De haren van de pop

22-10-2010 16:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeeel belangrijk

De haren van de poppen en barbies van mijn dochter zitten enorm in de klit. Iemand een handige tip om de haartjes weer kambaar te krijgen zónder dat ze uit het hoofd verdwijnen door te hard raggen met de borstel?
Barbie's vuile haren weer schoon en fris

Voordat u begint, zorg ervoor dat alleen Barbie's haren nat worden en NIET haar gezichtje!

Dit om te voorkomen dat Barbie's makeup per ongeluk verdwijnt.

Voor het wassen van Barbiepoppen haren, kunt u gebruik maken van afwasmiddel, vloeibare wasmiddel, baby shampo of normale shampo.

Voor het ontklitten van Barbie's haren wordt in combinatie met bovengenoemde produkten crêmespoeling of wasverzachter gebruikt.

Het haar van Barbie is namelijk verwant aan stoffen en materialen i.p.v. mensenhaar.

Wanneer u gebruik maakt van deze vloeibare wasmiddelen, neem dan vooral de doorzichtige of witte soorten, aangezien gekleurde vloeibare wasmiddelen soms Barbie's haren verkleuren!

Bij klitten moet u het haar eerst vochtig maken, daarna de crêmespoeling goed inmasseren en soms uren in laten weken alvorens de haren weer uit te spoelen.

Het ontklitten kan soms talrijke herhalingen van bovengenoemde werkwijze inhouden.

Bij de Barbie's van tegenwoordig zitten vaak goede borstels die met name voor dergelijk type haren is gemaakt.

Deze zijn dan ook het beste om de klitten mee uit te kammen.

Wees geduldig, gebruik korte halen en ontklit het haar stukje bij beetje.

Het haren drogen kunt u doen door de pop met uitgekamde haren bij een warmte bron te plaatsen zoals de vensterbank in het zonnetje achter glas.

Ook hier is voorzichtigheid geboden, want TE LANG in de zon kan het vinyl verkleuren van Barbie's lichaam!

Het haar van Barbie met een föhn drogen maakt het haar eerder pluizig dan dat het 't gewenste resultaat bewerkstelligt.

Het haar gewoon nat laten opdrogen is dus zeker een beter alternatief.

Mocht u Barbie's haren willen stijlen, dan verwijs ik u naar mijn diverse kapsels pagina's.
quote:ramiaatje schreef op 22 oktober 2010 @ 16:07:

Mocht u Barbie's haren willen stijlen, dan verwijs ik u naar mijn diverse kapsels pagina's.
Gewoon een sinead-o'connor-barbie van maken
quote:Awnye schreef op 22 oktober 2010 @ 16:11:

Gewoon een sinead-o'connor-barbie van makenDat heeft mijn broertje ooit gedaan, heb het hem nooit vergeven.
De sinead o'connor look volgt vast met de jaren! Nu maak ik haar niet wijzer dan ze is. Dochter heeft net een fashion angel bij de kringloop gekocht voor een euro..Leuk, maar die haren..

Babyshampoo dus en cremespoeling. Ga ik doen.
Gewoon wassen met wasverzachter, gaat vaak als een trein en ontklit beter dan cremespoeling (bij barbies dan )
quote:Sunemom schreef op 22 oktober 2010 @ 16:22:

Gewoon wassen met wasverzachter, gaat vaak als een trein en ontklit beter dan cremespoeling (bij barbies dan )hahahha goed dat je dat laatste erbij vermeld hebt..was bijna aan de gang gegaan met de wasverzachter;-)
wij deden altijd gewoon creme spoeling, en dat bijhouden zodat het niet te erg word.
quote:Sunemom schreef op 22 oktober 2010 @ 16:22:

Gewoon wassen met wasverzachter, gaat vaak als een trein en ontklit beter dan cremespoeling (bij barbies dan )Ghe... ik las "bij babies dan"... is toch iets heel anders...
Vroeger had ik een Barbie met groeiend haar.
quote:Zamirah schreef op 22 oktober 2010 @ 18:37:

Vroeger had ik een Barbie met groeiend haar. huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven