**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Mamavanmandy (jeetje lange naam, mag ik je mvm noemen? ) dat zijn inderdaad hele normale klachten hoor voor het eerste trimester. Ik ben zelf vorig jaar september bevallen van een dochter. Zij zal dus bijna 15 maanden zijn als ik ga bevallen. Tja, bevallen in december... het is niet ideaal. Zeker omdat naast de feestdagen mijn broer en zusje ook jarig zijn. Stiekem hoop ik dat de kleine al besluit in november te komen. Maar ja, dat heb je nou eenmaal niet in de hand. We zien wel.
ik vind het eigenlijk wel leuk, bevallen in de maand december :-)

gezellig sfeertje altijd

ik heb het ook steeds koud, maar ik ben een enorme koukleum (altijd al)... verder heb ik steeds een ongi-achtige buikpijn en veel rugpijn. Soms ben ik ook net bejaard

x
tuurlijk mogen jullie mvm zeggen haha

Oh gelukkig dat dit allemaal normaal is dus.

Ongeloofelijk hoe snel je het ook allemaal weer vergeet he.

visje is zal voor je duimen dat de kliene 31 nov al nieuwschierig word haha.

afgelopen dec was ik de hele kerst en oudejaars dag flink ziek had buikgriep en heb niks van de feestdagen meegekregen en nu heb ik mischien wel weeen.

Ook lekker toch!!!

Horen ze het gekreun niet tijdens het vuurwerk.
Haha ik voel me ook bejaard hoor, in huispak op de bank ;-)! Verder gaat het vandaag wel redelijk, heb alleen weer wat bruinverlies (houdt het dan nooit op??). Gelukkig morgen de echo dus hoef niet zo lang in de stress te zitten..

Ik heb dezelfde klachten mvm ook veel last van mn rug en soms een baksteen in mn buik. Voel me ook erg opgeblazen.

Na de bevalling wil ik wel minder gaan werken, ik werk nu 40 uur, en wil naar 32. Mijn vriend gaat proberen om 4x9 te werken zodat we allebei een dag thuis kunnen zijn. Beide oma's hebben aangeboden om een dag op te passen in de week, dus dat betekent dan 1 dag kdv. Maar ja het ligt nog allemaal in de toekomst, eerst maar even zien. Ben benieuwd, ik denk dat mijn werkgever er niet echt blij mee is en ben sowieso benieuwd of ik mn werk goed kan combineren met een kleine. Heb veel onregelmatig werk en ben ook regelmatig in het buitenland. Wel leuk natuurlijk maar het lijkt me een moeilijke combi..

Nou ga verder met bankhangen :)!

Xx es
@ mvm: herkenbaar hoor, ik heb het hele lijstje! Vorige week had ik het echt steenkoud, nu iets minder gelukkig.

De vorige keer was ik TWEE WEKEN overtijd, nou als het aan mij ligt hoef ik dat niet nog een keer. De avond voordat ik een afspraak had bij de gyn begonnen de weeën toch nog vanzelf. Maar goed, het zou in mijn geval dus zomaar een januari baby kunnen worden
@ Visje: 15 maanden verschil lijkt me best een uitdaging, maar ook heel erg leuk!

@Esther: heerlijk dat huispak, ik word jaloers. Ben nog twee wassen aan het wegwerken en de tafel aan het schoonmaken, wil naar bed! Vervelend van dat bruinverlies, gelukkig heb je morgen je echo. Succes morgen en op goede berichten!
@Mvm, ik heb het ook heel erg koud. Had ik bij de vorige ook. Mijn zoontje is van begin november 2008 (had mezelf voorgenomen om niet meer in de koude maanden te bevallen, maar het lot beschikte anders).
Lieve dames,

Ben nieuw hier, net 2 weken overtijd. Volgens berekening uitgerekend voor 21 december. Zwanger van 2e kindje, 34 jaar, eerste bezoek vk op 14 mei (dat lijkt nog een eeuwigheid te duren...). Heb een aantal dagen ook wat bruinig bloedverlies, vandaag ook weer. Ik wordt daar toch beetje angstig van, maar bij de vorige zwangerschap had ik dat ook en dat is goed gekomen.

Verder nergens last van (borsten, misselijk ofzo) alleen steenkoud en moe.

X Blue (nee, ben niet depri)
Ik was bij zoon dus op 29-12 uitgerekend en uiteindelijk op 15 januari toch nog spontaan bevallen. Vond dit erg prettig, zag zo op tegen de feestdagen. Toen weer zwanger en weer uitgerekend op de 29 ste. Dit is toen uitgelopen op een miskraam, voor de datum helemaal niet erg maar de rest erom heen was zwaar klote. Dochter is geboren op 14 mei 2009 en nu dus weer uitgerekend voor de 29ste.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb bij zoon een knip gehad en die voel ik nu 3 jaar later nog wel eens. Vooral met weersveranderingen. Bij dochter 1 hechting, klein beetje uitgescheurd.

En over vakanties, met zwangerschap van zoon zijn we met 35 weken nog naar Salzburg geweest. Tja dan maar een Oostenrijks kindje dachten wij
@Esther: heerlijk! Ik ben net thuis van werk, had nog een vergadering. En ik snakte naar gewoon lekker op de bank hangen. Raar he, wat eerst makkelijk ging (lange dagen maken) trek ik nu met heel veel moeite. Morgen begin ik later, anders houd ik het niet vol.

Jouw werk lijkt me zo te horen inderdaad lastig te combineren, vooral die reizen. Maar aan de andere kant moet je daar misschien ook ingroeien? En als je alles goed geregeld hebt lijkt het me te doen. 40 uur lijkt me wel veel. Vind je je baan erg leuk? Kan het ook in minder uren of is dat lastig op jouw werk?

Ik werk ook vaak 's avonds en hoop ook dat ik dit geregeld ga krijgen. Er zijn hier in de stad iig 24-uurs kdv's en anders oppas inschakelen (of niet meer 's avonds vergaderen...).

@zonnetje: dat koud hebben, herken ik wel. Nu is het gelukkig minder, maar de eerste weken had ik het ook steenkoud. Je lichaam is zo hard aan het werken ineens. Dat onttrekt veel energie. Lekker met een dekentje op de bank?

@visje 32: welkom. Oostenrijkse kindjes zijn vast ook heel leuk:-).

@visje81: wow, 15 maanden ertussen! Spannend om te kijken hoe dat allemaal gaat. Zitten ze wel nog even een beetje in hetzelfde ritme, dat lijkt me een voordeel.
@Visje81, anders zetten we de datum van bevallen op chronologische volgorde in de tabel? Ik wil je wel even helpen hoor (als ik dat kan).
Ja Marahbloem, op zich wel grappig een Oostenrijks kindje, uiteindelijk zorgen om niets, ik ben bijna 3 weken later bevallen dan de uitgerekende datum.

Ik mag wel in mijn handjes klappen wat betreft de kwaaltjes die de meesten toch wel hebben. Als deze zwangerschap verloopt als de andere 2 goede dan fiets ik er weer door heen. Nu alleen wel wat zwaarder met 2 kids......
@Visje81, je mag mij wel uit het schema halen hoor. Ik wil het allemaal achter me laten, en het gaat nu al een stuk beter met mij!
Zo ben bekaf. Mijn zoontje is ziek en heeft vannacht en vanochtend wel een keer of 6 overgegeven.

Dat hakt erin zeg. Kon vanmorgen de kots niet opruimen was bang dat ik zelf zou gaan hihi. Heb mijn man met een emmer en een dweil aan het werk gezet.
Fijn om te horen dat het beter gaat met je sleutels. Ik zal je uit het schema halen.

Liubi ik dacht ook al aan om het schema chronologisch te maken. Is wat overzichtelijker. Ik ga er als ik tijd heb vanavond even voor zitten. Ik hoop dat je zoontje zich beter voelt. Die gebroken nachten zijn zo slopend.

Welkom blue ik zet je vanavond ook in de tabel.
Wat spannend voor iedereen! Het lijkt me echt tergend om bruinverlies te hebben...

Ik heb me aangemeld bij de verloskundige, daar mocht ik nu heen! En wat een geluk: daar hoort een 8 weken echo bij! Maandagavond heb ik en afspraak!

We zijn eigenlijk best verwend, met 6,8,10 en 12 weken een echo!

Toch ben ik er best blij mee! Helemaal met die van as maandag!

Heb al 2 cadeautjes gehad, zo lief!

Ik heb sinds vanmiddag wel weer wat steken links onderin mijn buik, heel vervelend...

Begreep van de verloskundige ook dat de kans dat er misgaat als het hartje klopt een stuk kleiner is! Natuurlijk geen garantie maar wel prettig om te weten!
he meiden

vandaag mijn 3e dagdienst achter de rug, vreselijk druk geweest en echt dood en doodmoe ... pfff

gelukkig vanaf morgen 4 dagen vrij :-) jeej

gaan jullie nog iets leuks doen met koninginnendag ?

gr
hai dames

Jullie dus ook al aardig moe na een dag werken,ik werk zelf bij de thuiszorg als huishoudelijk medewerkster.

eiegnlijk nog maar heel kort maar ben benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Ik heb namelijk een 0 urencontract en heb ergens gelezen dat als je 3 maanden ong dezelfde uren maakt dat je dan recht heb op betaling tijdens verlof(zou wel fijn zijn natuurlijk).

En zie me dit werk eerlijk gezegd nog niet echt tot 6 weken voor de bevalling doen.Het is namelijk heel veel bukken rekken sjouwen enz.

Maar ja moet maar ff kijken hoe dat allemaal gaat.

Nog steeds een super zwaar gevoel in mijn buik ook beetje zeurend als ik zit.

Heb vandaag stiekum toch een tweede test gedaan ook al was de eerste toch erg positief ,maar gelukkig direct een dikke vette streep. hoe panaroide kun je wezen he haha.

Hebben jullie trouwens al last van een zwangerschapsmasker?

Ik wist het natuurlijk pas maandag dus vorige week en het weekend lekker zitten zonnen maar zie nu wel dat het in me gezicht vooral op bepaalde plekkern zit.

@zonnetje:lekker met een boekie op de bank straks en geniet van je vrije dagen he.

@jannemaan: wel fijn al een echo met 8 weken en zoals de vk dan zegt dan zit je wel een stuk rustiger.

ik heb me intake trouwens met 7 weken en de echo met 10 grrrrrr nog ruim 4 en een halve week wachten.
Ok, tabel aangepast! Netjes op chronologische volgorde. We zijn nu met z'n 28'en, drukke club dus. Maar wel erg gezellig We moeten maar kijken wat we doen, splitsen of niet.

Misschien is het leuk om ook in de tabel bij te houden wie al een hartje heeft gehoord? Ik zat ook te denken dat het mij wel leuk leek om bij het hoeveelste kindje ook de leeftijd van de andere kinderen te zetten. Ik vergeet dat namelijk de hele tijd (zwangerschapsdementie?).

Als er iets niet klopt geef maar een gil. Diegene die al een hartje hebben gehoord en het leuk lijkt dit in het schema te zetten, moeten dit ook even aangeven.

Jannemaan, ik wist niet precies wanneer je uitgerekend was en ook je leeftijd niet. Wil je dit nog even doorgeven.
Esther hoe is het gegaan vandaag? Alles goed?
@Visje, mooi geworden!

Zo is het lekker duidelijk.

Hier nog geen hartje dus ja, dat hartje in het schema kan ook nog wel ff weg blijven.

@Koninginnedag, hier niks. Ik woon bij de oosterburen dus uiteraard doen die niks.

We zijn met twee 'buitenlanders' hier op het decembertopic. Leuk leuk!

@Alejandra, een kerstkindje hihi. Is jouw zoontje ook zo aanhankelijk. Sinds de positieve test is het echt erg. Zoonlief wil de hele dag alleen maar bij mama zijn!
Schrijft iedereen nog actief mee trouwens?

Visje, mooi geworden hoor!

Ik heb weinig puf de laatste dagen. Druk met mn studie/werk/gezin etc. Word ook steeds misselijker. Blij (klinkt gek), want is voor mij hét teken dat mijn hormonen goed beginnen te werken. Ik kijk de dagen weg tot as dinsdag...
Ha meiden,

Alles is goed gegaan vandaag, ik was enorm zenuwachtig vanmiddag, gelukkig was het heel druk vandaag op het werk dus heb niet de hele tijd zitten piekeren.. Maar goed de echoscopist kon het kindje gelijk zien, en dat het een kloppend hartje heeft . Het hartje klopte heel stevig zei ze, dus ze zag geen reden voor mij om me druk over te maken. Ze kon niet zien waar het bruinverlies vandaan komt, alle wanden van mn baarmoeder zien er goed en stevig uit.

Ik ben nu precies 8 weken en ben op 9 dec uitgerekend. Op 1 of 2 juni hebben we weer een echo en dan doen wordt de combinatietest uitgevoerd, na de vakantie dus. Oww maar we zijn zo blij nu !

@ Visje, wat mooi de tabel in chronologische volgorde!

@ Blue, welkom en van harte gefeliciteerd!!!

@ Jannemaan, wat fijn zoveel echo's!

@ Zonnetje, ik weet nog niet precies wat wij gaan doen met koninginnedag. Ik denk dat we de stad even ingaan, en misschien even langs de wijk waar veel vrienden van ons wonen..

@ mvm dat klinkt als zwaar werk. Maar volgens mij klopt dat wel van dat contract, ze zijn je dan verplicht te vergoeden wat je de laatste paar maanden hebt gewerkt.

Nee heb nog geen last van een zwmasker, ik ben zelfs nog onder de zonnebank geweest voor ik het wist, maar gelukkig nergens vlekjes. Ik heb wel voor mn vakantie factor 50 zonnebrand ingeslagen

@ Apple, volgens mij krijgt iedereen nu steeds meer last van kwaaltjes. Ik was net uit eten (in de zaak van mn vader) maar heb het hoofdgerecht maar afgezegd, zo snel zit ik vol.. Ook een beetje jammer, maar tegen heug en meug eten kan ik nu echt niet.. We balen dat je je zo slecht voelt!

Nou meiden ik ga zo lekker douchen en slapen, morgenochtend naar de verloskundige voor het eerst ben benieuwd. Gelukkig gaat manlief mee, dat is wel erg fijn !

XXX
Annepiet, zolang je privé verzekerd bent in Bolivia, dan is er hier een prima gezondsheidszorg beschikbaar. En dat ben ik dus. Bij de openbare gezondheidszorg is ook alles wel redelijk geregeld, alleen moet je dan vaak lang wachten omdat de ziekenhuizen vrij vol zitten.

Marahbloem, mijn echo´s worden vergoed. Volgens mij is hier standaard ongeveer hetzelfde ritme als in Nederland, met 10 wkn, 20 wkn, 35 wkn en verder als het nog nodig is. De vorige keer had ik echter veel meer echo´s, iets van 5 of zo. Niet vanwege een speciale reden, meer omdat de arts het leuk vond, had ik het idee.

Ik woon 5 jaar in Bolivia en ik werk tegenwoordig als onafhankelijke consultant, een soort zzp-er zeg maar, op het gebied van rurale planning. Is leuk, verdient goed en ik kan mijn uren flexibel indelen wat erg handig is (zeker met nog een 2e kind erbij).

Wat voor werk doe jij? Trouwens, heerlijk dat je een weekend naar de Ardennen gaat.

Esthervw, ja helemaal grenzenloos verliefd hier, haha. Toen ik hier net ging wonen werd ik zelfs op hyves benaderd door de redactie van dat programma, die hadden via via via van mij gehoord. Maar ik wilde liever niet op tv dus dat ging niet door.

Mijn man is inderdaad Boliviaans, die heb ik ontmoet toen ik hier mijn afstudeeronderzoek deed.

Fijn dat de echo goed was!

Juf, van mijn eerste kind ben ik in Bolivia bevallen, en nu hopelijk weer. Ik was best tevreden over hoe het de eerste keer allemaal ging.

Stormpje, wat fijn dat het hartje zo goed zichtbaar was!

Mamamandy, gefeliciteerd dat je ook zwanger bent!

Ik heb ook zo’n zwaar gevoel in mijn buik, dat had ik eerst helemaal niet. Ach ja, gewoon maar een beetje aan toegeven.

Voor mij is december trouwens een van de heetste zomermaanden, dus ik ben ook wel benieuwd hoe dat zal gaan met een dikke buik.

Liubi, mijn zoontje is al sinds ik gestopt ben met de borstvoeding gek op mijn buik, hij wil altijd graag mijn buik aaien, aan de navel zitten, etc. Maar ik merk eigenlijk niet echt dat hij nu aanhankelijker is. Het is altijd wel een knuffeldiertje.
Oh ja, en ik wilde vanmiddag een afspraak maken voor de eerste echo, maar de echoscopiste is afwezig tot maandag. Dus volgende week nog maar eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven