de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Haiti, ik denk dat wij ook vrij snel wel voor een tweede waren gegaan anders hoor. Man wilde nog wel even zelf proberen. Hij is natuurlijk superblij dat ik zo snel al weer zwanger was maar had ook wel graag meer sex gehad .

Taartje, ik heb wel meegemaakt dat vrienden van ons nooit nooit nooit vroegen hoe het ging in het ziekenhuis terwijl wij heel open waren over de behandelingen. De meesten vroegen af en toe hoe het ging met ons. We hebben heel veel vrienden en toen ik zwanger was hebben we het aan veel mensen persoonlijk (soms telefonisch) verteld. Maar dat ene stel (en heel veel anderen) niet. Die hoorden het via hyves en waren beledigd dat we ze niet persoonlijk geinformeerd hadden. Dit hoorden we natuurlijk via via. We hebben er verder niets mee gedaan. Vrienden die regelmatig interesse toonden hebben we persoonlijk geinformeerd, en de meeste anderen niet. Het goede nieuws wil iedereen wel delen maar als het minder goed gaat heb je je vrienden ook nodig toch?

En nu gaat Kaetje naar de kapper! Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Taartje, op die manier geen ervaring mee. Wel andersom, dat hele goede vrienden heel snel per ongeluk zwanger raakte van de 2e (de eerste was ook in 1 keer terwijl wij het toen ook al een tijdje probeerde) En het ons per telefoon ff snel vertelde omdat het zo per mail de hele vriendengroep over ging. Ze was toen al 13 weken. Hadden haar al 5 x gezien in die tijd en ze wisten dat ik het graag eerder had willen weten. Heb ze in die 2e zwangerschap weinig gezien, vond het van weinig respect tonen en was echt boos. Toen de baby geboren was, kon ik het pas na 2 weken opbrengen om langs te gaan, terwijl bij de eerste we er dezelfde dag waren. We hebben er een keer over gepraat en zij gaven hetzelfde aan als jouw vriendin, dat ik er te veel mee bezig was, eerst die ovulatie testen en daarna het ziekenhuis. Dat ik daardoor veranderd was. Tja dit proces veranderd je waarschijnlijk wel ja.En jouw vriendin is alleen en ziet overal stellen die zwanger worden, is misschien ook wel moeilijk voor haar. Openheid is het beste maar ik kon dat toen niet opbrengen, om eerlijk te zeggen dat zij geen idee hadden wat het is om niet te zwanger te worden als je dat wil. Misschien werkt openheid voor jou wel heel goed met haar!
Haiti, duurde toch wel zo'n 16 maanden toen ik er aan toe was om aan een tweede te denken.

Maar als je na een half jaar een afspraak wil maken is dat toch helemaal niet gek? Ligt aan je ziekenhuis of je alles weer opnieuw moet doen of zo door mag hoe lang alles duurt. En je leeftijd, tja ik wordt volgende maand 36, dus snap je wel.
Doggie :knuffel:

Taartje, Wij hebben de MM niet gedeeld met vrienden. Wel dat er een zwangerschapswens was en dat we daarbij medische hulp nodig hadden maar niet de bijkomende bijwerkingen en teleurstellingen. Voor zwangerschap nr2 hebben we zelfs de familie niet ingelicht omdat we het als erg zwaar ervaarden dat we ze steeds moesten inlichten bij een teleurstelling. En ja hoor, ze hangen een uur na elke zwangerschapscontrole aan de lijn om te vragen hoe het gegaan is, alsof er iets bijzonders uit moet komen of dat wij ze gaan vertellen dat ik dan en dan om zo en zo laat ingeleid ga worden. Dat horen ze wel als ik bevallen en aanspreekbaar ben.

Haïti, vanaf een maand of 6 hebben wij een lucky shot proberen te vangen, met een maand of 11 hadden wij een 'intake' bij de gyn en zijn we weer op de wachtlijst gezet voor IVF. OverbruggingsIUI gehad met ruim 13 mnd, daarna galblaasOK en burnout waardoor IVF uitgesteld is, uiteindelijk met 19 mnd IVF.

Maar gewoon lekker doen waar jullie aan toe zijn hoor!
Hee meiden!!

Wat word er ontzettend veel geschreven, gezellig hoor!

Doggie, wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Ik hoop voor je dat het snel weer gaat lukken!

Merel, ook een dikke knuffel voor jou. Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent.

Kaetje, hoe was het bij de kapper, leuk model gekregen?

Ik durf nooit, laat meestal alleen maar puntjes knippen, en af en toe een ander kleurtje.

Karan, hoe is het? Al ongesteld geworden? Anders misschien toch maar een testje er tegenaan gooien? Ik ben het trouwens helemaal met Kaetje eens; leuke profielfoto!!

Dolfijn, jij lekker rustig aan doen meid! Wat vervelend die vieze lucht, gadver, ik was gisteravond aan het werk, en één van mijn clienten had buikgriep, en kon steeds niet op tijd bij de toilet komen.. Nou ik zal jullie de details besparen, maar ik ben er nog misselijk van... Dat is het grote nadeel van in de zorg werken.

Taartje, wat naar zeg, dat je zo verdrietig bent van het gesprek.

Yam, voor je 10 km!!!
Eva, het is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. Wat laagjes, ander kleurtje, lichtere lokjes. Daarna heeft ze het met de stijltang gedaan. Ik heb er zelf denk ik geen geduld voor maar het is wel erg mooi geworden! Ik heb dan altijd de neiging om zelf ook meteen zo'n ding te kopen maar heb me in weten te houden. Zij doet het even in 5 of 10 minuten maar zelf sta ik vast een half uur voor de spiegel te knooien.
quote:Eva82 schreef op 21 juli 2011 @ 11:41:

Karan, hoe is het? Al ongesteld geworden?

NEE...

Vanmorgen beetje rozige afscheiding, en nu dus niks meer. En zo gaat het dus als sinds zaterdag.

Wel enorm veel 'gerommel' in mijn buik. 's Avonds op de bank word je er echt gek van. Volgens mij kan je het in het hele huis horen.

En testen? Hmm... Of Jerommeke is stiekem blijven zitten (maar: totaal geen zere borsten, zou toch wel moeten?), of mijn lichaam is gewoon van slag door alle hormonen. En Karaman en ik hebben nou ook weer niet bijzonder veel gesekst de afgelopen maand dus ik geloof niet dat dat kan.

Ik wil gewoon voor volgende week vrijdag ongesteld zijn geweest!!! Stom lichaam! *mokt weer even verder*
Kaetje: ik ben jaloers op jouw dikke haar (ook al heb ik het niet gezien). Hier dun, veel en fijn haar wat alleen naar beneden kan hangen

Hoop dat de kapper je verwend heeft.

Dank voor de lieve reacties allemaal!

Ik weet eerlijk gezegd nog niet precies wat ik er mee aan moet. Ze gaf aan dat ze zich zorgen maakte over mij, daar kreeg ik een beetje de kriebels van, we hebben het immers over een periode van een half jaar. Als ik zo naar de meeste van jullie kijk, dan duurt het gemiddeld veel langer. Dan was ze denk ik al lang afgehaakt. ook zei ze dat ik niet in balans was, uuuhm nee lijkt me logisch toch? Niet dat die balans acuut terug is wanneer het wel is gelukt, het verwerkingsproces uit zich op vele manieren, of er nu een zwangerschap uit komt of niet.

Haar eigen situatie speelt inderdaad ook mee.

Ik merk dat ik er zelf nog even over na moet denken en mijzelf nog een spiegel voor moet houden, ik ben nooit zo van alleen anderen de schuld geven. Voor mijzelf wordt vervolgd dus.

Wat betreft de keuze voor een tweede en wanneer beginnen: ik kan me heel goed voorstellen dat leeftijd een grote rol kan spelen! Een intake lijkt mij inderdaad helemaal niet verkeer in september Haiti.

Karan: wat een gedoe zeg. Zou je een test willen doen of wacht je het nog even af?Kan me voorstellen dat je daar een beetje huiverig voor bent toch?

Zo, nu verder werken en zo lunchen.
quote:kaetje schreef op 21 juli 2011 @ 12:22:

Eva, het is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. Wat laagjes, ander kleurtje, lichtere lokjes. Daarna heeft ze het met de stijltang gedaan. Ik heb er zelf denk ik geen geduld voor maar het is wel erg mooi geworden! Ik heb dan altijd de neiging om zelf ook meteen zo'n ding te kopen maar heb me in weten te houden. Zij doet het even in 5 of 10 minuten maar zelf sta ik vast een half uur voor de spiegel te knooien.aha! Klinkt goed. Je was aan het posten toen ik aan het schrijven was
Yam, goed werk daar op de hyves!

En... Voel je die 10 km van gisteren? Eerst even rustig herstellen voor je weer van die rare dingen gaat doen hoor!

Doggie, waar naar van je miskraam! En wat ben je er rustig onder.

Blijf je wel zo nu en dan even updaten?

Taart, jeetje wat een heftig gesprek moet dat zijn geweest. Goed dat je het even laat bezinken. Neem daar de tijd voor hoor.

Goed van je trouwens dat je je blog wat achter laat lopen. Kan je je nu al gaan verheugen op de leuke reacties als je dan helemaal 'bij' bent!

Dolfijn, ik krijg hele andere associaties als je schrijft dat je bijna over je nek gaat...

Jusa, dat lijkt me echt heeeeeel irritant, dat ze ieder moment aan de telefoon hangen om te vragen wat de status is. Kom je nog een beetje aan je rust toe?

Ik zou echt express de telefoon niet op gaan nemen om ze in de waan te laten dat er van alles gebeurt. En dan de volgende dag opbellen, heel vroeg in de ochtend ofzo. En dan zeggen, nee joh! Alles prima hier. Ik dacht ik bel maar even omdat ik zag dat jullie gebeld hebben.

Enne... Wat mijn nieuwe profielfoto betreft: die is gemaakt op vakantie, net een paar uurtjes na de verloving. Volgens mij kijk ik er ook wel echt uberhappy op

O ja, testen gaat niet lukken. Karaman heeft de testen verstopt geloof ik...
Ik kan echt zo naar babybrabbel met al mijn smileys.....
Karan, je zou best een test kunnen doen. Misschien niet om te weten dat je zwanger bent maar om juist te weten dat je het niet bent. Het kan best zijn dat je een blokkade hebt. Door de test hef je die op en zal je zien dat je menstruatie doorzet.. Ik heb dat ook eens gehad tussen of tijdens de behandeling.. Ik had toen het ziekenhuis gebeld en zij gaven bovenstaande aan..

Vandaag al een iets betere dag, wordt gek van al die papa's en mama's op de fiets of achter de kinderwagen met hun kids.. Het heeft even tijd nodig.. Komt wel weer goed, maar duurt even..
quote:doggie75 schreef op 20 juli 2011 @ 22:46:

Nee dat was het gekke, het ging heel snel nadat we besloten hadden dat we een 2e wilde. Konden het niet geloven. Maar de gyn zei dat het ook een lucky shot kon zijn. Nou ja we zullen zien of er weer een lucky shot komt.

Lieve Doggie, ik duim me suf voor nog zo'n lucky shot!

Merel: ongesteld worden is al bagger, maar als je dan ook nog flink overtijd gaat dan is het helemaal verdrietig allemaal. Ik vind dat jij op z'n minst een mega-stuk chocola hebt verdiend!
Hmm.... Misschien dan toch morgenochtend een testje doen... Zal Karaman eens vragen waar hij die dingen heeft gelaten.

Merel, ik ben het helemaal eens met blog: chocola!

Die papa's en mama's en dikke buiken... Het komt me allemaal zo bekend voor. En dan moet het bij jou nog eens in het kwadraat zijn denk ik...
Haiti: ik wilde na de bevalling eigenlijk direct voor een 2e gaan juist omdat het zwanger worden zo moeilijk ging. Ik dacht: als ik er nu weer 3 jaar over doe dan is het leeftijdsverschil nog te overzien en dan ben ik zelf ook nog redelijk jong. En als het eerder raak is dan is dat alleen maar hartstikke mooi (wel zwaar natuurlijk, maar niet zwanger worden leek me zwaarder). En mocht het nooit lukken, nou dan weet ik dat ook maar (hoe pijnlijk dat ook is natuurlijk). Maar... als jouw kindje pas een half jaar is mag je volgens mij helemaal niet met de mmm starten. Ik moest het iig minstens 1 jaar zelf proberen. Maar goed, ons probleem was ook niet heel groot en bij ons was het ook echt mogelijk dat het op de natuurlijke manier zou lukken. Bij ICSI is dat wellicht weer een ander verhaal.

Taartje, wat heftig zeg van je vriendin.. Goed dat ze er wat van zegt. Pijnlijk is het wel. Is het voor je gevoel nu wel goed uitgesproken allemaal? Ik herken wel dat ik een tijdlang veel met de kinderwens bezig was en dat echt het allerbelangrijkste op de wereld vond. Mijn probleem was groter dan welk ander probleem dan ook, bij wijze van spreken. Dat kan natuurlijk heel irritant zijn voor vriendinnen. Ik heb ze er nooit over gehoord. Er waren in mijn omgeving wel mensen die niet zo betrokken waren en met sommigen daarvan heb ik nu geen contact meer. Ik dacht: als je elkaar in moeilijke tijden niet kan steunen, wat heb ik dan aan deze vriendschap? Maar dat kwam dus van mijn kant af en dat waren sowieso al niet zulke goede vrienden.
quote:Karan schreef op 21 juli 2011 @ 12:32:

O ja, testen gaat niet lukken. Karaman heeft de testen verstopt geloof ik... Ai! Dat geeft aan dat jij in het verleden wel hééél vaak voor niks getest hebt. Of niet? Erg herkenbaar. Ben ook een tijdje hoofdsponsor van Clear Blue geweest. Hoe dan ook: sterkte met wachten en hopen!
Taartje, nog even over je vriendin. Ik heb namelijk ook een vriendin van 30+, vrijgezel, kinderloos. En toen ik in de mmm zat en weleens klaagde, klaagde zij met me mee. Zij wil namelijk ook dolgraag kinderen, maar heeft nog niet eens een man. En zij dacht bij mijn geklaag: wat zeur je nou, jij hebt iig al een vent!? Zou dat niet mee kunnen spelen? Dat ze haar situatie eigenlijk nog veel erger vindt? Of slaat mijn fantasie nu op hol?

O, even iets grappigs... er stond net een klein jochie aan de bel. Mevrouw, heeft u misschien lege flessen voor mij? Dus ik vraag of hij 'heitje voor een karweitje' doet ofzo. Zegt ie: nee, ik wil ze vullen met water en dan stuur ik ze op naar Afrika. Zo schattig! Heb 'm een paar flessen meegegeven. Ben benieuwd hoe z'n ouders 'm straks gaan helpen met flessen versturen, als ie thuiskomt.
quote:blogbabe schreef op 21 juli 2011 @ 14:14:

O, even iets grappigs... er stond net een klein jochie aan de bel. Mevrouw, heeft u misschien lege flessen voor mij? Dus ik vraag of hij 'heitje voor een karweitje' doet ofzo. Zegt ie: nee, ik wil ze vullen met water en dan stuur ik ze op naar Afrika. Zo schattig! Heb 'm een paar flessen meegegeven. Ben benieuwd hoe z'n ouders 'm straks gaan helpen met flessen versturen, als ie thuiskomt.

Hahaha die is echt goed!!

Ben geen chocolade eter.. Bovendien wil ik een patroon doorbreken door geen troostfood meer te eten.. Dus geen chocolade of andere snoepjes ed meer.. Ik wil namelijk mijn buikje kwijt en dat gaat moeilijk worden als ik toegeef aan mijn verlangen om te gaan snoepen als het even niet mee zit.

Wordt een moeilijke klus, maar ik wil hem klaren..
quote:blogbabe schreef op 21 juli 2011 @ 14:07:

Ai! Dat geeft aan dat jij in het verleden wel hééél vaak voor niks getest hebt. Of niet? Erg herkenbaar. Ben ook een tijdje hoofdsponsor van Clear Blue geweest. Hoe dan ook: sterkte met wachten en hopen!

Gevoelsmatig valt dat wel mee. Maar ik heb wel regelmatig getest ja.

Het was meer dat ik ze open en bloot op tafel had laten liggen en hij ze dus heeft opgeborgen voor het geval er bezoek kwam. En ik weet dus niet waar!
quote:merel29 schreef op 21 juli 2011 @ 14:30:

[...]

Ik wil namelijk mijn buikje kwijt en dat gaat moeilijk worden als ik toegeef aan mijn verlangen om te gaan snoepen als het even niet mee zit.

Wordt een moeilijke klus, maar ik wil hem klaren..Wauw! Da's knap, Merel! Je bent echt zó goed bezig. Uiteindelijk word je daar natuurlijk ook het gelukkigst van. (ik kan nog heel wat van je leren!)
quote:Karan schreef op 21 juli 2011 @ 14:36:

[...]

Gevoelsmatig valt dat wel mee. Maar ik heb wel regelmatig getest ja.

Het was meer dat ik ze open en bloot op tafel had laten liggen en hij ze dus heeft opgeborgen voor het geval er bezoek kwam. En ik weet dus niet waar!Dan ga je toch even naar de drogist?? Is net zo makkelijk toch?
quote:merel29 schreef op 21 juli 2011 @ 15:10:

Dan ga je toch even naar de drogist?? Is net zo makkelijk toch?Minstens even makkelijk, want die zit om de hoek. Maar ik had nog best een voorraadje, dus dat vind ik dan ook weer zonde...
quote:blogbabe schreef op 21 juli 2011 @ 14:42:

[...]

Wauw! Da's knap, Merel! Je bent echt zó goed bezig. Uiteindelijk word je daar natuurlijk ook het gelukkigst van. (ik kan nog heel wat van je leren!)

Het is wel makkelijk gezegd dan gedaan hoor.. En elke keer als ik me voorgenomen had om er iets aan te doen gebeurde er wel weer iets waardoor het mislukte.

Ik ben echt een chips eter.. Koop nu gewoon niet meer zo veel en op = op..

In de afgelopen 7,5 ben ik best wel een hoop kilo aangekomen, dat heb ik inmiddels geaccepteerd. Maar dat betekend niet dat ik er niks aan wil veranderen. Door de emoties is dat nooit gelukt. Nu wil ik daar verandering in brengen. Vanaf 1 september ga ik het sporten ook weer oppakken, dat hebben we nu voor 2 maanden stil gezet.

Wel doe ik elke ochtend wat buikspier oefeningen (tussen de 75-90) heeft 2 weken stil gelegen omdat ik dacht zwanger te zijn. Vanmorgen weer opgepakt.
quote:Karan schreef op 21 juli 2011 @ 15:12:

[...]

Minstens even makkelijk, want die zit om de hoek. Maar ik had nog best een voorraadje, dus dat vind ik dan ook weer zonde...
Ga maar halen, die test, Karan! Als je de rest daarna niet meer nodig hebt, neem ik ze wel van je over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven