Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
CD, gelukkig is vriend niet heel vroeg de deur uit 's ochtends. In principe brengt hij de kinderen 2 van de 3 keer weg, dus ik denk dat de verdeling van het ochtendritueel net zo gaat als bij jullie. Alhoewel, die fles.... Hansje moest en zou altijd meteen als hij wakker werd een fles, dus niet eerst aankleden etc.

Met oppas vond ik ook lastig hoe Hansje eraan kon wennen. Een beetje wisselend of Hansje al op bed lag of niet als ze kwam. Ook paar keer hem min of meer samen naar bed gebracht. Nu is het al tijdje geleden dat ze is geweest, dus ik denk dat Hansje nu opnieuw moet wennen. Eerst maar even zien hoe het met Pansje op kdv gaat. Wel jammer dat onze oppas in principe niet overdag kan, anders kan ik haar sporadisch op die donderdagen vragen. Ze kan meestal pas vanaf 19 uur omdat ze tot 18 uur moet werken door de week. Vandaar dat het vaak bedtijd is als ze komt.
LB, het flesje van uk had ik niet genoemd, maar dat is ook het 1e wat ze s'ochtends eist en nog krijgt ook Maar haar boterham eet ze pas als ze aangekleed en beneden is.
CD, ik bedoelde het flesje van de jongste, Hansje drinkt al zeker een halfjaar geen melk of pap meer (helaas). Hij hoeft gelukkig niet meteen een boterham, in het weekend ontbijten we vaak pas om 9 uur, na wat boven spelen en een uitgebreide badsessie. Maar ik ben benieuwd of Pansje straks ook zo hongerig als ze wakker wordt als Hansje op die leeftijd was. Ik denk dat het meevalt... Ze is trouwens lekker aan het uitslapen na de voeding van 7 uur. Ben al vanaf 8 uur met Hansje aan het spelen met de autogarage, stickerboek etc. Volgende week is Pansje een dagje op kdv aan het wennen als Hansje geen kdv dag heeft. Kan ik lekker een dagje met hem op stap, denk naar de dierentuin in de stad van Miss (als er iemand donderdag ook kan en zin heeft?)
Hier twee kinderen die het liefst beginnen met een flesje melk. Zowel g als s vinden dat nog erg lekker, zit dus regelmatig met op iedere knie een kind en allebei een fles....

Ik kan misschien wel volgende week. Leuk! Hebben we nog wel even contact over dan..
Zou leuk zijn,Miss, kunnen de kids op foto met hun naamgenoten
Ik begin me beetje zorgen te maken over het drinkgedrag van Pansje. Sinds ze grotendeels over is op de fles zie ik pas hoe weinig ze drinkt. En ze is ook elke keer erg onrustig rond drinktijd. Sinds maandag schrijf ik het op en ze drinkt meestal max. 400 ml per dag en daarnaast nog 2 of 3 keer beetje uit de borst (mag geen naam hebben). Vandaag alleen in vroege ochtend tweemaal uit borst gedronken en om 10 uur 110 ml. Nu wil ze nog niks..Helaas is de huisarts pas na drie uur bereikbaar en CB kun je alleen bellen om wat in te spreken, bellen ze binnen paar dagen terug..... Aangezien ik het weekend weg ben, moet ze het dan alleen op flessen zien te redden.
Dat was weer even gezellig ziss! Moeten we maar vaker doen hè? Je zoon heeft zich ook prima vermaakt volgens mij ( nu op de terugweg geen tanden kwijtgeraakt?)

Heb je de ha nog bereikt lb? Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar waar denk je aan? G dronk ook vaak langzaam en slecht... Het ene kind is gewoon onrustiger dan het andere hè? Niet dat je niet naar de ha moet gaan hoor, volg vooral je eigen gevoel, maar even om aan te geven dat niet ieder kind volgens de 'boekjes' opgroeit.

Cd: kom je dan op je vrije dag (welke is dat?) nog wel eens langs misschien? Ik wil ook wel eens naar jou komen anders? Moet ik wel wat regelen voor de oudste twee maar dat lukt vast wel een keer...
LB, belt CB niet dezelfde dag terug? Hoe is het nu, HA nog bereikt?
LB, belt CB niet dezelfde dag terug? Hoe is het nu, HA nog bereikt?
CB belt binnen enkele dagen terug (nieuw beleid)

Morgen afspraak huisarts, verwacht er niet echt iets van maar met zo'n kleintje liever een keer te vaak gaan. Vandaag heeft ze om 7 en om 19 uur klein beetje uit borst gedronken en om 10 en 15 uur ong 100 ml op. Volgens pak mag ze 5 x 200 ml. Ik snap dat minder ook mag, maar dit is extreem minder, En ze slaapt eigenlijk alleen maar of is ontzettend onrustig. Het voelt een beetje als terug naar af...
LB, wat vervelend dat ze zo slecht en onrustig drinkt. Ik herken het wel een beetje. Ukkie drinkt ook niet altijd even goed. Sommige flesjes drinkt ze zonder problemen bijna leeg. Maar het gebeurt ook wel dat ik eerst 10 minuten met haar aan het worstelen ben, dat ze de fles wegduwt met haar tong en haar koppie omdraait, maar dan opeens toch drinkt of niet. Ukkie drinkt nu dan ook meestal niet meer dan 750 ml, schat ik. Ik vind het ook lastig.

Uk wilde trouwens ook altijd direct een flesje als ze wakker was, maar ukkie absoluut niet. Dus ik heb goede hoop voor je dat Pansje dat ook niet wil

Miss, ik wil absoluut een keer met je afspreken met de kids, maar heb morgen al een afspraak bij de ha en 's middags met een vriendin afgesproken. Maandag moet ik naar het cb en peutergym. En de rest van de week ben ik dan niet vrij. Dus dat wordt dan pas de week erop.
LB, kan me voorstellen dat je het onrustig vindt als je denkt dat ze te weinig drinkt. Ik meen dat Scuba ook altijd erg te spreken was over de adviezen van de voedingslijn van Nutrilon, misschien kan je die proberen als je vanavond nog wil bespreken. Hoe oud is ze nu? Echt nog te jong voor bijvoeding he? Misschien dat het tegen die tijd wel beter gaat, als je met groente en fruitprakjes aan de slag kan.

Haha over middagslaapjes gesproken. Zoonlief zou dus niet meer slapen op kdv hadden we afgesproken. Maar het arme kind was om 15u bij het yoghurt-cracker-moment aan tafel in slaap gevallen met zijn koppie op tafel. Ze hadden er een foto van gemaakt en hem toch maar even een uurtje in bed gelegd. Alle kindjes hadden er hard om moeten lachen, maar hij had er niks van meegekregen, knock-out!

Onze kinderen eten doordeweeks gewoon normaal met ons aan tafel. Althans, normaal eten.... ze hebben 's morgens vroeg nogal hoge eisen. Dochterlief eet alleen een beschuitje met chocoladevlokken en daarna meestal een halve banaan, en zoonlief wil alleen "musseli met saus" (muesli met vanilleyoghurt).

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ze ons gewoon nadoen. Ik drink 's morgens voor ik de auto inga twee koppen koffie en eet een beschuit (met chocovlokken ) en eet pas later in de auto twee boterhammen, maar dat ziet dochterlief natuurlijk niet. En manlief eet in de ochtend ook altijd muesli met yoghurt.

Maar in het weekend doen we meestal wel een uitgebreider ontbijt als iedereen uitgeslapen en aangekleed is, maar voor die tijd is er meestal wel een kind met trek en dan is een flesje warme melk wel favoriet hoor. Zelfs voor dochterlief is dat nu nog echt een verwennerij, en voor die ene keer in de week vind ik dat ook wel prima.

Zoonlief was net na het badderen even "ontsnapt" uit de tuin naar de vriendjes die nog buiten aan het spelen waren. Hij had alleen zijn top-secret pyjama aan, waarvan manlief en ik hebben gezworen dat 'ie hem alleen in zijn eigen slaapkamer aanmag: een knalroze Dorapyjama . Echt zijn lievelingspyjama (te klein voor zijn zus inmiddels) maar echt te fout. Buren die buiten stonden hebben zich dan ook helemaal rot gelachen. Hij geeft er ook niks om dat het roze is, zolang dora erop staat vindt hij volgens mij alles mooi!.
Hahahaha moet hardop lachen om je zoon in Dora-pyama Balpen! Geweldig, ik zie hem zo gaan!

LB, wat een stom beleid, binnen een paar dagen terugbellen...ze kunnen toch zelf ook wel bedenken dat je snel antwoord wil als je al zover bent dat je hun belt?!?!
Eens met Blondieszz, wat een stom beleid LB. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en dan zou je een paar dagen moeten wachten? Tsss. Ik heb net als Scuba wel eens gebeld met die Nutrilon voorlichtingslijn en daar kreeg ik idd een antwoord waar ik iets mee kon. Anders bel je daar gewoon nartoe. Ze zijn dan wel van een merk babyvoeding maar die mensen hebben echt allemaal een studie gedaan waardoor ze weten waar ze het over hebben. En hopelijk heeft de huisarts nog tips.

Wat een briljant verhaal van die pyjama Balpen. Zoon vond Dora een tijd ook echt helemaal geweldig maar ik geloof dat hij nu een voorkeur heeft voor Diego. Hij roept wel 'Dora' als hij iets wil zien maar als ik hem dan laat kiezen gaat hij meestal voor de mannelijke versie. Maar, hij heeft wel een Dora bord, beker en schaaltje. Laatst vroeg ik hem een bord te pakken en Nijntje lag bovenop, toen zag ik hem in de kast kijken, daar lag vervolgens Dora bovenop en toen wisselde hij ze mooi om.

Nog 1 dagje en dan is het weer weekend, heerlijk.Vriend en ik gaan morgen uit eten om ons 4-jarig jubileum te vieren. Een vriend past op. Hij was toevallig bij ons toen de mogelijke oppas kwam kennismaken. Toen ze weg was zei hij dat hij ook best eens wilde oppassen. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen want zoon vindt hem helemaal leuk. Gaan ze voetballen en zo. Hij heeft eerst geoefend op zijn eigen neefje en nichtje dus nu gaat het vast goed, haha. Dat oppasmeisje heb ik dus niet meer gebeld.
LB, eens met de rest. Ik heb ook wel eens goed advies gekregen van de Nutrilon-lijn. Ukkie drinkt nu ook slecht. Is echt rot.

Balpen, wat een superverhaal met die Dora-pyama. Ik zag het helemaal voor me. Geweldig!

Plukkie, fijn dat jullie even lekker weg gaan samen. Vind je het ook een beetjs spannend hoe het met de kleine man gaat?
Weet je watt het stomme is, ik wilde eigenlijk gewoon telefonisch even advies van assistente. Normaal gesproken maken ze niet heel snel een afspraak. Blijkbaar was dit een nieuwe assistente en ik had een afspraak voordat ik er erg in had. Nou ja, ook niet verkeerd omdat ik Pansje nogal suf vond gisteren. Vandaag lijkt het wel weer beter te gaan. Maar nu kan ik ook meteen naar haar hartje laten luisteren. CB arts meldde vorige keer tussen neus en lippen door dat ze een hartruisje hoorde...

Wat minder is, is dat het nu onweert en stort regent. En ik moet 10 minuten lopen. Even geen rekening mee gehouden, nu is vriend met auto weg. Hopelijk is het over halfuurtje droog.

Balpen, geweldig die pyjama.

Plukkie, gaan jullie die oppas dan nu helemaal niet meer doen? Het lijkt me ook wel lastig om van vrienden afhankelijk te zijn. Die schakel ik toch met name in noodgevallen in.

Straks komt nog een vriendin op kraamvisite. Ze verontschuldigde helemaal dat ze zo laat is, maar ze heeft redenen genoeg (man al maanden ziek thuis en zij hebben zelf ondanks medische molen geen kinderen, dus best moeilijk altijd die baby's). Toch leuk dat zij wel komt (en veel anderen niet)
O ja, Balpen, vandaag is Pansje precies 3 maanden, dus nog te jong voor bijvoeding
Vergeet ik nog wat: ik gebruik geen Nutrilon, dus beetje raar om te bellen? Bij Hansje wel, maar nu Friso omdat ze van Nutrilon de variant tegen spugen niet in supermarkt verkochten
Heeft Friso niet zo'n lijn dan? En anders zou ik wel de Nutrilonlijn bellen maar gewoon niet zeggen dat je Friso geeft.

CD, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat met zoon en vriend. Dus nee, maak me geen zorgen. Ik wil wel vaker samen weg en daarbij kunnen we natuurlijk niet afhankelijk zijn van één iemand. Maar eigenlijk had ik een beetje een 'mwah'-gevoel bij dat meisje. Misschien gaat zoon dus maar over een paar maanden voor het eerst een nachtje bij opa en oma logeren (zitten nu in buitenland) . Denk dat zij dat geweldig vinden en ik ben nu wel zo ver dat ik dat aankan.

En verder twijfel ik een beetje: buurman heeft uit eerdere relatie een dochter van 13. Ik vind haar eigenlijk een beetje een muts maar ze is wel heel leuk met kleintjes (heeft zusje en broertje van 2, broertje van 1 en er komt nu dus weer een baby aan) en zoon vindt haar volgens mij ook leuk. Op zijn verjaardag zat hij op haar schoot een cadeau uit te pakken, dat doet ie niet bij iedereen. Ik zat dus te denken of ik haar misschien eens zou kunnen vragen als oppas. Ouders zitten op 20-25 meter afstand dus back-up is aanwezig. Maar goed, ze is niet ieder weekend bij haar vader en ik weet ook niet of ze het zou willen.
Terug van huisarts, gelukkig was het droog. Ben niet veel wijzer geworden, behalve dat baby's goed kunnen overleven van de helft van wat aanbevolen wordt. Dat houdt in dat ze 5 x 70 ml minimaal moet drinken en dat haalt ze wel net. Maar op langere termijn (om te groeien) is dat niet voldoende. We zullen wel even zien wat het wordt als de borstvoeding volledig is afgebouwd...

Plukkie, ik vind dat ook altijd lastig van die oppasmeisjes, hoewel ik het voor alleen Hansje inmiddels denk ik wel zou aandurven, zeker met de ouders als achtervang. Wij hebben hier meisje van 14 in straat wonen die ook best wil oppassen en dat ook doet bij andere kindjes, maar met babietje vind ik het toch wat eng.
Miss, was zeker gezellig! T heeft zich zeker vermaakt met je jongste zoon. Leeftijd maakt niets meer uit, haha! Geen file en alle tanden nog in onze mond, wat willen we nog meer :-)

LB, fijn dat je ni iig weet de ze het minimale drinkt. Ik bedoel dus dat dat voor nu even niet erg is. Hopelijk geeft dat wat lucht en is over een paar dagen alles weer anders.

Dat beleid van jullie CB is echt om weg te mikken!

Heeft de dokter nog iets over de hartruisje gezegd?

Plukkie, lekker vooruitzicht dit weekend! En ik zou het buurmeisje gewoon vragen hoor. Altijd handig! En alvast gefeliciteerd met jullie jubileum.

CD, even een dikke knuffel!

Hier is de oppas voor de dinsdagen geregeld! Vandaag is ze komen lunchen en dat ging heel goed. Ze is leuk en ik ben heel blij met haar. Dit weekend gaat T bij zijn vriendin logeren (die naar een andere stad is verhuisd) en N gaat naar mijn moeder. Zaterdagavond hebben we een feestje.
Scuba, hoe is het nu met het been van Puk? Loopt ze alweer helemaal normaal?

Ziss, fijn dat de oppas is gelukt! (NB ik ga eerst even aan vriend vragen wat hij vindt van het idee om het buurmeisje te vragen als oppas, en dan check ik de buurvrouw hoe zij haar stiefdochter inschat)
Ja, grappig dat t zich zo vermaakte met g. Maakt dus inderdaad allemaal niks uit. Ik zal dit weekend zus eens polsen, dan laat ik je weten of we een logeerpartijtje afspreken!

Lb: fijn om te weten dat ze iig net voldoende binnenkrijgt. Kan ook snel weer veranderen allemaal. Nu eerst weekend weg, geniet ervan!

(en leuk dat dioe vriendin langskwam hoor, kan me voorstellen dat dat best moeilijk was)

Cd: nog iets leuks afgesproken voor het weekend? Anders ben ik wel in voor een shop sessie vandaag, heb mijn geld van mijn oude werkgever gekregen en wil wel even de stad in!

Scuba: hoe is het met beentje van puk?

Plukkie: hoe vindt vriend het idee? Oppas hebben is wel handig natuurlijk. Persoonlijk vind ik 13 nog we jong, maar goed, bij ons moet ze ook wel voor 4 kinderen zorgen natuurlijk. Wij hebben een meisje van 19, da voelt net even wat veiliger voor mij. Maar dat ligt ook vooral aan het meisje natuurlijk.

Ook nog doorbraak hier met g, die wil inene op het potje! Hoopo dat het doorzet en wie weet doet s dan wel mee.. (hij heeft een mooi roze potje uitgezocht, past mooi bij de dorapyjama van zoon balpen!)

Ga nu even brood smeren, zoon zo naar turnen..
Heb echt genoten van avondje theater gister! Goede cast, mooie muziek en er zat veel humor in het stuk. Kortom, een aanrader.
Leuk gaudi!

Rustig hier, iedereen leuke dag gehad? Ik even wat nieuwe broeken gekocht voor de jongens en nieuwe sneakers voor mezelf (en kl jurkje besteld!)

Daarna even naar Ikea voor nieuwe hoezen voor de banken, ziet er allemaal weer fris uit nu. Nu op mijn nieuwe bankje voor de tv met j. Vriendlief naar feestje en l aan het kamperen met een vriendje en zijn oma (de bofkont!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven