December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Mette, is Nova ook zo'n wegvlieger? Grappig.

Ja, Y is een pittig ding, KM!! vermoeiend he, dat opvoeden

We proberen een afspraak te maken voor het huis, maar het lukt niet goed voor onze vakantie helaas. Zij kunnen niet vaak en wij ook niet. En we zijn zo ongeduldig

Verder jagen we niet op huizen, dit ene huis bekijken we nu alleen omdat het nu zo op onze weg komt.
o ja Tinus, ik heb je alles gemaild! Heb je het ontvangen? 3 mailtjes en 1 via yousendit
oh, het zijn de decemberkindjes. casper is ook altijd weg, rent gelijk. hij is veel vrijer dan Renske, die bleef veel meer bij mij...

casper kan ook soms z'n buien hebben, dan is het alleen maar zeuren. gister heb ik hem gewoon op de gang gezet, hij bleef maar huilen en dreinen. En na 5 minuten kwam hij er lachend vanaf, gek kind.

ik laat hem trouwens voor het eten zelf de tv uitzetten, sindsdien gaat het mee naar tafel, ipv stampvoetend dat de tv weer aan moet. hij is trouwens wel verslaafd.. we moeten echt wat afbouwen, want soms is het de hele dag door: tv aan!!! hij zingt weinig maar wel bob de bouwer en dora...
Boyd had vanochtend een zin met wel 5 woorden. Is nog niet eerder gebeurd. Het was wel een kromme zin, maar dat geeft niet.

Hij zei: Boyd bijt pap in buik. Het was nogal dikke pap dat hij had gekregen en was erop gaan kauwen.

Ondertussen weet ik nu absoluut zeker dat het avondeten van Boyd een principekwestie is.

Sinds afgelopen vrijdag vind ik dat hij zelf 's ochtends zijn pap moet eten (jaja, het heeft even geduurd....). Tot nu toe lepelde ik het zelf nog bij hem naar binnen. Maar nu Eize erbij is, wil ik dat Boyd zelf pap gaat eten, dan kan ik ondertussen Eize eten geven.

Nou, sinds vrijdag eet meneer dus ook geen pap 's ochtends meer. Mamma moet het doen. En dat doe ik dus niet. Al 2 jaar lang eet hij elke ochtend zijn papbord leeg, maar nu moet hij het zelf doen en verdomt-ie het. Nu doe ik maar om en om geven, eerst Boyd zelf een hap, dan mamma een hap geven. Want zonder ontbijt de dag beginnen, vind ik ook niet goed. Maar even volhouden, dan gaat hij zelf wel eten.

Gisteravond heeft hij onder het mom van 'geen eten, geen toetje', toch een klein hapje aardappel op en een miniskuul stukje wortel. Het is niet veel, maar toch hebben we even gewonnen.

(met het avondeten blijven we proberen, maar we maken er geen strijd ofzo van.)
Falcon: Hoi, ik heb wel wat mails van je gezien, maar ben nu weer druk druk op het werk. Ik zal er vanavond even naar kijken of het allemaal goed is.

Ik lees later nog even bij, zag wel tips van Mette over dat bedje, maar heb ook nog niet alles goed gelezen. Ik sjees weer terug naar mijn werk. Later!
Wat leuk dat Boyd ook zo gaat kletsen!

Sannie; hahaha, hier gaat het precies zo; als ze aan het piepen is, dan zeg ik dat ze maar naar de gang moet gaan en terug moet komen als ze weer gezellig kan doen, en dan komt ze echt weer vrolijk van de gang terug.

Vandaag heb ik voor het eerst weer gewerkt, het was erg leuk, ze hadden een leuk welkombord op de deur gehangen. Erg leuk. Qua werk viel het wel tegen, ondanks mijn uitgebreide overdracht was er heel veel niet gedaan in het afgelopen half jaar. Maar het moest wel ingeleverd worden dus weer hard aan de slag geweest.

Vanavond komt de trouwambtenaar bij ons thuis.

x
Hèhè ik zit. Nou ja, ik zit eigenlijjk de hele dag wel, maar goed.. jullie weten wat ik bedoel.

Jp is overwerken dus Manuel en ik moesten alleen eten. Ff soepie opgewarmd met worstebroodjes. Meneertje heeft gesmuld.

Falcon: Thanks! Ik heb je teruggemaild! Zag er goed uit allemaal! Ik moet alleen nog even die instructies van de drukker bestuderen, maar dat doe ik pas als ik echt ga beginnen, van de week of van het weekend.

Mette: Wat leuk dat je zo warm bent onthaald op je werk! Jammer dat je meteen weer volop aan de bak kon.

Nog bedankt voor je bed-tips. Een dekbedhoes van Cars is misschien wel leuk ja. Peuterdekbedhoezen zijn alleen niet zo veel te koop als 'gewone' kinderhoezen. Hema en Prenatal hebben ze wel, maar niet van Disney geloof ik. Ik zal eens gaan zoeken.

Klets: Misschien een tip voor jou met dat weglopen van Y: Wat bij ons echt werkt is duidelijk afspreken dat Manu lekker mag rennen tot het moment dat ik bepaal dat hij even moet stoppen. Ik roep dan duidelijk STOP en Manuel vindt dat dus gewoon een heel leuk spelletje. Het werkt echt. Lekker rennen en als ik vind dat ie te ver uit zicht is dan roep ik en ik zie hem bijna letterlijk met stofwolkjes remmen, haha!

Joni: Lastig hoor dat niet-eten van Boyd. Kost het je kopzorgen of kan je het wel een beetje loslaten? Manu heeft soms wel momenten dat ie helemaal niks wil eten, maar dat is zo zelden dat ik dan wel een boterham voor hem maak. Maar ja, dat ga jij echt niet elke avond doen natuurlijk... Wat zegt het cb over dat weigeren? Heb je weleens tips gevraagd daar?

Ons nieuwe bed blijft maar problemen geven. Eerst kreeg ik vorige week te horen dat het veel langer ging duren dan afgesproken, maar nu blijkt dat ze ons bed in een hele andere stof hebben bekleed. Lichtbruin ipv donkerbruin. Bah, echt een smerig kleurtje! Dus nu hebben we de keus gehad om óf weer 6 weken te wachten op de goede kleur of om te gaan voor een grijze die wel op voorraad is. We gaan voor die laatste optie, want we hebben in die zaak nog staan twijfelen tussen donkerbruin en donkergrijs. Ben benieuwd wat voor korting we dan krijgen. Worden we er stiekem nog beter van ook.

Jp is net thuisgekomen dus ik ga gezellig doen. Doei!
Nou moe, ik zit wel tegen mezelf te praten de laatste tijd!
Nou valt wel mee toch Tinus. Je praat alleen op andere tijden. Verder zat ik even op een ander topic. Hebben jullie nu al besloten hoe je het met het bed gaat aanpakken? Of plan ongewijzigd en de keuze geven?

Mette leuk dat je collegas je eerste werkdag extra aan je gedacht hadden. Wel jammer dat ze dan eigenlijk geen werk hebben overgenomen van je maar ach ;-P

Hier voor t eerst weer eens een rustige nacht gehad na 4nachten met huilen en hoesten (tanden en alle 3 verkouden). Ik ben om 10 uur naar bed gegaan en hoorde de eerste pas weer om 5 uur dus dat was heerlijk. Nog even kunnen rekken tot 6 uur kon ik ook nog even bijkomen.

Straks naar het cb met David en Rosanne. Ongeveer 20 minuten lopen. Volgens buienradar regent het dan blegh. Nou ja regenhoezen erover en mn haar in een staart dan blijf ik een beetje toonbaar hoop ik...

Ik ben wel benieuwd wat ze wegen ondertussen.

Gister nog een grote bestelling van de h&m binnen gekregen. Vooral met kinderdingen. Heb alvast maar mutsen en wanten enzo besteld. Die zijn altijd zo snel uitverkocht.

ok dr ligt hier een klein meisje te gillen ik ga dr even naartoe
Hee Oefje!

En droog overgekomen op het cb? Hoe was het? Wat vervelend dat ze allemaal zo aan het hoesten en kuchen zijn/waren.

En leuk dat je weer een stapel kleren binnen hebt! Manuel moet ook nodig nieuwe kleren. De zomerkleren met korte mouwen broekspijpen gaan nog, maar hij past bijna geen truien en lange broeken meer die hij een paar maanden geleden nog aan kon. Het is ook wel weer tijd voor iets nieuws, want hij heeft het vorige seizoen heel lang met zijn kleertjes gedaan.

Het bed-project hebben we even in de ijskast gezet. Ik baal trouwens wel dat Manuel de laatste avonden ook telkens gaat liggen huilen en roepen als we hem in bed leggen. Hij is wel al stil na 2 minuten, maar het maakt de overgang naar zijn nieuwe bed er niet makkelijker op.
Hey meiden!

Ja sorry, ik verwaarloos jullie Nu M. nog vakantie heeft zijn we veelal op pad en zodoende ben ik hier niet zo veel te vinden..

Vandaag zijn we heel de ochtend weze winkelen voor de kids. voor de meiden echt hele mooie winterjasjes gekocht!! Waren wel prijzig (80 euro per stuk) maar ik vond ze alletwee helemaal geweldig. Verder nog een boel andere kleren voor de kids en nog een spijkerbroek voor mij besteld.

(gisteren waren M. en ik naar Den bosch geweest om voor onszelf te shoppen)

Ik pas inmiddels 2 maten kleiner dan mn 'tussenbroek' (broek die ik heb gekocht om de tijd te overbruggen die ik nodig heb/had om weer op mn gewicht te komen)

Ik moet nog een paar kilo.... heb nu maat 31 (lengte 34) van een Replay jeans, wil eigenlijk naar de 30 (zonder dat er een rol overheen puilt )

Ahum, een hoop ego

Vanaf volgende week kom ik weer helemaal bijlezen en gezellig doen!

Kusssss!
Ja, die winterjas kopen moet eigenlijk alweer he. Ik vind dat zo belachelijk om een winterjas te kopen in augustus! Maar ondertussen grijp ik er nu ook al wat jaartjes naast.

Snel maar eens even gaan kijken dan voor een jas voor Y.

Ik baal er trouwens wel van dat ik echt niet in een maat 31 spijkerbroek pas. Nog maar ietsje harder gaan sporten dan maar ik gooi wel al mijn spijkerbroeker in de droger... misschien scheelt dat iets...

Mijn zusje had nog niks gehad voor haar verjaardag in april (kuch) want ik kon niks leuks bedenken en nu gaan we aankomende zaterdag aan de zit en houding op de simulator het paard werken . Zij een half uur en ik een half uur. Ziet er vast eniiiig uit Kwam het tegen op internet en ze vond het een hartstikke leuk idee.

en die vriendin die gaat trouwen die wilde graag paaldansen op haar vrijgezellenfeestje, maar dat is er niet van gekomen dus nu gaan we samen een paaldansles volgen. En het cadeau voor haar aanstaande is dan dat ze dat daarna aan hem kan laten zien of zo (Ze wilde trouwens wel wachten tot ná haar trouwerij want anders zat ze misschien dan met de blauwe plekken )

Ik kijk er wel naar uit naar die betaalde baan in de toekomst. Lijkt me heeeerlijk om elke maand wat meer ruimte te hebben.

Ook lekker ego

Oef: hoe was het op het cb?

Mette: Leuk die trouwambtenaar bij jullie. Dan worden er in ieder geval geen gekke dingen geroepen tijdens het trouwpraatje
Jeetje wat een rust hier!

O ja, winterjassen, moet ik ook maar eens voor gaan kijken!

Vanmorgen op het CB geweest; Stef is een reus, hahaha! Gewicht is stabiel, op de +1 zelfs iets afgebogen, lengte gaat uit de grafiek, whahaha! Ze hadden hem voor de zekerheid nog een keer gemeten, maar het klopte echt.

Hij is 69 cm en 7595gram.

Verder z'n prikken gehad, en hij moet voor een heupecho. Ik hoop écht dat de stramheid in z'n beentje door z'n voorkeurshouding komt en niet ook nog in een spreidbroek moet..

Maar goed, als het moet dan moet het hoor. Eerst maar eens een afspraak maken en dan zien we het wel.

Ik ben niet erg lekker, erg hees en hoofdpijn.

Nu even lekker aan een koppie thee!
Oeh, een lange….

Ik ben Oprah aan het kijken met een vrouw die in Amerika haar kind in de auto is vergeten en hierdoor is overleden. Je wordt hierdoor wel even aan het denken gezet.

Ik was van het weekend ook zo zat even van alles, druk, druk, druk. Het huis bleef ook maar een puinhoop en voor mijn gevoel ben ik alleen maar aan het opruimen. Heb inmiddels maar een systeem bedacht om alles wat geordender te laten lopen. Op de gang heb ik nu 4 bakken gezet met een sticker erop: boyds kamer, eizes kamer, slaapkamer, computerkamer. Eerst gooide ik gewoon alles in 1 bak wat naar boven moest, en moest ik het boven nog uitzoeken. Nu neem ik gewoon alvast iets uit de betreffende bak naar boven als ik met Boyd naar zijn kamer ga, of ik naar de slaapkamer moet. Werkt goed, moet ik zeggen.

Boyd heeft ook van die zeurbuien, niets is dan goed, alles moet op zijn manier. Ik vergeet hem dan altijd op de gang te zetten, maar die keren dat ik het wel doe, werken wel heel goed. De rest van de dag is hij dan een stuk vrolijker.

Wij laten Boyd ook altijd de tv zelf uitzetten. Werkt prima. Zo doen we het ook met meerdere dingen. Of als er iets niet uit kan, dan gaan we samen ‘daaag’ zeggen. (als hij bijv. niet weg te slaan is bij de wasmachine, dan gaan we deze uitzwaaien).

Als Boyd ook dingen wil dan zegt hij dat ook op een zeurende manier. Ik probeer dit om te buigen en te zeggen: Boyd lachend zeggen wat je wilt. En dan komt er een bigsmile op zijn gezicht en zegt heel poeslief wat hij wil.

Wel lekker om te lezen dat jullie kinderen dus ook af en toe piepen.

Vanochtend was Boyd ook om 6.00 uur wakker. Ik zei dat hij nog even bij mij in bed mocht liggen. Hij wist niet hoe snel hij naar me toe moest komen. Lief lief! Ik zei: even knuffelen. En dat doet hij dan ook zo lief, handjes om mijn nek en zijn gezicht in mijn nek duwen. Daarna ging hij naast mij op het kussen liggen en legde ik mijn hoofd tegen zijn wang. En hij dan nepslapen. Zo lief!!! Daarna ging hij naar beneden, Nils was nog niet naar zijn werk, maar bij de trap bedacht hij ineens dat hij mij een kusje wilde geven. Ach, dan is het niet erg om om 6.00 al wakker te zijn.

Sannie

Gelukkig te lezen dat bij ons ook vaak de tv aanstaat. Ik betrap mij er ook op dat de tv sommige dagen veel aanstaat. Soms al bij het opstaan. Als hij om 6.00 uur wakker is, mag hij tv kijken bij mij in bed, kan ik nog even doorsoezen (tenminste als hij niet steeds roept: mamma ook kijken). Ik probeer er wel bewust mee om te gaan, ik vind dat de tv geen oppas moet zijn. Standaard is bij ons Teletubbies, zandkasteel, tweenies. En om half 6 sesamstraat.

Eize begint zich nu aan allerlei dingen op te trekken. We vinden hem vaak al zittend/staand tegen de bank of een stoel op. Heel leuk en ondernemend om te zien, maar ik moet weer even kritisch naar alles gaan kijken, want het moet wel veilig zijn. Omdat hij klimt, kan hij ook dingen van tafel pakken of de speeltafel van Boyd met kleinere onderdelen. (gelukkig hebben we die niet veel, want Boyd stopt ook nog vaak dingen in zijn mond).

Tinus

Ik heb geen kopzorgen over Boyds avondeten. Dat heb ik al heel lang losgelaten. Ook door de verhalen die ik op internet heb nagelezen dat er genoeg andere kinderen zijn die niet eten en dat ze hun voedingsstoffen toch wel binnenkrijgen. Ik heb het ook opgelost door vitaminetabletten, is geen vervanging, maar een goed alternatief.

Eize is gelukkig wel een hele goede eter, daar ben ik dan weer extra blij mee. Eize heeft gisteren wel een hele grote pannekoek gegeten. Zijn mond bleef maar opengaan, dat ik op een gegeven moment maar gestopt ben, ik krijg soms medelijden met hem, zoveel eten kan hij hebben.

Bij het CB heb ik laatst nog advies gevraagd toen ik voor Eize ging. Dwingen e.d. heeft geen nut, het is gewoon een ego-kwestie bij hem. Het is het vormen van zijn eigen ‘ik’. Andere kinderen vormen dat door bijv. niet te gaan slapen, Boyd heeft dat met eten. En het weigeren van een toetje heeft op deze leeftijd ook nog niet veel zin, dat begrijpen ze nog niet zo heel erg. Bij de leeftijd van 3-4 jaar kan je ze meer duidelijk maken hoe groot ze ervan worden e.d.

Gisteravond heeft hij wel een hele pannenkoek op, dus daar ben ik al erg tevreden mee. Hij heeft samen met Nils de boodschappen gedaan, en heeft gekeken bij het klaarmaken en bakken. Af en toe helpt hij mee in de keuken, maar met ander eten heeft dat nog geen nut. Hij mag wel altijd kiezen welke figuurtjes pasta hij wil. Daar eet hij dan wel weer veel van. Zo pakken we het maar een beetje aan.

Wij hebben bij Ikea leuke peuterdekbedden (met allerlei dieren erop) gekocht. Misschien dat je op de site wat kan vinden.

Mette

Wat is Stef een grote jongen. Hij is met de lengte Eize al voorbij, die was 76cm vorige maand. Gewicht wel meer.

Eize had ook een voorkeurshouding. Met fysio is dat verbeterd. Wel zie ik nu dat aan de ene kant zijn voorhoofdje wat meer een bobbel heeft. Zijn schedel is daar meer naar voren toe gegroeid omdat hij op die kant lag. Zo op het oog zie je het niet, maar als zijn haren nat zijn in bad, voel je het wel duidelijk. Moet je nagaan wat voor consequenties het heeft als je er niets aan doet.

Vroeguh, kwam de voorkeurshouding veel minder voor, omdat toen de kindjes na iedere voeding op de zij gelegd werden. Maar vanwege de wiegedood, moeten de kindjes op de rug liggen en kunnen ze de kant opkijken die ze het liefst willen.

Hopelijk is een spreidbroekje niet nodig.
hier zijn meer dora en diego of nihao keilan. zelf vind ik die ook nog wel aardig, omdat er wat interactiefs in zit. maar ik vind wel dat casper er wel erg vaak om vraagt. Een kwartiertje voor het eten of het slapen is goed, maar verder houdt het dan wel op als het aan mij ligt.

het zal toch niet zo zijn, dat het ook nog een spreidbroek wordt mette.. ik duim voor jullie

lekker bezig KM, paaldansen en dat paardrijden... ik moest wel even 3 keer naar die foto kijken

winterjassen, dat zie ik meestal in de herfst pas (en ik vind 80 euro ook wel erg duur voor een jas...) en die spijkerbroekenmaat. ik bedenk me dat ik echt geen idee heb wat voor een maat ik zou hebben, maar ik heb waarschijnlijk al 15 jaar geen spijkerbroek meer gekocht...

en hoe was de tweeling gegroeid??

zo nog een dagje werken en dan VAKANTIE
hier Dora Diego en Roary.

De tv staat (stond) hier ook best veel aan. Toevallig had ik van de week besloten dat de tv als babysit toch wel wat minder kan.

Ik had hem vooral veel aanstaan als ik met de 3 alleen thuis ben. Tijdens voedigen dus dat is zo een uur of 3 op een dag. 'smorgens mag hij altijd aan als Brian beneden is. Dan krijgt hij een broodje en sinasappelsap op de bank en kijkt hij Dora of Diego. Vlak voor het eten soms als Brian dat wil. Maar nu doe ik overdag de tv dus uit.

David en Rosanne wegen allebei ongeveer 8 kilo nu David iets meer Rosanne iets minder. Ze zijn even lang: 69 cm. Verder was t een vrij zinloos bezoek. Leuke arts lekker gekletst en baby's gekeken maar ze vroeg zelf al of ik de volgende afspraak wat wil uitstellen omdat het onzin is dat ik er over 3 weken (7 maanden) weer zou zijn.

Ik was trouwens wel 2x zeiknat geregend zeg. Maar goed de wagen is droog gebleven.

Oh en de fysio is ook nog geweest en ze is heel blij met de vooruitgang die David geboekt heeft. Hij kan goed omrollen (in haar woorden 'praaaachtig') en hoewel op zn buik slapen officieel wordt afgeraden is het wel erg goed voor zn houding blijkbaar.

Mette zo Stef is even lang als David en Rosanne! wow. Nou toch geen spreidbroek he. Nee ik hoop het niet zeg. Doe je ook fysio voor de voorkeurshouding?

Beterschap meissie!

Joni David heeft ook een 'bobbel' op zn voorhoofd door de afplatting aan de achterkant. Maar bijna niet zichtbaar net als bij Eize.

ga weer even iets anders doen!

x
Hier ook Dora/Diego en Keilan (?) Nihauuu.

Wij hebben een speelplein voor het huis, dus de laatste weken kijkt ze eigenlijk nooit meer tv overdag, alleen als ze wakker wordt, en nog even bij ons ligt.

Zo lollig trouwens; Tris ging er vandaag op tijd uit, en ze lag tussen ons in te slapen. Dus toen hij eruit ging schoof zij op zijn kussen. De wekker ging, en ze lag op haar buik, komt omhoog, geeft een klap op de snooze knop, en laat zich weer in het kussen vallen, om verder te slapen

Oef; ja ik doe nog altijd fysio-oefeningen met hem en de fysio komt ook weer langs (ze had vakantie). Overdag slaapt hij altijd op z'n rechterzij om zoveel mogelijk afplatting te voorkomen. Maar hij slaapt 's nachts altijd op links, en omdat dat natuurlijk flink wat uren zijn, is er toch wat afplatting. Maar niet heel erg hoor.

Ik ga lekker naar bed, ben moe en nog steeds niet helemaal lekker.
Mette: Hangt Stef nog in de doek soms? Misschien is het dan een idee om zijn benen dan goed te spreiden in die doek.

Zou die tactiek die ik toen moest gebruiken bij Y niet werken voor Stef? Zo'n dikke katoenen luier om, om die benen ook uit elkaar te houden? Ik heb hier nog een stapeltje katoenen luiers liggen...

Y doet het trouwens ook mijn telefoon uitzetten in de ochtend

Ik ga volgende week duiken! Een soort proefduik via de universiteit. Kost 15,- dus dat vond ik het proberen wel waard! Vind het wel heel spannend! En Y gaat dan zelfs twee nachten logeren bij mijn moeder (ik voel me heel ontaard )

En ik ga ook binnenkort langs bij een schietvereniging. Lijkt me heel leuk om te leren schieten dus ik ga eens kijken of het echt wat is. Lang leve de studentenabonnementen

Y krijgt ook graag naar nickjr. Die zender weet ik nu heel goed te vinden op mn tv. Hier is het iig 504. In de ochtend mag ze naar 3 kijken en tijdens het koken naar 504. Ik vind het vaak wel gezellig in de ochtend nu ik niet zoveel haast heb om naar Babar te kijken met een koppie thee maar eigenlijk kijkt ze wel heel veel tv.

Tinus: Goede tip trouwensvan dat STOP! maar werkt niet helemaal hier. Gelukkig doet ze het niet bij de rand van de stoep. Ik heb nu meestal een verzameling troepjes in mijn jaszak zitten, steentjes sleutelhanger, muntje etc. als ze steeds weg wil lopen bij een speeltuintje hier in de buurt of in een paar doodlopende steegjes wil duiken die daar zitten...

maakt haar nieuwsgierig en zo lukt het meestal wel om haar aandacht erbij te houden. Je zou het misschien kunnen zien als negatief belonen of zo maar het werkt beter dan elke keer boos worden als ze wegloopt.

Ook een soort hurken en dan om een hele dikke knuffel vragen werkt vaak heel goed

Sannie: Die tv uitzetten vraag ik ook aan Y maar dan zegt ze soms iets als 'even wachten tot het afgelopen is' en daar heb ik dus geen zin in om op te wachten... gisteren zette ze de tv zelf al uit toen ik met de borden aankwam. Dus ik vond het goed

Joni: ik vind toch dat je nog best wel bezig bent hoor met het eten van Boyd Of ik ben daar gewoon te makkelijk in Ik schenk er absoluut geen aandacht aan als ze niet wil eten en ze krijgt ook gewoon een toetje als ik dat in huis heb maar dan hoeft ze niet te verwachten dat ik een boterham ga smeren voor haar. Vind ik eigenlijk best hard als ze toch om een boterham vraagt en zegt honger te hebben maar ik heb er geen zin in om elke avond boterhammen te smeren.

We hebben vanavond bij de gastouder gegeten. Ze was vandaag jarig en heeeerlijke kip kerrie achtig iets gegeten

Ik had Y alvast een doosje chocola laten geven en nog even geoefend op wat ze erbij moest zeggen. Ik vraag dus nog even wat ze moet zeggen tegen oma, zegt ze: 'oma, mag ik een chocolaatje?'
Mette: lig jij met je laptop in bed? Je staat in de wiehier
De baby's liggen even te slapen dus maar weer bij jullie langs.

Ik heb zojuist de 2e box in de huiskamer gezet. Nou ja box.. het is het goedkoopste ledikantje wat ik kon vinden (15 euro) met matras en speelkleed. Maar wel gezellig naast de andere box. Met zn 2en werd echt veel te klein maar omdat ze het zo gezellig vinden om naar elkaar te kijken toch maar een 2e neergezet.

Wel veel spullen nu in de huiskamer hoor. De kinderwagen gaat binnenkort naar de schuur want die wordt te klein om slaapjes in te doen (doen ze niet vaak maar ik vond het wel makkelijk).

Maar hopen dat ze snel gaan lopen dan kunnen die boxen weer weg.

Leuk Klets duiken. Ik zou ook wel weer graag willen misschien als we weer eens een zon-vakantie gaan doen een dagje mn brevet vernieuwen oid. Schieten lijkt me niks aan hoewel ik heb wel s met een kruisboog geschoten dat was best leuk.

Dat stop spelletje werkt bij ons wel. Het woord stop niet maar het woord wachten wel. Grappig he? Als ik zeg wachten dat blijft Brian netjes staan maar als ik zeg stop dan loopt ie door.

Mette ik weet eigenlijk niet precies waarom een spreidbroek bij kinderen soms nodig is? Nou ja ik ga wel eens googelen. Voel je je beter vandaag?

Gister is Brian nog even naar de kapper geweest. Niet zo leuk geknipt eerlijk gezegd (zo standaard kort met kuif). Maar hij heeft het al weken over dat hij paars haar wil hahaha. Nou vraag ik me af of ik ergens uitwasbaar spul kan kopen zodat hij een keer paars haar kan hebben. Vind het wel erg leuk om in mee te gaan namelijk. Iemand van jullie een idee. Mijn punk tijd ligt te ver achter me om nog te weten hoe en wat.
Bij de kapper hebben ze toch wel uitwasbaar spul voor kleintjes? Bij onze kapper wel iig.

Later!
Of gewoon een spuitbus kopen bij de feestartikelenwinkel...

http://www.fopshop.nl/Grimeren/Grimeren ... Haarsprays

Ik denk niet dat je iets gaat bereiken met een spoeling bijvoorbeeld bij donker haar. Dan moet het eerst ontkleurd worden om resultaat te zien.

Of langsgaan bij kinki kappers! ;)

http://www.kinki.nl/
Nee een spoeling is denk ik niks. Het moet er ook zo weer uit kunnen. Hij wilde ook zo graag zn gezicht beschilderen maar toen hij het resultaat in de spiegel zag toen moest hij heel hard huilen en moest het eraf :-)

Ik ga morgen wel even bij kinki langs.
Ik denk dat je beter bij een feestwinkel langs kunt gaan!

Hoe doen die voetbalfans het anders?

Zou je trouwens ook gewoon uitwasbare knutselverf van de Hema in het haar kunnen smeren? De verf ging prima uit M's kleren..

Vindt Brian haren wassen niet erg? Want dat is de consequentie :-D

M vindt het verschrikkelijk.
Nee joh gewoon langs een kapper waar ze ook kinderen knippen. Bij ons hebben ze een hele vitrine met gekleurde gel! Zelfs fluorkleurtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven