De generatie van nu.

15-08-2018 00:11 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, generatie van nu is eigenlijk hetzelfde als vroeger alleen nu komt social media er ook nog bij.

Denk dat ik dan geen wannabe wil zijn. Vind naveltruitjes en rokjes afschuwelijk. Mijn kont hoeft niet te showen. Joggingbroek en trui naar school is hemels voor mij. Liever een oversized trui dan een t-shirt met cleavage.
anoniem_343891 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 10:18
85.90% gewijzigd
Ik was ook een nineties-tiener en nog best braaf. Nam wel apfelkorn mee de les in en blowde in de pauzes maar ik heb nooit coke/speed/xtc geprobeerd hoewel het me regelmatig werd aangeboden.

Ik hóóp dat zoon gaat rebelleren door heel braaf te zijn op school en geheelonthouder te worden. Gezien zijn ouders achtik de kans echter niet groot :facepalm:
Natte tosti..
Zetrinov schreef: ↑
15-08-2018 00:20
Nou ik weet niet hoor maar 30 jaar geleden bestonden er geen crop tops. 8 Jaar geleden droeg iedereen een legging onder haar rok/jurk en nu moet het allemaal zo kort mogelijk.

:rofl:
30 jaar geleden was ik 16 en droeg 'naveltruitjes' en heupbroeken gewoon naar stage en werk, en gingen we op een schooluitje topless.
Bh's waren gewoon een soort hemdjes dingen want tepels hoorden er gewoon bij (niks die padded bra).
Dus dit is echt BS. Ben blij dat de mode weer wat minder verhullend is voor jonge mensen, of you got it flaunt it!
HaPu schreef: ↑
15-08-2018 08:13
Ik denk dat dit een gevolg is van het zijn van de social media generatie.
Pubers van nu leven online en alles wat ze doen staat op 'insta' met alle (haat) reacties die daarbij komen kijken. Daarnaast is de prestatie druk nu immens hoog.
Perfectie is nog nooit zo belangrijk geweest.
Ja daar zit wat in misschien. Voor ouders makkelijker. Voor tieners wel zwaar.
Gelukkig kon ik dronken op een feestje worden zonder dat heel de wereld het op facebook zag.
the_Wicked_Witch schreef: ↑
15-08-2018 00:54
Had ik toen een iPad gehad dan had ik hem zéker voor mijn kinds neus geschoven.
Alles beter dan ellenlange herhalingen van Dora met die klote aap.
Omg die aap ja. Met die kutstem. :heart: :'(
SjakS schreef: ↑
15-08-2018 08:36
Ja daar zit wat in misschien. Voor ouders makkelijker. Voor tieners wel zwaar.
Gelukkig kon ik dronken op een feestje worden zonder dat heel de wereld het op facebook zag.
Zelfde met dansen. Als je nu uitgaat staan er alleen nog maar professioneel bewegende kinderen. De hedendaagse versie van
John die jarenlang alleen in de hoek wiskundige figuren op de vloer uitbeelde met zijn voeten, of Sander die de hele avond precies dezelfde beweging maakte durven niet meer.
Het was zo gezellig met al die niet-dansende dansers.
Het-groepje schreef: ↑
15-08-2018 08:42
Zelfde met dansen. Als je nu uitgaat staan er alleen nog maar professioneel bewegende kinderen. De hedendaagse versie van
John die jarenlang alleen in de hoek wiskundige figuren op de vloer uitbeelde met zijn voeten, of Sander die de hele avond precies dezelfde beweging maakte durven niet meer.
Het was zo gezellig met al die niet-dansende dansers.
Je ziet op elk soort feest dat onze generatie als eerste op de dansvloer staat. Op welke muziek dan ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nemaìn’ schreef: ↑
15-08-2018 00:48
Ben jij een verborgen kind van Pejeka?

Je bent mij voor! o_o
MevrouwTomatensoep schreef: ↑
15-08-2018 08:26
Ik was ook een nineties-tiener en nog best braaf. Nam wel apfelkorn mee de les in en blowde in de pauzes maar ik heb nooit coke/speed/xtc geprobeerd hoewel het me regelmatig werd aangeboden.

Ik hóóp dat zoon gaat rebelleren door heel braaf te zijn op school en geheelonthouder te worden. Gezien zijn ouders achtik de kans echter niet groot :facepalm:

:HA:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
OP is al weg, maar ik kan wel raden wat er stond.
Zelf was ik puber in de jaren 90. Ik rookte vanaf mijn 15e, sigaretten kocht ik zelf, controle was er bijna niet. Vervolgens blowde ik vanaf mijn 16e, wiet kocht je bij de onofficiële coffeeshop in het durp of liet je halen door de zus van een vriendin die ouder was. Ik dronk mijn eerste biertje toen ik 14 was en toen ik 16 was was ik regelmatig beschonken door de bessen of Canei ( :sick: ) die je overigens zelf kocht bij de plaatselijke super. Verder zoende ik met allerlei jongens en meer vanaf mijn 14e en ben ik ontmaagd op mijn 16e door mijn toenmalige vriendje. Ik droeg strakke naveltruitjes boven mijn strakke levi's of mijn trainingsbroek. Nu zijn croptops vaak wijde vormeloze gevallen, vroegah waren ze strak. Ik was me er toen niet zo van bewust, maar snap nu dat ik menig puberjochie flink heb opgehitst met mijn te strakke kleding en cup c op 15 jarige leeftijd. Wij hadden geen iPad en smartphone. Maar ik zat al wel op allerlei chatsites met mijn inbelverbinding. En we zaten dagen achtereen apathisch naar MTV en TMF te staren.
Is allemaal goedgekomen hoor. Ik heb al eeuwen een relatie met een leuke man die de jaren 90 ongeveer op dezelfde manier is doorgekomen, alleen met iets meer blowen en soms wat andere drugs en iets minder seks.
Allebei hebben we een goede baan, leuke vrienden en een vrij burgerlijk leven.

Mijn vader is wat ouder en is behoorlijk los gegaan in de 60's en 70's met drugs en vrije seks. Mijn moeder was puber in de 70's en rookte vanaf haar 13e, dronk regelmatig en heeft meerdere vriendjes gehad (met seks) voor ze mijn vader leerde kennen. Van drugs moest ze niks hebben.

Dus zo verrot zijn ze niet hoor die pubers van tegenwoordig.
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:05
0.69% gewijzigd
Ik ben bijna 50 en dus nog van de generatie die gewoon mocht drinken thuis als kind/puber. Roken vond ik vies en 20 jaar geleden droeg ik ook wel ns een naveltruitje omdat ik toen slank was.
Oh en iedere puber/vrouw lag topless aan t strand/zwembad.
Och, en die preutsheid van tegenwoordig is echt irritant. Toen ik jong was lag mijn moeder gewoon topless in de tuin en als ik bij mijn vriendinnetje speelde, haar moeder ook. Dat was gewoon normaal.
SjakS schreef: ↑
15-08-2018 07:35
Wat gebeurde er dan?
Gebeurt - ott.
Laat ik het erop houden dat het eerste studiejaar opnieuw moet omdat ze zich volop in 'het sociale leven' stort. Als ze dat thuis al had gedaan, had ik feedback kunnen geven op de momenten dat het mis gaat. Zelf geeft ze aan daar wel behoefte aan te hebben.
gemini2011 schreef: ↑
15-08-2018 09:09
Och, en die preutsheid van tegenwoordig is echt irritant. Toen ik jong was lag mijn moeder gewoon topless in de tuin en als ik bij mijn vriendinnetje speelde, haar moeder ook. Dat was gewoon normaal.
Mee eens.

Ik ben over de veertig en mijn ogen vallen uit mijn hoofd als ik mijn achternichtje en haar vriendinnen zie. Tepels? Ieeeuw! Daar gaan plakkers op! Topless? Bah! Dansen? Alleen als je een pro bent, want anders wordt je uitgelachen.

Verder hebben ze een enorme mening over drank en drugs, maar gaan ze wel regelmatig los met ketamine en coke. Alcohol wordt amper gedronken, maar coke is blijkbaar prima.

Ik snap er niets van. Coke was in mijn tijd iets waar we bang voor waren. Nu zijn ze bang voor van alles en nog wat en hebben een stevige mening over elke scheet die gelaten wordt, maar coke en K zijn onschuldig. De logica ontgaat me compleet.
blijfgewoonbianca schreef: ↑
15-08-2018 08:45
Je ziet op elk soort feest dat onze generatie als eerste op de dansvloer staat. Op welke muziek dan ook.
Klopt! :)

Een tijdje terug was ik op het afstudeerfeestje van een achternicht. De lichten gingen uit, de muziek ging aan en 'de grote mensen' gingen al joelend en swingend de dansvloer op. De twintigers stonden aan de kant een beetje schonkig te bewegen. Het was bijna zielig om te zien hoe 'de jeugd van tegenwoordig' niet durfde dansen.
Susan schreef: ↑
15-08-2018 01:08
En de Bibaboerderij.
Daar hadden we geen dvd van.
Kunstenkitsch schreef: ↑
15-08-2018 09:36
Mee eens.

Ik ben over de veertig en mijn ogen vallen uit mijn hoofd als ik mijn achternichtje en haar vriendinnen zie. Tepels? Ieeeuw! Daar gaan plakkers op! Topless? Bah! Dansen? Alleen als je een pro bent, want anders wordt je uitgelachen.

Verder hebben ze een enorme mening over drank en drugs, maar gaan ze wel regelmatig los met ketamine en coke. Alcohol wordt amper gedronken, maar coke is blijkbaar prima.

Ik snap er niets van. Coke was in mijn tijd iets waar we bang voor waren. Nu zijn ze bang voor van alles en nog wat en hebben een stevige mening over elke scheet die gelaten wordt, maar coke en K zijn onschuldig. De logica ontgaat me compleet.
Zo herkenbaar. Zo sneu voor die kids.
Am Yisrael Chai!
FV, ik vind het ook sneu voor de huidige generatie en ben blij dat ik mijn jonge jaren in de jaren 90 heb doorgebracht.

Maar! Ik heb hoop voor de generatie die jong is rond 2035! :) Dikke kans dat ze tegen hun preutse ouders ageren en topless, joints rokend en minder krampachtig doorbrengen

Ik denk dat 'krampachtig' het goede woord is voor de jonge twintigers van nu.
'Iedere generatie voelt zich slimmer dan zijn voorgangers, en wijzer dan zijn nakomelingen.'

De herhaling binnen geschiedenis begrijpen is een groot goed.
jeugd van tegenwoordig is compleet verziekt, komt nooit meer goed.

Ze lopen rond in rare trainingspakken en gaan dan naar feesten waar allerlei keiharde muziek geluisterd wordt, in plaats van daar leuk met elkaar te praten, doen ze een heel vreemd dansje. Het blijkt dat ze niet alleen niet met elkaar praten omdat ze doof zijn geworden van die pokke herrie maar ook omdat ze zo veel drugs gebruiken dat ze alleen maar houterig kunnen bewegen. Regelmatig gaat daar ook iemand dood omdat ze de verkeerde drugs gebruikt hebben. Gelukkig heeft de overheid daar iets op verzonnen en kunnen die kinderen hun drugs laten testen om te kijken of ze daar niet dood aan gaan maar gewoon alleen verslaafd raken en vervolgens met iedereen seks hebben waar ze vast een of andere ziekte van oplopen, sletten dat het zijn. Ouders vinden het allemaal prima, want de overheid test het toch???
Dan zijn er ook nog die jongeren die dat stomme trainingspak niet willen, die trekken zwarte kleren aan, laten zich piercen en gaan met hun 15 jaar naar meerdaagse festivals waar ze zich volledig klemzuipen en blowen en dan roepen ze dat ze dood willen, blijkbaar doet een of andere muziek held (jawel, weer pokke herrie) die Kurt heet dat ook, depressie is een soort van hip geworden. Maar je kon als ouder je kind daar gerust heen laten gaan, want roken en drinken en blowen doen ze thuis ook wel.
Als je geluk hebt, heb je een braaf kind, wat dat allemaal niet doet en zich Keurig aan de regels houdt, gewoon pas gaat roken als het 16 is, en pas aan de apfelkorn gaat als het ook 16 is. Op school is dat geen enkel probleem, wie heeft er nou niet een keertje dronken in de klas gezeten? Kleden zich allemaal walgelijk, jongens met een tuinbroek zonder ook maar een t-shirt eronder en die meiden zijn eigenlijk bijna naakt, dat maakt ook niet echt veel uit, want op het strand liggen ze ook topless, dus wie maakt zich er druk om.

Dat zeg ik, jeugd van tegenwoordig is helemaal verziekt (of waren wij dat?)
Zoals in elke generatie zijn ook in deze generatie snowflakes die zichzelf Heul Erg Uniek vinden en de behoefte hebben zichzelf als alwetend te zien en anderen de les te lezen. En bij tegengas: stampvoeten en dreinen. Hoort erbij hoor TO, je word vanzelf echt volwassen. :there:
Kunstenkitsch schreef: ↑
15-08-2018 09:36
Mee eens.

Nou, hier word er gezegd bij coke. 'COKE? Ja is goed, vrijdagavond bij jou.'
TO ik denk dat ik snap waar je idee vandaan komt. Een aantal jaar geleden zat jij (ga ik vanuit) nog op de basisschool. Dus het kan kloppen dat toen in jouw omgeving nog niet zoveel rokende, drinkende croptoppers rondliepen. Maar dat betekent niet dat ze er niet zijn, jij kwam ze alleen niet tegen omdat je nog kind was. Ze waren er altijd al. Als je dan op de middelbare komt kan dat wel even schrikken zijn :) . Maar trek je er niet zoveel van aan. Jij draagt wat jij wil, een ander draagt wat hij/zij wil.
Zie nu dat je OP helemaal verandert is, dus als ik iets heel raars heb gezegd komt het daardoor... :facepalm:
Gewijzigd
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:23
99.29% gewijzigd
Ik was ook pubert in de jaren 90 maar wel heel erg braaf. Ik rookte niet, nu nog steeds niet trouwens en deed ook niet aan drug en heel veel drank. Maar al mijn vriendinnen ook niet. Dus ja, gewoon heel normaal doorgekomen. Ik werkte elke zaterdag en van dat geld ging ik op 4x per jaar op reis. Vanaf mijn 15e alleen. Ben alleen naar Turkije geweest, op bezoek bij een Turkse vriendin, op mijn 17e alleen naar Canada. Ik ben trouwens nog steeds heel saai. En mijn man ook. Saaie mensen trekken elkaar aan.

Ik heb wel drie kinderen waarvan de oudste nu bijna 10 is en ik vraag me af hoe zij hun puberteit beleven. Ergens maak ik me ook wel een beetje zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven