** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
*Breekt even in*

Summer! Wat spannend allemaal! 41+1 vandaag, het huis...! Ik heb het een beetje druk op 't moment, dus geen tijd voor uitgebreide mails, maar denk wel steeds aan je, dus ik kom gewoon geregeld even hier lezen hoe het ervoor staat!

*Breekt weer uit*
-
Anemoon! Jaja, worden we bijna stadsgenoten, leuk dat je mee leest hier, en over niet al te lange tijd kunnen we mss gewoon een 'live' kopje thee (of nog wat later een wijntje) doen!

Ja, de 10de is een prachtige datum! En mooi in het weekeinde zodat ik me geen zorgen hoef te maken of sumemrman wel snel genoeg hier kan zijn Strakjes om 11.20 strippen, ben benieuwd, hoop überhaupt dat strippen mogelijk is, want heb begrepen dat je dan wel al wat opening moet hebben.

Ik heb wel wat vervelende kramp in mijn buik, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niks te betekenen. Meer alsof ik iets heel verkeerds heb gegeten, moet ook vaak naar het toilet. (excuus)

Zo, nu even einde ego-modus:

ernergieke milaatje: wat fijn dat je je zo goed voelt! Super hoor!

Om trouwens op je vraag een tijdje geleden terug te komen: helaas woon ik niet meer in Asd, ben er wel geboren en getogen, woon nu in het midden van het land en ga straks nog wat verder oostwaards. Mijn hart blijft in Amsterdam, maarja... iets met "stand by your man" hé... Dat werk van jullie ook.

Isis: naar zeg, die stuwing! Hoor dat dat inderdaad eecht vreselijk vervelend kan zijn, en lijkt me helemaal geen feest als je je zo voelt en vandaag voor het eerst alleen met je 2 lieve mannen.. Hopelijk valt het echter vandaag weer wat mee..

Nou, ik ga nog maar even boodschappen proberen te doen,

grts!
Computer says nooooo
Update: mijn vliezen zijn tijdens het strippen gebroken bij de verloskundige!

Nu maar afwachten, summerman net gebeld, die maakt even de 2 laatste polipatienten af en dan komt hij naar huis.
Computer says nooooo
Oehlala Summer, spannend!!!

Ik zit weer op de tribune, wie doet er mee?

Veel succes, ik hoop dat het snel doorzet!!!!

Lfs!
Summer spannend hoor. Hoop voor je dat het nu niet zo lang meer gaat duren. Heel veel succes!! Is het nog steeds het plan om in bad te bevallen? Ik zal aan je denken.

Ayla slaapt wel nog steeds 6 uur achter elkaar alleen voordat ze gaat slapen is het half 2 snachts. (als we mazzel hebben, afgelopen nacht was het half 4, waarna ze gelukkig wel tot 10 uur vanochtend heeft geslapen) Verder doet Ayla mee met Luca en Lente ze begint ook verkouden te worden, ze niest ook heel veel.

En morgen gaan we met haar naar de huisarts want ze zit ineens helemaal onder de pukkeltjes, van de week zaten er alleen een aantal op haar gezichtje en toen zei de mevrouw van het consultatiebureau dat het baby acne was. Maar nu zitten ze over bijna haar hele lijfje heen dus wil er toch even door de huisarts naar laten kijken.

Isis die stuwing is echt verschrikkelijk pijnlijk he! ik heb er 4 dagen hele erge last van gehad, weet dus precies wat je voelt. Op een gegeven moment leek niets meer te helpen...

Ik ga nu even lekker een stukje wandelen met mijn meisje, en even bij mijn oma op bezoek, met haar gaat het gelukkig weer een stuk beter, ze is ook weer uit het ziekenhuis en ze geniet volop van haar eerste achterkleinkind.

Liefs van saskia
Aaaaahhh spannend Summer!!! Succes!
Summer, spannend! Binnen een paar dagen moet ze er nu nog zijn! Uiterlijk 10 jan! Hopelijk sneller! Voel je al iets van weeen?

Ben je al voor het huis weg geweest?

Ach saskia, die kids van ons ook. Wij hebben ook veel moeite om Lente in bed te krijgen. Vannacht was het ergens tussen 1 uur en half 2. Ze heeft vervolgens wel tot half 7 geslapen. Op een of andere manier is gedeelde smart toch halve smart. Heb je het gevoel dat het toch niet zo vreemd is wat je baby doet. Even een gek vraagje. Komt er ook snot uit het neusje van Ayla? Babietjes hebben namelijk nog geen neusharen. Alle stofjes ed. die in de neusjes komen laat ze niezen. Het kan een verkoudheid zijn, maar het hoeft nog niet zo te zijn. Als je bij de huisarts bent meteen maar naar kijken. Is het wel een verkoudheid dan mag je namelijk zout opgelost in een beetje gekookt water in het neusje doen (eerst laten afkoelen). Dat verlicht wat!
Vind het zelf ook erg spannend! Summerman is inmiddels al thuis! Nog niets van weeën te bekennen, wel wat gek/ gespannen gevoel, maar niet iets wat op echte weeen lijkt. Ik hoop dat dat vanavond wel goed doorzet. Huis kijken hebben we afgezegd, het vruchtwater gutst echt met sloten tegelijk eruit, telkens als ik beweeg of op sta. Was in een uur tijd al 3 broeken, 2 celstofmatten en 5 kraamverbanden verder. Ben nu aan de Tena, haha...

Saskia: wat ontzettend fijn om te lezen dat het zoveel beter gaat met je oma! Ik hoop dat ze nog lang van haar achter-kleindochter en jullie van haar mogen genieten.
Computer says nooooo
Oh oh oh wat spannend Summer. Hoop zo enorm voor je dat het gaat doorzetten binnen 24 uur zodat je nog thuis mag bevallen!

Gek ook he, om ineens nu zo dichtbij de geboorte van jullie dochter te zijn. Vond ik zelf wel althans, alsof het dan pas echt onomkeerbaar is. Summerman gespannen?

Succes en ik denk aan je!

Iets heel anders even, maar zo grappig; mijn moeder had mijn babyfotoboek meegenomen en zoals Viggo echt een kopie van zijn papa is, zo blijkt Thijn echt als twee druppels water op mij te lijken! Maffe gewaarwording. Ben nu helemaal benieuwd hoe hij op zal drogen. Moeilijk om mezelf in een mannelijk exemplaar voor te stellen.

Eerste ochtend met mijn twee mannetjes alleen behoorlijk drama. Blij dat ik nu even met een kop thee ontspannen op de bank kan zitten, nu ze allebei in diepe rust zijn. Viggo heeft ne de hele ochtend op de proef gesteld. Klierig, drammerig, echt zo heb ik hem nog nooit meegemaakt! Zielig voor ons alledrie. Voor hem, omdat het ook allemaal niet meevalt (ook omdat het in korte tijd zoveel veranderingen zijn; verhuizing, wisseling creche, zwangere mama, broertje erbij) en hij zo worstelt met zijn emoties die hij moeilijk op een andere manier kan uiten. Ook zielig voor Thijn, omdat die nauwelijks de kans krijgt om gewoon lekker rustig bij zijn mama te liggen en te drinken. En ook een beetje zielig voor mij want ik kom af en toe echt handen te kort. Geduld geduld, tis een kwestie van tijd en wennen, tijd en wennen, tijd en wennen, tijd en wennen........

Straks komt schoonvader, om Viggo na zijn middagslaap even "uit te laten" buiten. Hopelijk pikt Viggo dat.

Morgen gelukkig hele dag mijn moeder hier, hoera!
Isis, ik kan je een ding beloven, de komende weken zijn zwaar. Ruben is heel lief voor zijn zusje, maar je moet continu erg op je hoede zijn. Ben je aan het voeden, dan springt hij er zo boven op en eist de aandacht op. Ach ja, het hoort er bij en ook dit went weer.

Groetjes, Biennie
Summer, wat spannend! Oh meid, het kan nu zeker niet heel lang meer gaan duren. Lijkt mij ook wel een gek gevoel geven, dat afwachten totdat je 'iets' voelt. Meid, keep us posted! Succes!
Verdachte radiostilte van Sophy trouwens....

Zou ze haar dochter inmiddels in haar armen hebben? Ben benieuwd!
Nou inderdaad Isis, ik zat er gisteren al aan te denken.

Ben jij inmiddels al een beetje bijgekomen van vandaag? Zo te lezen ben jij behoorlijk op de proef gesteld! Arme Viggo, hij heeft ook veel te verstouwen gehad de laatste tijd. Het is altijd lastig om weer een nieuwe balans te vinden bij veranderingen, laat staan als er zoveel veranderingen kort achter elkaar hebben plaatsgevonden. Maar het komt vast goed, fijn dat je morgen je moeder om je heen hebt. Heeft je schoonvader Viggo nog een beetje kunnen entertainen?
Summer! hoe gaat het? Sorry ben wat laat op de tribune komen zitten, heb namelijk een zoon die veel aandacht vraagt en heel graag bij zijn mama wil zijn. Het liefst op mijn lijf de hele dag. Had het forum om 15.00 aangezet en reageer dus nu pas. Ik denk dat hij ook in de war is van de zkhs opname van deze week.

Ralph heeft zijn vaccinaties gehad en moest aan de monitor in het zkhs ivm zijn geschiedenis maar hij deed het helemaal goed. Hij is 700 gram gegroeid in vier weken en dat is voor een prematuur super, ze hoopten op 600. Hij heeft alleen wel bloedarmoede nu omdat hij zo snel geen eigen bloed kan maken nog. Hij werkt er hard aan en moet de 19e weer geprikt en hopelijk hoeft hij dan geen bloedtransfusie. Ze hebben gezegd dat prematuurtjes bijna allemaal een transfusie krijgen maar dat wil niet zeggen dat mij dat leuk lijkt.

Ralph sabbelt schattig op het ijzerdrankje dat hij nu krijgt, maar dat kan pas over twee weken op zijn vroegst invloed hebben, als het al iets doet, je mag het niet met melk innemen namenlijk........

isis: toen ik in het ziekenhuis lag had ik ook zo'n stuwing. Ik was echter te ziek om er iets mee te doen, dus toen hebben twee vpk's samen mijn borsten gemasseerd en gekolfd. Ik ben echt gemolken dus maar op dat moment kon het me geloof ik niks schelen.

Fabman heeft zuurkool gemaakt en dat ga ik nu lekker opeten!!
ben benieuwd hoe het met summer gaat, spannend spannend.

isolde heeft in haar korte leventje al zoveel bloedtransfusies gehad dat ik er niet meer raar van kijk.

gister gesprek gehad met de oncoloog. die vertelde dat ze volgende week maandag beenmergpunctie doen om te kijken hoe het met de leukemie er voor staat, daarna start chemo. heeft weer last van koorts en dus infectie, antibiotica die van de week gestopt was is weer herstart. voorlopig dus nog niet naar huis, kan van de chemos weer erg ziek worden in de zin van lage weerstand en grote kans op infecties.

heb een mooie kinderwagen maar die is nog steeds ongebruikt, manlief zei die gaan we verkopen maar ik wil nog tzt een 2e.... hij van niet met mij....die denkt ook gelijk van alles moet alla minuut, is dit zo gek om er aan te denken??

hoorde van de week van iemand dat die persoon kennisen heeft waarvan de baby is overleden aan eclampsie, krijg weer kippevel als ik het typ. het is wel een van de hak op de tak verhaal geworden, zit niet echt een verband tussen. nou meiden ik ga het ziekenhuis bellen voor een update over hoe het vanavond is gegaan met isolde. blijf meelezen voor alle in en outs....

liefs Jumper1
Summer, zet m op meid!

Hier goed nieuws: bevallen van een prachtige dochter op de uitgerekende datum! Goede bevalling en ze doet het super! Later meer, nu slapen
Vanaf de tribune: Gefeliciteerd met je dochter Sophy, uit ervaring weet ik, HET IS GEWELDIG!
Van harte gefeliciteerd met je dochter Sophy! Wat fijn om te horen dat ze het goed doet! Ga maar lekker uitrusten, we horen de verhalen wel op een later tijdstip
Gefeliciteerd Sophy! Lekker bijkomen nu. Hopelijk heb je een fijne kraamtijd.
Summer, ben heeeeel benieuwd hoe het met je is. Hoe de avond en nacht zijn verlopen en of je je dochter al in je armen hebt.
Sophy gefeliciteerd!!!

Ben benieuwd naar haar naam!

Summer: we wachten nog in spanning!! zet hem op!!
Summer, je bent de eerste aan wie ik dacht toe ik vanochtend op stond Ik ben, net als de anderen hier, ontzettend benieuwd of je inmiddels al bevallen bent van je dochter. Ik wacht in spanning af en hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt/is verlopen.
Jumper: ik kan helaas je alleen weer sterkte wensen! Ik hoop dat de infectie van Isolde snel weer weg is en dat ze wat op krachten komt waardoor ze de chemo beter aan kan. Ik denk aan je!
Sophy gefeliciteerd met je dochter!! Geniet er maar lekker van. En rust maar goed uit.

Jumper heel veel sterkte houdt het dan nooit eens op voor jullie...nu weer een infectie.

Zit nog op de tribune, met een hangerige Ayla in mijn armen...zou Summer haar dochtertje al in haar armen hebben?

Fabindia wat fijn dat Ralph zo goed gegroeid is zeg!!

Nu even weer wat over Ayla ben vanochtend bij de huisarts geweest nu blijkt dat de bultjes op haar lijfje geen acne is maar exceem. Ik heb een zalfje meegekregen nu maar hopen dat het snel gaat werken. En de arts van het consultatiebureau maar zeggen dat het acne was en dat het vanzelf wel weer over zou gaan...nou niet dus. Ze heeft ook heel erge last van jeuk, dus nu draagt ze krab handschoentjes. Maar als ik dan lees wat Isolde allemaal mee moet maken dan vallen Ayla haar klachten zo ontzettend mee.

liefs van saskia
Jumper, Ik heb dat ook gehad met de wagen. heb zelfs even getwijfeld of ik hem niet mee naar het ziekenhuis zou nemen. Maar onze zoon lag aan de beademing. Anders is een rondje door het ziekenhuis misschien een optie? Daar was ik al apetrots mee geweest. Ook ik dacht bij onze oudste zoon meteen aan een tweede. Om twee redenen, ten eerste dan is er iemand voor onze zoon voor in de toekomst en is hij niet alleen en omdat ik ook een normale kraamtijd wou en dat ik normaal kon genieten van mijn baby. Die roze wolk is niet zo roze om dat moment. Dus die gevoelens zijn heel normaal. Balen van die infectie. Het gaat dus weer een tijdje duren. Probeer niet te veel aan naar huis gaan te denken. Pas als je buiten staat, heb je zekerheid. Ik duim voor je dat de punctie een goede uitslag gaat geven!

Sophie, gefeliciteerd met je dochter! Hoe heet ze?

Summer, jij al aan het bevallen of in het kraambed? Een badbevalling gehad?

Liefs, Biennie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven