de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren

Blog, gefeliciteerd.
Abc... wat zuur...

Merel

Wat een tegenstrijdigheden hier!
abc wat naar
Abc.. Wat ontzettend jammer.
He abctje toch...

Wat een ontzettende tegenvaller en zeker zo tussen en na alle mooie berichten. Dat voelt raar he? Probeer er vandaag maar een troeteldagje van te maken, waarbij je helemaal niks hoeft, en vooral even heel verdrietig mag zijn!

Blog... Jeetje zeg, wat ontzettend bijzonder dat je nu zwanger bent, en dat op zo'n speciale dag!

Wat een mooie wonderen bestaan er toch...
Oh... Vergeet ik gewoon nog te zeggen: GEFELICITEERD blog!!!!
Ik ben net terug van FM. 17 mm nu alweer op dag 8. Morgen Pregnyl en maandag dan de terugplaatsing. Hoef niet nog een keer voor follikelmeting te komen, goede werknemer ben ik he? Terugplaatsing is ook nog eens op mijn vrije dag, beter kan het niet!

MagiC, hoe gaat het met jou? Ik meen me te herinneren dat jij tegelijk met mij IUI deed en dat jij toen zwanger werd, maar dan moet je dus een miskraam gehad hebben. Klopt dat? En nu al kwaaltjes?
quote:dolfijntje01 schreef op 11 juli 2011 @ 08:39:

Abc... wat zuur...

Merel

Wat een tegenstrijdigheden hier!Hè, potverdorie! Wat een shit-nieuws! Waarom?!?! En waarom gaat dit inderdaad altijd samen?????
Wat dubbel allemaal, ben er een beetje stil van , maar ook blij en verrast door.

Later meer, we zitten in de auto op de terugweg van de vakantie. Ga ik veel knuffels uitdelen voor degene die hem nodig hebben.

De test vanmorgen was al binnen een paar seconden positief, gek hoor.
Dolfijntje, wat een goed nieuws. Hopelijk ontdooien je cryo's goed. Er zaten toch drie in één rietje bij jou? Gaan ze die alle drie terugplaatsen?

Ik ben compleet gesloopt nu, ik ben echt op. Vreselijk moe en leeg. Het grootste verdriet is al wel weg, de kans dat het zou lukken was zo klein. Ik had wel rekening gehouden met een negatieve test, maar toch was de klap vanmorgen harder dan verwacht.

Ik moet nu stoppen met de hormonen, dan word ik over een paar dagen ongesteld en dan mag ik meteen weer beginnen met de hormonen voor de volgende cryo poging. Ik dacht dat ik een cyclus moest wachten, maar omdat het een cryo terugplaatsing is mogen we meteen door. Nu dus even een paar dagen hormoonloos en dan een nieuwe poging.
Dolfijntje, fijn zeg, dat het voorspoedig loopt.

Abc, heel begrijpelijk dat je er helemaal doorheen zit, Het is ook niet niks. En direct weer door, heftig hoor! Hele dikke voor jou meid!

Taartje, fijn dat de test weer positief werd! Je bent gewoon zwanger!!!

Hier ook een &^%$ dag, ik ben vandaag jarig, maar vier het niet vandaag. Ik vind het zo'n moeilijke dag, mijn verjaardag drukt me weer met de neus op de feiten, dat er weer een jaar voorbij is, waarin ik weer geen moeder ben geworden. Toen manlief mij feliciteerde vannacht zei hij 'Ik hoop dat nieuwe jaar jou eindelijk brengt waar we al zo lang op wachten..' Ik weer huilen natuurlijk pff.. de tranen zitten de laatste tijd zo hoog.
Taartje en Blog...: JOEPIEDEPOEPIE!!! Wat geweldig nieuws! Wat leuk!! Oh meiden, van harte proficiat!

En inderdaad, wat zijn er allemaal weer dubbele gevoelens... Voor iedereen die het hard nodig heeft een dikke

Dolfijntje; ik heb inderdaad vorig jaar een positieve test in handen gehad. Later bleek dit een vals POSITIEVE test en hebben ze mij toentertijd een te vroege testdatum gegeven. (Tenminste; nadat ik het hier met behulp van Kaetje heb uitgerekend, was de kans dat ik pregnylzwanger was in plaats van echt zwanger, toch wel heel erg groot). Desalniettemin voelde ik me daarna zwaar klote. Meteen daarna ben ik ook gestopt met die behandelingen en wilde rust aan mijn lijf en kop.

Nu gaat het heel goed met me. Voel me echt heel erg goed, al ben ik iedere avond gesloopt. Ik slaap tegenwoordig als een roosje. Man, wat heerlijk!

Verder niet veel kwaaltjes, dus. Gelukkig!!
Lekker laten leven...
Wat een dubbel nieuws hier..

Taartje en blog: Gefeliciteerd!!! Wat een fijn nieuws!

Abc

Dolfijntje spannende tijd voor jou weer. Fijn dat je niet nog een keer terug hoeft voor de follikel meting.

Ik moet woensdag voor de 5e keer (om de dag) voor follikel meting. Ze willen een keer mijn cyclus volgen en wat slijm afnemen zodra ze groot genoeg zijn. Maar eh dat schiet dus niet zo op zeg maar...

Ik ben afwezig geweest door de verhuizing, die niet geheel liep als gepland. Ben nog lang niet bij gelezen, maar kom de komende tijd weer wat meer mee kletsen.
Abc, waarom was de kans dat het zou lukken zo klein? Sterkte hoor en verwen jezelf maar goed vandaag

Eva toch even een voor jou ook al vind je het niet leuk om jarig te zijn. Confronterend he? Net als oud-en-nieuw, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Weer een jaar verder, weer zonder buik of kindje... Jij weet donderdag meer toch? Hoe voel je je verder behalve huilerig?

MagiC, dat was het inderdaad, nu herinner ik het me weer! Neem je slaap wanneer je het nodig hebt. Slaap lekker! Ben je nog niet heel erg aan het dromen? mijn dromen tijdens mijn zwangerschap waren nogal... uhm... hoe zal ik het zeggen? seksueel getint

Taartje, heerlijk vanochtend weer bevestiging. Nu dus naar de middelste rij! Super hoor en daar wel blijven he?!

Girafje, wat een gedoe zeg, om de dag naar het ziekenhuis! Pfff, hoe doe je dat met je werk?
Abc, ik heb inderdaad nog 3 cryo's in 1 rietje (goed onthouden!) Het is maar de vraag natuurlijk hoe ze ontdooien, maar ik krijg er zeker geen 3 teruggeplaatst, dat mag niet. De gyn adviseert 1 ivm toch al spannende volgende zwangerschap, ben nog jong, etc. Maar ik denk dat wij er toch 2 doen (mits ze goed ontdooien natuurlijk) Het voelt niet goed om een perfecte cryo weg te gooien. Dus als er 2 goed ontdooien, dan denk ik dat we er voor 2 gaan.

Hoeveel cryo's heb jij nog?
De kans op een zwangerschap uit een cryo terugplaatsing was zo'n 15%. Dat vind ik klein.

Ik heb ook nog drie cryo's. Ik dacht dat ze allemaal per stuk ingevroren waren, maar mijn vriend zei dat het een setje van twee is en één losse. Een goede cryo weggooien zou ik ook niet doen. Heb jij een vergrote kans dat het weer mis gaat tijdens een zwangerschap of was het gewoon domme pech de vorige keer?

Eva, toch gefeliciteerd met je verjaardag . Ik heb het net als Dolfijntje vooral met Oud&Nieuw. Weer een jaar voorbij met heel veel medische ellende, maar zonder zwangerschap.

Mijn schoonvader was hier net even, dat was toch wel moeilijk. Kon net mijn tranen inhouden. Hij heeft met zijn eerste (inmiddels overleden) vrouw heel veel ellende met zwangerschappen gehad, dus hij weet een beetje hoe het voelt. Zijn vrouw werd wel makkelijk zwanger, maar ze hebben zes kinderen verloren tijdens/net na de geboorte en dat heeft zij nooit goed kunnen verwerken. Mijn eigen emoties kan ik nu wel hebben, maar die van anderen erbij nog even niet.
[quote]dolfijntje01 schreef op 11 juli 2011 @ 14:32:

MagiC, dat was het inderdaad, nu herinner ik het me weer! Neem je slaap wanneer je het nodig hebt. Slaap lekker! Ben je nog niet heel erg aan het dromen? mijn dromen tijdens mijn zwangerschap waren nogal... uhm... hoe zal ik het zeggen? seksueel getint

Nee, ik droom er nog niet over. Maar ik lust er wel pap van. Oeps.
Lekker laten leven...
Oh wat vreselijk Abc, van je schoonvader! Weet hij ook van jullie wens af?

We hebben nog geen uitsluitsel of Jasmijn haar aandoening erfelijk is of niet. De meeste onderzoeken zijn afgerond en daaruit blijkt dat het niet zo is, maar er is nog 1 onderzoek gaande en dan pas kunnen ze (met de kennis van nu) uitsluitsel geven. Ik verwacht elk moment een telefoontje met die uitslag. De klinisch geneticus verwacht echter dat er niks te vinden zal zijn en daarom zijn we ook verder gegaan met de cryo's. Als zij had gezegd dat het te risicovol was dan hadden we natuurlijk gewacht.

We krijgen sowieso de 20weken echo al met 18 weken in het WKZ zodat ze dan goed naar de hersentjes kunnen kijken. Voor die tijd heeft geen zin omdat ze dan nog geen uitsluitsel kunnen geven. Dus tot die tijd wordt het erg spannend en ik denk dat ik pas gerust zal zijn als ik een huilend kindje op mijn buik heb liggen. Maar eerst maar eens zwanger worden
Hallo dames,

Na een tijdje niet meer actief te hebben geschreven op het "kinderenforum" (omdat ik er dan teveel mee bezig was), vandaag toch besloten weer actief mee te doen.

Helaas, maar graag in deze topic...

Ik zal me even voorstellen:

We (vriend en ik) zijn sinds sept 2009 bezig. Toen ik na een jaar niet zwanger was, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Vanwege een eerdere operatie aan spataderen in zijn bal, en een eerdere spermatest hadden we al niet hoge verwachtingen dat het bij ons makkelijk zou gaan. Eenmaal in het ziekenhuis (EMC) hebben we diverse testen gehad en is nogmaals bevestigd dat zijn kwaliteit en kwantiteit niet goed is (ook niet na een hormoonkuur van 4 maanden). Bij mij lijkt alles goed en heb een regelmatige cyclus.

Het zkh heeft ons 'aangeboden' het IVF/ICSI-traject te bewandelen. Ons valt dit best zwaar, mentaal gezien dan. Ik heb meer de behoefte om dit met mensen te bespreken, maar om nou elke keer vriendlief dit te bespreken of mijn vriendinnen hierover op te bellen voelt niet prettig.

We hebben besloten om met IVF of ICSI te beginnen na de vakantie. Volgende week hebben we weer een afspraak in het zkh.

Liefs,

Skattie
Beste dames,

Maandag 18juli moeten mijn man en ik voor de eerste onderzoeken en gesprekken in umcu zijn.

Wij willen (vrijwillig) een pgd behandeling ondergaan ivm erfelijke afwijkingen in mijn familie en ik ben draagster en we willen de risico's zoveel als mogelijk uitsluiten.

Ik ben echt stikzenuwachtig voor maandag, want weet niet wat me verder allemaal te wachten staat.

Zijn er hier ook dames die ervaring hebben met pgd?

Of kunnen/willen jullie mij aub wat meer info geven over het "traject" voordat echt met de behandelingen begonnen kan/mag worden? hoe gaat het in zijn werk hoelang duurt de voorberieding etc.

Alvast heel erg bedankt.
Welkom Skattie en Ikke!

Ikke, ik heb geen ervaring met PGD, maar wel heb ik mij er erg in verdiept omdat er bij ons ook sprake was van een erfelijk gen. Gelukkig is mijn man geen drager, en hebben wij dit traject niet hoeven volgen. Jullie hebben helemaal nog geen onderzoeken gehad dus?

Wij hebben in het 'gewone' traject onderzoeken gehad zoals; een inwendige echo bij mij om te kijken of alles er 'normaal' uitziet, sperma testen bij mijn man om te kijken naar de kwaliteit van het sperma, ik heb een kijkoperatie gehad om te kijken of er verklevingen waren en of mijn eileiders goed doorgangelijk waren en mijn cyclus is gevolgd om te zien of er een eisprong is. Maar ik heb geen idee of ze dat voor PGD ook doen, omdat je dan toch direct IVF/ICSI doet, en er dus ook sommige onderzoeken niet nodig zijn. Heel spannend voor jullie dus!

Skattie, voor jullie dus ook IVF/ICSI. Ik ben op het moment in de laatste wachtweek van onze 4e (en tevens laatste) IUI behandeling mbv hormonen. Mocht dit niet gelukt zijn, zullen wij na de vakantie ook gaan beginnen met IVF/ICSI.

Dames. bedankt voor jullie felicitaties, ik heb net toch maar een paar lekkere gebakjes in huis gehaald om vanavond met mn lief op te eten. Zaterdag geef ik een feest voor vrienden en familie, dus helemaal geruisloos gaat het niet voorbij.
Evaaaa! Proficiat met je verjaardag meis!
Lekker laten leven...
Ikke en Skattie; van harte welkom hier!
Lekker laten leven...
Welkom Skattie en Ikke,

Wij zijn in augustus 2010 voor het eerst bij de gyneacoloog geweest ivm onze kinderwens. Afgelopen maart zijn we begonnen met de eerste ICSI behandeling. Tussen twee zaadonderzoeken moet drie maanden zitten, dus dat was de meeste wachtttijd. Tussen de intake op de IVF-poli en de start van de behandeling zat ruim een maand, dus dat viel heel erg mee.

Ik heb geen idee wat een PGD is. Ons traject was vergelijkbaar met die van Eva. Inwendig onderzoek en echo's bij mij, zaadonderzoek en echo van zijn ballen voor mijn vriend en bloedonderzoek van ons beide.

Dolfijn, mijn schoonouders weten overal van af. De hele familie weet het zo ongeveer en een aantal vrienden en collega's. Mijn vriend is er sowieso heel open over en ik ben er inmiddels ook opener over. Helemaal sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen met mijn overstimulatie. In die week was mijn nichtje jarig en daar was ik dus niet. Mijn ouders hebben het toen verteld aan de hele familie (met mijn toestemming). Gister was mijn zwager jarig en vroeg mijn tante hoe het nu met me ging en of we al weer begonnen waren. Toen heb ik dus ook eerlijk verteld dat ik vandaag mocht testen. De monden van mijn zus en moeder vielen zowat open dat ik zo open was, maar ik kon er echt niet om gaan liegen.
Eva82: het zijn de eerste onderzoeken en gesprekken die we gaan krijgen.

Ik ben afgelopen december al eens bij een gynaecoloog geweest en heb daar een inwendig onderzoek gehad, bloedafname (2x) om te bepalen of en wanneer er een eisprong was. Mijn man moet maandag bloef af laten nemen en er komt dan ook een zaadonderzoek.

Wij willen graag kinderen en in theorie zou dit op de natuurlijke manier ook mogelijk moeten zijn (in ieder geval van mijn kant), maar het idee van een vlokkentest op pas 9 weken staat ons "tegen", want als blijkt dat het kindje toch die erfelijke afwijking heeft dan ben je al op minimaal 12 weken en om dan nog eens het besluit te moeten nemen wel of niet laten komen vinden wij erg zwaar. Dus vandaar dat wij voor pgd willen gaan en voor zover bekend (van internet) is dit in combinatie met ICSI ipv IVF.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven