Dikkertje Dap
maandag 16 mei 2011 om 09:53
Dikkertje Dap klom op de trap
’s morgens vroeg om kwart over zeven
om de giraf een klontje te geven.
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,
weet je, wat ik heb gekregen?
Rode laarsjes voor de regen!
’t Is toch niet waar, zei de giraf,
Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.
O Giraf, zei Dikkertje Dap,
’k moet je nog veel meer vertellen:
Ik kan al drie letters spellen:
a b c, is dat niet knap?
Ik kan ook al bijna rekenen!
Ik kan mooie poppetjes tekenen!
Lieve deugd, zei de giraf,
kerel, kerel, ik sta paf.
Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,
mag ik niet eens even bij je
stiekem van je nek af glijen?
Zo maar eventjes voor de grap,
denk je dat de grond van Artis
als ik neerkom, heel erg hard is?
Stap maar op, zei de giraf,
stap maar op en glij maar af.
Dikkertje Dap klom van de trap
met een griezelig grote stap.
Op de nek van de giraf
zette Dikkertje Dap zich af,
roetsjj, daar gleed hij met een vaart
tot aan ’t kwastje van de staart.
Boem!
Au!
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.
Morgen kom ik weer hier met de trap.
’s morgens vroeg om kwart over zeven
om de giraf een klontje te geven.
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,
weet je, wat ik heb gekregen?
Rode laarsjes voor de regen!
’t Is toch niet waar, zei de giraf,
Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.
O Giraf, zei Dikkertje Dap,
’k moet je nog veel meer vertellen:
Ik kan al drie letters spellen:
a b c, is dat niet knap?
Ik kan ook al bijna rekenen!
Ik kan mooie poppetjes tekenen!
Lieve deugd, zei de giraf,
kerel, kerel, ik sta paf.
Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,
mag ik niet eens even bij je
stiekem van je nek af glijen?
Zo maar eventjes voor de grap,
denk je dat de grond van Artis
als ik neerkom, heel erg hard is?
Stap maar op, zei de giraf,
stap maar op en glij maar af.
Dikkertje Dap klom van de trap
met een griezelig grote stap.
Op de nek van de giraf
zette Dikkertje Dap zich af,
roetsjj, daar gleed hij met een vaart
tot aan ’t kwastje van de staart.
Boem!
Au!
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.
Morgen kom ik weer hier met de trap.
donderdag 9 juni 2011 om 22:32
ja, was rustige dag he? ikzelf grootste deel van de dag geveld door heftige migraine-aanval (zucht: nu al drie dagen op rij). ben nu redelijk helder, had leuke avond met vriendin die kwam eten. hopen dta het morgen niet terugkomt.
helemaal naar Nijkerk pada! dat is een eind! (nog zin om langs te komen?)
ik ga nu lekker slapen (hoop ik dan) vriendlief pas ergens morgennacht weer thuis (zucht), morgen rommeldagje thuis denk ik.. (iemand nog zin om me gezelschap te houden?)
helemaal naar Nijkerk pada! dat is een eind! (nog zin om langs te komen?)
ik ga nu lekker slapen (hoop ik dan) vriendlief pas ergens morgennacht weer thuis (zucht), morgen rommeldagje thuis denk ik.. (iemand nog zin om me gezelschap te houden?)
donderdag 9 juni 2011 om 22:39
Haha klopt die privezwembad kan ik even niet aan
Ik moet nog "heel lang" werken voordat ik op vakantie kan..
Heb je de ab druppels nog gekregen??
Scuba sterkte met de laatste loodjes.
Ik heb net te horen gekregen dat ik een voldoende heb voor mijn eindpaper.... Blij dat ik daarmee klaar ben.
Ik ga zaterdag op stap ik heb er heel veel zin in. Wordt vriend net gebeld, door een goede vriend van hem, dat hij kaartjes voor pinkpop heeft. Vriend gaat dus het hele weekend op stap.
Er is altijd baas boven baas... Moeten maar even kijken hoe we het oppastechnisch gaan doen...
Verder geen spannende dingen hier...
Ik moet nog "heel lang" werken voordat ik op vakantie kan..
Heb je de ab druppels nog gekregen??
Scuba sterkte met de laatste loodjes.
Ik heb net te horen gekregen dat ik een voldoende heb voor mijn eindpaper.... Blij dat ik daarmee klaar ben.
Ik ga zaterdag op stap ik heb er heel veel zin in. Wordt vriend net gebeld, door een goede vriend van hem, dat hij kaartjes voor pinkpop heeft. Vriend gaat dus het hele weekend op stap.
Er is altijd baas boven baas... Moeten maar even kijken hoe we het oppastechnisch gaan doen...
Verder geen spannende dingen hier...
vrijdag 10 juni 2011 om 14:13
Hmmm, en alweer zo'n rustige dag hier? We zakken een beetje in hoor!
Heb alleen zelf ook niks te melden, dus echt een toevoeging is dit ook niet...
balpen, fijn dat de KA nu wel tevreden is over je zoon. Niet meer van die aanvallen gehad dus? Gelukkig maar!
Wicky, gefeliciteerd met je voldoende, krijg je nu opslag?
Ik moet nog 5 weken werken voor ik vakantie heb...word al moe als ik eraan denk...
Heb alleen zelf ook niks te melden, dus echt een toevoeging is dit ook niet...
balpen, fijn dat de KA nu wel tevreden is over je zoon. Niet meer van die aanvallen gehad dus? Gelukkig maar!
Wicky, gefeliciteerd met je voldoende, krijg je nu opslag?
Ik moet nog 5 weken werken voor ik vakantie heb...word al moe als ik eraan denk...
vrijdag 10 juni 2011 om 14:40
En ook ik heb niet echt iets te melden.
Balpen, fijn dat arts tevreden is over zoon!
Wicki, gefeliciteerd met je voldoende. Wat zul jij opeens veel vrije tijd hebben, of niet?
Met Pansje gaat het nog steeds goed, hoewel ze steeds meer last krijgt van darmkrampjes. Aangezien bij Hansje er niks tegen hielp. heb ik nu ook niet de illusie dat het snel overgaat. Gewoon maar op instellen dat we veel moeten troosten en masseren enzo. Ze is gisteren gewogen, en was sinds dag 2 een halve kilo aangekomen. Helemaal prima, ondanks dat er regelmatig wat van de voeding weer terug komt (ken ik van Hansje helemaal niet). Gisteren ook eerste lange autorit gemaakt en dat ging helemaal goed. Denk dat ik zo verstandig even met een boek op bed ga liggen....
Balpen, fijn dat arts tevreden is over zoon!
Wicki, gefeliciteerd met je voldoende. Wat zul jij opeens veel vrije tijd hebben, of niet?
Met Pansje gaat het nog steeds goed, hoewel ze steeds meer last krijgt van darmkrampjes. Aangezien bij Hansje er niks tegen hielp. heb ik nu ook niet de illusie dat het snel overgaat. Gewoon maar op instellen dat we veel moeten troosten en masseren enzo. Ze is gisteren gewogen, en was sinds dag 2 een halve kilo aangekomen. Helemaal prima, ondanks dat er regelmatig wat van de voeding weer terug komt (ken ik van Hansje helemaal niet). Gisteren ook eerste lange autorit gemaakt en dat ging helemaal goed. Denk dat ik zo verstandig even met een boek op bed ga liggen....
vrijdag 10 juni 2011 om 16:33
Hier alles ok. Hele drukke tijd op het werk, zo vlak voor de zomer. Volgende week uitslagen, spannend! Verder eindactiviteiten enzo. Gisteren echt iets heel gaaf gedaan, ik zal het wel ff op hyves zetten.
Schoonouders blijven sukkelen, maar tot nu toe lijkt het allemaal niet zo ernstig als het er soms uitzag. Gelukkig!
Mans nieuwe baan bevalt vooralsnog goed.
Kort maar krachtig zo, maar dan weten jullie het weer. Ik laat me binnenkort wel weer eens uitgebreid horen.
Schoonouders blijven sukkelen, maar tot nu toe lijkt het allemaal niet zo ernstig als het er soms uitzag. Gelukkig!
Mans nieuwe baan bevalt vooralsnog goed.
Kort maar krachtig zo, maar dan weten jullie het weer. Ik laat me binnenkort wel weer eens uitgebreid horen.
vrijdag 10 juni 2011 om 19:48
En nog zo iemand die weinig te melden heeft. Het gaat lekker hier. Ukkie moest gisteren weer naar het cb en is weer helemaal goedgekeurd. De prikjes waren minder. Ze heeft hartverscheurend gehuild. En Uk die mee was, deed net zo hard mee. s' avonds gingen manlief en ik naar cabaret en zijn zus paste op. Was wel heel naar, want ukkie had enorme huilbuien, omdat ze last had van de prikken, ondanks de paracetamol die ik gegeven had. Gelukkig is het nu weer over.
Miss, gaat het beter met je hoofd? En is er nog iemand langsgekomen?
LB, fijn dat je meisje het zo goed doet!
BMS, zag er gaaf uit zeg, dat filmpje!
Balpen, klinkt gaaf zeg die vakantie (ben helemaal niet jaloers ofzo )
Miss, gaat het beter met je hoofd? En is er nog iemand langsgekomen?
LB, fijn dat je meisje het zo goed doet!
BMS, zag er gaaf uit zeg, dat filmpje!
Balpen, klinkt gaaf zeg die vakantie (ben helemaal niet jaloers ofzo )
vrijdag 10 juni 2011 om 20:43
Hey sebas, hebben jullie 't lekker gehad? Mooi weer?
Vandaag had ik een lange dag, om 4 uur nog een belangrijk staf-overleg met bestuurders. Was m.n. wat gestresst omdat dit soort dingen altijd uitlopen en ik in ieder geval moest blijven totdat mijn agendapunt was behandeld. En moest zoon natuurlijk ook nog bijtijds ophalen. Gelukkig allemaal goed gegaan, was wel later dan normaal, maar zoon was gelukkig nog heerlijk aan het spelen en daarna was hij niet te moe om nog enigszins behoorlijk te eten.
Pfff, af en toe is het wel pittig de combi werk/zoon. Maar ben altijd wel trots als het weer is gelukt zeg maar
Miss, hoe is het nu? Wat balen dat je net nu migraine hebt!
Balpen, dat klinkt heel gaaf je vakantie!
Vandaag had ik een lange dag, om 4 uur nog een belangrijk staf-overleg met bestuurders. Was m.n. wat gestresst omdat dit soort dingen altijd uitlopen en ik in ieder geval moest blijven totdat mijn agendapunt was behandeld. En moest zoon natuurlijk ook nog bijtijds ophalen. Gelukkig allemaal goed gegaan, was wel later dan normaal, maar zoon was gelukkig nog heerlijk aan het spelen en daarna was hij niet te moe om nog enigszins behoorlijk te eten.
Pfff, af en toe is het wel pittig de combi werk/zoon. Maar ben altijd wel trots als het weer is gelukt zeg maar
Miss, hoe is het nu? Wat balen dat je net nu migraine hebt!
Balpen, dat klinkt heel gaaf je vakantie!
vrijdag 10 juni 2011 om 21:17
Oh Miss, je berichtje niet meer gezien. Had wel langs kunnen komen inderdaad. Vanmiddag als afsluiting nog lekker zitten lunchen met een aantal van de opleiding, was wel gezellig en lekker.
Balen van die migraine, vandaag nog last gehad?
LB: fijn dat het zo goed gaat, krampjes zijn wel vervelend maar zoals je al zegt als je je er op instelt is het vaak wat beter te hanteren.
Gaudi: ik vind het soms al lastig te combineren allemaal dus laat staan als je alleen bent, fijn dat het toch gelukt is.
Samzoen: gaan jullie nu dit weekend op vakantie?
Sebas: leuk gehad op vakantie? Waar ben jij nou ook nog maar geweest?
Balen van die migraine, vandaag nog last gehad?
LB: fijn dat het zo goed gaat, krampjes zijn wel vervelend maar zoals je al zegt als je je er op instelt is het vaak wat beter te hanteren.
Gaudi: ik vind het soms al lastig te combineren allemaal dus laat staan als je alleen bent, fijn dat het toch gelukt is.
Samzoen: gaan jullie nu dit weekend op vakantie?
Sebas: leuk gehad op vakantie? Waar ben jij nou ook nog maar geweest?
vrijdag 10 juni 2011 om 21:41
Haa Sebas, welkom terug. Was het een beetje lekker weer daar?
CD, arme ukkie! Ik dacht eerst even huh?? moeten ze weer prikken binnenkort, maar moest even schakelen dat er tegenwoordig 2 zijn bij jou haha.
LB, vervelend van die krampjes! Jemig dat komt allemaal weer boven nu. en dat teruggeven van melk kan ik me bij J nog wel heel goed herinneren, dat deed hij best veel.
Miss een hele dikke knuffel, geloof dat jij deze wel 3 dubbel kunt gebruiken momenteel,
Pada wij gaan inderdaad zondag weg, waarschijnlijk in de avond en nacht rijden en dan nog een stuk op maandag.
CD, arme ukkie! Ik dacht eerst even huh?? moeten ze weer prikken binnenkort, maar moest even schakelen dat er tegenwoordig 2 zijn bij jou haha.
LB, vervelend van die krampjes! Jemig dat komt allemaal weer boven nu. en dat teruggeven van melk kan ik me bij J nog wel heel goed herinneren, dat deed hij best veel.
Miss een hele dikke knuffel, geloof dat jij deze wel 3 dubbel kunt gebruiken momenteel,
Pada wij gaan inderdaad zondag weg, waarschijnlijk in de avond en nacht rijden en dan nog een stuk op maandag.
zaterdag 11 juni 2011 om 14:32
Nou nou wat een gedoe weer hier. Ik heb toch al eens verteld over mijn oude buurvrouw van 89 die een auditieve hallucinatie stoornis heeft. Maw ze hoort dingen die er niet zijn. Muziek, geschreeuw en gefluister en dat doen wij allemaal volgens haar. Ondertussen gaat het met haar van kwaad tot erger. We hadden vaak last van haar savonds als ze door de muren stond te schreeuwen dat we moesten ophouden enzo. Heb dus al meerder malen de HA van haar gebeld. Vannacht was het echt erg. Alleen maar schreeuwen en nu zelfs op het balkon. Door het jaren 30 huis hier kan ik ook nog verstaan wat ze zegt. En toen vanochtend om half 6 stond ze vollop te bellen aan de deur. Kinderen natuurlijk wakker. En om half 7 weer en toen om 9 uur stond ze te bonzen op de deur (we hebben niet opengedaan want dat wil ik niet met de kinderen en een gesprek met haar zit er toch niet in)
Ik was het zat en heb de politie gebeld. Die zijn bij haar geweest en toen bij mij. Gelukkig geloven ze ons maar ja, en nu verder? HA wordt vanmiddag ook weer ingeschakeld (want heb contact over haar met de vrouw die boodschappen voor haar doet en zij is een prive contact van die HA) Politie daarna nog een keer op de stoep bij haar (waarom weet ik niet wij gingen net naar de dierentuin). Politie zou wel maatschappelijk werk gaan bellen en nu staat er net iemand weer bij haar aan de deur. Hopelijk is het een maatschappelijk werker. Pffff ik heb nog steeds met die vrouw te doen ondanks dat ze ons echt verrot scheld maar ze is gewoon ziek in haar hoofd, daar kan ze niks aan doen. Ze denkt ook dat ze afgeluisterd wordt en dat er mensen op haar trap aan het fluisteren zijn. Maar niemand kan haar echt helpen want ze wil niet en is verder lichamelijk nog goed. Wat moet ik daar nu toch mee?
Vannacht echt heel slecht geslapen en merk dat ik er toch wel gespannen van ben hoor. Het is ook niet leuk als je zon boos iemand naast je hebt wonen en dan de beschuldigingen enzo. Gelukkig heb ik het er met alle andere buren ook over gehad (en laatst nog op de VVE vergadering) en die geloven me ook en de onderbuurvrouw had het gelukkig vannacht ook gehoord. Meestal staat ze namelijk te schreeuwen in de kamer op 3 hoog die aan onze slaapkamer grenst en dat hoort de onderbuurvrouw niet altijd.
Al met al nogal een gedoe. Ik weet ook wel dat het eerst van kwaad tot erger moet gaan voordat ze geholpen kan worden, maar normaal vind ik het niet. Hoe erg moet het nog worden vraag ik me af en wanneer zal dit gaan gebeuren? Puk vroeg wat er allemaal aan de hand was (en was zwaar onder de indruk dat de politie in haar huis stond). Heb maar eerlijk verteld dat de buurvrouw heel oud is en een beetje ziek in haar hoofdje en dat ze geholpen moet worden door de politie. Tja dan maar beter de waarheid dacht ik want ze zal er natuurlijk wel wat van mee krijgen allemaal.
Hopelijk krijgt ze in ieder geval snel hulp want veel langer kan het toch niet doorgaan zo?
Ik was het zat en heb de politie gebeld. Die zijn bij haar geweest en toen bij mij. Gelukkig geloven ze ons maar ja, en nu verder? HA wordt vanmiddag ook weer ingeschakeld (want heb contact over haar met de vrouw die boodschappen voor haar doet en zij is een prive contact van die HA) Politie daarna nog een keer op de stoep bij haar (waarom weet ik niet wij gingen net naar de dierentuin). Politie zou wel maatschappelijk werk gaan bellen en nu staat er net iemand weer bij haar aan de deur. Hopelijk is het een maatschappelijk werker. Pffff ik heb nog steeds met die vrouw te doen ondanks dat ze ons echt verrot scheld maar ze is gewoon ziek in haar hoofd, daar kan ze niks aan doen. Ze denkt ook dat ze afgeluisterd wordt en dat er mensen op haar trap aan het fluisteren zijn. Maar niemand kan haar echt helpen want ze wil niet en is verder lichamelijk nog goed. Wat moet ik daar nu toch mee?
Vannacht echt heel slecht geslapen en merk dat ik er toch wel gespannen van ben hoor. Het is ook niet leuk als je zon boos iemand naast je hebt wonen en dan de beschuldigingen enzo. Gelukkig heb ik het er met alle andere buren ook over gehad (en laatst nog op de VVE vergadering) en die geloven me ook en de onderbuurvrouw had het gelukkig vannacht ook gehoord. Meestal staat ze namelijk te schreeuwen in de kamer op 3 hoog die aan onze slaapkamer grenst en dat hoort de onderbuurvrouw niet altijd.
Al met al nogal een gedoe. Ik weet ook wel dat het eerst van kwaad tot erger moet gaan voordat ze geholpen kan worden, maar normaal vind ik het niet. Hoe erg moet het nog worden vraag ik me af en wanneer zal dit gaan gebeuren? Puk vroeg wat er allemaal aan de hand was (en was zwaar onder de indruk dat de politie in haar huis stond). Heb maar eerlijk verteld dat de buurvrouw heel oud is en een beetje ziek in haar hoofdje en dat ze geholpen moet worden door de politie. Tja dan maar beter de waarheid dacht ik want ze zal er natuurlijk wel wat van mee krijgen allemaal.
Hopelijk krijgt ze in ieder geval snel hulp want veel langer kan het toch niet doorgaan zo?
zaterdag 11 juni 2011 om 14:53
Nieuwe ontwikkelingen. Net als ik bovenstaand berichtje post hoor ik weer de bel bij haar gaan (ja die hoor ik ook goed). Ga naar het raam en zie drie mensen naar haar huis staan kijken. Ik ben toch maar even naar buiten gegaan om te kijken. Was de HA en de maatschappelijk crisis dienst. Heb met ze gesproken en ze vroegen of er acuut gevaar dreigde. Uh nee, ze praat niet over van het balkon af springen nee. HA was wel aardig en zegt dat ik toch elke avond dat we last van haar hebben de politie moeten bellen. Echt elke keer. Ok, nou dat gaan we dan maar doen. De crisis dienst gaat nu zorgen dat er een procedure wordt opgestart. Binnen nu en twee weken moet ze geevalueerd worden. En de rechter gaat dan beslissen wat er moet gebeuren. (als het acuut was geweest dan mag de burgemeester beslissen en dat gaat sneller, nu is het acuut gevaar en overlast voor de buren). De HA vertelde (wel een aardige vent) dat ze medicijnen weigert en dat het inderdaad een stuk slechter met haar gaat en dat ontkennen bij haar ziekte beeld hoort.
Nou ik ben echt opgelucht dat er nu echt wat gaat gebeuren. Jammer dat ze niet open deed zodat de crisis dienst haar ook kon zien maar ja, dat komt dan nog wel. Als het vannacht weer zo erg is meteen dus weer de politie bellen. Ach ik heb nog steeds met haar te doen. Is toch erg om zo oud te worden.
Nou ik ben echt opgelucht dat er nu echt wat gaat gebeuren. Jammer dat ze niet open deed zodat de crisis dienst haar ook kon zien maar ja, dat komt dan nog wel. Als het vannacht weer zo erg is meteen dus weer de politie bellen. Ach ik heb nog steeds met haar te doen. Is toch erg om zo oud te worden.
zaterdag 11 juni 2011 om 17:29
Ik begrijp dat niet, dat ze niet opgenomen wordt. Zo 'n mensje hoort toch in een verpleeghuis.
Bij mijn vader is toen heel snel (binnen een periode van 2 weken) een ha geweest, het Riag en toen werd hij doorverwezen naar het verpleeghuis. En dan te bedenken dat mijn moeder nog ergens (in de ogen van buitenstaanders) wel voor hem kon zorgen. In onze ogen niet hoor, was echt veel en veels te zwaar; maar er was nog toezicht,
Deze vrouw is helemaal alleen, ik vind het echt onverantwoord dat ze een vrouw als deze aan haar lot over laten + + dat ze ook anderen als jullie overlast bezorgt.
Sterkte ermee Scuba, ik hoop voor jullie en voor haar dat ze snel ergens geplaatst wordt.
Bij mijn vader is toen heel snel (binnen een periode van 2 weken) een ha geweest, het Riag en toen werd hij doorverwezen naar het verpleeghuis. En dan te bedenken dat mijn moeder nog ergens (in de ogen van buitenstaanders) wel voor hem kon zorgen. In onze ogen niet hoor, was echt veel en veels te zwaar; maar er was nog toezicht,
Deze vrouw is helemaal alleen, ik vind het echt onverantwoord dat ze een vrouw als deze aan haar lot over laten + + dat ze ook anderen als jullie overlast bezorgt.
Sterkte ermee Scuba, ik hoop voor jullie en voor haar dat ze snel ergens geplaatst wordt.
zaterdag 11 juni 2011 om 18:29
Vervelend zeg Scuba, kan me nog wel herrinneren dat je er toen over vertelde. Toen ik je eerste verhaal las dacht ik ook: volgens mij moet je veel vaker de politie bellen, dan is er in elk geval een melding van overlast en dat kan helpen bij een gedwongen opname. Sneu als je zo oud moet worden.
CD: ik had helemaal over je prikjesverhaal heen gelezen. Hoe gaat het nu met Ukkie?
CD: ik had helemaal over je prikjesverhaal heen gelezen. Hoe gaat het nu met Ukkie?
zaterdag 11 juni 2011 om 20:13
Tjee Scuba wat een gedoe weer. Enorm sneu eigenlijk voor zo'n dametje, maar wat een zorg en stress als je er naast woont! (en jij zegt: geen acute situatie, maar hoe zit het met gas enzo? Je hoort toch zo vaak dat er ongelukken gebeuren met gas, dat moet je niet hebben!). Nou ja, hopelijk wordt er voor haar (en jullie) snel een bevredigende oplossing gevonden.
zaterdag 11 juni 2011 om 20:51
Scuba, wat een gedoe weer. Je hebt wel heel wat met haar te stellen zo. Ze had niet echt familie toch? Wel goed dat er nu in ieder geval wat aandacht bij de instanties lijkt te zijn, en vooral vaak blijven bellen. Niet alleen in jullie belang, maar vooral ook van het mensje zelf. Gelukkig dat de onderbuurvrouw het nu ook een keer heeft gehoord. Hopelijk kunnen je buurtgenoten ook wat betekenen in de 'zorg' die je nu hebt. Ook niet fijn voor de kindjes.
Sebas, welkom terug en dank voor je felicitaties.
Samzoen, fijne vakantie! Ben stiekem wel een beetje jaloers, maar wij gaan volgend jaar wel weer....
CD, zielig van die prikjes, zeker dat uk moest meehuilen. Zou Hansje volgens mij ook doen. En ik bedenk me dat hij er ook bij is met die eerste prikken, want dan moet vriend werken.
Trouwens nog een vraag over kwijlen. Bij Hansje wordt het alleen maar erger en nu hoorde ik dat je er wat aan moet doen als dit bij twee jaar nog zo is. Maar ja, oefeningetjes lukken niet echt (bellen blazen, met tong bovenlip aflikken). Iemand ervaring? We moeten echt zo'n vijfmaal per dag zijn shirtje verversen omdat het binnen no time doorweekt is. Een slabber krijgen we bij meneer niet om.
Sebas, welkom terug en dank voor je felicitaties.
Samzoen, fijne vakantie! Ben stiekem wel een beetje jaloers, maar wij gaan volgend jaar wel weer....
CD, zielig van die prikjes, zeker dat uk moest meehuilen. Zou Hansje volgens mij ook doen. En ik bedenk me dat hij er ook bij is met die eerste prikken, want dan moet vriend werken.
Trouwens nog een vraag over kwijlen. Bij Hansje wordt het alleen maar erger en nu hoorde ik dat je er wat aan moet doen als dit bij twee jaar nog zo is. Maar ja, oefeningetjes lukken niet echt (bellen blazen, met tong bovenlip aflikken). Iemand ervaring? We moeten echt zo'n vijfmaal per dag zijn shirtje verversen omdat het binnen no time doorweekt is. Een slabber krijgen we bij meneer niet om.
zondag 12 juni 2011 om 09:25
Jemig wat heftig zeg, met die buurvrouw, Scuba. Gelukkig gebeurt er nu wat. Ik kan me voorstellen dat dit heel wat met je doet.
LB, geen ervaring met zoveel kwijlen dat ik shirtjes moet verversen, dus ik kan je niet helpen aan tips.
Samzoen, heel veel plezier op vakantie! Ik wil opeens ook. Misschien toch nog kijken voor iets in Nederland.
Sebas, jij hebt de vakantie alweer achter de rug! Wow, wel lekker gehad dus?
Gaudi, ik kan me voorstellen dat het allemaal zwaar is. Op de dagen dat ik alleen ben, vind ik het vaak ook best zwaar.
Met ukkie gaat het alweer goed. Ze heeft alleen de avond van de prikjes last gehad, daarna niet meer. Ze lijkt nu steeds iets langer door te slapen. Eerst al een paar dagen tot 5.15 en vannacht tot 6.15. Dit gaat dus de goede kant op!
LB, geen ervaring met zoveel kwijlen dat ik shirtjes moet verversen, dus ik kan je niet helpen aan tips.
Samzoen, heel veel plezier op vakantie! Ik wil opeens ook. Misschien toch nog kijken voor iets in Nederland.
Sebas, jij hebt de vakantie alweer achter de rug! Wow, wel lekker gehad dus?
Gaudi, ik kan me voorstellen dat het allemaal zwaar is. Op de dagen dat ik alleen ben, vind ik het vaak ook best zwaar.
Met ukkie gaat het alweer goed. Ze heeft alleen de avond van de prikjes last gehad, daarna niet meer. Ze lijkt nu steeds iets langer door te slapen. Eerst al een paar dagen tot 5.15 en vannacht tot 6.15. Dit gaat dus de goede kant op!
zondag 12 juni 2011 om 20:51
Scuba, da's ook vervelend zeg, voor zowel jullie als de buurvrouw. Hoop dat er nu snel actie kan worden ondernomen en idd maar elke keer bellen.
Sam veel plezier!!! Beetje mosterd lees ik net, maar niet minder gemeend
LB, zoon heeft hier ook zo gekwijld, de laatste tijd wordt het gelukkig minder. Hier wel slabjes, zoon accepteerde dat gewoon als onderdeel van z'n outfit
CD, sneu zeg van die prikjes, maar gelukkig heeft ze er niet al teveel last meer van.
Hier trouwens al mensen 'n oproep van CB voor de 2 jaar keuring?
Gister heerlijk dagje met zoon, hij was lief, vrolijk, werkte mee, dan is het echt genieten! Vandaag was het ook fijn, alleen kreeg ik 's middags mega-hoofdpijn en misselijk. Ben in de tuinstoel gaan liggen en even m'n ogen dicht gedaan. Gelukkig ging zoon zoet verder met spelen in de zandbak (wat ondertussen een waterbak was geworden door de regen, lang leve de afsluitbare schelpen..), dus toen ik m'n ogen weer open deed was het een puinzooi, maar hoofdpijn wel gezakt gelukkig.
Markt was trouwens echt de moeite waard, allemaal leuke dingen vooral op kinderen gericht. Heb nog een leuk shirtje voor zoon gescoord, hij wees 'm zelf aan: hondjes, mooi!!!! Tja, toen moest ik 'm wel kopen (shirt met hondjes dus, haha..)
Sam veel plezier!!! Beetje mosterd lees ik net, maar niet minder gemeend
LB, zoon heeft hier ook zo gekwijld, de laatste tijd wordt het gelukkig minder. Hier wel slabjes, zoon accepteerde dat gewoon als onderdeel van z'n outfit
CD, sneu zeg van die prikjes, maar gelukkig heeft ze er niet al teveel last meer van.
Hier trouwens al mensen 'n oproep van CB voor de 2 jaar keuring?
Gister heerlijk dagje met zoon, hij was lief, vrolijk, werkte mee, dan is het echt genieten! Vandaag was het ook fijn, alleen kreeg ik 's middags mega-hoofdpijn en misselijk. Ben in de tuinstoel gaan liggen en even m'n ogen dicht gedaan. Gelukkig ging zoon zoet verder met spelen in de zandbak (wat ondertussen een waterbak was geworden door de regen, lang leve de afsluitbare schelpen..), dus toen ik m'n ogen weer open deed was het een puinzooi, maar hoofdpijn wel gezakt gelukkig.
Markt was trouwens echt de moeite waard, allemaal leuke dingen vooral op kinderen gericht. Heb nog een leuk shirtje voor zoon gescoord, hij wees 'm zelf aan: hondjes, mooi!!!! Tja, toen moest ik 'm wel kopen (shirt met hondjes dus, haha..)
zondag 12 juni 2011 om 21:08
Gaudi, ik dacht pas vanavond weer aan die markt... Nou ja, we hadden er ook pas tegen 16 uur kunnen zijn, vast te laat.
Toevallig dat ik bij CB-bezoek van Pansje heb gevraagd wanneer Hansje weer oproep zou krijgen. In onze stad is dat rond 2 jaar. Maar als ze in zomervakantie twee worden is de afspraak waarschijnlijk pas in september omdat het peuterbureau in de zomer dicht is.
Toevallig dat ik bij CB-bezoek van Pansje heb gevraagd wanneer Hansje weer oproep zou krijgen. In onze stad is dat rond 2 jaar. Maar als ze in zomervakantie twee worden is de afspraak waarschijnlijk pas in september omdat het peuterbureau in de zomer dicht is.