden, nog 2 uur gereanimeerd (door broer en zus, vreselijk) maar mocht niet meer baten. Dus echt een verschrikkelijke, kloterige verdrietige tijd. We zijn vrijwel alleen maar daar en 's avonds ben ik eigenlijk te moe, futloos en verdrietig om wat te doen. Maandag wordt ze begraven, tja, meer valt er niet te zeggen. Het is echt verschrikkelijk, probeer er zoveel morgelijk voor lief en familie te zijn en regel maar de meest praktische dingen, maar wat een ellende zeg.

Nu zijn we toevallig even thuis, wachten op de bloemstukken die worden hier vanmiddag afgegeven en dan weer richting daar. Dus ik dacht, ik ga jullie even op de hoogte brengen, vandaar mijn afwezigheid.

Lieve kippen tot snel!

Nik, trouwens supergoed dat de chemo ze goed helpt, ben reteblij!
Oh Cola wat erg! En zomaar zo onverwachts, zo jong. Heel veel sterkte de komende tijd en als je behoefte hebt om te spuien, dat kan altijd hier hè.
djiesssus, cola........ ben dr stil van! Erg hoor, en dan nog zo jong. Dikke knuffel voor jullie en heel veel sterkte toegewenst!!
Och nee toch, Cola, wat ontzettend verdrietig!! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! (f)
Hè bah, het nieuws van Cola houd me toch bezig. Je kan bijna niet begrijpen dat zoiets zomaar kan, een meisje van 23 zomaar ineens dood . Wat is er dan precies gebeurd, Cola? Hartstilstand? Of weten ze dat (nog) niet precies?

Ik hoorde vanmorgen van mijn zusje ook al zo'n gruwelverhaal. Ze moest vanmorgen naar de begrafenis van de man van een collega. Die hoorde een week nadat ze erachter kwam dat ze zwanger was dat haar man een hersentumor had. Babietje is 4 weken geleden geboren en nu is zijn papa er al niet meer..........

Op zo'n momenten ben ik heel blij dat hier alles goed gaat, hoewel ik ook besef dat dat ineens kan veranderen.

Sorry hoor voor mijn emotioneel gedoe, ik zal nog wel een beetje last hebben van de hormonen.

Jaimie, hoe is het met Dtje haar teen? Heeft ze er nog last van? En met de waterpokken van Sje, zet het toch door, of blijft het bij die paar blaasjes?

Snico, weer een beetje over de teleurstelling heen? Ik weet nog dat ik vooral na de miskraam bijna obsessief met zwanger worden bezig was en dat het echt wel een paar dagen duurde voordat ik over de teleurstelling heen was.

Nikki, ik geef niet zoveel om sieraden, maar die pandora-armbanden vind ik ook erg leuk. Alleen ben je een godsvermogen kwijt voordat hij een beetje vol raakt, dus niets voor mij.

Kikkie, hopelijk heb je het leuk op vakantie! Weet eigenlijk iemand waar ze naartoe is?
Nou, ik ben ook van slag door het nieuws van Cola, wat vreselijk zeg!

Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer waar Kik nou naartoe ging? Was het niet naar Landal?

De kids zijn vandaag naar het kdv geweest en ik heb de hele dag op mijn telefoon gezeten omdat ik 'bang' was dat ze zouden bellen. Maar met Dtjes teen is het goed gegaan, maar Sje had 2 grote bulten (gevallen) en zat hélemaal onder de waterpokken !! Bizar zeg hoe snel dat ineens is gegaan! Op het kdv hadden ze hem in bed gelegd, toen hij wakker werd zat hij er ineens helemaal onder. Dus thuis lekker in bad gedaan met een washandje havermout en lotio alba gesmeerd. Maar hij had het wel volgehouden, hij had lekker veel geslapen op het kdv!

Mida wat een naar verhaal van die man van een collega van je zusje! Je moet er maar niet te veel bij stilstaan wat er kan gebeuren, dan word je gek! Ik probeer soms echt bewust mijn zegeningen te tellen, kijken naar wat we wel hebben ipv altijd maar meer te willen.

Vandaag een leuke dag gehad op mijn werk, mijn manager vertelde dat hij me zo positief veranderd vindt de afgelopen jaren, dat ik nu altijd lach enzo. Dat is natuurlijk leuk om te horen! Hij kent me nog uit mijn drugstijd en toen was ik echt heel iemand anders, wil er liever niet aan terug denken eigenlijk. Maar hij maakte wel even mijn dag helemaal goed met die opmerking!

Qua studie: Ik ga waarschijnlijk de pabo doen! Maar, ik roep al zo veel hè, als het zover is horen jullie het wel
Cola, wat een vreselijk nieuws zeg, dikke knuffel voor jou en je gezinnetje! Gruwelijk gewoon, krijg gewoon kippevel als ik het lees! En wil je je gal kwijt of even lekker ego hier schrijven gewoon doen!

Mida pandora is ook heel duur, het wordt steeds duurder, mijn armband is nu vol, dus daar kan ik niet meer voor gaan. Nu heb ik van mijn vader een ketting gekregen, dus ik kan nog even doorgaan!

Jamie, wat een leuk compliment van je baas, was je zoveel jaren terug zo anders? Apart is dat he?
Jaimie, arme Sje! Heeft hij er veel last van en heeft hij ook koorts, of lijkt hij er niet veel last van te hebben? Ik weet nog dat Daan zó zielig was, ik heb hem gelukkig nooit meer zo ziek gezien.

Fijn zo'n compliment, idd ben je dan zo veranderd? En drugstijd??? Bedoel je blowen of heb je ook sterker spul gebruikt? Volgens mij heb ik je daar nog nooit over gehoord (of het is niet blijven hangen ).

Goed van je dat je de Pabo wilt gaan doen! Best zwaar lijkt me, zo'n studie, een baan én 2 kinderen. Een vriendin van ons was ook in de avonduren aan de pabo begonnen en werkte daarnaast als klassenassistente. Maar toen haar zoontje geboren was is ze toch gestopt met de studie omdat het te veel werd.

Nikki, goh ik wist niet dat er ook kettingen zijn van Pandora. Dat zou ik op zich nog wel willen, een ketting met een paar bedeltjes eraan is toch mooier als een armband met een paar bedeltjes (denk ik). Ik vind zo'n armband met bv maar 3 of 4 bedeltjes eraan gewoon niet mooi, hij moet wel redelijk vol zitten voordat het echt mooi is.
Vind ik ook hoor Mida, ik heb dus ook maar een paar bedels aan mijn ketting, een hangertje en 2 klavertjes vier aan dezelfde kant. Een vriendin heeft 3 dezelfde met een steentje, lijkt ook heel leuk.
Cola, hoe was het gister? Ik vind het zo verdrietig voor jullie, en ook echt ongeloofelijk!

Hier gaat alles goed, ben weer aardig fit. Heb gisteravond de pszaal schoongemaakt, ik vind het ongeloofelijk dat er gewoon haast geen moeders komen helpen vrijwillig. Er zitten in totaal ong.35 a 40 kinderen en met mijzelf erbij waren er maar 5 moeders. Tuurlijk ik doe het ook niet graag, maar goed als we allemaal even wat doen ben je toch ook zo klaar.

En verder is R echt een boef ongeloofelijk, hij trekt zich overal aan op, kruipt overal heen zit overal aan. En trek je hem erbij weg, denkt hij dat het gewoon een spelletje is. Gaat hij heel hard lachen. Dus we hebben onze handen er vol aan. M was helemaal niet zo ondernemend op die leeftijd, dus het is ook even wennen.

Mida, slaapt Tim nog steeds door, hoe vindt Daan het eigenlijk allemaal?

Jamie hoe is het met Sje, heeft hij veel last van de waterpokken?
Cola, hoe gaat het nu met je? Hoe was het gisteren? Trekken jullie het een beetje?

Nik ik heb ook een tijdje geleden staan poetsen bij de psz. Hier waren er zo'n 10 man en er zijn 150 kindjes!! Ook zo'n trieste opkomst dus. Ach hebben wij ons weer van onze goede kant laten zien toch!

Mida, Sje is niet echt d esnelste, en ondanks dat ik me er eigenlijk niet druk om maak (te) ben ik toch wel blij dat hij nu 'bij' is met zijn ontwikkeling.

Het ergste is alweer achter de rug met de waterpokken. Hij is wel een bezienswaardigheid nu zeg, het is ook zo overduidelijk dat hij ze heeft . Hij gaat nu steeds meer verstaanbaarder brabbelen, zo kan hij al boe zeggen als je vraagt hoe en koetje doet, en probeert hij echt klanken na te zeggen! En vandaag geoefend met uit een beker drinken, het ging meteen goed! Zo genoeg opgeschept.

Zo gelachen om Dtje! Jullie kennen die welpies vast wel van de AH. Ze had het allemaal over een bellepiep. Ik begreep er niets van, tot ik doorhad dat ze dus een welpie bedoelde . Echt ik bescheurde het.

Vandaag bij een basisschool wezen kijken, het was echt prachtig!

Pas nieuw gebouwd dus wat wil je. Ze hebben zelfs digitale schoolborden! En volop pc's. Wat is er al veel veranderd in die jaren. Nog 9 maandjes, dan mag ze komen.
O ja Nik wat is R een snel manneke! Je hebt er je handen aan vol!
Hoi meiden,

Cola, ik heb gisteren ook aan je gedacht. Weten jullie nu al wat er is gebeurd? Het zal wel een heftige dag geweest zijn.

Nikki, fijn dat het nog steeds redelijk goed met je gaat! Je bent nog steeds niet echt misselijk geweest, of wel?

Leuk zo'n ondernemend mannetje, maar trek je dat nu wel of is het snel te veel? Ik kan me nog al te goed herinneren dat ik het op het eind van mijn zwangerschap van vermoeidheid heel slecht kon hebben als Daan weer eens lekker hyper was.

Tim slaapt idd nog steeds lekker door, ik hoef er 's nachts gewoon helemaal niet uit voor hem. Toen Daan net doorsliep moest ik regelmatig zijn speentje "terugduwen", maar Tim wil vooralsnog geen speentje, dus dat probleem hebben we nu niet. Hij zit sinds gisteren op 5 voedingen en groeit als kool, ik ben erg benieuwd wat hij nu weegt maar dat hij goed groeit is erg duidelijk.

Jaimie, ik had dat niet zo meegekregen dat hij niet zo vlot was, maar fijn dat hij nu iig weer "op schema" zit. Gelukkig zijn de waterpokken bij jullie bijna achter de rug, het is nooit leuk als je kind ziek is. Knap zeg dat het uit een beker drinken meteen goed ging! Dat heeft hier best lang geduurd (ook omdat mama zo'n tuitbeker wel errug handig vond ).

Oh over 9 maanden al!? Wat gaat dat toch snel, ik wil er eigenlijk helemaal nog niet aan denken dat Daan straks ook iedere dag naar school moet. Maar we hebben hem ook vorige week al ingeschreven op de BSO. Toen Midaman met zijn nieuwe baan begon werd hem toegezegd dat hij op mijn werkdagen (ik moet om 8 uur beginnen) de kinderen naar school zou kunnen brengen, maar daar zijn ze nu al weer van terug gekomen . Dus hebben we Daan helaas ook maar 3 keer voor de voorschoolse opvang ingeschreven.
ARRGGG Ik moet even een frustratie kwijt

Ik ben zo kwaad op het kdv (en ook een beetje op mezelf). Omdat de wachtlijst hier zo lang is moet je meteen als je weet dat je zwanger bent al inschrijven, heb ik dus ook keurig gedaan. Dat gaat per de 1e of per de 16e van de maand, je moet dus maar gokken of je baby op tijd komt of niet en per wanneer je dan weer moet gaan werken. Ik had officieel de 10e juli weer moeten beginnen, dus had ik per 16 juli ingeschreven, ik dacht die paar dagen overbruggen we wel. Nu bleek al vrij snel dat onze verplichte vakantiesluiting op het werk vrijwel aansluit op mijn verlof, dus ben ik lekker 4 weken langer thuis (ik begin nu 13 augustus). Toen ik de bevestiging kreeg van de plaatsing heb ik meteen doorgegeven dat Tim een maand later zou komen, maar dat ging niet, want dan was ik mijn plek kwijt. Ook was er niet voor 2 dagen plek op dezelfde lokatie als waar Daan zit, dus moet hij 1 dag per week naar een andere lokatie (gelukkig tijdelijk). Dus oké, dan betalen we die maand maar "voor niets". Nu kreeg ik gisteren de eerste rekening voor juli, voor de ene lokatie keurig voor een halve maand, maar van de andere lokatie voor de hele maand juli. Dus ik bel net even naar het hoofdkantoor, wordt me daar verteld dat op het contract staat dat hij op de ene lokatie per de 1e komt en op de andere lokatie per de 16e . Toen ik dat ging nakijken klopte het helaas ook nog, op de begeleidende brief staat 2 keer per 16 juli, maar op het contract staat 1 keer vanaf 1 juli en 1 keer vanaf 16 juli, ik heb dus geen poot om op te staan Ik ben dus echt niet van plan om hem al weg te brengen als ik nog thuis zit, maar ik vind het ook zonde om bijna 6 weken te betalen terwijl hij niet gaat. Echt zo stom van me dat ik dat ook gewoon niet heb gezien .

Snappen jullie het hele verhaal een beetje?

Hoe is het verder met iedereen?

Vanmorgen heeft Tim weer voor het eerst in 2,5 week een nachtvoeding gehad. Hij begon om 5 uur ineens te jengelen, hij was niet te troosten met een speentje (wil hij zowiezo niet), dus toch maar een (klein) flesje gegeven.
Mooi dat ik straks dat contract voor de BSO 10 keer nakijk voordat ik het teken.
Als ik het goed begrijp, betaal je gewoon voor Jan L*L omdat Tim niet heen gaat, maar waarom laat je hem dan niet gewoon 1 keer in de week heen gaan als je toch moet betalen, of wil je dat liever niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven