Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Bij ons duurt de OR altijd zo lang. De mr is om 9 uur afgelopen. Is ook nog wel gezellig trouwens, maar dat komt door de leuke juffen die erin zitten (waarvan 1 dus goede vriendin is).

Ik dacht toen bij g ook dat ik nog alle tijd had (oudste twee allebei 10 dagen te laat) en was dus helemaal overvallen toen hij 'maar' twee dagen te laat was. Kan dus toch wel Blog!
Klinkt wel alsof je er relaxed in staat Blog. Houden zo!

N heeft al een tijdje een kussen, inderdaad kinderkussen van de Hema en ze gaat ook echt niet meer slapen zonder.

Ik zit overigens officieel niet eens in de OR maar in de MR, maar daar zit bij ons veel overlap in mensen in en daardoor was het gebruikelijk dat iedereen bij alle vergaderingen was. Heb me gisteren dus wel bedacht dat ik dat niet ga doen, er waren nu ook nog 2 extra nieuwe leden voor de OR dus die groep is groot zat. Laat mij dan maar lekker de MR doen.
Hier ook hoofdkussen aangeschaft toen Hansje naar groter bed ging. Maar hij moet er in zijn eigen bed niks van hebben. Hij ligt ook altijd met hoofd strak tegen het hoofdeinde aan. In ons bed ligt hij wel altijd op kussen...

Wicki, wel lekker even zo'n dagje met alleen ieniemini.

Blog, spannend....
Hier ook nog een ledikantje, een grote ijsbeer wordt als kussen gebruikt. Hij vraagt niet om een kussen of groter bed dus laat het voorlopig maar even zo.

Wicki, fijn dat je eventjes niet je aandacht hoefde te verdelen. Lijkt me soms best lastig. Niet te vergelijken maar heb het hier weleens tussen man en kind ;) Gaat het goed met ieniemienie?

Miss, hier ook een ventje met koorts afgelopen dagen. Ontstoken oogjes erbij en veel genies. Hij is gewoon in de winter één keer in de maand ziek. Beterschap voor G!

En lekker, sushi eten. Ik ga vrijdag met wat vriendinnen, kan ik heel de week naar uitkijken.

Lekker een beetje verwennerij zo net voor de bevalling, Blog. Wat klink je ontspannen, heerlijk.

BMS, ik wil ook graag digitale tv. Alleen eigenlijk voor die zender 24 kitchen. Ben gek op eten en alles eromheen maar ben ook nogal verslavingsgevoelig wat dat betreft dus misschien beter voor mij van niet. Volg nu wel Masterchef Australië maar dat is maar 40 minuten per dag. Voel je je alweer wat beter? Misschien moet je maar even niets willen doen en echt tot rust komen. De afgelopen periode heeft waarschijnlijk veel van je gevraagd.
Blog, ik vind je ook erg relaxed klinken. Houden zo!

Miss, stomme vraag misschien, maar wat is MR? Ik zit zelf in de OC van het kdv en vind dat wel ok. Er worden meestal niet heel hoogdravende dingen besproken, maar ik ben wel altijd snel op de hoogte van wat er binnen het kdv gebeurt en dat is goed voor mijn nieuwsgierigheid. Bovendien zitten er wel leuke moeders bij.

Wicki, hoe is je dag bevallen met alleen ieniminie? Wel lekker, denk ik?

Mmm, veel van jullie gebruiken dus al wel een kussen? Ik twijfel nog. Ze vraagt er namelijk niet om. We willen echter wel eens van die slaapzakken af en dat doen we tot nu toe niet, omdat ze zo omhoog kruipt in bed en we denken dat ze het dan misschien te koud krijgt. Vandaar dat ik dacht dat een kussen misschien kon helpen, maar ik lees al dat dat niet het geval is :-)

En spenen? Uk krijgt hem alleen als ze naar bed gaat en als ze moe terug komt van kdv is het het eerste wat ze gaat halen. Eigenlijk ben ik dat vieze ding wel zat, maar als zij er zoveel waarde aan hecht, vind ik het ook wel sneu om hem weg te doen.
Q heeft ook nog een slaapzak. Ik zou er ook wel vanaf willen maar hij nog niet. Ik probeer het weleens maar dan liggen binnen het kwartier zijn dekbedje en pyama op de grond. Meestal valt hij dan toch in slaap maar ik vind dat een beetje zielig, al lijkt het alsof hij geen last van de kou heeft.

Hier ligt hij inderdaad ook bovenin, met of zonder ijsbeer. En een speen heeft hij nooit gehad, hij duimt. Vraag me ernstig af hoe ik dat af moet gaan leren.
CD domme vragen bestaan nie toch? MR is medezeggenschapsraad. Dus waar hè meedenkt over beleid enzo. Vind ik erg leuk (zie ook OR verleden op werk ), en ik vind het ook belangrijk om de juffen ook eens op een andere manier te spreken..

Zo, net even nieuwe schoenen voor j gekocht. Was hard nodig. Hij had laarzen van de winter, maar de hakken waren zo kapot van binnen at hij letterlijk naast zijn schoenen liep.. Eens kijken hoe lang hij hiermee doet. Verder ook nog stoere broek voor hem gekocht (met van die bretels die loshangen), hij was helemaal blij (leuk vind ik dat dan)

En nu zo omkleden, nog een rondje judo heen en weer en dan lekker sushi-time!
MissBR, zo leuk ja ales ze blij zijn met iets nieuws. Zoon heeft echt een week lang aan iedereen laten zien dat hij nieuwe sokken had. Die had hij zelf uit een bak mogen grabbelen, dus dat was een belevenis.

Hier slaapt zoon zonder kussen, niet eens aan gedacht om hem er een te geven. Hij start nu nagenoeg elke nacht in zijn peuterbed, en verhuisd in de loop van de nact naar ons bed. Soms om 23 uur al, soms pas tegen 6 uur. Zijn slaapzak wilde hij vorige week niet meer aan en dat is nu dan ook wel klaar, denk ik. Ja, soms woelt hij zich bloot, maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Een speen heeft zoon nooit gehad en hij duimt ook niet.

Ik voel me vandaag al wat beter. Mijn moeder was er weer, die komt elke woensdag en vanaf nu ook elke vrijdag. Vandaag niet zoveel uitgevoerd, maar het plan is om elke keer als zij er in een klein klusje te doen, zodat straks alles echt klaar is voor de baby komt. Er moet nog veel uitgezocht en gewassen worden, wieg in elkaar zetten, trapkast opruimen, diepvries ontdooien, gordijnen wassen, nou ja, allemaal dingen die je nooit doet, maar nu met mijn nesteldrang ineens moeten.

Het is nu ook duidelijk wie van mijn collega's welke klassen gaan overnemen, dus ik ben vandaag bezig geweest met overdracht schrijven en ga volgende week even langs. Dan is dat ook echt klaar. Ik zag in het wekelijks personeelsblaadje dat er al in stond dat ik met vervroegd verlof ben, dat is fijn, hoef ik dat tenminste ook niet meer uit te leggen. En komende week gaat de vervanging al in, dus dat is super.

Broer is nu echt goed aan het opknappen, die ging vandaag traplopen (ze wonen 4 hoog zonder lift en hij was van plan eens te kijken hoeveel hij er kon zonder rusten tussendoor).

Schoonvader heeft in het weekend nog een epileptische aanval gehad, maar hij blijft er vrij nuchter onder.

Schoonzus ook alweer 35 weken zwanger, jahoo!

Blog, spannende tijden....
Volgens mij heb ik ook nooit last van nesteldrang gehad, tenminste niet zoals BMS het omschrijft

Fijn dat er weer betere berichten over je broer zijn BMS.

Kussen heeft zoon hier wel, alleen ligt die nog ergens in een kast. Heb hem nog niet gebruikt, misschien omdat ik dat nog een beetje eng vind. Hij klimt nu wel uit z'n bed 's ochtend en 's middags als hij wakker is. Eerder kon hij dat wel, maar bleef hij liggen tot ik hem kwam halen. Ik hoor nu opeens om 6.30 naast me: hallo, ik ben er weer!

Miss, leuk he, shoppen voor de kids. Ik heb gister van die Puma sneakers, hoge, voor zoon gekocht. Zo leuk!

Blog, je klinkt inderdaad ontspannen. Is de misselijkheid ook wat minder?

Digitale tv vind ik ideaal. Zeker ook uitzending gemist, zowel voor mezelf als voor zoon. Die is nl. gek op Zandkasteel en da's wel even handig voor onder het koken.

Was maandag niet lekker en ben niet gaan werken, voelde als een opkomende griep. Nu gaat 't wel weer, maar heb vanmiddag even dankbaar gebruik gemaakt van de oppas en ben mijn bed in gedoken. Voelde als een luxe!
Volgens mij zijn we met z'n allen keihard toe aan het voorjaar! kom maar door met die zon! We hebben het wel een beetje gehad met verkoudheden en griep.

Miss, klinkt goed de shopsessie, en vooral ook de reactie erop! Uk is ook altijd heel enthousiast over nieuwe kleren en wil ze dan vaak direct aan. Wel grappig.

BMS, je klinkt alweer wat beter en gelukkig vanuit je broer ook positeive berichten!

Gaudi, fijn dat je de oppas even hebt kunnen benutten om bij te slapen. Goed om te lezen, dat je goed voor jezelf zorgt!

En nu ik toch in de vragenmodus zit, gooi ik er nog maar een in. Hoe hebben jullie dat geregeld met BSO? Per wanneer laten jullie dat ingaan? Uk is halverwege juli jarig en volgens mij hebben wij tot eind juli kdv. Ze zou dan per 1 augustus naar de BSO kunnen, maar zit dan nog niet op school. Is dat prettig om daar alvast aan te wennen, voor die tijd? Of is de koppeling met school juist fijner?
Ff snel, Pansje is aan het mopperen.

CD, slaapzak was hier van ene op andere dag bekeken. Speelde mee dat zo op kdv op peutergroep niet meer in slaapzak slapen. En die speen, ik wil er ook van af, maar Hansje begint er juist steeds meer om te vragen. Wij doen het hetzelfde als jullie, alleen met slapen en heel soms als hij heel erg moe is. Maar nu wil hij dat ding liefste continu, maar dat vertik ik. We wat strijd, dus extra tijd voor ook nog die slaapjes, zie ik even niet zitten. Hoewel ik gsiteren eindelijk logopediste voor zijn eindeloos kwijlen heb gebeld voor een afspraak. En zij vroeg meteen: gebruikt hij een speen...?

Goede vraag ook over BSO, nog helemaal niet over nagedacht.Ik dacht eigenlijk dat kdv tot nieuwe schooljaar doorliep als ze in juli zijn geboren. Gelukkig hoeven we voor school nog niks te vrezen in ons nieuwe woonplaats: pas inschrijven voor 1 april voor schooljaar dat daarna begint.
BMS, fijn dat je je al weer wat beter voelt. En je broer gelukkig ook. En hulp van je moeder is ook wel prettig nu. Maar die nesteldrang van jou is wel heel erg zeg Gordijnen wassen?!
Jaaaaa, zon!! Het is nu best lekker, wat verlang ik dan enorm naar het voorjaar. Lekker naar buiten!

Gisteren lekker gegeten en bijgekletst. Vanmorgen beetje bijgeslapen, want vannacht beetje onrustig. Is toch wel vol. Twee van die ukkies erbij... Heb nu voor allebei een stickerlijst gemaakt, als ze in hun eigen bed blijven, krijgen ze een sticker. Na 5 keer een cadeautje.. Eens kijken of we het daarmee kunnen doorbreken

Nu is g weer naar school (gelukkig weer beter) en ben ik even alleen met s.

Cd, ik kan je niet helpen met je vraag, heb hier geen bso. Maar heb je een keus? Wat doe je als je niet al voor school met bso wil beginnen?
CD, in jouw geval weet ik het niet, maar schoolvakantie is bij mij langer dan mijn eigen vakantie. Als jij van 1 aug tot aanvang school vrij bent kan je haar thuis houden, maar in de vakantie is het wel rustiger wennen natuurlijk.

Moet even kijken hoe de bouwvak volgend jaar valt, mocht het half juli al beginnen dan stopt dan ook kdv en gaat ie daarna (dat is dan nog in de schoolvakantie) ook al naar de bso. Kan ie mooi met zijn zus mee. ALS er dan tenminste een plek is, totnutoe heb ik alleen plek op woensdag en niet op dinsdag...

Tsss ik lees hier van alles over zon (was hier vanmorgen ook hoor) maar nu trekt er even een flinke maartse (hagel)bui over en is het gewoon donker binnen!

BMS, fijn dat jij en je broer weer wat opkrabbelen! Nu lekker even bijtanken (niet overdrijven met die nesteldrang dus!)

Ik ga straks even bij mijn zusje op bezoek, ze ligt sinds gisteren weer in het ziekenhuis met verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging. Ze willen haar zo snel mogelijk inleiden maar blijkbaar zit alles nog potdicht, en kan het daarom niet. Ik word dus al heel snel weer tante!

Ze houden haar natuurlijk wel heel goed in de gaten maar vraag me wel af hoelang ze kunnen wachten en wat ze doen als over een paar dagen inleiden nog steeds niet kan...(ze is nu 37+2)

Ga ik daarna meteen even naar de hema, beddengoed kopen, kunnen we komend weekend het kasteelbed opzetten!

Heb destijds voor meisje een peuterkussen gekocht, daar slaapt ze nog steeds op, zal er voor zoon ook zo een halen...
Het lastige vind ik eraan dat er veel onzekerheden zijn. Ik weet nog niet wanneer de schoolvakantie afgelopen is in 2013, omdat er een wetsvoorstel in de maak is. Afhankelijk van of dat wel of niet aangenomen wordt, eindigt de vakantie 18 augustus of 25 augustus. Ik weet in 2013 nog niet of en wanneer we met vakantie zullen gaan. En ik weet niet hoe uk er tegen die tijd in staat. Misschien staat ze wel te springen om te starten bij de BSO.

Bij ons KDV/BSO kun je starten halverwege of aan het begin van de maand. Gisteren had ik het er even kort over met de adjunct directeur en die gaf aan dat er wel een mouw aan te passen is en dat ze een wenprocedure hebben met de BSO. En er is nu geen wachtlijst meer voor BSO. Alleen voor KDV wel en als uk naar school gaat, wil ik de woensdag vrij ipv de maandag en moet ik dus ook de dagen van ukkie omgooien. Vandaar dat ik er nu al mee bezig ben.
Ah digitale tv is hier nog iets wat moet gebeuren. We hebben het wel al en het kastje is ook al maanden in huis maar is nog steeds niet aangesloten. Komt vriend op de een of andere manier niet aan toe. Hmm moet misschien binnenkort me er zelf maar in verdiepen.

Moontje op de bbc is op woensdagavond ook masterchef en tot voor kort ook elke dag op canvas/ketnet om een uurtje of 5.

Haha vind tv over koken ook erg leuk maar kook zelf eigenlijk nooit zo uitgebreid.

Ha nesteldrang is toegeslagen BMS. Is een goed teken (voel je je vast al weer wat beter). Fijn ook dat vervanging nu geregeld is.

Ik ben net weer even op stap geweest met ieniemini. Heerlijk weer. Ik woon op loopafstand van het centrum (ongeveer anderhalve kilometer) en dat is een perfect rondje om te lopen. Probleem is wel dat het zo een duur verlof wordt want ik koop natuurlijk ook van alles

Over BSO heb ik eigenlijk nog niet nagedacht CD. Ik bedenk mij dat ik maar eens contact op moet gaan nemen met de BSO. Hopelijk niet te laat maar anders is er een andere in de buurt die volgens mij ook heel goed is.

Spannend van je zus Blondie... Hopelijk lukt het inleiden op niet al te lange termijn. Met mini had ik hetzelfde (tenminste het inleiden en hoge bloeddruk ik had wel al wat ontsluiting waardoor het heel snel ging).

Hoe gaat het nu met je Gaudi. Voel je je alweer beter?

Pada hoe is het met de drukte? Bij vriend is het nu weer wat rustiger gelukkig (zal wel weer komen waarschijnlijk).

Vriend heeft het direct prive ook weer drukker want hij is maandagavond weggeweest, had gisteren een vriend op bezoek, gaat vanavond uit eten en zaterdagavond gaat hij ook weg.

Merk dat ik het dan direct weer drukker heb.... pff binnenkort ook maar weer eens wat regelen.
Ahhh ik weet dat het nog niet kan maar ik zou zweren dat ieniemini net voor eerst een hele mooie grote lach liet zien.
Ah, lief!!

Missie beddengoed is hier hopeloos gestrand. Zoon vertoonde een zeldzaam staaltje peuterpubergedrag, heb alle spullen terug ing de schappen gekwakt en met een brullende zoon achter me aan de winkel uitgelopen...
Ojee blondies.... Dat is jammer! Nu nog eens terug zonder zoon?

Wicki: wat lief!!! (en wat een vreselijke opmerking voor mijn hormonen!)

Pff, ben moe. Was lange dag, zo mijn nestje in.
Goh wat rustig hier.

Balen van het peuterpuberen Blondie. Is wel weer heel actueel als ik hier (en op hyves) lees.

Gisteren ook een hele strijd gehad met mini. Aan de ene kant twijfel ik of het met de baby te maken heeft maar als ik jullie verhalen lees weet ik weer dat het ook gewoon leeftijd is.

Weer een beetje bijgeslapen miss?

Even kijken wat we vandaag gaan doen. Ik merk dat ik enorm zin heb om op vakantie te gaan (of er even een weekendje uit).

Binnenkort maar eens kijken of ik wat kan regelen.

Ben ook gewoon toe aan voorjaar/lekker weer.
Ja! Slaap al een paar nachten weer zonder kinderen ini mijn bed (de sticker methode werkt!) en dat is toch wel rustiger. Gisteren leuke avond gehad met de buren, heel gezellig gegeten en kinderen leuk jgespeeld.

Nu oudste twee naar sport/scouting en ukkies aan de warme choco (met slagroom ) en dan eens kijken wat de rest van het weekend brengt. Even plannetje bedenken voor komende maandag, kinderen studiedag en vriend ook thuis wsl, dus ideale dag om iets leuks te gaan doen.. Iemand ideeën?

Enne blog: ik vind toch wel dat je nu meldplicht hebt!
Miss, wat goed dat het stickeren werkt. Moet ik ook echt eens gaan doen. Hansje wirdt steeds begin nacht wakker en wil niet meer in eigen bed slapen. Oh en die speen... Hij zeurt halve dag erom.

Dit weekend alleen met kids. Straks met vriendin naar speeltuin, morgen nog even zien... Maandag moet ik werken, miss.

Wicki, lekker er even uit! Al aardig in nieuw ritme dan? Ik moest er niet aan denken de eerste weken met die onrustige avonden en nachten.
quote:MissBR schreef op 10 maart 2012 @ 09:53:

Enne blog: ik vind toch wel dat je nu meldplicht hebt!Meld! Met baby in de buik. Vandaag 40 weken, maar het is nog erg rustig hier.
Spenen maak ik me nog niet zo druk over nu. Eerst maar lekker slapen

Dus ik zou t maar proberen met de stickers, kan geen kwaad natuurlijk.. Zeker g snapt t erg goed en kwam vannacht/vanmorgen om half 6 aan ons bed dat ie zijn speen kwijt was, maar is daarna weer lekker verder geslapen in zijn eigen bed tot na 8 uur vanmorgen. En s sliep toen nog (waren ook wel tamelijk laat erin, door bezoek buren).

Jammer Blog... Nog even wachten dan maar.. Sterkte!
Vandaag 40 weken.. spannend hoor Blog. Bij mij was 's ochtends ook nog niets aan de hand en na een bezoekje aan de AH kwam het ineens opzetten

Oh en bij mini stond shoarma op het menu en nu bij ieniminie ook (beide keren niets van gehad) dus dat wil blijkbaar ook helpen

Oh uitjes vind ik altijd goed LB. Toen mini nog geen vier weken was stonden we al op de camping. Juist als ze zo klein zijn kun je nog makkelijk weg. De nachten zijn redelijk te doen gelukkig (zeker als ik vergelijk met anderen) maar hoop wel dat hij over niet al te lange tijd een nachtje doorslaapt.

Ik zit er over te denken om het laatste weekend van mijn verlof samen met mijn vriend nog een nachtje zonder kinderen ergens naar toe te gaan.

Is het bij jullie ook zo geweldig weer? Je hebt direct meer energie.

Oh ienimini wordt wakker zal even bij hem gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven