December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Goedemorgen!!!

Ik ben zo vroeg vandaag aan de studie dat ik zelfs nog tijd heb om te internetten na het halen van koffie...

Ik hoefde hier niet eens in te loggen. (toch maar even uitloggen dan zo:p)

Knorrie: Ik moet dan ook nog even AT5 kijken maar.
prima ainne, maar hou er dan zelf ook over op. Ik reageerde omdat je eerst zegt dat je wil dat het ophoudt, maar dan nog wel even een link plaatst. Dat gaf mij het gevoel dat je toch nog even je gelijk over mij heen wilde halen. Dat vond ik erg vervelend en ik vond dat ik dan ook mocht reageren met mijn verhaal. Nu gebeurd weer precies hetzelfde. je geeft me weer een snauw en dan moet het stoppen. Zo lees ik de opmerking van Sannie hou er nu maar over op. Dat vind ik erg vervelend.

wat was er nu in amsetrdam (ik schrok wel even.. amsterdam- een probleem- en mijn broer die in Amsterdam werkt was niet bereikbaar... Gelukkig belde hij laat, was aan het borrelen geweest... maar nu weet ik nog niet wat er in Amsterdam was.
Zie [url=http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=38477,hier[/url]..... het is voor jullie misschien niet zo heel erg schokkend, maar voor mij zeker wel. Het heeft weer een behoorlijke impact gemaakt op ons en onze collega's...
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Zo Knor! Ik kan me voorstellen dat het indruk heeft gemaakt!

Hoe heeft dat dan in godsnaam kunnen gebeuren?!?!?!?
hoi allemaal,

Ben beetje verdrietig, want vandaag neemt Manuel afscheid van zijn groep en zijn lieve juffen, boehoe! Vanmorgen bij het wegbrengen kreeg ik al tranen in mijn ogen, verdorie. Ik kwam hem anderhalf jaar geleden jankend brengen en nu stond ik weer te janken. Lijk wel zwanger, haha! (is niet zo hoor!)

Ik heb zakjes met speelgoedjes en lekkers gemaakt om uit te delen en voor de juffen ieder zo'n mooi versierde chocoladeletter.

Getver, het voelt eigenlijk niet goed om hem daar weg te halen. Maar ja... tis stukken praktischer ivm de reistijd en nu kan ik niet meer terug... Ik moet gewoon nog wennen aan alle veranderingen van de verhuizing en aan het nieuwe kdv, wat in mijn ogen gewoon minder goed en leuk is... Zal wel goed komen, in de loop der tijd. (even mezelf moed toespreken)

Nog meer klagen: Ik heb nog geen nacht lekker geslapen in mijn nieuwe huis! Manuel wordt toch wel vaker wakker dan normaal. De wintertijd helpt ook nog niet goed mee. De katten zijn ook nog steeds vroeg wakker en ik heb nog steeds iedere nacht pijn in mijn rug.

Zo, ff spuien hoor... Het helpt ook niet dat ik slecht slaap voor mijn gemoedstoestand, beetje depri.

Knorretje: Jeetje zeg, daar zou ik ook vreselijk van schrikken! Net wat je zegt, soms denk ik niet na over wat politiemensen allemaal voor hun kiezen krijgen. Best wel erg heftig!

Ainne: Hoe gaat het nu met je meiden? Het is wel allemaal alles tegelijk zeg. Klote!

Volgens mij zijn de richtlijnen bij alle kdv's verschillend. Of gaan ze er soms soepeler mee om dan bij andere. Niet eens afhankelijk van het land of de stichting, maar meer hoe een leidster op dat moment een kwaal van een kind interpreteert.

Mainecoon: Klote ook dat het bij Davina niet echt lekker gaat met dat oortje. Heeft ze er inmiddels last van? Je schreef eerder van niet.

Joni: Fijn dat Boyd nu beter wil eten. Ik merk dat Manuel ook periodes heeft dat ie echt honger heeft en alles opeet. Wel vraagt hij altijd om 'jamjam' maar als het eenmaal voor zijn neus staat heeft ie niet altijd zin.

Nou, ik moet ff verder met werken. Thuis nog geen internet. Bij Online zeiden ze vandaag of morgen (en dat was gisteren, dus hopelijk is het ook zo).
ff ego:

Nou, het is gebeurd hoor! Yahnoa's tongriempje is geknipt. Ben echt blij dat we het hebben laten doen. Een vroedvrouw kwam het bij ons thuis doen. Het was een hele simpele ingreep. Meneertje was net wakker en lag in zijn wipper te huilen omdat hij honger had. Dat was ook zo afgesproken want dan zou ze beter bij zijn tong kunnen... Het knippen ging gelukkig heel snel. Ik vond het stiekem best spannend; ze ging toch met een flinke schaar in zijn mondje en toen *knip*. Hij moest best hard huilen maar dat hield gelukkig ook snel weer op. Ik zag meteen verbetering want hij kon ineens zijn tong ook een beetje uitsteken! Dat heeft hij nog nooit gedaan, kun je nagaan!

Meteen daarna heb ik m gevoed en dat ging meteen een stuk beter. Hij heeft wel 20 minuten lekker liggen tutteren aan mn tiet en nu kijkt hij alsof er helemaal niks is gebeurd!

Lief was ook thuis, maar die ging toch maar even de varkens voeren toen het eenmaal moest gebeuren... de held... hihi!

En nu het eenmaal gebeurd is ben ik eigenlijk best een beetje pissig op het ziekenhuis. Die vroedvrouw vertelde me namelijk dat hoe ouder een kindje is, hoe taaier het riempje wordt en dus dat het steeds pijnlijker wordt om t te knippen. Yahnoa is 5 dagen in het zkh geweest, is 2 keer door een kinderarts onderzocht en 6 weken later nog een keer, en al die keren heeft niemand er wat van gezegd. Zelfs niet nadat ik er specifiek om had gevraagd!

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ze in het zkh niet zomaar met een schaar in zijn mondje mogen zitten, en dat er dan (voor de veiligheid) een roesje gegeven wordt, maar toch... vroeger schijnen vroedvrouwen als ze het meteen na de geboorte constateerden zelfs met hun nagels een riempje te klieven!

Enniewees... ben blij dat mn kleine grote man nu ook zijn tong naar ons kan uitsteken!

Thanks Yora voor de tip van die site, had er niet aan gedacht daar te gaan kijken en dankzij jou heb ik deze vroedvrouw dus gevonden.

Zo, en nu ga ik mn dappere kereltje even entertainen.

x
Ongelofelijk, het duurt nog een maand maar Amber is er heilig van overtuig dat ze 2 is...pff wat een gezelligheid was het weer vanmorgen! Nee roepen, huilen, gillen ,krijssen, stampvoeten, op de grond laten vallen....ik heb alles weer meerdere keren voorbij zien komen...maar nu ligt ze heerlijk op bed! Rust in de tent! Alhoewel ik hoor haar nog wel een beetje rommelen, maar voorlopig ligt ze mij best daar!

A1mee, goed dat je het gedaan hebt! Verwen hem maar lekker vanmiddag!

Is het nog gelukt met je broek/rok project?

Joni, lekker dat het eten weer een beetje beter gaat!

Mainecoon, succes er mee!

Knorretje, jeetje dat is inderdaad heftig zeg! Kan me voorstellen dat dat wat met het team doet.

Mette, ben benieuwd hoe het gaat bij de controle volgende week!

Ainne, jemig he wat een ellende met je meiden...sterkte maar weer!

Tinus, succes met wennen met alle nieuwe dingen!

Ga even snel de was uit de machine halen en de vaatwaser inruimen, want straks komt mijn zus, we gaan naar de notaris om te tekenen voor een zuivere aanvaarding van de nalatenschap van mijn opa
Hmm je hebt weleens van die ochtenden..

Ik moest op controle bij de gyn. Bij aankomst bleek al dat ze er niet was en het overgenomen werd door een andere gyn. Prima, maar het liep daardoor wel een uur uit..

Na het uur eerst bij zo'n ass.arts geweest. Eerst ging ze verschikkelijk wroeten in m'n buik, omdat ze wilde voelen hoe het hoofdje lag.. Ik snapte al niet helemaal waarom dat nodig was met 16 weken..

Maar goed, daarna hartje luisteren.. 5 minuten geluisterd, en we hoorde maar niets. Intussen was zij druk met dat ding bezig en lag ik al zowat te janken op dat bed. Ze kon het niet vinden maar hoorde wel ergens een bloedvat oid?

Dus het was wel oke. Gyn erbij, nog een keer alle controles, en weer proberen het hartje te zoeken. Hij zat meteen goed, maar na een seconde was het weer weg, en hij weer ook alles afgezocht, maar niet meer kunnen vinden. Maar goed, we hebben het hartje heel eventjes kunnen horen, dus het klopt nog wel.

De gyn. dacht dat het apparaat niet meer goed was, want ze hadden al de hele ochtend problemen met het vinden van de hartjes, en er zat ook een rare piep in het apparaat.

Daarna nog een plasje inleveren bij het lab, weer 20 minuten wachten. Noof was natuurlijk al bekaf (had geen oppas want zus/vriendinnen werken en moeders heeft net chemo gehad)

Tris had ons thuis afgezet, we zwaaien nog even naar hem, Noof wilt naar binnen gaan maar struikelde over haar voeten, valt ze zo met haar hoofd tegen de stenen buitenmuur. Bloedneus, bloed in haar mond, echt sneu.

Noof op een gegeven moment weer rustig dus naar bed gedaan en ik lig nu heerlijk op de bank met een bakkie thee en lekkere koekjes, hmm lekker!

Vanavond eten met vriendinnen, heb er zin in!
Rustig hier..

Tinus; kan me voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te nemen van iets waarvan je weet dat het goed is en Manu het naar z'n zin heeft. Toch een afsluiting hé? Die meiden daar kennen Manu vanaf dat hij baby was, en nu moet je toch vertrouwen zien te krijgen in meiden die Manu nog niet kennen en andersom. Maar het gaat vast goed komen. Manu is zo'n innemend mannetje, die veroverd zo de harten van die meiden!

A1mee; knipte ze dat met een gewone schaar? Dan zou ik ook de varkens gaan voeren, haha! Pff lijkt me best heftig, zo zonder verdoving. Wat heerlijk dat hij meteen lekker drinkt, en lekker kan tongen later

Ainne; hoe is het in de ziekenboeg?

Marloes; een zuivere aanvaarding? Erfenisje ofzo?

Ik baal een beetje, m'n moeder is ziek van de chemo en ik mag er niet heen. Omdat ik zwanger ben mag ik pas weer morgen naar haar toe.

M'n vader is wel thuis hoor. Maar ik zou er ook zo graag even heen willen gaan.

Noof is wakker, ga haar halen

x
O ja, voor ik het vergeet,

Oef hoe is het met je?
Oh shit, er zijn problemen die de overdracht van het huis morgen in gevaar brengen! De notaris heeft verzuimd ons de eindfactuur te sturen die we dus niet hebben betaald en nu blijken we ineens bijna 3000 euro te moeten betalen. Hoe de F*** kan dat nou???? Ik (als financiële DUMBO) begrijp er geen reet van... Hoop maar dat het goed komt voor morgen en dat we ooit nog wat terug zien van dat geld want ik had net nog genoeg geld voor de boodschapjes deze maand...
Dat wordt droog brood...
Oh het valt mee... Maaaaaar 2000 euro.

Klote zeg... we hadden gerekend op 1000 euro bijbetaling.

IK GA NOOOOOIT MEER VERHUIZEN!
God, ik klaag wel vandaag...
Joeri als Piraat klaar voor het griezeldiner op het kinderdagverblijf:

Hallo,

Ah mooi, A1mee, dat het zo kon. Ik ben benieuwd waar de grens in leeftijd ligt tussen knippen met schaar en een heuse operatie. Mijn zoontje zat trouwens nog twee dagen aan zijn tongetje te voelen, deed wel wat zeer blijkbaar. Maar leuk he, dat hij dan ineens zijn tong kan uitsteken!

Mette, ik heb vaak de neiging gehad mee te gaan schrijven, maar durfde nooit een account aan te maken. Vind het forum een beetje eng omdat ik zie dat het gewoon echt niet helemaal anoniem kan. En in het begin was het ook wat stiekem, zwanger willen worden en zo. Ik heb pas sinds een paar maanden een account, beetje impulsief aangemaakt om te reageren op een topic over achternamen. Zie, het is nu al bekend dat ik een zoon heb uit november 2006 die mijn achternaam heeft en wiens tongriempje is geknipt, super herkenbaar voor bekenden dus

Toen jullie eenmaal een meeting hadden gehad werd de stap ook steeds groter om mee te schrijven, jullie weten al zooooveel over elkaar en het is dan zo scheef.

Als jullie het leuk vinden zomaar ineens nog iemand erbij wil ik eigenlijk best meeschrijven.. maar ik snap het als jullie er geen behoefte aan hebben. Ik pak mijn kans wel op een 'maand' topic als ik nog eens zwanger word.

Trouwens hardstikke leuk dat zoveel van jullie al een tweede hebben of zwanger zijn. Gefeliciteerd! Ik wacht nog even omdat ik binnenkort werkloos word, een proefschrift af moet schrijven, een nieuwe baan moet zoeken en wil verhuizen.. (weer allemaal dingen waaraan ik ben te herkennen). Ik heb trouwens tot mijn zoontje anderhalf was nog last van mijn bekken en stuitje gehad, en voel me eigenlijk pas sinds de zomer weer een beetje mezelf, lichamelijk gezien. Maar goed, ik zal wat meer vertellen als jullie dat leuk vinden (en nogmaals, ik begrijp het volkomen als jullie geen zin in een nieuwe meeschrijver hebben).

Groetjes, Falcon
Falcon nou ik vind het leuk als je mee schrijft hoor! We zijn er onderweg een paar kwijt geraakt, maar hebben onderweg ook weer nieuwe opgepikt. Beetje nieuwe aanwas is altijd leuk vind ik. Ik heb trouwens nog steeds last van mijn stuitje met enige regelmaat hihihi klereding.

Ben vanavond trouwens lekker weer naar de kapper geweest. Heerlijk kort en speciaal geknipt zodat het leuk zit ook zonder styling producten (want wil niet te vaak hoeven grijpen naar cortico-steroiden of hoe ik dat ook schrijf).

Tinus ik dacht dat dat soort kosten altijd in de hypotheek zelf werden begroot en niet dat je dat uit "eigen zak" moet betalen .... maar ja weet er ook niks van hoor. Hopelijk valt het allemaal mee want zou niet zo mooi zijn.

Mette drukke ochtend hebbie gehad zo zeg! En wat balen dat je niet naar je moeder mag door die chemo ...... kan me voorstellen dat je haar bij wilt staan en steunen als ze het zwaar heeft.

Knorrie wat een lieve foto!!
Knorrie inderdaad vervelend zeg voor je collega's kan me voorstellen dat jullie daarvan schrikken.

Tinus nee ze heeft nu nog steeds geen last eigenlijk. Wel fijn voor haar dat ze geen last heeft.

A1mee fijn dat Yahnoa nu lekker zijn tongetje uit kan steken!! Hopelijk heeft ie er verder geen last meer van.

Verder ben ik niet echt bijgelezen en ga zo lekker slapen. Ik heb een hele irritante droge hoest bah. Word er 'snachts ook wakker van. Hmz ik heb lekker trek in enen ....... misschien eerst maar eens kijken of ik wat kan snaaien voordat ik mijn bed in duik.
Zo... ik heb weer even tijd...

Yora

tsja, ik weet wel hoe het kan gebeuren, (of hoe dit in ieder geval is gebeurd) maar kan dat hier natuurlijk niet neerpennen... Het is in ieder geval heeeel fijn dat de dader van de bedreiging gepakt is!

Tinus

kan me voorstellen dat het even balen is vandaag als je afscheid moet nemen van iets "goeds"... Echt, Manu is zo'n heerlijk ventje dat hij het op het andere kinderdagverblijf ook heel leuk zal hebben...maar ik snap je wel! *Knuf*

Hoe komt het dat je nog niet echt lekker geslapen hebt? Alleen door Manu en de katten? Bed ligt wel goed en lekker? Last van je rug komt door je bed of iets anders?Tsja, de katten...kun je die in dit huis wel ergens opsluiten in de nacht? Dat zou in ieder geval al schelen.. Tsja, en dat Manu niet goed slaapt...zou het door de veranderingen komen? Ik hoop dat hij snel gewoon lekker de hele nacht doorpit... Nogmaals *knuf!*

En ik duim voor je dat het internet het thuis doet!!!

Ohjee, de overdracht in gevaar! Fijn zo'n notaris!!! Enneh, jij mag best wel eens klagen hoor, doe je anders ook nooit dus!

A1mee

zo, dat is snel gedaan! Petje af! Fijn dat hij er niet zo veel last van heeft gehad, scheelt toch wel weer! Jij ook een dikke *knuf*

Marloes

ja, eigenwijs kunnen ze al zijn he? "Nee!!!"

Mette

Wat lijkt me dat kut zeg! Gaan ze het hartje zoeken kunnen ze het niet vinden!!! Grrr!!! Gelukkig heeft de Gyn het heel even kunnen horen, ben je toch gerustgesteld!

En jeetje, wat een lange ochtend was daten dan kom je thuis valt Noofje ook nog eens! Hoe is het nu met haar?

Bakkie thee met koekjes zijn lekker! Koekjes rules!!!

Kan me voorstellen dat je baalt dat je niet naar je moeder mag, maar ja, dat is voor een goed doel en morgen kun je lekker knuffelen tot je er moe van bent!

Falcon

gezellig dat je (eindelijk) eens meeschrijft! Tsja, ik moet eerlijk zeggend at ik ook nog wel eens vergeet dat er emnsen zijn die mij best wel zouden kunnen herkennen, maar ja, ik denk er maar niet al te veel bij na....

Je zoontje heeft jouw achternaam, begrijp ik hieruit dat er geen papa in het spel is of heb ik dat mis?

Zo, je krijgt het dus best druk binnenkort! Binnenkort werkloos, een proefschrift afschrijven, een nieuwe baan zoeken en willen verhuizen?? Petje af als dat allemaal gaat lukken!

En dan heb je ook best lang last gehad van je bekken? Fijn dat je je in ieder geval sinds de zomer weer jezelf voelt lichamelijk, altijd fijn!

Zo, en nu verder popstars kijken!
Dag Mainecoon en Knorretje,

nou, dat klinkt alvast als een warm welkom. Zo raar dat Mainecoon nu ineens op MIJ reageert met 'hihihi', haha. Ik lees dus echt vanaf het allereerste begin mee en al die kleine dingetjes weet ik daardoor zo'n beetje. Knorretje, ik ben niet alleen, ben zelfs al 11 jaar getrouwd, maar ben errug principieel-geëmancipeerd (feministisch misschien?) en daarom heeft mijn zoon mijn achternaam. Een meisje had de naam van mijn man gekregen, dat was onze manier om het eerlijk te verdelen. Verder is het even druk en onzeker op werk-gebied, maar verhuizen is iets dat we willen als dat allemaal weer wat rustiger is, en voor als er een tweede komt (die past hier namelijk nergens meer bij). Heftig werk heb jij trouwens.. petje af voor jou en je collega's. En Mainecoon, jouw werk lijkt me erg interessant, uit wat je wel eens hebt geschreven daarover.

Welterusten (en beterschap voor de zieke kindertjes.. bij ons gaan de waterpokken rond en ik zag vandaag een vlekje in zijn hals, ben benieuwd hoe dat afloopt). Ik durf de echte naam van m'n zoontje nog niet zo goed op te schrijven.
Heb weer een laptop!!! hou t hier even bij want we moeten de meiden gaan halen, zijn uit logeren geweest.

Dikke kus en Falcon: Welkom!!! (zag in de vluchtigheiddat er je mee ging schrijven )

xxx
Hoi Falcon wil het nog wel een keer doen hoor speciaal voor jou hihihihihih hihihih hihi. Zo dan ben je nu ingewijd en hoor je er echt helemaal bij Op mijn site staat links onder het kopje links een link naar mijn werk. Daar kun je er meer over lezen. Ik vind het zelf ook heel interessant werk gelukkig hihi.
Falcon; wat grappig, ik sta er eigenlijk nooit zo bij stil dat er buiten ons nog meer mensen zijn die mee lezen. Leuk dat je je aansluit, gewoon doen !!

Ik duik even mijn bedje in. Ben moe. Vanavond uit eten met de maart meiden. Zin in !!

Fijn weekend allemaal !!
Flodder heel veel plezier vanavond!!
Mette, jeetje dat was spannend zeg gisteren...krijg het gewoon weer "benauwd"als ik het lees, herken helaas het wanhopige gezoek naar zo'n hartje.

Arme Noof, is ze blauw nu of valt het mee?

Ja inderdaad een erfenis, maar weet nog niet hoeveel, dat horen we pas als iedereen bij de notaris geweest is....had ook nog nooit van de term gehoord...

Hoe is het met je moeder vandaag?

Tinus, hoe is het afgelopen vandaag?

Knorretje, leuke foto's (ook op HM!)

Falcon, welkom, ik vind het prima als je mee gaat schrijven hoor!

Mainecoon, foto!

Nurse, wat is dat nou, kan je eindelijk weer reageren krijgen we zo'n lullig kort stukkie!

Floddertje, gezellige avond!

Ik heb vandaag gewerkt en moet morgen ook weer, daarna uit eten met de broers en zus van mijn schoonmoeder met alle kinderen en kleinkinderen en aanhang....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven