December 2007

04-12-2007 12:30 963 berichten
Alle reacties Link kopieren

Link naar het oude topic
Lola, ik vind BV bij een 2e wel makkelijker, zeker in het begin met aanleggen enzo. Al is zo'n klein babietje wel weer even wennen. En bij mezelf vond ik wel dat het sneller op gang was dan bij de 1e.

Herfstrood, gefeliciteerd met Wessel. Hoe gaat het met jullie? EN waarom moesten jullie langer in het zkh blijven?

Miffy, fijn dat kleine pluis het goed doet. Leuke foto en naam op de group. ZO schattig altijd om foto's van pas geboren baby's te zien.

Wat is het ineens rustig hier. De pasbevallen dames aan het genieten van hun baby's, en zijn de laatsten zwangeren ineens stiekem aan het bevallen????? zo niet, jullie hebben meldplicht hoor, haha.

o, krijg visite, tot later
Hoi hoi,

Even tussen alle hectiek door....

Bevallingsverhaal.....

Aitane, ik denk dat ik me aansluit bij het overslaan van het laatste gedeelte, voor de dames die nog moeten....

(Kom op sax, riekje en lola, ik duim voor jullie!)

Dinsdagmorgen heb thuis rustig de weeen weggepufd, en mijn man heeft de kinderen tussen de middag thuisgebracht, en weer weggebracht naar school.

Gelukkig had ik al gezegd dat ik wat ziek was, dus ze hadden niets door.

Ziekenhuis gebeld, gevraagd wanneer het verstandig was om te komen, ook ivm reistijd.

Ik zou teruggebeld worden, maar `na anderhalf uur hebben we zelf maar weer gebeld.

Oei, de accu van de laptop is bijn aleeg, dus dit post ik vast even..
Toen kwamen de weeen om de 7\minuten ongeveer, we mochten langskomen, maar ze zeiden dat het druk was, dus er was dan een kans dat we weer naar huis zouden moeten.

In de auto zijn we dus naar het ziekenhuis gerden, niet echt grappig met weeen, maar het kon me ook niet zoveel meer schelen wat de chauffeurs zouden denken.

Daar aangekomen bleek ik toch al 7 cm ontsluiting te hebben.

Erg fijn, want dat had ik dus nooit verwacht. We mochten dus ook blijven.

Dat was om 15.30 uur.

En om 20.00 uur of zo, kreeg ik persweeen.

Ik moest steeds 2 persweeen wegpuffen, en de andere wee mocht ik persen.

Het bleek toen, dat de hartslag van ons kindje steeds wegviel tijdens het persen.

Zelf had ik dat gelukkig niet zo door hoor.

Totdat er een gynaecollog gebeld werd, en ik een infuus kreeg "voor het geval dat".

De gyn kwam, en vertelde dat ze een handje ging helpen dmv vacuum.

Het duurde toen even, en daar was onze zoon!

Het bleek dus, dat zijn navelstreng twee keer om zijn nekje zat.

Dat blijkt trouwens wel vaker te gebeuren hoor.

Tja, en alles was goed met hem, hij woog 3300 gram, alles zat erop en eraan, dus ik was al helemaal blij.

En toen moest de placenta er nog uit.

Ik zal jullie de details besparen, maar het komt erop neer, dat ik naar de ok moest, en onder narcose de placenta verwijderd is.

Ik heb 2 liter bloed verloren, en viel ook steeds flauw en zo.

Dat is ook de reden dat ik langer moest blijven.
Zo, snel even verstuurd, voordat ik alles weer kwijt was.

Omdat ik me nog heel slap voelde, en een hele lage HB had, ,moest ik blijven.

Ik heb donderdag een bloedtransfusie gehad (klinkt erger dan het is hoor), en daar knapte ik al snel van op.

Nu ben ik dus lekker thuis, geniet van een echte kraamtijd.

We hebben 2 ochtenden extra zorg gekregen, dus dat is wel heel fijn.

Tot zover even, morgen misschien meer, ik heb een strenge man, die me vooral rustig wil houden haha.

Dames, geniet van de babietjes, en ik hoop dat iedereen die wil, ook echt bevalt!
Herfsrood, dat klinkt pittig zeg onder narcose om de placenta te verwijderen. Is net je zoon geboren, mag je gelijk onder narcose. Geen pretje hoor.

Het begin van je bevalling ziet er goed uit.

Maar het valt me wel op dat we hier niet veel "standaard" bevallingen hebben bij de dec. moeders. Veel KS, en rare fratsen met placenta's.
Jeetje Herfstrood, 2 liter bloed verloren en narcose voor placenta, dat klinkt erg heftig. Ik vind het niet erg dat je je verhaal uitstelt totdat iedereen bevallen is hoor! Ikzelf ben niet bang voor de bevalling, maar wil dat liever ook zo houden Gelukkig heb je een flinke zoon gekregen en is met hem wel alles oké! Wat vinden je andere kindjes van hun nieuwe broertje?

Paabs, waarschijnlijk is het ook logisch dat het bij de 2e makkelijker gaat met borstvoeding. Je weet dan immers al hoe het moet!

Sax en Riekje, hoe gaat het bij jullie? Riekje, morgen is het jouw dag hè?

Hier dus nog steeds geen baby. Dus zijn we gisteren maar (alweer - voor de derde keer al geloof ik) voor het laatst naar de bios geweest. En omdat zowel de gyn als de vk zegt dat de beebs waarschijnlijk niet voor kerst komt, hebben we nu toch maar wat mensen uitgenodigd voor kerst. We gaan lekker gourmetten en dvd's kijken. Ik zal me morgen weer even melden als er nog niets is.

Zo, bij deze aan de meldplicht voldaan ! Fijne avond nog!
anoniem_45048 wijzigde dit bericht op 23-12-2007 20:01
Reden: schrijffouten...
% gewijzigd
vandaag geen sax of riekje gezien. Ik hoop iig dat Sax niet voor niks hier niet is en dat ze gewoon nog lekker voor de kerst bevalt.

Ik schrijf geloof ik vandaag wel in etappes, maar heb elke keer maar eventjes tijd.

Lot, kan me voorstellen dat jij je afvroeg of jouw herstel wel goed ging, als je mijn verhalen leest. Maar mijn herstel gaat idd absurd snel na een KS. En dan bij Eowynn ook al zo snel, dan ga je je helemaal afvragen of het wel goed gaat bij jou. Maar Eow en ik zijn gewoon niet normaal joh, haha. En vergeet niet dat ik tot op het laatst hoogzwanger nog heel actief ben geweest, en ik ben er van overtuigd dat als je fit je bevalling ingaat, je herstel ook veel sneller gaat. En ik ben sowieso iemand die snel herstelt.

Maar doe jij het nou maar op je eigen tempo, en het komt echt helemaal goed hoor.

Eow, heb jij Juno trouwens helemaal aan de borst gekregen of niet? Vroeg ik me ineens af van de week.

Afgelopen vrijdagmiddag hier een mindere dag, heb 1 van mijn honden in moeten laten slapen. Was al een oud beesie hoor, en ging al slechter lopen, dement was ze ook al.

Maar 's middags zakte ze ineens door haar poten, en kon niet meer op staan. Ik wel even af gewacht en later geprobeerd haar overeind te krijgen, maar heel die achterhand deed niks meer. Dus ik de Dierenarts gebeld voor een afspraak, kon al snel terecht. Maar moest dan wel binnen 25/30 minuten in de auto zit. Renske moest echt nog eerst BV hebben, was al 3,5 uur geleden. Oudste lag al in bed voor tukje. Dus alles snel, snel in de auto gegooid. Maar de hond moest ook de auto in, maar kon echt niet lopen. Dus heb ik haar maar getild (20-25 kg), mag nog helemaal niet na die KS. Maar ik moest wat, ik moest toch naar de DA en paabsman was net naar zijn werk toe.

Er was dus niks meer aan te doen, maar daar had ik al op gerekend. Dus hier een hondje minder. Gaat lekker hier met het beestenspul, 2 maanden geleden al een kat verloren. Was aan gereden, nu dan een hond. Voorlopig mag er niks meer dood gaan hoor de komende jaren.
Lola, lekker toch elke keer naar de bios. Zo gingen wij toen ik hoogzwanger was van oudste heel veel uit eten, zo van, nu kan het nog. Want als de kleine er is, lukt dat toch allemaal even niet de eerste tijd.

En groot gelijk dat je plannen hebt gemaakt voor kerst, anders zit je maar een beetje te wachten. En komt de baby ineens wel, zijn de plannen zo weer gewijzigd he.
Hey meiden!!

Hier nog steeds niks....

Al ben ik al wel de hele dag onrustig, mn buik is keihard... Voel me heel raar... Ga zo maar eens in bad en dan in bed met een boek...

Morgen is het trouwens volle maan dus wie weet wie weet!! Volgens de verloskundige ben ik morgen uitgerekend en volgens de echo 1e kerstdag. Ze hebben andere schema's waar ze de metingen in zetten, heel vreemd, maargoed. Omdat het zo grappig klinkt, 1e kerstdag uitgerekend zijn, houden we het daar maar op.

Lolalila, wachten duurt lang hè... Ik ben nog niet eens uitgerekend en al ongeduldig... Maarja, de kleintjes komen toch wanneer ze komen...Waarom zou kikkie trouwens al bevallen zijn? Ik geloof dat ik wat gemist heb....

Maf trouwens dat je je hele zwangerschap door 1 persoon wordt gecontroleerd en dan tijdens de bevalling iemand anders treft... Ach, aan de andere kant, ik heb ook niet al onze verloskundiges gezien, en rondom de kerst en oud en nieuw hebben ze ook nog weer waarneemsters. Dus de kans is groot dat wij ook een onbekende krijgen... Kan me niet voorstellen dat ik dat dan erg vind, als ze maar kundig is en me een beetje kan coachen!

Herfstrood, wat een heftig verhaal joh! Ik hoor het trouwens sowiezo veel, dat de placenta niet wil komen, bij mn zus ook, en bij een vriendin ook... Bij mn zus uiteindelijk met een prik in haar been toch gekomen, bij mn vriendin moest ie ook op de OK verwijderd worden... Voordeel was wel dat ze daar ook direct, onder narcose, gehecht werd, was dat bij jou ook zo? Of was het niet nodig, hechten?

Maargoed, nu lekker thuis dus, je zult wel even tijd nodig hebben om weer helemaal de oude te worden denk ik, maar probeer in ieder geval maar lekker van je kleine mannetje te genieten!

Miffy, wat heerlijk dat je zo van je mannetje geniet!! Kan me voorstellen dat je je bevalling wel heftig vond, het ging ook wel snel hè?!

Paabs, heb je nog goede borstvoedingstips? Of een boek ofzo? Ik wilde naar een voorlichtingsbijeenkomst hier, had me daar rond 32 weken voor opgegeven, maar er is nog steeds geen avond geweest... Ik heb erachteraan gebeld, maar zo'n avond doen ze alleen bij genoeg aanmeldingen... Tsja... Misschien morgen nog eens bellen, want ze hadden me wel een avond toegezegd voor de 40 weken, daar zou ik dan een brief over krijgen...

Niet gehad dus...

Meiden, ik ga mn bad laten vollopen! Ik hoop dat alle nieuwe mama's lekker genieten en goed herstellen, en voor de nog niet bevallen mama's een voorspoedige bevalling!!
Hè Paabs, wat verdrietig van je hond...

Had je m al lang? Het lijkt me zo erg om een beest in te moeten laten slapen, ook al weet je wel dat het beter is... Maar ze heeft niet erg hoeven lijden toch, tenminste, als ze van de week nog met je mee was tijdens de lang wandeling...?

Wist de dierenarts ook waar de verlamming vandaan kwam?

Wij hebben ook een hond en een kat, en ik moet er niet aan denken dat ik ze zou moeten missen! Hoop ook zo dat het goed gaat straks met de hond en de kleine!!

Ok, nu ga ik echt in bad, haha!
Gefeliciteerd Herfstrood met je kersverse zoon. Genieten!

Hier nog even een gedichtje voor degenen die nog moeten bevallen:

Lief kleintje in mijn buik, wat ben ik nieuwsgierig naar wie je bent.

Naar hoe je eruit ziet en naar de geluidjes die je maakt.

Ik heb je nog niet mogen vasthouden, maar ik voel je aanwezigheid al iedere dag. Ik geniet van je prachtige beweginkjes, van het gegolf dat jij teweegbrengt onder mijn mooie ronde buik. Van je gehik en de hieltjes die uit mijn zij ploppen; ja, zelfs van de porren die je af en toe tegen mijn ribben geeft. Ook dat koester ik.

Ik denk aan je, praat tegen je en zeg dat ik van je hou.

Ik zing voor je, speel met je, dans met je.

Ik ben zo blij dat jij er (bijna) bent!

Dit heb ik overgenomen uit Vrouwonline, het weblog van Denise.

Meiden veel succes, drukke dag vandaag!
Zo daar ben ik weer. Nog steeds niets aan de hand hier. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor CTG, alles is oké. Wel willen ze me morgen weer even zien. Gelukkig mag ik dan uitslapen, ik hoef er pas om 12.00 uur te zijn.

Paabs, wat erg van je hond! Ik heb het al (te) vaak meegemaakt en het was elke keer weer vreselijk! Zo erg dat die beesten gewoon korter leven dan wij. Heel veel sterkte gewenst.

Riekje, hoe gaat ie bij jou vandaag? Ik denk dat het mij ook niet zoveel uitmaakt welke arts en vk me bij de bevalling bijstaan, als ze maar weten wat ze doen en als mijn man er maar bij is. Alhoewel, die is heel bang om flauw te vallen (hij kan niet tegen bloed en zo), dus of ik iets aan hem heb?

Kikkie zou afgelopen vrijdag of zaterdag een keizersnee krijgen als ik het me goed herinner, vandaar dat ik denk dat haar kleine al geboren is.

Toetyfroety bedankt voor je gedichtje. Ik vond het erg mooi. Die weblog van Denise lees ik ook wel vaker, vooral sinds ik zwanger ben. Geeft alvast een voorproefje.

Miffy fijn dat je zo aan het genieten bent van kleine Pluis! Hij ziet er dan ook uit om op te vreten!

Aitane, leuk jullie weblog en wat een schattige kindjes heb je!

Zo, ik ga nog snel even naar de videotheek om wat filmpjes te huren voor vanavond, morgen en overmorgen. Ik wens jullie allemaal een heel fijne kerstavond!
Herfstrood, wat een verhaal. Inderdaad veel rare fratsen met placenta's en keizersnedes hier, zoals Paabs het zo mooi omschreef.

Paabs, wat naar van je hond zeg. Bah.

Over het snel herstellen, ik ging bepaald niet fit de bevalling in, ik was de paar dagen van te voren al hartstikke ziek en had al 3 weken bedrust gehad. Ze hadden dus ook verwacht dat het herstel bij mij veel langer zou duren omdat mijn lichamelijke conditie echt heel slecht was. Dus ik geloof niet dat het daarvan afhankelijk is. Ik geloof dat ik gewoon geluk heb gehad. En als er zoveel mis gaat moet er toch íets wel goed gaan, en dat was in mijn geval het herstel

Juno doet het echt heel erg goed. Ik ben zo blij en trots. Hij drinkt zo'n 3/4 voedingen nu zelf aan de borst, en de rest kolf ik en krijgt hij via de fles. Ik hoop echt dat hij snel alles zelf drinkt, want het 10 weken lang kolven breekt me aardig op. Hij heeft wel een aardig schema overgehouden van het ziekenhuis, dat is wel prettig. Hij komt netjes om de 3/3,5 uur overdag en de laatste voeding om 23.00, dan om 3.00 en dan om 8.00 weer de laatste dagen. Heel netjes dus. Vanmiddag ga ik met hem naar de oogarts om te kijken of zijn ogen goed blijven ontwikkelen.

Nou, ik hoop dat iedereen hier snel bevalt. Ik ga het huis nog even opruimen en dan naar de dokter.
hi!

even snel illegaal moet eigenlijk slapen. Ben vrijdag bevallen van een dochter dmv een ks. Alles is goed gegaan, details volgen nog wel. Ze is 2950 gram en 49 cm. Ze moest de eerste 24 uur even op de kinderafdeling door mijn medicijn gebruik maar ondertussen zijn we vandaag lekker thuis gekomen.

Probeer vanavond nog even te komen!
Hallo dames

Ondanks alle goede voornemens lukt het niet om regelmatig (lees vaker) te posten.

Iedereen die inmiddels bevallen is: gefeliciteerd!! Herfstrood en Kiki waren de laatste geloof ik. Heftige verhalen allemaal. Voelt alsof mijn bevalling niet echt heftig was! Geniet van jullie kindjes!!!!

Hier gaat alles redelijk. Mijn herstel gaat langzaam, maar er zit vooruitgang in. Vandaag voor het eerst alleen naar de supermarkt gegaan, samen met Jet (dus niet echt alleen) Viel reuze mee. Tot nu toe had mijn vriend steeds alles gedaan, of samen. Maar dit voelt veel prettiger. Alsof ik langzaam mijn vrijheid weer terug krijg. Heerlijk! Ben me inmiddels wat meer aan het voorbereiden op de bruiloft. Al duurt het nog een half jaar, er moet al veel gedaan worden. Daarnaast zijn we bezig met een huis. Ook nog even tussen door.....

Ik ben erg benieuwd wanneer jullie weer aan het werk denken te gaan. Ik moet eerst wat meer hersteld zijn. Mijn gewrichten werken nog niet echt mee. Maar de planning is februari/maart. Ik ga zelf voor februari. Hoop dat het lukt! Met Jet gaat het erg goed. Vraag me wel af waar ik straks de tijd vandaan ga halen om te werken.....En waar ik heeeeel trots op ben: ze krijg nog steeds borstvoeding! Ik dacht het maar een week of drie vol te houden, maar het gaat zo goed dat ik nog even doorga. Heb inmiddels wel medicijnen, maar die hebben geen invloed op de voeding. Vind het heerlijk, die momenten samen. 's Nachts krijgt ze de fles, zodat ik dan wat rust krijg en mijn vriend het over kan nemen.

Voor iedereen die nog moet bevallen: nog even volhouden, en succes straks.

En voor allemaal: fijne dagen! (en wie weet zit er wel een kerstkindje tussen)!

Liefs, Lexa
Lexa, ik ga over 2 weken alweer aan het werk. In mijn eigen zaak dan hoor. Werk ook nog bij een baas en daar begin ik gewoon in februari weer.

Fijn dat het zo goed gaat met de BV.

Riekje, jij vroeg om BV tips, ga eens op deze site kijken. www.borstvoedingsforum.nl

Bovenaan staat een kopje artikelen en links, daar staat veel info tussen. Als je dat leest ben je al een eind.

Staat veel en goede info op, ook als je op een gegeven moment iets niet meer snapt met BV kan je vragen stellen en krijg je goede antwoorden.

Hond is 12,5 jaar geworden en wij hadden haar vanaf dat ze 5/6 jaar was (een 2e handsje dus :P). Dus best een tijdje gehad. Het was wel meer Paabsman zijn hond dan mijn hond, ze vond hem aardiger dan mij, denk ik. haha. Best wel grappig hoe beesten soms hun eigen baas uitkiezen.

En ja, vorige keer was ze idd mee met wandelen, al was dan niet een uur wandelen voor haar. Want ik liep in 2 keer, eerst 1 hond, daarna 2 honden. 3 honden en een duowagen is een beetje veel hoor. Maar een half uur wandelen was toen geen probleem voor haar.

Ze was gewoon op, bespiering had ze ook al een tijdje haast niet meer. Ze had een blokkade in haar rug. En DA kwam er nog wel mee om eventueel een flinke pijnstiller boost te geven, maar dat was alleen om het leven te rekken. Als het al zou gaan helpen. Ik moest bij de DA wachten tot paabsman uit zijn werk was gekomen om erbij te zijn, en ik zag haar emt het half uur verslechteren. OP een gegeven moment kon ze amper haar kop nog omhoog krijgen en lag ze alleen maar te trillen.

Tja, voor mij is het dan genoeg, ik wil er dan niet heel veel pijnstilling in gaan doen. En alleen om haar misschien een paar dagen langer bij me te kunnen houden. Ik zou dat egoistisch van mezelf vinden. Het was nu haar tijd en het was goed geweest.

Wat voor hond heb je?

Kikkie, gefeliciteerd met je dochter. Hoe gaat het met jullie?

EN wat zijn we allemaal lekker illegaal hier he, als we bevallen zijn of net het zkh uit zijn. Maar fijn om wat van je te horen.

Wat is haar naam, of schrijf je die op de group?

Eow, dat idee had ik eigenlijk wel al, dat jij eigenlijk niet echt fit je bevalling in was gegaan. Ach, ben jij gewoon nog minder normaal dan ik ben, haha. En ik was al niet normaal.

Maar zoals je zegt, er moest wel iets goed gaan. Stel je voor dat je herstel ook heel slecht gegaan was, dan was het helemaal moeilijk gegaan met op en neer rijden naar het zkh.

En super dat Juno wel al aan de borst drinkt, dan komen vast die andere voedingen er ook wel bij. Is zeker te vermoeiend voor hem om alle voedingen aan de borst te drinken? Fles komt dan minder energie he.

Bij Juna heb je toch alleen maar gekolft, of niet?

Lola, dit was voor ons de eerste hond van Paabsman en mij die wij in moesten laten slapen. Natuurlijk wel eerder mee gemaakt met honden van onze ouders toen we nog thuis woonden.

Is het zkh vlakbij je huis? Want zo om de dag er naar toe is ook niet niks hoor.

Vandaag naar het CB geweest met Renske, en ze is goed gegroeid. Ze is nu 55,5 cm en ze is 4850 gram. Dus ze is gewoon 500 gram aangekomen in 2 weken tijd. Ik heb weer slagroom, haha.
.
.
Iedereen gefeliciteerd met de verse baby's.

Even kort:

Ik ben zaterdagavond 22 december, nadat om 6.00 uur de weeën in alle hevigheid begonnen, om 21.09 uur bevallen van onze zoon Luka. Hij is 53 cm en weegt 3960 gram. Ik zal niet uitweiden over de bevalling, maar volgens de verloskundigen en de gynaecoloog was het zwaar. Niet fijn dat het zo zwaar was, maar wel fijn om die bevestiging te krijgen van hun. Het is trouwens toch een vaginale bevalling geworden.

Met Luka ging het in eerste instantie niet zo goed. Ik heb hem 5 tellen op mijn buik gehad, navelstreng doorknippen en weg was-ie naar de kinderarts. Ben achteraf erg blij dat we de knoop hadden doorgehakt om in het zkh te bevallen. Waren we trouwens toch beland, want er zat meconium in het vruchtwater. Luka heeft de eerste nacht met ademhalingsproblemen in de couveuse gelegen, maar de ochtend erna was-ie helemaal weer het mannetje. Na nog een dag en nacht samen in het zkh te hebben gelegen, zijn we gisteren thuis gekomen.

Iedereen een fijne kerst!!!!
Wel gefeliciteerd Saxmania met je zoon Luka.

Ben ik de eerste, ben ik echt de eerste die dat in de gaten heeft!!???

Volgens mij wel. Want ik dacht effe checken, gisteren geen Sax gezien die is vast bezig geweest......

Meid, wat fijn dat alles in orde is en jij je kindje net voor de kerst lekker in je armen hebt.

En kikkie ook heel veel geluk met je baby, ook fantastis.

En voor de dames die nog moeten.....veel succes de komende dagen!
Sax, gefeliciteerd met Luka.

En toch nog gewoon voor de kerst, fijn hoor voor je.

En heeft het strippen dus duidelijk gewerkt he wat de gyn de dag ervoor gedaan had.
hee toety, bijna tegelijk hoor
dag allemaal!

Geen idee hoe lang dit verhaal wordt, er kan namelijk elk moment visite voor de deur staan, maar ik wil toch even reageren!

Sax, gefeliciteerd met Luca! Fijn dat hij nu met kerst thuis is. Misschien kun je straks als alles wat rustiger is het bevallingsverhaal eens op papier zetten. Dat ga ik ook doen, want al had ik niet een hele zware bevalling, toch lijkt het me goed voor de verwerking.

Maar nu eerst genieten meid!

Kikkie, gefeliciteerd met je dochter! Wat zal het een mooi klein meisje zijn! Ik wens je een voorspoedig herstel en een grote roze wolk!

Lola en Riekje zijn onze twee overgebleven zwangeren? Ik hoop dat ook jullie fijne kerstdagen hebben! Of jullie op een bevalling zitten te wachten vandaag of morgen weet ik niet, maar anders ook al vast een snelle en voorspoedige bevalling!

Lexa, wat goed van de BV! Wauw, jij mag echt trots zijn op jezelf! En ook lekker dat het lichamelijk steeds beter gaat. Ik hoop dat het zo doorgaat!

Herfstrood, ook jij een vervelende placenta. Hoe heb je de narcose ervaren? Het scheelde natuurlijk dat je al in het ziekenhuis was. Ik ben erg blij dat me het ritje met de ambulance bespaart is gebleven...

Hoe vinden je andere kinderen hun broertje?

O ja, Riekje www.borstvoeding.com daar kan je ook veel info vandaan halen!

Goed dat je je zo voorbereid!

O, ik moet het hierbij laten.

Ik wil nog wel even zeggen dat het hier geweldig gaat. De bv is lekker op gang (gaat veel soepeler bij een tweede is mijn ervaring! Of zou dat komen omdat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb?) en mijn meisje is alweer boven geboortegewicht. Verder kan ik uren naar haar kijken, zwijmel...

Fijne kerstdagen allemaal!

Sax en Kikkie, gefeliciteerd!

Even heel snel, want er komt zo bezoek: prettige feestdagen allemaal.

Bij alle verhalen over moeizame bevallingen hier prijs ik me wel gelukkig met hoe het bij mij ging. Riekje en Lola, ik wens jullie een net zo voorspoedige bevalling.

Hoe bevalt bij iedereen de kraamzorg? Wij hebben echt een geweldige kraamhulp, maar omdat het zo druk is rond de feestdagen gaan we de voorgeschreven 44 uur echt niet halen. We redden het zo ook wel, maar een beetje druk is het wel.
Hee meiden, daar ben ik eindelijk! Vol trots kan ik melden dat wij donderdag 20-12 de ouders zijn geworden van een dochter Jasmijn Féline. Ze was 4180 (!) gram en heeft een lang lijfje (gemeten is ze niet)

De bevalling begon vlot maar eindigde in een hel (wie nog moet, lees dit niet)

Woe-Do nacht begonnen de weeen om 4.00. Om 6 uur leek t echt door te zetten en heb ik manlief wakker gemaakt. Nadat we allebei gedouched waren en de weeen twee uur lang regelamtig om de vijf min kwamen de vk gebeld. 4 a 5 cm wat een meevaller!

Naar zkh gegaan, 2 en half uur later 9 cm. Om 13.00 mocht ik gaan mee persen maar de weeen zakten weg.

Weeen opwekkers via infuus waar door de hel losbarste ik heb me 2,5 uur de pletter geperst en enorm gekrepeerd maar ze kwam niet verder. Iedereen zei dat t moest kunnen als ik maar doorzette ( ) maar na ruim 2,5 uur hebben ze de vacuumpomp erop gezet, t kon eig nog niet maar toch proberen (wat een hel). Toen ook dit niet lukte is besloten tot een spoedkeizersnede onder algehele narcose ( de hartslag v jasmijn daalde toen enorm). Manlief mocht er niet bij zijn zo snel moest dit en tijdens t vervoer naar de ok lag ik nog persweeen weg te zuchten... De narcose was de grootste verlossing van mn leven en ik werd pas weer wakker 1,5uur later.

De kleine deed t fantastisch en t was idd een meisje!! Achteraf gezien blijkt de reden te zijn dat ze

1. veeeeel groter was dan verwacht

2. in aangezichtsligging lag (sterrenkijkertje)

3. mijn bekken te klein bleek (voor haar omvang)

Ofwel verkeerde inschatting van vk en medici..... Au!

Ik heb een behoorlijk trauma opgelopen en huil nog elke dag om de bevalling. Maar..... Als ik naar ons wonder kijk ben ik natuurlijk intens gelukkig! Ze is zoooo mooi!

Ik ben gisteren terug uit zkh gekomen (vijf dg opname) en t gaat redelijk. Gelukkig hebb we een goede kraamverzorgster en ga ik nu vooruit... Ik heb de eerste vijf dg niets aan mijn kindje kunnen verzorgen of doen, en de eerste 1,5 uur v haar leventje helaas gemist. Dit moet allemaal nog een plekje krijgen.

Nou ik ga gauw weer rusten. Iedereen die bevallen is gefeliciteerd en allen die nog moeten: veel succes, je krijgt er iets heeeeeel moois voor terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven