** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
hoi biennie

je neemt me de woorden en gedachten uit de mond, ik wil ook een "normale baby en kraamtijd", van die kinderwagen heb ik ook aan gedacht, maar goed ze zit nu aan zoveel slangen en dingen vast. ik weet niet wat wij verdiend hebben, maar vanmorgen toen we hier net waren en haar lekker hadden gebadderd, kreeg ze last van misselijkheid, ik haar op de zij in bed gelegd en toen begon ze te spugen, via de neus en de mond, werd hier erg benauwd van en de leerling zuster die hier was deed niks, ik zei ga een dokter halen, ze is toen uitgezogen, heeft extra zuurstof en een reutelende ademhaling nu. arts heeft meerdere keer geluisterd en ze heeft wrs voeding ingeademd,met mogelijk longontsteking als gevaar, heeft gelukkig al antibiotica... maandag de beenmergpunctie mits haar gezondheid het toelaat. jullie horen meer....

sophy gefeliciteerd met je dochter, wat is haar naam???

ik heb besloten vannacht in het ziekenhuis te blijven slapen ivm de toestand.

groetjes Jumper1
Jumper: ik hoop niet dat je het verkeerd opvat als ik hier klaag over een bloedtransfusie als jouw kind er al zoveel gehad heeft. Ik snap heel goed dat ik in jouw ogen niet moet zeuren en dat het veel erger kan. Heel erg mijn excuses daarvoor en ik wens je weer alle kracht om deze spannende tijd te doorstaan.

Ik vind het niet zo gek dat je aan een 2de denkt. Doe ik ook, en om precies dezelfde reden. Je bent nu ws in het zkhs al dus stuur ik je een en denk aan je.

Saskia exceem is niet leuk hoor! Hopen dat het zalfje snel helpt.

Sophia: gefeliciteerd! Ik wil ook meer weten van je bevalling en de naam en het gewicht en wat je nog meer kwijt wilt als je daar aan toe bent

Summer: popcorn raakt op!

Allen: na een onrustige nacht waarin Ralph ieder half uur leek te komen, hebben we hier de regelmaat er weer in gegooid en dat helpt. Ons kindje slaapt als een baby tussen alle voedingen door en de rust is ook in mij teruggekeerd. Kijken hoe dat vannacht gaat!
quote:jumper1 schreef op 08 januari 2010 @ 17:41:

hoi biennie

je neemt me de woorden en gedachten uit de mond, ik wil ook een "normale baby en kraamtijd", van die kinderwagen heb ik ook aan gedacht, maar goed ze zit nu aan zoveel slangen en dingen vast. ik weet niet wat wij verdiend hebben, maar vanmorgen toen we hier net waren en haar lekker hadden gebadderd, kreeg ze last van misselijkheid, ik haar op de zij in bed gelegd en toen begon ze te spugen, via de neus en de mond, werd hier erg benauwd van en de leerling zuster die hier was deed niks, ik zei ga een dokter halen, ze is toen uitgezogen, heeft extra zuurstof en een reutelende ademhaling nu. arts heeft meerdere keer geluisterd en ze heeft wrs voeding ingeademd,met mogelijk longontsteking als gevaar, heeft gelukkig al antibiotica... maandag de beenmergpunctie mits haar gezondheid het toelaat. jullie horen meer....

sophy gefeliciteerd met je dochter, wat is haar naam???

ik heb besloten vannacht in het ziekenhuis te blijven slapen ivm de toestand.

groetjes Jumper1Ach Jumper, ik zit met tranen in mijn ogen jouw berichtjes te lezen, wat erg allemaal. Ik hoop zo dat het goed afloopt.
Onder het kopje van Summer berichtje van Summerman.

Ben even thuis uit het ziekenhuis, de bevalling is toch iets anders gelopen dan we hadden gedacht. Na een doorwaakte nacht voor Summer bleek de ontsluiting bij de grbroken vliezen niet voldoende zodat we zijn doorgestuurd naar et ziekenhuis. Met infuus meer activiteit, en een heeeele stoere Summer, maar ons meisje lag een beetje dwars zodat het uiteindelijk, helaas voor Summer (en mij, het bad stond startklaar) een sectio is geworden, om 16.43 zijn wij de ouders geworden van Pieta.

Moeder is moe maar heel blij en gelukkig (net als pa), dochter heeft tien vingers en tenen.

Over enkele dagen mag Summer naar huis, tot dan zal ik af en toe posten.

Groeten aan allen, erg hartverwarmend de aandacht van jullie voor Summer te lezen, welterusten
Computer says nooooo
Wat goed Summerman dat je ons even op de hoogte bracht! En gefeliciteerd! wat een mooie naam, heel apart. Summer, rust lekker uit en geniet van jullie dochter.
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, Summer en Summerman! Stoere Summer, en wat jammer dat het toch heeft moeten eindigen in een sectio. Wens haar veel liefs, en geniet van jullie prachtige meisje met een prachtige naam!
Hoera Summer en Summerman! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meissie Pieta! Dat is een pittig etmaal geweest, helaas geen thuis(bad)bevalling, maar gelukkig is het nu wel achter de rug en is Pieta er!!!

Vind het een geweldige naam trouwens, klinkt zonnig en vrolijk en stoer tegelijk.

Veel geluk met jullie drietjes. Hopelijk heb je je twee dames gauw bij je thuis Summerman!
Heerlijk om te lezen Summers meisje is er ook. Gefeliciteerd jullie beiden.
Nu jij nog milaatje!!
Proficiat Summer en Summerman met de geboorte van Pieta! De laatste decemberbabe is er!!!!!

Liefs, Biennie
Hoera, Sumnmer en summerman gefeliciteerd!! '

Idd een leuke naam!

Ik hoop dat je snel herstelt van de keizersnee!

Fab: Luca was vanochtend ook onrustig, nu slaapt hij gelukkig weer. Heeft Ralph ook zo'n enorme honger steeds?? Als het aan Luca ligt geven we hem elk uur voeding. Ik denk dat het door zijn wat moeilijke start komt, maar wellicht krijgt hij wel te weinig. (volgens de berekeningen niet en hij groeit ook goed)

Het is dan jammer dat hij het niet even kan zeggen '

Saskia: exceem: wat vervelend. Ik hoop dat het snel wegtrekt!
Summer en Summerman gefeliciteerd met jullie dochter!!! Echt een leuke aparte naam! geniet maar lekker van haar.

liefs van saskia
Ikje: Ralph kan onverzadigbaar lijken. Ik snap het niet want hij krijgt meer dan hij mag en alles klokt ie zo weg. Omdat hij twee keer aan de borst drinkt, kan het zijn dat hij dan minder krijgt, dus dat haalt hij dan met de flesjes in. Soms kan hij vier uur slapen (overdag natuurlijk) maar soms wil hij ook ieder uur aandacht en dan weet ik echt niet wat het is. Heeft hij het koud, is zijn ritme verstoord, vind hij het te donker. Hij mag 7x60 en gisteravond gaf ik hem 80 en was hij nog ontevreden! Niet te geloven. Ik denk niet dat het honger is maar gewoon aandacht. Het liefst slaapt hij op je arm.

Vannacht heeft hij het goed gedaan vind ik: half 1, half 5 en half 8. Hele prettige tijden en die van half 5 deed mijn man.

Ik denk dat de regelmaat hem het beste doet. Zodra ik hem bij de tv op mijn arm laat slapen raakt hij weer van streek, dus ik hou de regelmaat er maar in. Oja, en Cinebaby als hij onrustig is. Helpt het niet tegen de darmkrampjes, dan wordt hij er in elk geval rustig van (lekker zoet) en dan valt hij soms ook weer in slaap.
lastigste is het verschil tussen honger en zuigbehoefte. Juist bij krampjes of ander ongemak kan een baby zich net zo uiten als bij honger, dus zoeken, happen, smakken etc. Bij nog meer maagvulling zal het ongemak dan juist toenemen, met nog meer zuigbehoefte. En dan dus een vicieuze cirkel. Mijn tip is dus om te proberen om die zuigbehoefte te stillen met duimpje of speen of je pink. Indertijd bij Viggo werkte dat enorm, kwam toen ineens uit op 7 voedingen per dag ipv 10/11 en had veel minder onrust.
Hmm... een bekend verschijnsel dus. Wij geven nu 7 x 110 ml (fles)voeding. Da's iets teveel maar als we minder geven komt hij om de twee uur, nu om de drie uur. Als hij eerder wakker is en al gaat zoeken geef ik zijn speen en soms valt hij dan in slaap maar als hij echt honger heeft blijft hij (hard) huilen.

We proberen hem op zes voedingen per dag te krijgen maar daar trapt hij nog niet in. Hij kan wel al een nachtpauze van vijf uur inlassen! Het blijft dus wat zoeken. Dat van die regelmaat herken ik wel duidelijk. Ook als er bezoek is geweest is Luca veel onrustiger.

Ik gebruik geen cinebaby maar infacol (is denk ik ongeveer hetzelfde). geen idee of het werkt...
Infacol en Cinababy werken op een verschillende manier. Cinababy werkt tegen krampjes. Infacol zorgt ervoor dat de lucht in de darmpjes tot een grote luchtbel samen worden gebracht zodat ze dat in een keer makkelijker kunnen lozen. Ik ben begonnen met Cinababy (had ik nog staan). Na een paar dagen ging het helpen. Ik had toen al wel Infacol in huis gehaald, maar niet gebruikt. Ik heb het nagevraagd bij de apotheek en CB of het zin had om over te stappen als Cinababy niet zou werken, en dat had zin omdat het ander werkt. Alleen kan een baby ook nog last hebben van die grote luchtbel terwijl het bij een andere baby heel goed werkt. Dus hier maar op de Cinababy gebleven. Daarnaast drink ik Venkelthee en let ik op mijn eten. Ik ga nu af en toe iets proberen te eten om te kijken waar ze wel of niet tegen kan. Ik had nog snert in de vriezer, dus dat wordt het vanavond. En dan kijken of ze geen last krijgt. Lente drinkt nu slecht omdat ze niet helemaal lekker is en slaapt echt van voeding tot voeding. Ze is de afgelopen week (ik heb zelf een weegschaal) ook niets aangekomen. Ik zie het nog wel even aan. We zijn allemaal incl. lente nog steeds verkouden. Daar zal het wel mee te maken hebben.

Groetjes, Biennie
Hier ook allemaal (licht) verkouden. Thijn krijgt druppeltjes van Otrivin in zijn neusje vlak voor ik ga voeden, anders kost het drinken hem veel energie en dommelt hij in slaap zonder voldoende te hebben gedronken.

Hij heeft (nog) nauwelijks krampjes, maar kan natuurlijk nog komen. Geloof dat Viggo er pas vanaf week of drie last van kreeg. Cinababy deed bij hem toen weinig.

Zelf venkelthee drinken is wel een goeie tip, ook maar in huis halen.

Twijfel ook erg of ik wel of geen boerenkoolstamppot zal eten, vrees dat dat voor Thijn heftig kan vallen, maar om nou de hrle winter geen stamppot te eten gaat ook beetje ver....

Aanloop van kraamvisite, felicitatiekaartjes en kadootjes is trouwens nu bij een tweede veel minder dan bij Viggo..... Lekker rustig, dat wel, maar qua post ook wel beetje ongezellig!
Oh wow summer, gefeliciteerd! Heftige bevalling, maar met een mooi resultaat! Heel leuke naam ook! Ik reageer later weer hier!

Mila zet m op

jumper:

hier gaat alles goed!
Summer en Man! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Jammer dat het niet helemaal gelopen is zoals jullie gehoopt hadden, maar hopelijk kunnen jullie snel thuis van elkaar genieten!
-
Al een paar dagen is dit de tijd dat Ralph niet wil slapen. Hij eet rond half 9 en blijft dan mekkeren en wakker. Vandaag dacht ik: je gaat in bad, dan gebruiken we die tijd in elk geval nuttig en val je daarvan in slaap.

Ho maar, hij genoot van het badje, ligt lekker ruikend ingebakerd alweer twee uur onrustig. Had hem boven in zijn wiegje gelegd en met man afgesproken dat hij wel tien minuten mocht huilen. Haha...leuk geprobeerd, na zeven minuten vraagt Fabman of hij niet even moet gaan kijken. Maar we zetten door en na negen minuten stopt hij met huilen. Pfew! ik kan weer adem halen maar binnen een paar minuten begint hij weer en hoor ik door de babyfoon dat hij er zowat in stikt (voor mijn gevoel dan, zo over z'n theewater) Dus heb ik hem eruit gehaald en hij ligt nu ingebakerd te kwetteren in de box. Wel rustig maar wakker nog steeds. Ohja, nu begint hij te huilen natuurlijk.....nouja, het is ook wel bijna weer etenstijd.......
biennie: hopen dat Lente snel opknapt en weer goed gaat eten. Ik vind het maar eng als Ralph een paar keer zijn flesje niet leegdrinkt, maar dat moeten ze kunnen hebben.

Ik ga ook venkelthee in huis halen maar ik heb ook gelezen dat het niet is aangetoond dat wat je eet invloed heeft op de krampjes. Ik heb gisteren Indiaas gegeten met rode pepers, superlekker en Ralph is er redelijk rustig onder vandaag.

Isis: jammer dat het nu geen storm bij je loopt. Gek dat mensen het nu bij een tweede niet meer zo bijzonder vinden ofzo.....maar iedereen heeft ook net kerstkaartjes gestuurd. Ik zeg ook maar wat
hoi allemaal

als eerste summer gefeliciteerd met de geboorte van pieta.

dan nog even voor fabindia sorry als mijn opmerking over bloedtransfusie een beetje pittig overkwam, ben een beetje aan het einde van mijn latijn.

gister arts geweest en die heeft bevestigd dat hettoch longontsteking is, heeft wat extra zuurstofondersteuning. al die ontstekingen en dergelijke komen allemaal tgv de lage weerstand door de chemo. zucht wat een tinnif

ook nog gezeik met mijn fotocamera die is na anderhalf jaar stuk gegaan en zijn de reparatiekosten 300 euro niet normaal voor een camera die 700 euro kostte, digitale spiegelreflex...

nou meisjes geniet van jullie kids en dan ga ik ook weer naar mijn meisje toe.

groetjes Jumper1
Och Jumper, jij bent de laatste die zich hier moet verontschuldigen. Het is gewoon de harde situatie wat zo'n groot verschil maakt. Bij mijn oudste zoon zou ik ook gedacht hebben. Wat doe je moeilijk, een transfusie meer of minder is echt geen ramp, terwijl ik nu bij mijn meisje er niet aan zou moeten denken. Alles wordt zo snel normaal als je in het medische wereldje zit. Ik weet nog wel dat ik helemaal over de zeik was gegaan op iemand die was bevallen toen mijn zoontje 4 maanden oud was. Haar zoontje was bij de geboorte 9 pond, mijn zoontje haalde dat net na 4 maanden en 2 open hart operaties. Ik vond dat zo confronterend dat ik toen helemaal onterecht die vriendin een tijd niet meer gesproken heb. Zij begreep er niets van en ik kon er gewoon even niet tegen dat haar zoontje het zo goed deed. Later is dat weer goed gekomen. Het is gewoon de situatie.

Geniet van je meisje en ik hoop dat nu die longontsteking weer snel onder controle is. En ken eigenlijk geen enkel kindje dat lang in het ziekenhuis heeft gelegen die geen ontsteking of zo heeft gekregen. Het ziekenhuis blijft een bacterienbron.

Dikke kus, Biennie

PS ook bij mij relativeert het om jouw situatie te lezen. Als ik ik me even wat moe voel of een slechte nacht heb gehad, weet ik weer hoe het was met mijn zoon en kan ik weer extra van mijn kindjes genieten.
@jumper: no worries, snap ik toch. Jezumpie wat een gedoe allemaal en jij moet maar sterk zijn voor je kleintje. Gooi het er hier alsjeblieft uit want je moet het wel kwijt.

Nu het met Ralph zo goed gaat merk ik dat er bij mij ook heel veel emoties loskomen. Nu heb ik er ruimte voor dus ik heb een beetje een idee in welke overlevingsstand jij nu staat, ook al krijg je nog veel meer voor je kiezen dan ik.

Ook nog je camera stuk, kan er ook nog wel bij. worden jullie een beetje goed ondersteund daar in het zkhs? Kun je je verhaal een beetje kwijt?

Liefs

Fab
Summer & Summerman, van harte met jullie dochter!

Geniet, en hopelijk snel weer op de been na die sectio, maar neem de tijd. Een spoedsectio is heftiger (zowel lichamelijk als geestelijk) dan een geplande, zo zie ik voornamelijk om me heen (zelf een geplande ondergaan).

Andere dames, en .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven